Pony met hoofdpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 22:47

Mijn pony heeft hoofdpijn. Een deel van die hoofdpijn is energetisch, ze draagt een deel van mijn hoofdpijn (ik heb een jaar of 12 geleden een virus opgelopen met als restverschijnselen hoofdpijn, duizeligheid, moeheid, vergeetachtigheid enz). Een deel van de hoofdpijn van mijn merrie heeft denk ik ook een prozaïscher kant: ze heeft PPID.

Wat kan ik doen om haar hoofdpijn te verlichten? Kan ik iets doen? Osteo komt binnenkort weer langs, zij kan ook cranio-sacrale dingen en heeft de schedel van mijn pony al eerder behandeld.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:47

Een dierenarts laten komen en vragen om goede medicatie?

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:51

Wat bedoel je met energetisch, dat de pony hoofdpijn heeft vanwege jouw hoofdpijn?
Daar heb ik nog nooit van gehoord, hoe kan je dat nu weten dat jij dit aan je pony hebt 'overgedragen'?
Wat is PPID?

Hoe weet je dan dat je pony hoofdpijn heeft, ik bedoel wat voor symptomen heeft een paard met hoofdpijn?

Misschien iets tegen de hoofdpijn geven, net als een mens dan een paracetamol neemt.
Maar dat zal de dierenarts dan moeten voorschrijven.
Zoiets is er misschien ook wel voor paarden?
Een koele omgeving, frisse lucht? (dat helpt bij mij soms wel)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-09-16 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:00

In haar omgeving is het momenteel een graad of 10, en de lucht lijkt me fris genoeg voor Nederlandse begrippen.

Wat ik zoek is inderdaad het idee van een aspirine voor paarden. Alleen dan iever niet iets wat de pijn onderdrukt. Maar iets wat hem wegneemt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:02

Wat ik mij afvraag is hoe je tot de conclusie bent gekomen dat je pony hoofdpijn heeft overgenomen van jou?

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:04

Een aspirine die de hoofdpijn wegneemt en niet onderdrukt.
Heb je dan al met een dierenarts contact gehad, wat voor middelen daarvoor zijn?

Wat is dan PPID?
Geen idee wat het is, maar als een pony daar hoofdpijn door krijgt, wat is normaal gesproken daar de behandeling dan van?

De hoofdpijn wegnemen ipv onderdrukken kan toch alleen als de oorzaak dan ook weggenomen wordt?

Heb jijzelf dan minder hoofdpijn, als jouw pony een deel van jouw hoofdpijn heeft?

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:06

Dat is niet mijn conclusie geweest ;)

Maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is of iemand een goede tip heeft om de hoofdpijn weg te nemen (dus niet te maskeren).

Barbet, PPID is cushing. Een soort tumor in de hersenen waardoor processen in het lichaam ontregeld worden.

Mijn hoofdpijn is bij tijd en wijle minder sinds ik deze pony heb, inderdaad. De pony vindt het niet fijn als ik aan haar hoofd zit. Ze accepteert het, maar alleen omdat ze veel te braaf is. Wanneer ik d'r een halster om doe zie je meteen aan haar ogen en neusgaten dat ze dat al niks vindt. Doe ik een touw om haar hals (ipv een halster + touw) is er niks aan de hand en is ze gewoon zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-16 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:08

Wie heeft dan geconstateerd dat je paard hoofdpijn heeft en hij dat van jou heeft overgenomen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:09

Als ik flinke spierspanningshoofdpijn (vanwege blokkade in m'n nek) heb, verlicht de geur van eucalyptus/menthol ontzettend. Ik heb (uiteraard) geen idee of dit bij een paard werkt, maar het is vrij eenvoudig te proberen denk ik?

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:11

robert45 schreef:
Wie heeft dan geconstateerd dat je paard hoofdpijn heeft en hij dat van jou heeft overgenomen?

Zij :)

De conclusie was die van een therapeut. Die overigens mensen behandelt, geen paarden. Ik was daar voor mijzelf.

Eucalyptus en menthol... ik vind het het proberen waard. Kan ik ergens olie ofzo vinden waar het in zit? En als het voor mijn pony niks is dan in elk geval voor mezelf :o

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:11

De oorzaak weg nemen kan niet denk ik, tenzij je aan jezelf werkt en je er voor zorgt dat je zelf zo min mogelijk hoofdpijn hebt in haar buurt.

Wilgentakken zijn natuurlijke pijnstillers voor paarden en andere dieren. Als de schors eten schijnt dat zeer goed te helpen.

Andere mogelijkheid om misschien de hoofdpijn weg te kunnen nemen is acupunctuur.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:16

Ineke2 schreef:
De oorzaak weg nemen kan niet denk ik, tenzij je aan jezelf werkt en je er voor zorgt dat je zelf zo min mogelijk hoofdpijn hebt in haar buurt.

Uiteraard! De eerstvolgende keer dat ik bij die therapeut ben zal dat ook zeker hier om zijn :) En dat zal als het aan mij ligt nog dit jaar zijn.
Punt is dat de sessies daar nogal ingrijpend zijn. Ben er een week geleden geweest en ik ben dóódop. En het is een niet-fysieke vermoeidheid. Met slapen wordt het niet minder. Maar het is voor het goede doel :)

Acupunctuur, daar zeg je wat... hoe weet je of een acupuncturist voor paarden goed is en geen kwakzalver? :o Ik weet er namelijk niks van.

Kan acupunctuur ook in combinatie met osteopathie?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:22

Eucalyptus olie heb ik van kneipp, voor in bad. Heb ook een poos een rol stick gehad waar etherische olieen inzaten wat ik dan in m'n nek deed. Ze hebben toch zeker wel zoiets als "de tuinen" in Frankrijk?

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 23:24

Frankrijk???

Anyway bedankt voor de tips :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:31

Oh, 1,5 uur vliégen... 8)7 :o?

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:39

Een natuurgeneeskundig diertherapeut inschakelen die ook veel met energetisch werkt? :D

Anoniem

Re: Pony met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:53

Misschien dierenarts er bij halen en die een goede diagnose laten stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:59

Je kunt natuurlijk ook gewoon een DA vragen om medicatie bij cushing. Gek en origineel idee misschien waar je niet als eerste op komt maar het is maar een optie.

Verder vraag ik me af hoe je achter hoofdpijn komt, en of de tumor al zo groot is dat hij hoofdpijn kan veroorzaken. En of paarden hoofdpijn hebben. En of je beseft dat schedelmassage ongeveer niets doet tegen hoofdpijn veroorzaakt door een tumor op de hypofyse.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 00:46

Vreemd topic...
Zonder op het 'wel of niet waar' in te gaan, probeer eens iets met massage?
Als je zelf hoofdpijn hebt kan massage van schouder,hals en gezichtsspieren opluchting geven,dat is bij een paard niet anders.
Misschien op zoek gaan naar een paarden masseur of zelf technieken gaan leren.

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Licor

    Berichten: 2944
    Geregistreerd: 10-04-06
    Woonplaats: Weert

    Re: Pony met hoofdpijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 01:27

    Ik weet niet waar je woont maar ik ken wel iemand waarvan ik verwacht dat ze je kan helpen.. ze komt in principe door heel België en Nederland en een deel van Duitsland.. maar je zit uiteraard met de voorrijkosten.. anyway ondanks de hogere kosten nu ik verhuist ben komt ze nog steeds minimaal jaarlijks bij mij.. ze verricht echt wonderen als je het mij vraagt.. Heb haar al vaker doorverwezen en iedereen is tevreden over haar :)
    Pb maar als je haar gegevens wilt


    [ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

    Nirvana_

    Berichten: 3203
    Geregistreerd: 23-01-09
    Woonplaats: Arnhem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 01:30

    Iemand vragen om je met het energetische deel te helpen?
    Hier ook ervaring met paarden die letterlijk ziektes voor een deel overnemen... Zelf kan je al beginnen met dagelijks iets zeggen tegen je paard in de trant van 'wat van mij is blijft van mij, wat van jou is blijft van jou'.. Haar duidelijk proberen te maken dat je zelf je eigen problemen op kunt lossen en je haar hulp niet nodig hebt. Maar er zijn ook mensen die op dit vlak net wat duidelijker naar de paarden toe kan communiceren.

    En natuurlijk werken aan de oorzaak van je eigen hoofdpijn, maar dat doe je lees ik al!

    LadyMadonna schreef:
    Eucalyptus olie heb ik van kneipp, voor in bad. Heb ook een poos een rol stick gehad waar etherische olieen inzaten wat ik dan in m'n nek deed. Ze hebben toch zeker wel zoiets als "de tuinen" in Frankrijk?


    Als je besluit met etherische olien te werken (wat zeker veel kan doen!), koop dan niet die van de tuinen. De olie is het super geconcentreerde overblijfsel van de plant waarna hij vernoemd is, en de zuiverheid van dit product heeft veel invloed op de werking ervan. Daarbij moet jij voor de hoofdpijn wellicht iets anders hebben dan eucalyptus, dus laat je even informeren! Ik zou je de Silverlinde willen aanraden (doen mens en paard) of anders doTerra.

    Nugget
    All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
    The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

    janouk
    Blogger

    Berichten: 17851
    Geregistreerd: 18-04-06

    Re: Pony met hoofdpijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:07

    Cranio sacraal laten behandelen en jezelf ook

    Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
    Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
    Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
    Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

    Ineke2

    Berichten: 33097
    Geregistreerd: 09-01-01
    Woonplaats: Spijkenisse

    Re: Pony met hoofdpijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:35

    Door een erkende opleiding :)
    Yvonne Groven, vast een bekende naam voor je. Maar die weet echt waar ze over heeft.

    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
    [VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


    ellepel

    Berichten: 47328
    Geregistreerd: 24-02-04
    Woonplaats: assen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:04

    janouk schreef:
    Cranio sacraal laten behandelen en jezelf ook




    Dat wilde ik ook aanraden ja, denk dat dat wel helpt :j

    Koper

    Berichten: 30233
    Geregistreerd: 12-10-07
    Woonplaats: In een mooi dorp

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 08:37

    Bizzybijtje schreef:
    En of paarden hoofdpijn hebben. En of je beseft dat schedelmassage ongeveer niets doet tegen hoofdpijn veroorzaakt door een tumor op de hypofyse.

    Hier wil ik toch wel even op reageren. Als jouw paard kreupel loopt, vraag je je dan ook af of paarden wel pijn kunnen hebben in hun benen?
    Ben je op de hoogte dat een cranio-sacrale behandeling iets anders is dan een massagetje?

    Nirvana_ schreef:
    Iemand vragen om je met het energetische deel te helpen?
    Hier ook ervaring met paarden die letterlijk ziektes voor een deel overnemen... Zelf kan je al beginnen met dagelijks iets zeggen tegen je paard in de trant van 'wat van mij is blijft van mij, wat van jou is blijft van jou'.. Haar duidelijk proberen te maken dat je zelf je eigen problemen op kunt lossen en je haar hulp niet nodig hebt. Maar er zijn ook mensen die op dit vlak net wat duidelijker naar de paarden toe kan communiceren.

    En natuurlijk werken aan de oorzaak van je eigen hoofdpijn, maar dat doe je lees ik al!

    LadyMadonna schreef:
    Eucalyptus olie heb ik van kneipp, voor in bad. Heb ook een poos een rol stick gehad waar etherische olieen inzaten wat ik dan in m'n nek deed. Ze hebben toch zeker wel zoiets als "de tuinen" in Frankrijk?


    Als je besluit met etherische olien te werken (wat zeker veel kan doen!), koop dan niet die van de tuinen. De olie is het super geconcentreerde overblijfsel van de plant waarna hij vernoemd is, en de zuiverheid van dit product heeft veel invloed op de werking ervan. Daarbij moet jij voor de hoofdpijn wellicht iets anders hebben dan eucalyptus, dus laat je even informeren! Ik zou je de Silverlinde willen aanraden (doen mens en paard) of anders doTerra.


    Dank je wel voor je tips! Ik wist niet dat er mensen zijn die energetische hulp kunnen bieden aan paarden. Hoe weet je dan of je een goede te pakken hebt?

    De osteo die langs komt heeft de opleiding gedaan bij Hippo Sofia. Als ik het goed heb is dat ook ICREO gecertificeerd? Zij behandelt mijn paardjes al een tijdje, is er 2 keer per jaar. In juni zijn de schedelbotten van mijn merrie als laatste onder handen genomen.

    "Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
    -þórarinn Eymundsson

    Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
    We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Manadeluca, Reusje_xx en 95 bezoekers