Voor het eerst sinds 10 jaar weer eens (western)les gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Voor het eerst sinds 10 jaar weer eens (western)les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 22:44

Na jaren op eigen houtje met mijn haf rondgehobbeld te hebben, was het weer eens tijd voor een les. Helaas niet met mijn eigen paardje omdat de trainer niet om de hoek woont en ik geen trailer heb. Maar het was niet minder leuk! *\o/*
Ik voelde me wel een beetje een beginneling. :o Want we zijn heel gewoon basic begonnen: halt houden, achteruit, beetje flexen en rollbacks vanuit de draf. Voor de rest nog wat aan mijn houding gewerkt en vooral heel veel input gekregen om met mijn eigen alpenquarter weer aan de slag te gaan. Ik ben me bewust geworden van een paar dingen die er in de loop van de jaren zonder les toch weer ingeslopen zijn: te ver naar voren leunen, teugelinwerking bij het halthouden, geblokkeerde handen,...
Dit is in elk geval voor herhaling vatbaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst sinds 10 jaar weer eens (western)les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:48

Waar heb je gereden dan? :)
En heeft die trainer dan een lespaard waar je op kan?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 12:39

Bellatrix schreef:
Waar heb je gereden dan? :)
En heeft die trainer dan een lespaard waar je op kan?


Ik ben in Erkelenz naar Bernd Boden geweest. En ja, hij heeft lespaarden. :j Prima lespaarden, mooi bespierd en goed aan de hulpen. Hij zou hier in Duitsland een gerennomeerde (jeugd)trainer zijn, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel kaas gegeten van de wedstrijdsport. En ook weinig interesse in. Maar ik heb de indruk dat hij goed weet waar hij mee bezig is en het is een sympathieke man.

Ik heb een nieuwe bijrijdster die beginnelinge is en bij hem de basis wil gaan leren om dat dat op mijn haflinger om te zetten. Vond dat een goed idee en omdat het van hier uit toch wel een uurtje rijden is hebben we besloten om allebei bij hem te gaan lessen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst sinds 10 jaar weer eens (western)les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:04

Ah, in Duitsland dus? :') Fijn dat jij en je bijrijdster op deze manier kunnen lessen.

Ik heb Wendy van Osch op ongeveer 45 min zitten maar vind dat toch te ver om wekelijks of om de week te lessen...

Gaan jullie dan 1x per maand? Op dezelfde dag, samen?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:03

Sorry voor de late reactie; ik was een weekendje weg. ;)

Ja, we gaan dan inderdaad 1x per maand samen. Het is inderdaad een eind, maar de trainers liggen hier niet echt voor het oprapen, zeg maar. Zeker niet degenen die goede leerpaarden ter beschikking stellen. En iemand aan huis laten komen is om diverse redenen niet gunstig, o.a. omdat de bakken niet het hele jaar door te berijden zijn. Dus tja, dan moet je wat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst sinds 10 jaar weer eens (western)les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:11

Ik snap het hoor. :j
Wel leuk dat jullie dan samen gaan, kan je ook van leren als je de ander ziet rijden.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 15:43

Ja, dat denk ik ook. :j Mooi meegenomen om even te volgen hoe de ander het doet. En als we bij dezelfde trainer lessen zitten we meteen op één lijn. Wel zo handig voor mijn eigen pony dan.