Geen dressuur meer op Indoor Drachten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Geen dressuur meer op Indoor Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 11:13

Equnews


Het internationaal hippisch evenement Indoor Drachten vindt in 2017 plaats van 12 tot en met 22 januari en duurt daarmee één week korter dan gewend. De organisatie legt de focus op de springsport.

"Indoor Drachten gaat op dezelfde voet verder als begin dit jaar met als enig verschil dat er geen dressuur meer is. We kregen telkens positieve reacties van dressuurruiters op ons evenement, maar we vonden het moeilijk om de topruiters te trekken. Daaraan gerelateerd kregen we de tribunes niet vol en konden we het financieel niet verantwoorden", vertelt voorzitter Gerrit Jan van de Pol, die samen met Fred Lodewijk en Fré Nienhuis deel uitmaakt van het bestuur van Indoor Drachten. Emmy Poppelaars neemt een deel van de organisatie op zich.

Het goede nieuws is dat hierdoor meer budget beschikbaar komt om het prijzengeld in de springrubrieken te verhogen. "We hebben weer twee weken internationale springsport. In het eerste weekend op één- en tweesterren niveau, in het tweede weekend op driesterrenniveau. Vorig jaar hadden we in de slotweek maar liefst 27 ruiters uit de top-100 van de wereldranking. We hopen dat we opnieuw zo'n mooie startlijst krijgen, maar dan moet je wel wat kunnen bieden. Al het geld wat we overhouden, vloeien we terug in de prijzenpot."

Indoor Drachten biedt ook weer plek voor het Noord Nederlands Springkampioenschap in de eerste week en de GMB kampioenschappen voor jonge springpaarden en de veiling Sale of the Rising Stars van Teus van den Brink in de tweede week.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Geen dressuur meer op Indoor Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:29

Jammer, ging er altijd met plezier heen.

Denk wel dat de oorzaak van minder publiek ligt in het feit dat het dressuurweekend steeds samen viel met de hengstenkeuring van de Friese paarden in Leeuwarden.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:46

FriesWytske schreef:
Jammer, ging er altijd met plezier heen.

Denk wel dat de oorzaak van minder publiek ligt in het feit dat het dressuurweekend steeds samen viel met de hengstenkeuring van de Friese paarden in Leeuwarden.


Vergeet niet het samenvallen met een deel van Indoor Zuidbroek...
HK was toch nooit in het dressuurweekend? Dacht dat dat altijd eerste weekend van januari was... Dit jaar vielen de dressuurweekenden van Zuidbroek en Drachten tegelijk...

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:07

Als ze verstandig zijn gaan ze weg uit dat ongezellige hok in Drachten en terug naar Zwolle

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:42

Janine1990 schreef:
FriesWytske schreef:
Jammer, ging er altijd met plezier heen.

Denk wel dat de oorzaak van minder publiek ligt in het feit dat het dressuurweekend steeds samen viel met de hengstenkeuring van de Friese paarden in Leeuwarden.


Vergeet niet het samenvallen met een deel van Indoor Zuidbroek...
HK was toch nooit in het dressuurweekend? Dacht dat dat altijd eerste weekend van januari was... Dit jaar vielen de dressuurweekenden van Zuidbroek en Drachten tegelijk...


Als ik het nog goed weet, vielen de afgelopen 2 dressuurweekenden samen met de hengstenkeuring. De eerste week is de Bit zoektocht naar talent. Wij zaten namelijk te twijfelen waar we heen zouden gaan. Of naar de showavond van de Friezen of naar de dressuur in Drachten. Waar het echt wel gezellig was, juliomariner.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:55

FriesWytske schreef:
Als ik het nog goed weet, vielen de afgelopen 2 dressuurweekenden samen met de hengstenkeuring. De eerste week is de Bit zoektocht naar talent. Wij zaten namelijk te twijfelen waar we heen zouden gaan. Of naar de showavond van de Friezen of naar de dressuur in Drachten. Waar het echt wel gezellig was, juliomariner.


Ja dat was die talentenjacht, volgens mij begon het met GP dressuur, dan een hele week pony's en inderdaad die talentenjacht... Denk dat dat een weekend later is geweest, dus inderdaad gelijk met de HK in Leeuwarden...

En natuurlijk is het voor ons gezelliger, ik kom er altijd wel wat bekenden tegen omdat ik uit de buurt kom. Dat zal voor jou ook gelden... Die kom ik in Zwolle misschien niet tegen :P

Ik vind Drachten ook hartstikke leuk, naar mijn idee altijd goed geregeld en zeker gezellig ook!

Anoniem

Re: Geen dressuur meer op Indoor Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:03

Ehm als ik moet kiezen tussen internationale dressuurruiters en Friezen, dan is de keuze niet zo moeilijk, maar daar zullen de Friezen misschien anders over denken. En ik deel de mening dat e.e.a. best naar Zwolle kan!

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:04

Nou heb er een aantal jaar op de stand gestaan en in Zwolle ook, Drachten is dan echt een sfeerloos hok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:05

juliomariner schreef:
Nou heb er een aantal jaar op de stand gestaan en in Zwolle ook, Drachten is dan echt een sfeerloos hok



Komt door die rare Friezen die er rondlopen! :D
Nee serieus: ik ben het met je eens! :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:06

juliomariner schreef:
Nou heb er een aantal jaar op de stand gestaan en in Zwolle ook, Drachten is dan echt een sfeerloos hok


Is dat misschien ook omdat je in Drachten niet echt een strodorp hebt? Er staan wat standjes vooraan de ring, maar echt een strodorp mis je daar natuurlijk...

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:11

Daar heb je inderdaad gelijk in Janine1990. Er is in Drachten niet echt een strodorp. Dat is wel een gemis.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Geen dressuur meer op Indoor Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:24

Klopt, waar moet je tijdens de pauzes naar toe? En daarbij 3 weken achter elkaar is voor een standhouder bijna niet te dooen. Gelukkig ziet de organisatie nu zelf ook in dat 3 weken echt te lang is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie