Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:06

Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat relatie praat wel onder mensenwelzijn past.

Anyways
Na een interessant gesprek dat ik laatst met iemand had, vroeg ik me af hoe het hier op bokt eigenlijk zit.
Wat voor relatie heb je?
Monogaam? (trouw aan elkaar zonder interactie met anderen)
Of anders? Er zijn zo veel namen voor en iedereen noemt het anders dat ik geen poging ga doen het allemaal te benoemen.
Maar het idee is dat je dat met medeweten van je partner (seksuele) interactie hebt met andere mensen, en misschien doet je partner wel mee, of alleen, of ben jij de enige die het doet binnen de relatie of juist je partner alleen.
Maar ik ben dan nieuwsgierig naar de redenen.
Als je het liever niet in het topic zet (want we weten allemaal dat bokt nogal veroordelend kan zijn), mag je me ook zeker een pb sturen!
Ik ben benieuwd!


Laten we dit topic een open en eerlijk gesprek houden, zonder verwijten en hevige woorden.
Als je je niet in iemand anders visie kan vinden, dat kan natuurlijk, hou het dan vriendelijk en probeer het te onderbouwen.

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:23

Mijn huidige relatie en mn vorige waren niet monogaam (open) en ook nog eens poly-amoreus.. In mijn geval had/heeft mijn partner ook nog een vriend tegelijkertijd :P

Dat open vind ik best wel een fijn iets, zeker als je seks hebben/flirten/ zoenen/ you name it/ los ziet van (emotionele) trouw. Hoewel het me helemaal geen moeite zou kosten om monogaam te zijn is het best wel leuk om vrij te zijn om te doen wat je wil als de situatie er naar is. Het poly gedeelte vind ik werken afhankelijk van je verwachtingen..

De wereld is er niet echt op gemaakt om echt 2 serieuze partners te hebben die je als gelijkwaardig beschouwt... Mensen staan gek te kijken, willen het niet aan hun familie vertellen bv, in 2 huizen wonen is niet ideaal (voel je je als kind van gescheiden ouders), met zn 3-en in een huis wonen met de partner van je partner is ook heel naar, issues met wie waar zou slapen etc. En dan is er toch vaak 1 'hoofd' relatie die mee gaat met kerst, op de familie foto's staat, mee op vakantie gaat, waar je mee samen woont, waar je een gezin mee hebt of wil hebben.

Nouja dat is dus helemaal prima, zolang alle 3 de partijen dat chil vinden. En dat vind ik nu wel, aangezien het heel duidelijk was vanaf dag 1 dat we niet te serieus zouden worden, en dat haar hoofd relatie haar hoofd relatie was. Met mn vorige relatie probeerde we te ontkennen ofzo dat er (practische) problemen bestaan aan proberen oud te worden met 2 mensen, dat brak het uiteindelijk ook op.

Mn ex zit ook op bokt dus wie weet reageert ze ook zelf nog wel :')


p.s. mn algemene mening is dat elke vorm van relaties chil zijn zolang je dat met elkaar af spreekt en daar eerlijk in bent. Dan is monogaam en open of wat dan ook allemaal mogelijk. Ik zou dus wel boos worden als iemand in een monogame relatie met me vreemd gaat, maar het kan me echt heel weinig schelen als mn vriendin nu in onze open relatie met andere dingen uitspookt

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:30

Ik wacht op Huertecilla :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:31

Zolang je het er beide over eens bent kun je het invullen zoals je het wilt :j Ik moet wel zeggen dat ik sinds mijn scheiding mezelf vaak afvraag of ik nog wel zo'n relatie wil.. Voor nu zou ik eerder gaan latten en het misschien ook wel open houden :j

Jester_

Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:33

Ik ken wel iemand die idd een vriend heeft maar het ook doet met en vrouw. Die vriend zit dan beneden, of ze gaan met ze 3en op stap. Ik vind het wel bijzonder :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:34

Corelli schreef:
Ik wacht op Huertecilla :D

Die zal vast wel langskomen als hij het ziet.

Ik zie alleen wel op tegen de grote weerstand die er vaak tegen hem is.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:35

Heel simpel ik ben monogaam en verwacht van een partner ook hetzelfde. Anders ben ik weg. :evaw:

Wat ieder ander doet moet hij/zij zelf weten maar voor mij is iets anders niet bespreekbaar.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:37

Relaxed schreef:
Zolang je het er beide over eens bent kun je het invullen zoals je het wilt :j Ik moet wel zeggen dat ik sinds mijn scheiding mezelf vaak afvraag of ik nog wel zo'n relatie wil.. Voor nu zou ik eerder gaan latten en het misschien ook wel open houden :j


Exact hetzelfde hier. Na mijn scheiding heb ik sowieso nog geen trek in mannen, maar mocht dat komen dan is er een grote kans dat ik niets monogaams wil.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33776
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:38

Ik ben monogaam omdat ik daar genoeg aan heb, daarbij vind ik het idee van mijn partner delen heel erg moeilijk. Ik heb hem graag voor mezelf. :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:39

Hier monogaam. Hij was overigens degene die daar als eerste mee van wal stak en ik ben het geheel met hem eens. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:41

Hier enkel een monogame relatie. En eigenlijk bevalt mij dat er goed :j Ik hecht er heel veel waarde aan om mij te kunnen settelen met 1 persoon. Ik vind het heerlijk dat ik een vast iemand heb waar ik naar toe kan als ik ergens mee zit, waar ik mee kan lachen maar ook mee kan huilen. En daarbij werkt dat voor mij het beste als dit maar 1 persoon is.

Of ik het kan waarderen als mijn vriend een 2e vriendin zou hebben? Voor mij persoonlijk niet, daar ben ik toch iets te jaloers voor. Hij heeft nu al amper tijd voor mij! :+

Wel kijken we samen rustig naar mensen op straat en weet ik ook wat zijn smaak is. Praatje/ dansje maken is ook voor beide kanten geen probleem gelukkig. Alleen verder houdt het wel op.


Wel denk ik dat het voor sommige mensen juist goed kan werken! Zolang de communicatie maar werkt (maar dat is voor elke relatie zo)

pien_2010

Berichten: 43071
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:41

Iedereen moet vooral doen waar hij of zij gelukkig van wordt en is, zo denken mijn man en ik er over. Voor ons is de sleutel tot geluk monogaam. We hebben het al jaren samen top op alle gebieden en we willen er geen derde bij. Waarom zouden we dat doen, als je het zo tof hebt met zijn tweeën!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:42

Een kennis van me heeft 3 of 4 relaties :')
1 om mee te eten, 1 om bij te slapen, 1 om mee uit te gaan en ik zou niet weten waar de laatste voor is.. Gender balance ofzo?


Dat zou me echt wel teveel worden al grap ik soms over mn eigen harem beginnen

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:44

Ik vind het heel leuk om te horen wanneer mensen succesvol een open relatie hebben of iets dergelijks, maar ik kan me soms heel erg moeilijk voorstellen dat iedereen hier blij mee is. Anders geformuleerd; ik denk dat er vaak onderliggend toch nog bepaalde negatieve gevoelens kunnen zijn bij een van de partijen.

Maar nogmaals; alle respect ervoor en als het lukt 'Have fun!'

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:44

Sidera schreef:
Een kennis van me heeft 3 of 4 relaties :')
1 om mee te eten, 1 om bij te slapen, 1 om mee uit te gaan en ik zou niet weten waar de laatste voor is.. Gender balance ofzo?


Dat zou me echt wel teveel worden al grap ik soms over mn eigen harem beginnen

Hahahaha ja zo kan het natuurlijk ook :p

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:45

pien_2010 schreef:
Iedereen moet vooral doen waar hij of zij gelukkig van wordt en is, zo denken mijn man en ik er over. Voor ons is de sleutel tot geluk monogaam. We hebben het al jaren samen top op alle gebieden en we willen er geen derde bij. Waarom zouden we dat doen, als je het zo tof hebt met zijn tweeën!


Hier sluit ik mij bij aan :) mooi verwoord Pien!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:45

In mijn vorige relatie had ik wel eens "last" van de verleiding (want tenslotte de relatie was monogaam).
Uiteindelijk is de relatie beëindigd, te verschillend, uit elkaar gegroeid, volwassen geworden.

Ik kijk nog steeds naar "mooie mannen" :') maar heb geen last van verleiding, er is geen verleiding, te verbonden met mijn vriend dus fijn monogaam.

Als mijn relatie fijn is en goed voelt heb ik geen behoefte aan een niet-monogame relatie.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:47

Pfff, veel te veel gedoe, meerdere mannen, ik vind 1 al ingewikkeld genoeg :')

Nee zonder dollen, ik heb genoeg aan mijn vriend, flirten doe ik wel maar dat vind ik gewoon leuk en is nooit meer dan dat. Wij laten elkaar ook heel vrij, dat scheelt ook wel.

Ik vraag me wel af hoe het zit met polygame stellen, ik kijk wel eens naar sister wives, maar die vinden het toch wel moeilijk dat ze hun man niet altijd voor hun zelf hebben.

Siene, ik had ook mijn twijfels, maar wist niet precies wat, maar jij verwoord het precies zoals ik het denk :)

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:50

Mijn vriend wil best een meer gecompliceerde relatie aan gaan, een extra vriend of vriendin die we beide zien zitten(en die ons natuurlij) bijvoorbeeld.
Mij lijkt dat dan weer veel te ingewikkeld worden en we hebben al nauwelijks tijd voor elkaar dus dat gaat hem ook niet helemaal lukken dan :+

fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 19:52

Joolien schreef:
.

Ik vraag me wel af hoe het zit met polygame stellen, ik kijk wel eens naar sister wives, maar die vinden het toch wel moeilijk dat ze hun man niet altijd voor hun zelf hebben.

Maar in dit geval zijn er ook 4 (of 5?) vrouwen, en ook allemaal met meerdere kinderen.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:55

Hier ook monogaam, en dat werkt voor ons inderdaad het beste. Bizar genoeg geloven veel mensen niet dat dat mogelijk is, mede door zijn job. Ze zijn er dan ook heilig van overtuigd dat hij "in elk stadje een schatje" heeft zitten en dat ik voor zijn uit-huis-periodes ook wel een FWB heb. Waar ze dat vandaan halen, Joost mag het weten := Ik ga zelden tot niet uit als hij er niet is, en waar hij zit is er in geen velden of wegen een vrouw te bespeuren.

Mij maakt het niet uit wat een ander doet. Als die gelukkig zijn in hun relatie is dat toch prima? Ik begrijp de hetze tegen HC dan ook niet zo goed :o Tuurlijk, zijn manier van relatie is niet DE oplossing voor elk probleem, maar vaak genoeg heeft hij wel een goed punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:56

Ik heb op dit moment geen relatie en de relaties die ik wel heb gehad waren niet echt een goed referentiepunt, maar ik denk er de laatste tijd wel heel erg veel over na. Aan de ene kant zou ik prima genoeg kunnen hebben aan een persoon, maar ik vind het wel belangrijk dat seksualiteit van beide kanten een open bespreekbaar onderwerp blijft. Als mijn partner me niet zou kunnen geven wat ik wil op dat gebied dan zou ik daar over willen praten en samen tot een oplossing willen komen. Dat kan dus een open relatie zijn maar dat zou ook kunnen betekenen dat de relatie over is.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:00

Joolien schreef:
Pfff, veel te veel gedoe, meerdere mannen, ik vind 1 al ingewikkeld genoeg :')

Nee zonder dollen, ik heb genoeg aan mijn vriend, flirten doe ik wel maar dat vind ik gewoon leuk en is nooit meer dan dat. Wij laten elkaar ook heel vrij, dat scheelt ook wel.

Ik vraag me wel af hoe het zit met polygame stellen, ik kijk wel eens naar sister wives, maar die vinden het toch wel moeilijk dat ze hun man niet altijd voor hun zelf hebben.

Siene, ik had ook mijn twijfels, maar wist niet precies wat, maar jij verwoord het precies zoals ik het denk :)


Ik weet niet waarom, maar door een onverklaarbare redenen ken ik heel veel poly stellen :')
Maar zij vinden het allemaal juist wel fijn, hebben drukke studies bv. En er is een meisje dat in NL studeert en in Griekenland woont. Nou dan heeft ze thuis en hier best of both worlds!


En ik in mn huidige relatie ben ook super happy omdat ik na mn vorige relatie echt even ruimte wilde hebben, en niet meteen in iets nieuws wilde storten, maar tegelijkertijd heb ik wel een hekel aan alleen zijn. Dus dit was de perfecte manier om te garanderen dat het niet te snel te serieus zou worden.

Mn vriendin's vriend zit nu voor 1,5 jaar in Engeland dus daar heb ik ook geen 'last' van. Is een win win situatie, ook voor hen. Anders zou mn vriendin ook dr LAT niet vol kunnen houden :P Ze hebben echt meerdere malen gezegd hoe goed ik voor hun rela ben :')


Weer een ander vriendinnetje van me is zo enorm bi dat ze echt wat zal missen altijd als ze een lange termijn mono relatie heeft. Dat lijkt me echt lastig, dat het haast een noodzakelijkheid is
Laatst bijgewerkt door Sidera op 22-09-16 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:01

Hier ook in een monogame relatie. Bevalt mij prima, vind het heel prettig alles te kunnen delen met mijn vriend, qualitytime één op één te hebben en intiem te zijn. Nooit in de verleiding gekomen omdat ik voor mijn gevoel niks mis. Op deze manier ben ik gelukkig en hij ook.

Wel vind ik het positief dat men hierin vrij mag/kan zijn en voor zichzelf keuzes kan maken waar hij/zij zich goed bij voelt.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:06

Ik vind het wel iets moois hebben. Mensen die al 50 jaar of langer samen/getrouwd zijn. Vaak zie je ook dat als het minder goed gaat met de een (qua gezondheid) dat de ander ook verminderd. Als het echt een goede relatie is waarin partners met elkaar kunnen lezen en schrijven vind ik het echt prachtig.
Ik ben zelf niet open genoeg voor polygamie. Ik kan met mn hoofd gewoon niet bij hoe het moet voelen om je partner te delen met het gevoel dat ik voor mijn partner heb. Ik kan me daar heel moeilijk in inleven en het past ook echt niet bij mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Chita, Imhrien, maj0, Marjo, N_B_N en 193 bezoekers