Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:23

Helaas heeft vorige week mijn lieve laptopje het begeven. Hij wilde niet meer oplaadden en bij controle bleek het niet de oplader te zijn die stuk was, maar echt mijn laptopaccu -O-

Nu heb ik vandaag de prijsopgave gekregen voor de reparatie, en dat was nogal een bedrag :oo Ruim €270,-!
De laptop is ongeveer 2,5 jaar oud en heeft me nieuw ruim €700,- gekost.

Nu vraag ik me af, zijn hier experts die weten of het het waard is de laptop te laten repareren? Of ben ik ''goedkoper'' uit door een nieuwe te kopen? De huidige (rest)waarde van de laptop is namelijk €281,-..

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.


BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:25

Ga zelf even zoeken wat dat onderdeel kost, is wel te vinden. Ik vind dit wel heel veel voor een accu.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:26

Een laptop accu is echt geen 270 euro hoor! Welke laptop is het en wat voor type is het? Zal ik even voor je zoeken naar een accu :)

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:28

Een laptop accu hoeft niet zo duur te zijn.
Heb je de accu ook werkelijk nodig?
Sommige laptops starten ook gewoon zonder de accu er in op. (mits de stekker er in zit :+ )

Is dit geen poging van de winkel om je een nieuwe laptop aan te smeren.

In het verleden al genoeg mensen geholpen met de pc kan niet meer worden gemaakt opmerking in de winkel en dan voor 19,95 het probleem oplossen.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 22-09-16 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:29

Oeps, vergeten in de tekst erbij te zetten. Om de accu te vervangen moeten ze blijkbaar ook het moederbord vervangen. Ik heb er verder geen kaas van gegeten, maar ga er vanuit dat ze me niet willen oplichten :=
Het is een HP laptop, type zal ik op moeten zoeken!

edit; De laptop laadde helemaal niet meer op, met of zonder accu (en in de oplader natuurlijk!)

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:31

Krijgt de pc geen prik meer (vanuit moederbord) ?
Is het laadgedeelte op het moederbord defect?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:33

Ik ben beniewd. Als de accu kapot is hoef je alleen een nieuwe accu te kopen. Lijkt me dan raar dat je met een kapotte accu een moederbord moet vervangen. Die zijn wel aardig duur ja :P


Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:33

PascalB schreef:
Krijgt de pc geen prik meer (vanuit moederbord) ?
Is het laadgedeelte op het moederbord defect?

Ik heb totaal geen verstand van laptops, ze moeten het gewoon doen :') Ik ga altijd maar uit van de goedheid van de mens.
Blijkbaar is de batterij gebroken? (op de bijgeleverde foto is een scheurtje te zien)
Hoe en wat met moederbord, geen idee. Ik zal eens kijken of er nog wat meer info bij de prijsopgave staat.

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:34

Ik had laatst hetzelfde met m'n HP, moest m'n moederbord vervangen. Heb 't toen maar gelaten voor wat het was, had al een keer de lader vervangen, de accu vervangen en een keer een nieuw toetsenbord.. Voor die 270 zou ik een nieuwe (betere :7 ) laptop kopen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:35

De meest uitgebreide omschrijving die ik kan vinden:
Onze diagnose:
We hebben de volgende klacht(en) gevonden:
Diagnose 1: Het toestel gaat niet aan
Daarnaast is de Batterij defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De accu is defect

Onze oplossing:
Het/De Moederbord is defect en moet worden vervangen om het probleem, zoals beschreven onder diagnose 1, op te lossen. Eventuele aanvullende onderdelen op de prijsopgaven, zijn nodig om dit hoofdprobleem op te lossen.

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:35

Als alleen de accu kapot is zou de laptop het technisch gezien (de meeste laptops in ieder geval) nog wel moeten doen als hij aangesloten is op netstroom, dus met de stekker erin. Ik heb mijn Sony laptop op die manier nog 2 jaar als vaste computer gebruikt.

Het lijkt mij dus inderdaad logischer dat bij het sneuvelen van de accu ook het laadpunt in je moederboard kapot is gegaan, waardoor er helemaal geen prik meer door wordt gegeven als de stekker erin hangt. In dat geval moet inderdaad het hele moederboard vervangen worden en dat is duur.

De investering is het wellicht wel waard, want met een nieuw moederboard is de kans groot dat je er zo nog minimaal 2 jaar mee vooruit kan.

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:38

Als het moederbord werkelijk defect is kan het bedrag snel oplopen en is vaak een ***piep*** werk om deze te vervangen.
Bij de meeste laptops zit het moederbord redelijk in het midden van de behuizing en moet je de latop compleet uit elkaar halen om deze te kunnen vervangen. resultaat is een hoop schroeven. Koelpasta die opnieuw moet worden aangebracht en een hoop stekkers die weer aangesloten moeten worden enz.

Dit kan naast het nieuwe moederbord nog extra kosten met zich meebrengen als in werk uren.

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:45

Wat is je typenummer van de laptop?(onderop de laptop)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:52

siskeh schreef:
Wat is je typenummer van de laptop?(onderop de laptop)

Ik heb de laptop zelf nu dus niet :P Maar dit staat als type in de mail: 15N213ED

PascalB schreef:
Als het moederbord werkelijk defect is kan het bedrag snel oplopen en is vaak een ***piep*** werk om deze te vervangen.
Bij de meeste laptops zit het moederbord redelijk in het midden van de behuizing en moet je de latop compleet uit elkaar halen om deze te kunnen vervangen. resultaat is een hoop schroeven. Koelpasta die opnieuw moet worden aangebracht en een hoop stekkers die weer aangesloten moeten worden enz.

Dit kan naast het nieuwe moederbord nog extra kosten met zich meebrengen als in werk uren.

Dus jouw tip is eigenlijk om de reparatie af te slaan en voor een nieuwe te gaan?

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:52

Ik zou bij een laptop het moederbord niet laten vervangen. En zeker voor dit geld... Persoonlijk zou ik voor een nieuwe opteren, hoe zuur ook na deze korte tijd.

Als het toch alleen de accu is, heb je die idd voor minder dan dat bedrag. Of idd zonder accu werken, gewoon op netstroom.

Anoniem

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:54

Ik vermoed dat alleen via netstroom werken niet mogelijk is, omdat TS in de eerste instantie dacht dat het een probleem in de laadkabel was. Dan lijkt het mij dat het toch echt het moederboard is..

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:58

Heb je m laten vallen oid of is ie buiten je schuld kapot. Als t t laatste is kun je eens naar de garantie kijken. Zelfs buiten de garantieperiode kun je nog een goede poging wagen. Na twee jaar kapot is relatief snel voor een laptop van die prijs.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:06


siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:10

maar als het probleem de accu is, dat doet de laptop het zodra hij aan de netstroom is.
volgens mij is dat niet zo, en ook andere oplader is getjeckt.
Ik neem aan dat ook de connector van de laptop naar de oplader gecontroleerd is(dat is bij mij meestal het probleem)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 17:37

Ja, de lader is gecheckt. Laptop is gecheckt door een universele lader en een andere originele HP lader.

@ierpier op de prijsopgave staat dat de schade buiten de garantie valt omdat de schade door eigen toedoen is. Hij is nooit gevallen, maar wellicht dat ik heb ooit te hard op de tafel heb gelegd, of dat hij ergens tegenaan is gestoten.. Er zit in ieder geval wel een duidelijke foto bij van de scheur die in de batterij zit.

@Maureen95 Zo dan! Die is nog een goedkoop! Als het alleen aan de accu had gelegen was dit een prima oplossing geweest! Bij de prijsopgave hier rekenen ze er ruim 70 euro voor :wow:

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:40


Niet alle dwalers bennen verdwaald

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:44

Iejoorr schreef:
Ja, de lader is gecheckt. Laptop is gecheckt door een universele lader en een andere originele HP lader.

@ierpier op de prijsopgave staat dat de schade buiten de garantie valt omdat de schade door eigen toedoen is. Hij is nooit gevallen, maar wellicht dat ik heb ooit te hard op de tafel heb gelegd, of dat hij ergens tegenaan is gestoten.. Er zit in ieder geval wel een duidelijke foto bij van de scheur die in de batterij zit.

@Maureen95 Zo dan! Die is nog een goedkoop! Als het alleen aan de accu had gelegen was dit een prima oplossing geweest! Bij de prijsopgave hier rekenen ze er ruim 70 euro voor :wow:


Je zou kunnen "aanvechten" dat je er gewoon normaal mee bent omgegaan. Schade door eigen toedoen is een beetje t stokpaardje en krijg je vak onterecht te horen. Dan wordt t wel een gedoe dan, maar op zich is er geen reden dat de laptop niet tegeb normaal gebruik kan. Laat je iig niet te makkelijk afschepen. T was een verdomd dure laptop dus dan mag ie imo niet kapot gaan als je m "te hard op tafel zet".

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 18:05

Ik vrees dat het moeilijk te bewijzen is. Ze zeggen dat het ''overduidelijk'' is:
In uw geval heeft ons technisch personeel schade geconstateerd, veroorzaakt door onheil van buitenaf geconstateerd. Dit betekent dat de grenzen van normaal gebruik overduidelijk zijn overschreden. De schade (gebroken onderdeel) aan het product valt niet onder de garantiecondities van HP

Ik vind het nu alleen erg jammer dat er voor het opsturen alleen foto's van buitenaf zijn gemaakt. Voor hetzelfde geld is de laptop tijdens vervoer naar het bedrijf gevallen en is toen de batterij gebroken...
Overigens staat er een foto bij waar ik niet uit kan komen welk deel van de laptop het is...

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ruim 2 jaar oude laptop nog laten repareren, kosten €270,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:31

Er zijn ook inboedel verzekeringen die schade aan pc en telefoon dekken indien er iets mee gebeurt maar dan wel in eigen woning. En het kan best zo zijn dat je accu helemaal geen stroom meer door kan geven door die scheur en hij dus niet op kan starten. Je kunt eventueel een nieuwe accu er in zetten, doet hij het niet dan heb je pech maar kan maar zo zijn dat hij het dan weer doet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Eleionomae, Enzo_Ollie, manonutjuh, Raineri, ryukapple, TamaraFloor, VinandoW en 28 bezoekers