[VOLG]Robuust en minimalistisch...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

[VOLG]Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 10:43

Vorig jaar augustus hebben wij een huis gekocht. Op dat moment was mijn zoontje net 2 weken oud. Het huis was goed bijgehouden alleen niet onze smaak. We hebben onze meubels erin gezet en gewoon gaan wonen.

Dit is de prachtige keuken. Beige kastjes.. ze hadden niet misstaan in een caravan uit de jaren 80..
Afbeelding

Dit is de woonkamer. Kijk vooral naar de beige gordijnen en witte vitrage wat weer goed bij de keuken past.
Afbeelding

Deze muur gaat eruit. Vinden jullie het behang net zo mooi als ik?
Afbeelding

Dit is de eethoek gezien vanuit de woonkamer.
Afbeelding

En om jullie een idee te geven wat de vorm ongeveer is:
Afbeelding
Dat groene gedeelte is/ was kantoor. Deze gaan wij bij de woonkamer betrekken.

De stijl die wij willen neigt naar modern. Veel wit en ruimte. Al onze meubels willen wij zo natuurlijk mogelijk: houten tafel, leren bank, granieten keukenblad..

Volgen jullie mee?
Laatst bijgewerkt door Coby op 04-10-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: volg tag toegevoegd

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 10:47

Eerst de uitgang naar de tuin!

Dit was het:

Afbeelding


Alles eruit halen:

Afbeelding


Dit is het:

Afbeelding


Het geeft echt gigantisch veel licht binnen en je kan de tuin veel beter bekijken. Super blij mee!

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:49

Netjes hoor, en Wat gaaf dat jullie het huis nu naar jullie smaak kunnen gaan veranderen!
Veel plezier met klussen en ik blijf volgen!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 10:51

En inmiddels heel veel gesloopt..

Geen behang meer, geen vloer meer, geen keuken meer, muur eruit.. overleven in je eigen huis..

Hier stond de keuken:

Afbeelding


Dit was de eetkamer en woonkamer:

Afbeelding


En de muur is eruit:

Afbeelding

Het slopen is nu allemaal gedaan. Vanmiddag begint de stukadoor en gaat het opbouwen beginnen. Heb er zin in!

Anoniem

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:00

Wat leuk! Ik volg mee, ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Ik vond wel dat jullie een mooie vloer hadden liggen, komt die weer terug?

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 11:02

Shanna schreef:
Wat leuk! Ik volg mee, ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Ik vond wel dat jullie een mooie vloer hadden liggen, komt die weer terug?


De vloer leek op de foto's nog wel goed maar er zaten heel veel krassen in. Ook zat er een hele diepe V-groef in die niet handig is met een hond en een kind.

En nog de grootste reden dat de vloer niet terug komt: het kantoor is erbij en de vloer is niet meer verkrijgbaar.

Er komt een pvc vloer in :)

Lukasje
Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:05

Pfieuw, dàt wordt een fameus project! De houten vloer die er lag vond ik ook wel mooi. Ben benieuwd wat het wordt.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:11

PVC vloer is een hele goede keuze, mooie vloeren zijn dat altijd :j
Ik ben heel benieuwd en ga volgen!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 14:18

Wij hebben lang getwijfeld over de vloer. We vinden beide een houten vloer het mooiste, maar met alle beesten en een kind is een houten vloer mooi houden een arbeidsintensief klusje.
Plus natuurlijk dat we niet genoeg hadden voor het nieuw (kantoor) gedeelte.

We zijn gegaan voor een donkere vloer. Grijs/ bruin achtig. Heb geen foto maar jullie gaan het over 2 weken vanzelf zien

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:22

Paulina schreef:
Wij hebben lang getwijfeld over de vloer. We vinden beide een houten vloer het mooiste, maar met alle beesten en een kind is een houten vloer mooi houden een arbeidsintensief klusje.
Plus natuurlijk dat we niet genoeg hadden voor het nieuw (kantoor) gedeelte.

We zijn gegaan voor een donkere vloer. Grijs/ bruin achtig. Heb geen foto maar jullie gaan het over 2 weken vanzelf zien


Hier doet de (toen nieuwe) houten vloer het uitstekend hoor, al 3 jaar met hond, kat en 3 peuters/kleuters.
Onderhoud is niet anders dan andere vloeren, zuigen en om de week dweilen.

MarliesV

Berichten: 15183
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:26

PVC is zo ideaal! Wij hebben het ook, zijn maar met z'n tweeen en geen huisdieren maar het is makkelijk schoon te houden, geen groeven of kieren, dempt geluid, voelt comfi aan. Voor ons nooit weer wat anders (en dat van iemand die hiervoor een echte eiken vloer had).

Ericalucasz: je zit op een houten vloer wel eerder met krassen, elke zoveel jaar opnieuw schuren en lakken, looppaden die je na verloop van jaren gaat zien enz. Vind het prachtig maar qua praktisch is pvc toch wel een plus.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:39

Ik volg ook! Heerlijk van die verbouwingstopicss!
Succes met jullie huis, en geniet van het traject.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:02

Ik volg! Altijd interessant om te zien wat mensen ervan kunnen maken. Ben benieuwd!

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:11

Ik volg ook.

Grappige is dat jouw huis precies dezelfde indeling heeft als die van mijn ex-schoonzus. En zij hebben ook hetzelfde gedaan als wat jij wilt. Een grote woonkamer (geen aparte studeerkamer) en openslaande tuindeuren (alleen zij hebben een schuifpui, maar komt op hetzelfde neer).

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:13

Paulina schreef:
Shanna schreef:
Wat leuk! Ik volg mee, ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Ik vond wel dat jullie een mooie vloer hadden liggen, komt die weer terug?


De vloer leek op de foto's nog wel goed maar er zaten heel veel krassen in. Ook zat er een hele diepe V-groef in die niet handig is met een hond en een kind.

En nog de grootste reden dat de vloer niet terug komt: het kantoor is erbij en de vloer is niet meer verkrijgbaar.

Er komt een pvc vloer in :)



Hoezo vind je een diepe v groef niet handig? Wij hebben die juist genomen voor onze hond. Hij glijd zo veel minder uit dan op een compleet gladde vloer.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:15

Wow, in de basis een mooi huis met veel ruimte. Ben erg benieuwd hoe het wordt!

mysa

Berichten: 10468
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:21

MarliesV schreef:
PVC is zo ideaal! Wij hebben het ook, zijn maar met z'n tweeen en geen huisdieren maar het is makkelijk schoon te houden, geen groeven of kieren, dempt geluid, voelt comfi aan. Voor ons nooit weer wat anders (en dat van iemand die hiervoor een echte eiken vloer had).

Ericalucasz: je zit op een houten vloer wel eerder met krassen, elke zoveel jaar opnieuw schuren en lakken, looppaden die je na verloop van jaren gaat zien enz. Vind het prachtig maar qua praktisch is pvc toch wel een plus.


Dat valt wel mee, als je vloer geolied is in plaats van gelakt. Wij zetten al onze vloeren in de olie. Dan kan er wel eens een kras opkomen, maar met een beetje olie is die zo weer bijgewerkt. Zei de mevrouw van de vloerenmeneer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:27

Leuk project, ik volg ook. Misschien kun je de ingang via de oude studentenkamer maken? Want zo'n U-vorm is anders heel onpraktisch, een boel loze ruimte. Als je die deur daar dichtgooit, kun je daar bijv de eettafel zetten en waar de eettafel nu staat, nog een extra zitruimte creëeren.
Zomaar een idee hoor, laatst waren we bij vrienden thuis die ook deze indeling hebben, en toen hadden we het over die loze ruimte tegenover de deur naar de woonkamer. Je kunt er wel een dressoir neerzetten, maar meer niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:31

Wat is een pvc vloer eigenlijk?Ik krijg een visioen over iets heel glad.Ik weet niet of dat zo ideaal voor je hond is?Het huis word zo wel mooi ruim.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:39

Paulina schreef:
Wij hebben lang getwijfeld over de vloer. We vinden beide een houten vloer het mooiste, maar met alle beesten en een kind is een houten vloer mooi houden een arbeidsintensief klusje.
Plus natuurlijk dat we niet genoeg hadden voor het nieuw (kantoor) gedeelte.

We zijn gegaan voor een donkere vloer. Grijs/ bruin achtig. Heb geen foto maar jullie gaan het over 2 weken vanzelf zien


Je hebt ook een houtlook vloer he :) dit zijn gewoon tegels.
Afbeelding

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:19

beatje schreef:
Wat is een pvc vloer eigenlijk?Ik krijg een visioen over iets heel glad.Ik weet niet of dat zo ideaal voor je hond is?Het huis word zo wel mooi ruim.


Even heel kort gezegd, pvc lijkt qua uiterlijk op laminaat maar dit wordt op een andere manier gelegd. Kan reliëf in zitten, wij hebben bijvoorbeeld echt houtnerven in de pvc vloer zitten waardoor het echt hout lijkt.

Wat leuk om zo de verbouwing mee te kunnen volgen! Wij zijn in mijn leven al veel aan het verbouwen geweest en ik vind het elke keer weer leuk om te zien wat je er uiteindelijk van maakt. Geeft zo'n voldoening dan he :D

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 10:22

Leuk dat jullie volgen!

De V groef vinden wij niet handig omdat er veel vuil in komt te liggen. De honden en ons zoontje kan de hele dag in en uit lopen en loopt zo al het vuil naar binnen en de groeven in. Optisch is de Vgroef in de lengte het mooiste wat geen grip geeft voor de honden. PVC is minder glad dan hout.

Het oude kantoor wordt de zithoek. Ik hou van grote ruimtes maar ook van knusse zithoeken. Daarom is dat stuk de zithoek. De oude woonkamer blijft open/ komt een kast met kinderspeelgoed zodat mijn zoontje kan spelen. De eethoek komt naast de keuken met de tafel in de lengte richting. Buiten komt een soortgelijke tafel zodat we met feesten de deuren open kunnen zetten en het net lijkt alsof de tafel doorloopt. De ingang blijft in het midden van de U zodat je makkelijke elke ruimte in kan. Daarbij hou ik van grote open ruimtes dus "loze ruimte" is het niet, dat vind ik mooi.

PVC is een vloer gemaakt van PVC (soort plastic) welke een normale vloer nabootst, zonder het onderhoud. Je kan dus een steenlook nemen of zoals wij, een houtlook. Ze printen een motiefje erop en leggen er een laag reliëf op zodat het net echt lijkt. Echter is PVC tegenwoordig bijna 20 jaar slijtvast.

Geloof dat ik nu iedereen heb beantwoord :)

Gistermiddag is de stukadoor begonnen. Veel klaar gezet en de groeven in het plafond alvast dicht gesmeerd:

Afbeelding

Vandaag gaat hij verder. Ben benieuwd hoe ver hij komt!

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:25

Wat een project!
Met een kwalitatief goede houten vloer kun je heel wat jaren vooruit, en daar heb je niet veel werk aan. Wij hebben er nu een hele slechte kwaliteit vloer inliggen, en daar zie je aan dat die aan het verslijten is.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:33

Leuk! Ik volg. Je stijl spreekt me denk ik wel aan! Ben erg benieuwd.
Wij hebben vinyl op de vloer, en dan de betonlook. Superblij mee, je hoeft er niks mee te doen qua onderhoud en het staat lekker strak. Volgens mij is PVC net zo makkelijk te onderhouden als vinyl? Daarnaast hebben wij, als tegenhanger van zo'n strakke vloer, een muur bekleed met steigerhouten planken. Verder een lekker vintage Marokkaans kleed erbij, en veel koperen accessoires. Helemaal blij met m'n huisje *\o/*

Ben heel benieuwd hoe jouw huis gaan eindigen! Vind die openslaande tuindeuren al heel mooi, kan me voorstellen dat het een hele verbetering is!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:08

Sorry ik blijf dingen plaatsen :o

De stukadoor is nu echt begonnen. Wat een verschil al! Op de foto lijkt het nog redelijk gelijk, maar in het echt is het al zoveel beter!

De details maken of het mooi wordt. Een rommelige muur of een strakke muur is een groot verschil. En ik heb nu 2 strakke muren :D (rest wordt ook gedaan maar niet alles kan in een ochtendje)

Afbeelding