Voordringende oudjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 11:43

Dat menig 55-plusser niet vies is van een beetje voorpiepen, ach dat was me wel bekend. Waar ik dit eigenlijk zelden meemaak met leeftijdgenoten of mensen jonger dan ik gebeurd me dit bij de oudere mensch regelmatig.
Maar de laatste weken loopt het de spuigaten uit, in de supermarkt proppen ze zich gewoon langs mijn kar met hun pakje boter al roepende 'ik kan wel even voor he?' Retorische vraag natuurlijk want inmiddels wordt er voor mijn neus al afgerekend :+

Zo erg vind ik t allemaal niet maar ik vraag me toch af: vanwaar die haast bij de grijze medemens? Ben ik een toevallig slachtoffer of valt het de bokkers ook op? Is er soms een belangrijke Grijsaard Conventie gaande waar ze allemaal dringend heen moeten? Heeft iemand hier een memo over gehad misschien? :P

Tot zo ver het raadsel van de dag :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:49

Tja...als je nog weinig tijd hebt, wil je die liever niet in de rij van de supermarkt doorbrengen :D

Nee, geen idee?
Heb er eigenlijk weinig tot geen last van.
Ben zelf meer de voorlater dan de voordringer :))

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:52

Niet dat mijn moeder voordringt..
Maar zij is grijs, 72 jaar en werkt nog.
Doet ook veel vrijwilligerswerk, dus "altijd" druk en altijd onderweg ergens naartoe.

Dus niet elke "grijze" heeft niks te doen :D

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:56

Hoe ouder hoe gekker af en toe. Meestal is het hier wel 70+ trouwens. Die kunnen er af en toe wat van. Maar goed die moeten perse om 12.00 uur eten en geen minuut later. Volgens mij hebben ze een zeer vast schema waarvan ze niet kunnen afwijken. Hoe meer tijd ze hebben hoe minder geduld volgens mij.

Al een hele tijd terug was ik ook in de winkel en ik had maar 1 ding en ik sta altijd gewoon te wachten. Maar degene voor mij had best een volle kar dus ze zegt "je mag wel even voor hoor", "Dankje" en achter mij stond een 70 + dame die gewoon zonder schaamte vraagt "ow dan mag ik ook wel even voor?" Ze deed het gewoon en ze begon de band vol te laden zegt ze nog even "het is toch meer dan ik dacht". Gewoon de spullen van de vrouw die nu dus achter haar stond naar achter schuiven zodat die van haar er op paste. Vond ik echt zo asociaal hoe die vrouw deed. Was gewoon zo verbaast en ik denk met mij meerdere.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:57

Toevallig had ik het van de week nog, stond in de rij voor een kop koffie, dart een oud heerschap rustig om me heen en neemt de plaats in van de persoon voor me die net afgerekend had. Pardon. :D heb vriendelijk aangegeven dat ik in de veronderstelling was dat ik aan de beurt was. Toen ging hij toch maar achteruit. Normaal gesproken haal ik vooral mijn schouders op en laat ik het gebeuren, nu was het er in de oprechte verbazing al uit voor ik het in de gaten had :))

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:00

@Brainless, ik ben het volledig met je eens!

Maar toch..

Ik werk bij de Lidl, zit niet vaak achter de kassa, maar komt dit voor is het wel vaak het geval dat ouderen voordringen. Of ik sluit mijn kassa, want ik heb pauze. Rij is bijna weg:
-meneer sluit aan terwijl het vrij druk is, ondertussen gaat er een andere kassa open. Mensen zijn van mijn kassa naar een andere rij gegaan, netjes!-
Ik: *Sorry meneer ik ga sluiten, zou u bij een andere kassa aan willen sluiten?*
Meneer: *Maar ik heb maar weinig boodschappen, is zo klaar ja!*

Zucht...

Moet ik wel zeggen dat Lidl vaak druk zijn en hebben lange wachtrijen.. Spiet mie donders! Maar deze meneer had ook geen manieren..

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:01

Tigra_ schreef:
Hoe ouder hoe gekker af en toe. Meestal is het hier wel 70+ trouwens. Die kunnen er af en toe wat van. Maar goed die moeten perse om 12.00 uur eten en geen minuut later. Volgens mij hebben ze een zeer vast schema waarvan ze niet kunnen afwijken. Hoe meer tijd ze hebben hoe minder geduld volgens mij.

Bedenk ook dat veel opa's en oma's op kleinkinderen "moeten" oppassen en dus vaak aan schooltijden zijn gebonden voor het ophalen/wegbrengen.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:01

Ik had het laatst ook in de supermarkt. De man achter mij en ik zeiden er beide iets van. Ik ben verder echt geen zeikerd maar ik woon nog thuis dus als ik eens in de supermarkt ben is het vaak voor 1 a 2 dingen niet echt nodig om dan voor te dringen lijkt me :). Was inderdaad ook bij een lidl maar ik sta zelf ook vaak een kwartier in de rij als ik 1 brood haal.. als dan alle oudere nog eens voorgaan duurt het helemaal lang..
Laatst bijgewerkt door CharxHebe op 22-09-16 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:02

Bij supermarkten nog niet heel vaak meegemaakt, maar in het ziekenhuis kunnen ze er wat van.

Ik ben maar een jongere, dus ik zal wel niets hebben. De oudere generatie moet dan wel voorgelaten worden. Meestal protesteren ze zo erg dat een professor naar buiten moet komen om ze te vertellen dat het ziekenhuis huisregels heeft en dat daarin staat dat het ziekenhuis beslist welke patiënten voorrang hebben.

heb zelfs ooit eens meegemaakt dat overduidelijk mijn naam geroepen werd, maar een oudere mevrouw was al in de omkleedkabine omdat ze vond dat ze al te lang had gewacht.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:03

Man en ik zeggen in dat soort gevallen altijd (net iets te hard) dat het ouwe goed het eerst op moet.. Maar irritant is het wel, ben zelf slecht ter been en ondanks dat ik een opvallende stok of rollator bij me heb als ik niet in de rolstoel zit, lopen ze me regelmatig gewoon omver. En als je er wat van zegt word je afgeblaft of gezegd dat als dit je enige probleem is het allemaal wel reuze meevalt. Ik loop niet voor de grap met een stok op mijn 36e, ik geloof dus niet dat voordringende ouderen mijn enige probleem zijn. :roll:
Het openbaar vervoer in- of uitkomen is ook zo'n grap met veel grijze mensen. Die zijn zo bang dat de trein vertrekt als zij nog op het perron staan dat ze haast hinkstapspringend over de brug die mij komt helpen de trein in willen springen. En dan boos zijn omdat ze de coupé niet in kunnen omdat ik er nog sta met mijn stoel. :')

Overigens zijn mijn ouders ook grijs (71 en 69) en ergert mijn moeder zich ook dood aan die 'grijze postduiven die maar menen overal recht op te hebben omdat ze toevallig oud zijn'. Dus of zij heeft de memo ook gemist, of er is gewoon een categorie mensen die daadwerkelijk vindt dat zij voor mogen vanwege hun leeftijd. Bijzonder fenomeen.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:03

Valt me ook altijd op bij de prikpost. Wil je 's ochtends voor je werk nog even bloed laten prikken, bij ons kan dat vanaf half 8. Nou, dan moet je er kwart over 7 al zijn, anders zit er een hele rij bejaarden voor je. :+ Dan denk ik: Jullie hebben de hele ochtend de tijd, waarom nu?! (Uitzonderingen daargelaten die nuchter moeten prikken natuurlijk ;) ).

Jaja, die bejaarden van tegenwoordig.... :Y)

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:05

Ik heb er eigenlijk geen last van, maar ik doe ook altijd boodschappen op tijden dat niemand anders dat doet hihi. Kan mij voorstellen dat in het spitsuur vaker mensen voordringen.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:08

Maar Brainless, ook al ben je druk of heb je haast, dan nog kun je er toch niet zomaar vanuit gaan dat je voor kan? Dan had je maar eerder van huis moeten gaan..
Dinsdag nog een toeterende auto omdat de taxichauffeur mijn rolstoel nog in de auto moest leggen en er dus een auto (met grijze postduif) een minuutje moest wachten. Als het echt op die minuut aankomt, heb je zelf je timemanagement niet onder controle hoor!

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:08

Zo herkenbaar! Werk zelf ook als caissiere in een supermarkt en maak het ook wel eens mee dat oudjes denken geen tijd genoeg te hebben. Wat bijvoorbeeld heel vervelend is als ze een paar minuten voor sluitingstijd binnenkomen met een kar en de bedoeling om grote boodschap te doen

Hoorde laatst een keer 2 oudjes tegen elkaar zeggen (volgens mij een beetje tegen mij gericht): jaa die studentjes hebben het maar goed, zoveel tijd hebben die. Wacht maar tot ze zo oud zijn als ons dan hebben ze dat niet meer :=

Anoniem

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:12

_O-
Hebben van tijd heeft btw niks met leeftijd te maken maar met stellen van poriteiten

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:15

Ik had het laatst bij de apotheek, ik sta iets te bespreken, iets persoonlijks. Er komt een oudere dame binnen lopen, kijkt om zich heen , verder niemand in de zaak, loopt naar de balie. En zegt tegen de apotheker, jullie zijn toch aan het praten, dus ik kan er wel even tussendoor. Ik stond met mijn mond open, nog erger vond ik het dat de apotheker ook gelijk omdraaide en voor haar aan de gang ging :( . Ik heb me omgedraaid, gezegd tegen de vrouw dat ik snap dat haar problemen veel belangrijker zijn dan de mijne en ben de deur uitgelopen. Dikke doei...
Laatst bijgewerkt door Caira op 22-09-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:15

@Dreamybol
Ik zeg ook nergens dat ze gewoon voor mogen dringen.
Maar dat zegt niet dat ze niks te doen hebben.

Mijn moeder "klaagt" juist dat er bij haar voor wordt gedrongen, omdat zij (in die mensen hun ogen) toch alle tijd van de wereld heeft.
Zij heeft ook wel eens te horen gekregen, als zij niemand voor wilde laten, "goh, ben je bang dat je te laat voor je breiclubje bent".

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:18

haha inderdaad... de bejaarden van tegenwoordig... Ze dringen inderdaad voor waar ze maar kunnen... :-)...

Wat mij ook opvalt is dat de vrouwtjes grijze postduif vaak ook narrig zijn echte zuurpruimen... Waar de mannetjes... vriendelijker zijn en soms ook echt humor hebben....

Soms sta ik echt paf van de reacties van die oudjes... post het ook wel eens op facebook.. haha wat ik mee maak in de supermarkt...

Laatst in de Lidl... stond het hele pad vol met pallets en dozen... Er kwam mij een oudere dame tegemoet... ik dacht laat ik beleefd aan de kant gaan voor deze oudere dame... En ik zeg vriendelijk... terwijl ze mij passeert... " ja het is vandaag een beetje vol he mevrouw"...

Kijkt ze me vernietigend aan... zegt ze... snibbig... "ja en die mensen doen ook maar hun werk"...

haha nou dan sta je ff met je mond vol tanden... ouwe feeks... haha heb ik natuurlijk niet gezegd...

Op FB had ik iets gezet in de strekking van... "je hoeft het niet op mij af te reageren dat je een rot leven hebt gehad ouwe graf tak.... " ...

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:20

Ik denk dat zoiets opvalt omdat je er op let bij ouderen, want jongeren dringen net zo vaak voor.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:22

nah let er niet op hoor... maar als er iemand voordringt dan kan dat haast niet .. niet opvallen... :-)

Ik heb nog geen voordringende jongeren ervaren.... Maar misschien is dat per regio verschillend... :+

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:25

Davina1402 schreef:
haha inderdaad... de bejaarden van tegenwoordig... Ze dringen inderdaad voor waar ze maar kunnen... :-)...
*
haha nou dan sta je ff met je mond vol tanden... ouwe feeks... haha heb ik natuurlijk niet gezegd...
*
Op FB had ik iets gezet in de strekking van... "je hoeft het niet op mij af te reageren dat je een rot leven hebt gehad ouwe graf tak.... " ...

Zo dan.
En dan luchtte zeker op -O-

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:26

Met er op letten bedoel ik dat die je bij blijven.

Het is net zoiets dat als je zelf zwanger bent, dan zie je allemaal zwangere mensen om je heen, terwijl die daarvoor er ook wel waren, maar dan zag je ze niet.

Of als je en auto van een bepaald merk hebt, dan zie je dat soort auto´s ook meer.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:27

Niet alleen in de supermarkt ben ik bang. Een gedeelte van onze ouderen inwoners hebben over het algemeen bijzonder weinig geduld :n

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:27

Lusitana schreef:
Ik denk dat zoiets opvalt omdat je er op let bij ouderen, want jongeren dringen net zo vaak voor.


Vergeet vooral moeders met kinderen niet. :=

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:33

Davina1402 schreef:
haha inderdaad... de bejaarden van tegenwoordig... Ze dringen inderdaad voor waar ze maar kunnen... :-)...

Wat mij ook opvalt is dat de vrouwtjes grijze postduif vaak ook narrig zijn echte zuurpruimen... Waar de mannetjes... vriendelijker zijn en soms ook echt humor hebben....

Soms sta ik echt paf van de reacties van die oudjes... post het ook wel eens op facebook.. haha wat ik mee maak in de supermarkt...

Laatst in de Lidl... stond het hele pad vol met pallets en dozen... Er kwam mij een oudere dame tegemoet... ik dacht laat ik beleefd aan de kant gaan voor deze oudere dame... En ik zeg vriendelijk... terwijl ze mij passeert... " ja het is vandaag een beetje vol he mevrouw"...

Kijkt ze me vernietigend aan... zegt ze... snibbig... "ja en die mensen doen ook maar hun werk"...

haha nou dan sta je ff met je mond vol tanden... ouwe feeks... haha heb ik natuurlijk niet gezegd...

Op FB had ik iets gezet in de strekking van... "je hoeft het niet op mij af te reageren dat je een rot leven hebt gehad ouwe graf tak.... " ...


Feeks, ouwe graf tak, grijze postduif... Je voelt je wel te goed voor deze wereld he?! Het straalt eraf

is mij overigens nog niet echt opgevallen, dat de ouderen voordringen. Ik ga er eens op letten hihi