Verhuizen naar Friesland deel 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 10:02

Ik had een paar maanden geleden een topic gestart over hoe het is om in Friesland te wonen
de meeste mensen zien onze mede mens in het Noorden zo :')
Afbeelding

Maar ik wil er nog steeds graag heen en
ik heb mij dus 30-6-2016 ingeschreven bij verschillende woning stichtingenen nagedacht wel plaatstje ik wil wonen en ook goed naar de prijzen gekeken
vooral in Leeuwarden is het best prijzig wonen voor oude woningen soms zelfs zonder CV leuk voor studenten maar niet voor mij ik zoek een goed mooie woning waar ik nog jaren plezier van kan hebben.. een bepaalde woning stichting bood woningen aan in dokkum vooral maar het waren vooral woningen die uiteindelijk in 2017 gesloopt zouden worden.. Tot nu toe heb ik een dorp op het ook Sexbierum ik vind vooral de prijzen erg aantrekkelijk ik kan er al een woning huren voor 311 pm
een slaapkamer en een tuin erbij ook en dan ook nog 2 onder een kap .. of een hoek huis die worden daar ook veel aangeboden voor onder de 400 euro

Ik weet dat het allemaal een beetje in de middle of nowhere is en dit en dat maar ik heb mn keuze gemaakt :j
En ik heb ook al gereageer bij wonennwf en ik sta nummer 5 voor een paar huizen dus ik verwacht dat ik vroeg volgend jaar wel echt een huis kan weten te bemachtigen
*\o/*


De reden dat ik naar het Noorden verhuis is vooral een nieuwe start,kleine huurprijs voor huizen,en een crush die ook woont in friesland :o , en ik wil er ook naar school




Wie woont er in Sexbierum ?


Ik was ook nr 5 voor een huisje in Tzummarum..


Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:25

Ik woon zelf in Leeuwarden, maar heb overwogen een huis in Tzummarum te kopen. Mijn paard woont in Firdgum (dat is vlakbij. Heb vorig jaar een huis in Leeuwarden gekocht, dat was goedkoper dan huren (na 2,5 jaar ingeschreven gestaan te hebben, kon ik dan een huis huren in Leeuwarden, maar was ik voor minder ruimte en comfort, veel meer kwijt dan bij kopen).

Verder woon ik al mijn hele leven in Friesland (op een paar perioden in het buitenland na) en vind ik het altijd weer erg fijn om thuis te komen als ik weg ben gewest. Ik ben dol op de noordelijke nuchterheid! Alhoewel ik niet uitsluit ooit nog te gaan verhuizen, maar dat is niet omdat ik het hier niet leuk vind.

En mocht in je een van de dorpen gaan wonen, meld je snel aan bij verenigingen en ga naar het dorpsfeest en doe actief mee. Is gezellig en je leert snel mensen kennen.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 10:29

ik kan helaas niet kopen Moska
maar ook in de buurt van sexbierum zag ik hele goedkope stal moegelijkheden
bv 180 euro met binnenbak en een stal 140 in de winter en 90 in de zomer
ik heb eind juli een nieuw paard gekocht dus ik dacht nou ook mooi meegenomen :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:50

Friesland is sowieso niet duur in stalling, maar wel voor een groot deel (vooral in die hoek) kleigrond, wat je heel erg beperkt in weidegang winters. Maar een goede stal heeft voldoende paddocks ;)

En veel plezier vast!

"Een draver, is gaver" :D

Fair
Berichten: 3553
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:15

Ik ben geboren in leeuwarden en heb de eerste jaren in Tzummarum gewoond. Daarna ben ik er regelmatig nog gekomen omdat mn beppe er woonde.

Leuk dorp, soms zijn er leuke dorpsfeesten, maar ik vind het een dorp dat verg weg zit van alles, gene eigen supermarkt. De dichtsbijzijnde stad is Franeker.
Franeker daar in tegen is een stuk leuker. :) daar woon ik zelf momenteel en het is een levendige stad met toch een 'dorps' gevoel. Ik zag laatst een paar huurappartementen midden in de stad. Misschien daar eens naar kijken?

Edit: mijn halve familie woont in sexbierum. Leuk dorp is dat :) heeft een eigen supermarkt en het leeft. :) al zal ik in eerste instantie toch Franeker aanraden :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 17:15

Kwa prijs om te beginnen denk ik dat ik het beste voor sexbierum kan gaan
maar zal zeker franeker ook in de gaten houden ;)

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:36

Als ik mij niet vergis kun je in Harlingen en Midlum ook voordelig huren, al zul je daar waarschijnlijk wel langer ingeschreven voor moeten staan (en denk dat het een andere woningbouwvereniging is dan waar je nu staat ingeschreven). Dan heb je in ieder geval veel meer voorzieningen bij de hand, zonder dat je meteen in een grote stad komt. Harlingen is overigens erg gezellig! Maar Franeker is ook een leuke plaats (met nagenoeg dezelfde voorzieningen)

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 09:50

Welle woning stichting is voor Harlingen?
Sta bij 4 ingeschreven maar Harlingen nooit voorbij zien komen

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:56

Ik denk dat je ook moet kijken wat je wilt gaan doen in Friesland. Waar zou je de opleiding ook alweer gaan volgen? Hoe 'dieper' je in Friesland woont hoe goedkoper, maar dat betekend ook verder van de infrastructuur. Moet je alsnog een auto, benzine en parkeerkosten betalen, dan kan je voordeliger uit zijn door in een stad te gaan wonen met iets meer huur. En zo ook straks als je wilt gaan werken of een bijbaan wilt.

"Een draver, is gaver" :D

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:58

qua uitrijmogelijkheden en voordelige stalling zit je niet goed in die hoek(sws niet op de klei! nog erg een
mentaliteit van 's winters ophokken)
kijk eens in Bergum/Oenkerk, ook niet ver van Leeuwarden maar meer bossen en ik ken er 'stallen' waar ze 24/7 buiten kunnen
en er zijn ruiterpaden

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021


shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 10:36

Ik juist 5km van sexbierum een natuurlijke stal gevonden :)

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:51

In harlingen is het de bouwvereniging.
ik woon al jaren hier in Harlingen en ik vind het heerlijk.
Het is een stad maar het oosterpark is beetje het dorp zeg maar dus erg fijn.
ik betaal tegen de 500 voor een rijtjeshuis 3 slaapkamers en een mooie tuin.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:58

shilady schreef:
ik kan helaas niet kopen Moska
maar ook in de buurt van sexbierum zag ik hele goedkope stal moegelijkheden
bv 180 euro met binnenbak en een stal 140 in de winter en 90 in de zomer
ik heb eind juli een nieuw paard gekocht dus ik dacht nou ook mooi meegenomen :D


Ik heb mijn paarden een paar weken terug verhuisd naar deze stal. Bevalt prima :)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:05

Succes met je zoektocht ts. Kijk wel naar bereikbaarheid als je naar school gaat het ov is op sommige plekken drama. Mn vriend woonde in friesland, wonen nu samen, maar na 6u kwam ik niet meer in het dorp :') de bussen reden dan niet meer en overdag maar 1 keer per uur vanaf bepaalde tijd. Wel leuk al die dorpsfeesten :P

When was the last time you did something for the first time?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:35

Zal zoiezo tegen die tijd een auto hebben
Heb je ook wel nodig met het dorpse leven

Mogamba1997
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-09-09

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:52

Ik woon in Sexbierum, wel buiten uit tussen Sexbierum en Franeker in. Ik vind het een erg leuk dorp. Vooral nu ik steeds vaker in het dorp kom omdat mijn vriend daar woont en werk bij de slager in het dorp zelf. Voor vragen mag je mij altijd PBen! :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 16:46

Dankjewel mogamba! :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:10

Nou een paar weken geleden werd ik gebeld dat ik dus kon komen kijken naar een huis in sexbierum
dus niet slecht voor iemand die net 3 maanden ingeschreven staat :Y)
Maar ik heb het niet genomen omdat het nog niet het goede moment is plus ik wil toch liever een huisje met meerdere kamers

Dus zo zie je maar je bent zo aan de beurt bij wonenNWF

*\o/*

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:15

Ik woon in Lioessens, in het puntje van friesland. Hier zijn de huizen ook heel erg goedkoop, ik woon in een erg gemoedelijk dorp en zit zelf op school in leeuwarden wat prima te doen is. Ik heb de paarden ook aan huis staan en is stukken goedkoper dan op andere plekken :o Mijn moeder woont daar in tegen in dokkum en die prijzen stijgen alweer een stuk hoger. Als je vragen hebt mag je mij verder ook pb'en :Y)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:26

Is dat huur Magabouma?

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:06

shilady schreef:
Is dat huur Magabouma?

Huurhuizen bedoel je? Nee wij wonen in een gekocht huis, maar de huur is hier vergeleken met andere plaatsen ook vrij laag

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Verhuizen naar Friesland deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:12

Hoe zit het met de werkgelegenheid? Heb je makkelijk werk gevonden? Mijn man is fries, en we wonen nu in het zuidwesten van NL. We overwegen ook wel eens om naar het noorden te verhuizen. Maar hier is voor ons altijd werk te vinden, en toen ik vacatures zocht in het noorden, kwam ik schrikbarend weinig tegen...

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:22

Equipro schreef:
Hoe zit het met de werkgelegenheid? Heb je makkelijk werk gevonden? Mijn man is fries, en we wonen nu in het zuidwesten van NL. We overwegen ook wel eens om naar het noorden te verhuizen. Maar hier is voor ons altijd werk te vinden, en toen ik vacatures zocht in het noorden, kwam ik schrikbarend weinig tegen...


Licht eraan in welke sector je zoekt.
Horeca en agrarisch zijn er ontzettend veel vactures

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:24

Het hangt er denk ik vanaf wat voor soort werk je zoekt. Ik heb zelf nog nooit zonder werk gezeten, maar kan me voorstellen dat voor andere beroepen de werkgelegenheid anders is. Er is wel veel callcenter werk te vinden hier (vrnl Leeuwarden). De lonen liggen in verhouding wel lager dan in de randstad. Maar daar staat tegenover dat wonen hier ook weer goedkoper is. En men is flink bezig met de wegen in Friesland (knelpunten oplossen), als je een beetje centraal gaat wonen en je hebt geen bezwaar tegen reizen is een groot deel van Nederland met een uurtje/anderhalf uur wel te bereiken. En als je bv in Heerenveen zou gaan wonen heb je ook een goede treinverbinding, naast dat je met de auto alle kanten uit kunt.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Angelaa2, Bielsje, carineken, Galja, Googlebot, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Prairy, ReadTheRulez, Rox87, Selima, sinnekinne, sorayamagic2, stoer, Tessaaa, Whisky00, Xhiske, xSannee, YandexBot, zuperzmoker en 70 bezoekers