cirkeling game...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

cirkeling game...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 15:26

mijn haflinger merrie wil niet cirkelen naar de rechterkant. ik zet haar dus achteruit & wijs naar rechts vervolgens gaat ze naar links.. XD ik haar terug halen opnieuw naar achter zetten opnieuw proberen en haar blokkeren met mijn stick, nu is het zo dat ze me vroeger met cirkelen aanviel, ofwel intimiderend naar me toe rende & aangezien de stick en touwen altijd in de knoop zitten en ze vrij zwaar reageert is het moeilijk mezelf snel te beschermen, heb haar toen aan een parelli stalgenootje meegegeven en de heeft met haar geoefen. die verhuisde met dr paard dus toen moest ik het zelf weer doen het is daarna wel een aantal x gelukt en als ze naar rechts ging meteen terug laten komen en laten kauwen, maar ze wil het gewoon echt niet. of leg ik iets verkeerd uit? is er een andere manier om je paard op de cirkel te krijgen dan "achteruit zetten en wijzen" de leadrope methode ( touw pakken kant op sturen met leadrope tegen schouder zwaaien) al geprobeerd maar daar word niet op gereageerd. ze reageert redelijk zwaar & als ze ergens niet mee eens is dan merk je het wel zegmaar.. dus wie heeft ervaring of tips?

wish it, dream it, do it



kisangel
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wijk en aalburg

Re: cirkeling game...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:19

is er niet een lichamelijke oorzaak voor het niet rechtsom willen? het kan ook gewoon scheefheid zijn, toen ik met de hengst die ik nu doe begon kon hij ook niet rechtsom en ik heb hem eerst gewoon los geleerd rechtsom te gaan zodat ik niet in de knop kwam met mijn longeerlijn en hij wat meer ruimte had om naar voren te gaan en pas toen dat goed ging ben ik hem aan de longeerlijn en later pas aan de leadrope gaan cirkelen, nu kan hij ook gewoon los om me heen blijven cirkelen zowel linksom als rechtsom

xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

Re: cirkeling game...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:13

jaa ze heeft iets gehad in haar rug & liep kreupel, toen ben ik ook gestopt met het cirkelen pas toen ze beter was weer opgepakt. maar soms als ik naar links stuur (haar goede kant) loopt ze wel naar rechts. speelt ze een spelletje?

wish it, dream it, do it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers