Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 16:19

Hallo Allemaal,

Ik heb een 7,5 jarige labrador welke de laatsten maanden/jaar toch wat strammer wordt.
Het gaat voornamelijk om:
-opstaan uit de mand
- in de auto springen
- naast de fiets rennen

Ze heeft hier zichtbaar meer moeite mee. Als ze eenmaal op gang is speelt zij als een jonge pup samen met onze andere jongere labrador. We laten haar al veel zwemmen om haar spieren sterker te maken, dit vind ze erg leuk.

Verder is de hond goed op conditie, is goed op gewicht, heeft veel spierkracht en krijg ongeveer 2 uur per dag beweging.

Iemand een idee?


dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:35

Glucosamine en magnesium. Er is zoveel op de markt en niet alles werkt even goed ;)

Ik zou beginnen met extra magnesium. Dit kan nooit kwaad en hebben mens en dier vaak tekort aan. Magnesium zit voor 98% in bot en spieren en zeker bij stijfheid en krampen in bot en spier is het raadzaam dit extra in te nemen.
Is gewoon bij een drogist te koop al heb ik de variant gekocht voor paarden toen bleek dat mijn honden er baat bij hadden. Dat is van het merk Puur.
Hun hebben ook glucosamine overigens. Wel even om rekenen naar hond maar dat is goed te doen.

Om eventueel uit te proberen zou ik magnesium nemen in capsules ipv in tablet vorm. Dan kun je de capsule openen en zo over voer strooien. Bij magnesium kan dit geen kwaad ;)

Goof

Berichten: 28744
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:50

Ik heb jarenlang soulmate voor de hond bijgevoerd, ze bleef er erg soepel van dus ik was daar erg tevreden over.
Ik heb nog een halve pot staan, mocht je het willen proberen mag je hem hebben.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:02

Glucosamine/chrondotine. :)

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:03

En de magnesium gewoon van kruidvat? Of speciaal uit de dierenwinkel.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:10

Overgaan op vers vlees is misschien ook een optie voor je? Onze hond kreeg al glucosamine/ chondroitine tabletten, maar knapte ècht op toen we haar rond haar 8e overzetten op vers. Daarna ging ze zelfs zonder problemen weer mee hardlopen.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:29

Chubby schreef:
Overgaan op vers vlees is misschien ook een optie voor je? Onze hond kreeg al glucosamine/ chondroitine tabletten, maar knapte ècht op toen we haar rond haar 8e overzetten op vers. Daarna ging ze zelfs zonder problemen weer mee hardlopen.



Vers vlees is niet de oplossing voor alles. Zeker niet als hier misschien atrose of een ander gewrichtsprobleem aan de orde is.

Er zijn veel verschillende middelen TS. Glucosamine in combinatie met chondroïtine, MSN, groenlipmossel, magnesium, visolie en vitamine D.
Hier werkt de combinatie van groenlipmossel met visolie goed.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:51

Citaat:
Vers vlees is niet de oplossing voor alles. Zeker niet als hier misschien atrose of een ander gewrichtsprobleem aan de orde is.


Zeker niet, dat beweer ik ook niet. Maar als het een van de alternatieven is waar ikzelf -en met mij ook veel anderen- een goed resultaat mee boekten, wil ik het toch graag aan TS meegeven.

Onze Simba was zo ver dat ik de dierenarts maar hoefde te bellen in slechte periodes (regen, kou of gewoon na een wat intensiever loopje) voor pijnstilling. Gelukkig na de overstap nooit nodig gehad!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:10

Mijn stramme dame krijgt glucosamine tabletten van de kruidvat. Werkt prima en ze doet het goed erop.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:21

Wij gaven onze vorige Berner Sennen hond MSM tabletten. Ze had last van haar poten en wij merkten wel dat ze hierdoor beter liep. Al lag ze de laatste jaren voornamelijk te slapen en gingen we niet echt uit. Wij losten 1 of 2 pillen op in heet water en deden het over dr eten. (Anders tufte ze het uit) T was m'n moeder haar idee en naar ons gevoel werkte het wel.
Misschien ook iets voor jou hond?

http://deelbewust.com/de-kracht-van-msm/

                live together die alone

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:22

Mijn hondje krijgt sinds een jaar carporal, dit is ook pijnstillend en ontstekingsremmend.
Maar mijn hondje is al bijna 16, bij hem is het echt ouderdomsartrose.

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:28

vrouwke schreef:
En de magnesium gewoon van kruidvat? Of speciaal uit de dierenwinkel.


Gewoon van normale winkels voor mensen ;) glucosamine/chondrotine kan ook daar van. Zelfs van action

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:33

Ik had voor een van mijn vorige honden ( Wolf, een kruising Duitse Herder x Husky) Gelatinaat van PrimeVal.Toen hij wat strammer werd ben ik hem dat gaan geven. Verbetering was goed merkbaar. Hij is er goed soepel mee gebleven tot andere z'n dood. Hij is 14,5 jaar geworden.

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:53

In botten zit al glucosamine/chondroitine, dus het kan zeker wel zijn dat je hond opknapt van vers vlees (moet je natuurlijk wel eentje met gemalen botten nemen en niet met een calciumpreparaat). Maar als je dat niet wilt kun je het ook in supplementvorm nemen.

Daarnaast is omega 3 ook een goede, dat is namelijk een ontstekingsremmer. Die kun je idd gewoon van de kruidvat halen. Je hebt visolie 55%, kost een 10tje voor 60 capsules.
Magnesium werkt goed tegen verkrampte spieren als je hond daar last van heeft, wat vaak wel zo is bij stramme gewrichten (de spieren eromheen gaan aanspannen om de gewrichten te ontzien)

Er een enorm verschil in aanbod van soorten glucosamine. Vaak werkt een voedingssupplement niet zo geweldig, gezien er veel verloren gaat in de opname. De dierenarts verkoopt ook chondroïtine speciaal gemaakt voor goede opname. Mijn dierenarts vertelde mij dat het eigenlijk ook niet om de glucosamine gaat, want dit moet nog omgezet worden in chondroitine en is dus eigenlijk een goedkopere (minder hoogwaardige) vorm van chondroitine. Even informeren dus.

Verder is vaker bewegen beter dan 2x lang bijvoorbeeld. Je houdt ze namelijk het soepelst door continu te bewegen. Hoe langer de hond stilligt, hoe strammer hij is bij het opstaan. Een kort wandelingetje tussendoor is dus wel een aanrader.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:44

Ik lees even mee. Onze hond van 12 is ook erg wisselend stram. Krijgt nu enkele weken royal canin mobility, met daarin glucosamine heb ik begrepen. We zien wel daadwerkelijk verschil, maar wie weet kunnen we nog wat meer doen. :j

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:55

Onze herder met artrose in haar rug knapte destijds erg op van glucosamine van pharmadog, ze werd levendiger en actiever, duidelijk dat alles net weer wat makkelijker ging :j

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

mysa

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:04

Supplementen werkten hier niet. Maar hond is bijna veertien en heeft gewoon versleten botten, wat echt versleten is wordt niet meer heel. Nu carporal van d.a., helpt goed.


dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:07

Imala204 schreef:
Ik had voor een van mijn vorige honden ( Wolf, een kruising Duitse Herder x Husky) Gelatinaat van PrimeVal.Toen hij wat strammer werd ben ik hem dat gaan geven. Verbetering was goed merkbaar. Hij is er goed soepel mee gebleven tot andere z'n dood. Hij is 14,5 jaar geworden.


Ook goede ervaringen mee, mijn hond werd ook stijver naarmate hij ouder werd. Kwam moeilijker zijn mand uit..opstartproblemen. Toen dit gaan geven...echt verschil! Is er uiteindelijk bijna 17 mee geworden! Echt super spul!

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 12:06

Oké ik zal gaan kijken naar glucosamine en chrondittrine. Dit kan dus gewoon bij het kruitvat oid worden gehaald?

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:11

NZ92 schreef:
Oké ik zal gaan kijken naar glucosamine en chrondittrine. Dit kan dus gewoon bij het kruitvat oid worden gehaald?


Zelfs bij action en is vaak al samen in 1 tablet dus niet zoeken naar 2 producten juist de samenvoeging van glucosamine +chondrotine geeft goed effect ;)
Magnesium is wel apart

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Wat voor supplementen voor oudere stramme hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:03



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, Tine1987 en 119 bezoekers