Enkels niet onder controle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 21:55

Hallo iedereen!

Paar weken terug had ik een filmpje geplaatst van een wedstrijd. Ik kreeg buiten mooie complimenten ook vaak te horen dat ik (onbewust) prik met mijn sporen, doordat ik mijn enkels niet stabiel/stil kan houden.
Na die filmpjes een paar keer te herbekijken en regelmatig te laten filmen tijdens het rijden, valt mij dit ook steeds meer op.

Mijn paard is voorwaarts aan het been. Hij wordt steeds lichter aan het been, net zoals we willen.

Het probleem ligt eerder bij mij. Mijn beenligging zelf is heel stil, maar vanaf mijn enkel wiebelt heel mijn voet. Het lijkt alsof ik mijn enkels niet stabiel krijg. Door een ongeluk met mijn paard vorig jaar (paard sprong in de gracht en is met zijn hele gewicht op mijn rechterbeen beland. Gevolg: ligamenten zwaar verroken.) slaat soms mijn rechterenkel om.

Nu wou ik eens horen of jullie tips/tricks hebben om mijn enkels stabiel/stil te kunnen houden. Ik maak vanaf volgende zomer de overgang naar de M proeven, en dan is het mooi meegenomen als ik mij voeten gewoon stil kan houden.

Ponymens.


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:01

Wat voor rijlaarzen heb je? Ik heb namelijk lange benen en rijd ook op een pony, daardoor is het voor mij moeilijk mn onderbenen stil te houden en dreef ik heel vaak onbewust aan. Nu heb ik rijlaarzen die echt super 'hard' zijn qua leer en daardoor heb je veel meer stevigheid, misschien is dat een optie?


PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 22:04

thoranLOVE schreef:
Wat voor rijlaarzen heb je? Ik heb namelijk lange benen en rijd ook op een pony, daardoor is het voor mij moeilijk mn onderbenen stil te houden en dreef ik heel vaak onbewust aan. Nu heb ik rijlaarzen die echt super 'hard' zijn qua leer en daardoor heb je veel meer stevigheid, misschien is dat een optie?


Ik heb nu voor te trainen hele simpele, nep leren rijlaarzen. Mijn wedstrijdlaarzen zijn Deniro's en dus wel goed van kwaliteit qua leer. Ik beide rijlaarzen heb ik wiebelvoeten.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:22

Dan is het misschien beter om de sporen voorlopig af te laten totdat je enkels stabieler zijn. Je paard krijgt nu te veel ruis omdat de verfijning niet aanwezig kan zijn. Misschien dat je enkels intapen met sporttape helpt ze wat rustiger te houden.

cobyg
Berichten: 88
Geregistreerd: 16-11-13

Re: Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:27

Ik heb ook zwakke enkels en met wedstrijden en met de les tape ik mijn enkels in met sporttape en het werkt wel. misschien ook voor jou een optie.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

kashflow
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-16

Re: Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:05

Train je enkels! Ga (bijvoorbeeld met het tandenpoetsen) op je tenen staan en hou dit even vol. Of ga op een voet staan en probeer te balanceren. Succes!

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Enkels niet onder controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:20

Is het een optie om de spieren in je enkels te trainen?
Ik had een tijdje terug last van zwakke aanhechtingen in mijn enkels en heb van de fysio een 'schaatsoefening' moeten doen. Dus doen alsof je gaat schaatsen en dan van voet naar voet springen. Bij mij heeft het geholpen, misschien bij jou ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers