AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 19:52

Alweer een jaar geleden dat ik een overzicht heb gemaakt van de vorderingen met mijn blije ei, dus tijd voor een update!

Inmiddels heb ik Raff 2 jaar, is hij in april 6 jaar geworden en lopen we lekker op schema. Waar vorig jaar in het teken stond van grondwerken en ervaringen opdoen aan de hand, stond dit jaar in het teken van basis rijden, kilometers maken en ervaring opdoen onder het zadel.

Om te zien waar we eind zomer vorig jaar geëindigd waren, spiek nog even terug in ons vorige topic ;)
[RIJ-ITP] Het eerste jaar met mijn AV "gup" Raffi..

Gedurende de winter hebben we lekker doorgetraind en regelmatig gelest.
Half januari bedachten we last minute mee te doen aan een clinic in Lille, voor de Pleasure classes tijdens Arabierenshows in NL en Belgie. Voor het aller eerst onder het zadel in een bak met meerdere (vooral opgefokte) paarden, publiek langs de zijkant en speakers.. Al met al.. zwemmen in het diepen.. zonder zwembandjes.. :') Maar toch sloegen we ons er goed doorheen. Van stuiterend panisch starten tijdens de Hunter clinic, naar rustig bij mij blijven en ons dingetje doen tijdens de Western Pleasure clinic. Trots!

Afbeelding

Daar hij eind winter aardig in zijn basis bespiering begon te komen, ook op zoek gegaan naar een goed passend western zadel. Resultaat nog niet het zadel wat ik zoek qua looks, maar het ligt als een huis op Raff en was voor nu even de beste optie.

Maart stond het eerste evenement van de DAWRA op de planning, de oefendag. Op wat gesnork met losrijden na was meneer hier helemaal zen en we hebben fijn meegereden in de horsemanship, pleasure en trail onderdelen.

Afbeelding

In April hebben we helaas de eerste wedstrijd van de DAWRA over moeten slaan door een lichte blessure, waardoor de show begin mei, samen met de Appeloosa's in Heteren onze 1e wedstrijd van het jaar werd!

Hier maakte we ons hunter en pleasure debuut :D Inhalen en ingehaald worden vind hij nog wat spannend, waardoor hij het in galop niet bij elkaar houd, zich vast zet en tempo oppakt. De training is momenteel nog veel belangrijker dan het eindresultaat, dus op zo'n moment vraag ik hem terug naar stap/draf, maak hem eerst weer los (desnoods op een kleine cirkel) en spring opnieuw aan. Levert ons voorlopig nog een hoop D.Q.s op, maar ach dat komt wel met de tijd. Ik ben al super blij met de stukken die hij geeft in stap en draf en zijn algehele doen en laten op een wedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding

Eind mei stond een checkup van zijn vzh zadel bij Countrymill op het programma, dus deze na een overnachting bij een vriendin in het midden van het land, gecombineerd met onze eerste WRAN wedstrijd in Zeist. We waren dit keer voor het eerst helemaal alleen op pad, dus dat was eigenlijk de grootste ervaring :+

Gestart in de SSH, Trail, Pleasure en Ranch Riding en weer mega trots op hoe hij zo'n weekend toch maar weer doet.
Kleine gups.. nieuwsgierig naar alles :o
Afbeelding

Mijn zus had besloten om met haar AV mee te doen aan verschillende stops van de AJF Amateur Challenge tour (Een show georganiseerd vanuit de arabieren shows waar er elke wedstrijd ook verschillende rij onderdelen kunnen worden gestart) en aangezien Raff het allemaal goed oppakte, besloten met haar mee te doen.

Onze eerste was in juni in St. Oedenrode, waar Raff en ik meededen in de Hunter, Pleasure en In hand trail.

Afbeelding

Begin juli in ons uppie op stap naar Brecht, BE voor weer een stop van de AJF Amateur shows. In hand trail en Pleasure meegereden op een onwijs druk terrein tijdens een storm.. Niet helemaal top, maar toch weer blij met me binkie die zich ondanks de chaos telkens goed herstelde.

Afbeelding

Eind juni tijd voor de DAWRA Summershow. Een dag met een fijn paard, een lekker weertje en als resultaat Reserve Allround Champion! *\o/*

Mijn 'in hand' kanjer, 2 keer blauwe voor de Showmanship at halter en In hand trail, met beide scores boven de 70 <3
Afbeelding
Ranchriding
Afbeelding

Daar dit jaar toch in het teken van kilometers stond en we in augustus verder niks gepland hadden, besloten er een lang weekendje op uit te trekken naar de AJF Amateur show in Spa-Francorchamps in de Ardennen. 10% hellingen, paardjes in een weiland op hun eigen berg overnachten, wedstrijd in een mooie vallei.. wauw wat een ervaring! Met Raff 2 onderdelen gestart en verder was voor hem het hele 'op pad' zijn al meer dan genoeg.

Afbeelding
Afbeelding


De jongens herstelde super na het weekend, dus besloten om in september hetzelfde verhaal nog een keer te doen, maar dan naar Vlotho-Exter in Duitsland. Met Raff wederom niet te veel gestart en ruim genoeg aantal rust dagen daar genomen om zo'n weekend weg behapbaar, leuk en leerzaam te houden.

Afbeelding
Afbeelding


Het wedstrijd seizoen zit er nu bijna op, afgelopen weekend nog meegedaan aan de DAWRA Fallshow, waar meneer zich weer bewees in de Showmanship at Halter en we ons debuut in de Horse & Dog trail hadden tijdens een demo voor de AVS ledendag.

Afbeelding
Afbeelding


Over 2 weken komt het Arabieren NK er nog aan en daarna is het tijd voor vakantie. Even nijkomen na alle indrukken van een druk seizoen en daarna op het gemakkie doortrainen gedurende de winter. Eens zien wat we er volgend jaar van bakken waneer we wat meer voor het echie gaan rijden :D

So far is het beleren van mijn blije ei, aka Steff Stuntpiloot aardig goed gelukt :Y)

:wave:

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:05

Jullie hebben een topjaar achter de rug. Wat is Raff gegroeid het afgelopen jaar. Ondanks dat jullie voor de km gaan en niet voor de plaatsing zie je toch echt flinke vooruitgang. Lekker zo doorgaan!

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:09

Wat is hij heerlijk gegroeid zeg!
En wat een nette prestaties!

Heel veel succes verder!

Fleur ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:11

Wauw wat is hij gegroeid afgelopen jaar zeg!

Ik heb jullie zondag gezien en wat een droompaard is het zeg, hij is zoooo mooi :D En ook genoten van jullie als combi zondag :)

Nette prestaties dit jaar en veel succes alvast volgend seizoen!


canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 20:59

Dankjulliewel! *D

Haha Olina, soms kan ik hem wel echter het behang plakken hoor, maar hij doet het zo leuk op foto's dus mag die blijven _O- :')

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:26

Hij doet het leuk??? :')

Hij doet het super!!! *-:)

Jullie zijn een mooie combinatie en ik kan niet wachten op het NK!!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:00

Jullie zijn gewoon toppers Canies! Zoveel respect voor hoe jullie het allemaal doen, echt een voorbeeld voor velen!! _/-\o_ En altijd heeeel gezellig met jullie :D *\o/*

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 23:26

Haha Marlies ik denk dat de meeste foto's die ik heb van hem, door jou gemaakt zijn O:) Je weet hem altijd weer zo mooi vast te leggen.

Awhhh Iloon, wij spieken ook bij jullie hoor. Jij en Suus zijn ook altijd zo lekker bezig en kijk hoe je Jas voor elkaar hebt! Top biertjes :o En altijd gezelligheid, offcourse!

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:49

Hij doet het zo leuk op de foto's :')

Mooi om te zien hoe jullie gegroeid zijn. Ik kan me nog wel herinneren dat je voor het eerst in Strijen was met je pup met hanenkam, korte maantjes en geen bespiering. En moet je nu eens zien!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:02

Jullie zijn zo gegroeid samen, op alle mogelijke manieren. Jullie zijn echt een voorbeeld voor me: van 's avonds laat fanatiek trainen in de regen tot zwemmen in zee, ik heb er veel bewondering voor. Ben zo benieuwd waar jullie over 2 jaar staan!!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:41

Die manen <3 leuke combinatie zijn jullie!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:46

Wat een verschil met de eerste en laatste foto zeg! Ziet er goed uit :j

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 17:47

Hahaha ja Aman in Strijen! Wat een verschil dan met nu he.

Awwhh marijee <3 haha ja onze planningen zijn soms wel beetje chaos en absurd, maar leukste van elke dag is met me pony aan de slag, dus doel is er altijd uit te halen wat erin zit. In de dag en uiteindelijk ook uit me pony :Y)

Dankjullie wel Emita en Flicka!

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

kaars1978

Berichten: 87
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:13

Jullie zijn toppers! Geweldig om te zien hoe jullie samen groeien van begin af aan. :j +:)+

The air of heaven is that whichs blows between a horse's ears
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1625891
[ITP] fotoshoot Joey Brendan

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:09

Wat een leuke combinatie zijn jullie, ziet er goed uit!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:33

Echt indrukwekkend! Het verschil wat eerder al genoemd is, maar ook wat jullie ondernemen en hoe mooi jullie zijn als stel! Geweldig zoals je er de tijd voor neemt :) Jullie hebben dezelfde opbouw als die ik voor ogen heb met mijn AV. Ik heb hem nu een jaar, toen ik hem kocht kon je hem niet aanraken. En nu is hij 4, een dikke knuffelkont,doen we veel aan grondwerk, vertrouwen opbouwen, buiten aan de hand stappen en zijn we in mei begonnen met beleren :) Dit staat nog in de kinderschoenen, maar hij doet het erg goed!

Ik hoop eind dit jaar/begin volgend jaar voor het eerst in hand onderdelen te kunnen gaan starten en daarna kilometers te gaan maken. Grappig om de gelijkenis te zien in onze plannen :) Je bent dus hierbij echt een voorbeeld voor mij :D

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:40

Super gaaf! Ben zelf niet zo into western, maar vind het altijd leuk om te zien!

Mag ik vragen waar de show in Brecht was? Daar woon ik namelijk :+

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 22:22

Dankjullie wel! Af en toe ben ik hem eens een periode kwijt, doen we meer alles tegen elkaar dan met elkaar :') maar dan is het even pas op de plaats en zorgen dat we weer op 1 lijn zitten en samen door kunnen, dat is toch de leukste manier :+

Super gaaf om te horen AdemoJoey! Klinkt inderdaad erg gelijk, wat leuk! Raff heb ik gekocht zonder hem aan te kunnen raken, 1 bonk paniek haha en nu kan ik er alles mee, hij is wel erg eenkenning maar ach :Y)

Zeker met de arabjes is rustig aan alles samen leren the best and the only way, lekker vertrouwen opbouwen dan gaan ze voor je door het vuur.

Ben je van plan bij de DAWRA te komen starten?! *\o/*

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

BarbaraNova

Berichten: 4196
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:25

wauw wat is die gaaf geworden zeg, echte puppy is er nu beetje af.

Super mooie knollie hoor, mag je trots op zijn!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 21:16

Hihi thanks barbaras!

Afgelopen weekend meegedaan aan het NK western arabieren in de halter classes en 1e geworden in de Showmanship *\o/*
Super trots op me knollie


Afbeelding
Afbeelding

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

BarbaraNova

Berichten: 4196
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:49

Zo je bent goed bezig zeg! Gaat je zus ook nog mee met haar paardje of ga je alleen op pad?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:36

Prachtig!!! Wat mooi! Gefeliciteerd!

Ik zou al veel eerder reageren, maar helaas werden mijn beide paardjes ziek.. Mijn ene paardje (welke ik op pensioen heb staan) kreeg COPD erbij waar hij zich ernstig ziek van was en het leek erop dat ik een keuze moest gaan maken... Gelukkig sloeg de medicatie net op tijd aan! Mijn jonge paardje heeft vermoedelijk droes gehad (al had hij geen zwellingen, geen abcessen en geen snot, hij had wel koorts, hoestte en had keelpijn. 2 Andere paarden hadden wel droes, dus zekere voor het onzekere). Dus waren even spannende weken. Gelukkig gaan we nu weer de goede kant uit :D

Anouar kon in het begin ook niet aangeraakt worden, hij was erg angstig/heftig, maar gelukkig ook nieuwsgierig. We hebben heel rustig met kleine stapjes hieraan gewerkt. Mooi hè als je dan het vertrouwen krijgt :D

Ik zou ook heel graag bij de DAWRA gaan starten, maar dat duurt nog wel even hoor! Anouar heeft tot afgelopen week 230 uur non-stop op stal gestaan, dus alle spieren moeten eerst weer opgebouwd totdat ik er weer op kan. We zijn nog in het beginstadium van het beleren en hebben tot nu toe alleen nog in de round-penn gestapt en gedraafd en 1x in de halve bak gestapt en gedraafd. We zijn ook nog niet op andere locaties geweest. De eerste keer zou 6 nov zijn, maar dit valt nog in de besmettingsperiode, dus deze vervalt. Het wordt waarschijnlijk pas eind dit jaar of begin volgend jaar dat we onze eerste clinic op ander terrein (aan de hand) kunnen gaan doen :) Vanuit daar kijken we verder en hopelijk kan ik 12 februari de in hand trail in Haskerhorne starten :D

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:40

Wauw, wat ziet dat er gaaf uit zeg. En respect voor het feit dat je de tijd neemt met hem, jullie zijn echt gegroeid in een jaar. _/-\o_ _/-\o_

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:35

Ahh ik dacht in mijn laatste topic al dat jouw paardje mij bekend voorkwam en de weg die jullie bewandeld hebben ook! :D Ik herinnerde mij dat ik ooit op een topic had gereageerd die dezelfde gelijkenissen had (jonge arabier, in het begin niet aan te raken, vertrouwen opbouwen, in hand onderdelen en rustig wedstrijden starten) en die het plan wat ik had bedacht al uitgevoerd hadden :D Jij/ jullie werden daarmee ook een voorbeeld! En dat blijk jij dus te zijn :D Super leuk!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 13:13

Haha jaa bij mij ging ook een bekend belletje rinkelen en zie nu dus dat ik nooit had gereageerd 8)7 excuses!. Leuk om een topic van jullie te zien! :D

Maar jeetje, droes dus..dat heeft wel even een periode nodig om te herstellen. Hopelijk gaan jullie nu met een stijgende lijn vooruit. En misschien tot op het dawra weekend ;)

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers