Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 16:16

Ik wou deze topic al een tijdje aanmaken maar ik hield m'n leven liever privé... Jammer genoeg zie ik geen andere uitweg meer en hulp van mijn vrienden krijg ik ook maar weinig.

Ik heb 10 maanden een relatie. Dit is ook mijn aller eerste grote liefde, dus het is niet zomaar iets. Toch niet voor mij. Sinds een maand loopt dit zowat in het honderd nadat hij iets voor me had verzwegen, het had wel iets met een ander meisje te maken, maar niet op die manier (nee hij heeft me dus niet bedrogen). Het fijne ervan ga ik dus ook niet uitleggen. Na veel zwoegen en zweten heb ik dit een plaats kunnen geven en hem vergeven. Nadien hebben we nog eens serieuze ruzie gehad. En sindsdien doet elk klein argument, elke opmerking verdomd slecht aan onze relatie. Natuurlijk hebben we al eens mindere periodes of ruzie gehad maar nooit zo erg. Mijn vriend is een redelijk dominant en jaloers persoon, ik dacht dat dit wel zou overgaan maar jammer genoeg is dit niet zo. Elke 'fout' die ik maak is voor hem precies een kans om dominanter te worden, hij wil de baas zijn. Maar natuurlijk laat ik dat niet toe en zo ontstaat er vaker en vaker ruzie. Hij staat dan ook graag in het middelpunt van de belangstelling en dat is ook iets waar ik genoeg van heb. Zo gingen we deze middag bijvoorbeeld afspreken maar hij wil opeens dat ik mee ga naar de kapper. Ik had hier geen zin in omdat dit niet alleen te ver is, maar ook gewoon omdat ik geen zin heb om 45 minuten met m'n vingers te draaien. Ipv dan iets anders te gaan doen gaat hij maar alleen en laat hij mij in de steek. We doen dus vaak wat hij wil en dit is nu de eerste keer dat ik dan niet mee ga in met zijn plannen, ik kan nog 10 voorbeelden geven maar dan wordt het te lang.
Kort samengevat: Alles loopt mis, ik mag niet meer gaan en staan waar ik wil en hier word ik stilaan helemaal gek van, laat staan dragen wat ik wil, mijn emmer is vol en ik loop verschrikkelijk gefrustreerd...
Maar het belangrijkste: We zien elkaar nog heel graag, en ik ben nog altijd heel verliefd. Meestal is de tijd die we dan ook samen hebben altijd heel leuk. Hij is niet alleen mijn grote liefde, maar ook mijn beste vriend. Ik kan alles bij hem kwijt en over alles met hem praten, ik ben 100% mezelf bij hem, hij is echt een deel van mijn geluk geworden.

Ik weet gewoon niet meer wat te doen, mijn vriendinnen zeggen er ook niet erg veel op. Mijn mama en zus zijn zowat de enige die er neutraal voor staan maar ze zeggen ook niet echt wat ik wel en niet moet doen, daarom schrijf ik het hier maar even op.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:20

Hoe kan je jezelf 100% zijn als je niet eens mag dragen wat je wil?

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 16:21

Varekaj schreef:
Hoe kan je jezelf 100% zijn als je niet eens mag dragen wat je wil?

Tjha... Ik heb altijd moeite gehad om me helemaal op mijn gemak te voelen bij iemand. Qua kleding niet dus.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:21

Je eerste grote liefde is niet per definitie de liefde van je leven. :)

Zoals ik het lees hebben jullie beiden verschillende verwachtingen van en in een relatie. Dat is niet erg, leer ervan wat je wel en niet wilt. Maar onthou ook dat als iemand écht je grote liefde is, je die persoon niet wilt veranderen. Daar wringt bij jullie de schoen. :(:)

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:21

Citaat:
ik mag niet meer gaan en staan waar ik wil en hier word ik stilaan helemaal gek van, laat staan dragen wat ik wil,


Citaat:
Hij is niet alleen mijn grote liefde, maar ook mijn beste vriend. Ik kan alles bij hem kwijt en over alles met hem praten, ik ben 100% mezelf bij hem, hij is echt een deel van mijn geluk geworden.

Jij moet alles doen wat hij wilt... jij kan dus NIET jezelf zijn.
Hij bepaald, dus ja dan heb je ook het gevoel dat hij alles voor je is; als je geeneens wat anders mag gaan doen omdat hij zo jaloers is.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:23

Je moet maar één vraag beantwoorden ts: kun jij met zo iemand gelukkig zijn?
Hij gaat niet veranderen en als het na amper 10 maanden al zo erg is dan gaat het naarmate de relatie serieuzer wordt alleen maar erger worden. Kies voor jezelf!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:24

Wil jij je hele leven aanpassen aan een jaloerse en dominante vriend die graag zijn eigen zin doordrijft?
Hij gaat niet veranderen want anders had hij dat allang gedaan..
Gewoon je eigen weg kiezen... ER zijn nog genoeg vissen in de zee die wel voor jou willen gaan en respect hebben

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:25

Je vriend moet een aanvulling op je eigen geluk zijn. Zoals ik het lees maakt hij je niet gelukkiger maar minder gelukkig.

En inderdaad, hoe kun je 100% jezelf zijn als jullie doen wat hij wil, jij gaat waar hij wil en jij draagt wat hij wil?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 21-09-16 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:25

Ts, dit is geen sleur, maar een ziekelijke en ongelijkwaardige relatie.
IK kan maar 1 tip geven: Run Forrest, run!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:28

:evaw:

NEXT, lekker een jongen zoeken waarbij je wel jezelf mag zijn.


Eleionomae

Berichten: 19595
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:28

Ik vraag me ook echt af hoe gelukkig je kunt zijn in deze relatie. Nog maar 10 maanden samen en ik lees nu al zoveel vervelende dingen.. en sleur na die periode al? Wij zijn bijna 9 jaar samen en we hebben nog steeds geen sleur. Of ruzie. De keren dat wij niet leuk tegen elkaar waren zijn op 1 hand te tellen..

Ik zou als ik jou was echt nog eens goed kijken naar je relatie.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:29

Jij bent 17 en deze verkering is nu 10 maanden en het gaat zo?
REN! Hard en ver.

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:29

CalipsoLover schreef:
Sinds een maand loopt dit zowat in het honderd nadat hij iets voor me had verzwegen, het had wel iets met een ander meisje te maken, maar niet op die manier (nee hij heeft me dus niet bedrogen).
[...]
Mijn vriend is een redelijk dominant en jaloers persoon, ik dacht dat dit wel zou overgaan maar jammer genoeg is dit niet zo. Elke 'fout' die ik maak is voor hem precies een kans om dominanter te worden, hij wil de baas zijn.
[...]
Kort samengevat: Alles loopt mis, ik mag niet meer gaan en staan waar ik wil en hier word ik stilaan helemaal gek van, laat staan dragen wat ik wil, mijn emmer is vol en ik loop verschrikkelijk gefrustreerd...


Dus: je vriend heeft bewezen niet betrouwbaar te zijn, maar jij bent degene die gecontroleerd wordt. Hij doet waar hij zin in heeft, en jij mag niets. Deze jongen is overduidelijk nog niet klaar voor een serieuze relatie.

Wat Palmera al zei, "je eerste grote liefde is niet per definitie de liefde van je leven". Sterker nog, 99% van de mensen is niet meer samen met hun eerste lief, hoe groot de liefde op dat moment ook was.

Zij springt over wolken heen, en ze komt niet meer omlaag ...
Dag vrouwtje, dag liefje.
Dag tutje.
† 16-07-2011

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:30

Als dit nu na zo'n korte periode van 10 maanden al zo is, en ook al langer speelt; stop ermee, dit is niks en dit word niks... is heel hard maar beter nu dan nog een lange tijd hierin "zwemmen"

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:30

als dit soort problemen zich na 10 maand al voordoen, hoe is het dan over 2, of 5, of 10 jaar?
Afscheid nemen TS, heel lomp gezegd maar denk dat je daar het meest aan hebt.

Als je echt bij elkaar hoort, kom je ook vast weer bij elkaar. Maar wordt eerst weer jezelf :j

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 16:31

Traantjes vloeien al.. Haha Y;(
Ik ben gelukkig geweest met hem, in de mate dat ik me wou aanpassen voor hem...
Nu heb ik het gehad, en inderdaad hij gaat niet veranderen.
Maar ja dan denk je aan alle leuke dingen en wat je nu allemaal gaat missen. Heb de schrik dat ik zonder hem ongelukkiger ga zijn dan met hem. Maar onze relatie is niet meer wat het was.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:33

100% jezelf uit de voeten maken...en rap!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:33

nu is het 't allermoeilijkst. Maar het wordt alleen maar beter meid :j Je verdient zo te horen ook beter!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Ayasha
Blogger

Berichten: 57906
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:36

Als je op tien maanden al zo'n miserie hebt dan zou ik er mee stoppen. Het is mooi geweest en nu niet meer.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:37

CalipsoLover schreef:
Traantjes vloeien al.. Haha Y;(
Ik ben gelukkig geweest met hem, in de mate dat ik me wou aanpassen voor hem...
Nu heb ik het gehad, en inderdaad hij gaat niet veranderen.
Maar ja dan denk je aan alle leuke dingen en wat je nu allemaal gaat missen. Heb de schrik dat ik zonder hem ongelukkiger ga zijn dan met hem. Maar onze relatie is niet meer wat het was.


De eerste paar weken / dagen zul je inderdaad ongelukkiger zijn dan nu. Blijf vasthouden aan de reden waarom je niet met hem verder wil, en over een tijdje zul je zo ontzettend blij zijn dat je van hem af bent! Liefdesverdriet duurt niet eeuwig, zeker niet als je doorkrijgt dat je weer alles kunt doen wat je wilt. Het rotgevoel dat deze relatie je geeft, duurt zo lang als de relatie duurt ;)

Zij springt over wolken heen, en ze komt niet meer omlaag ...
Dag vrouwtje, dag liefje.
Dag tutje.
† 16-07-2011

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:39

Relatie in een sleur? Je relatie IS een sleur. En je vriend is de grootste sleur. Wat een zak!

Kom voor jezelf op, je bent het waard. Schop die kerel de deur uit, koop een bak ijs, ga naar Bridget Jones' Baby in de bioscoop, jank 3 minuten en ga daarna feestvieren dat je weer vrij bent om je eigen leven te bepalen. *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:39

Ongelukkig ben je altijd als je afscheid neemt meid. Maar waarom zou jij je op bijna elk vlak moeten aanpassen voor hem en hij niet? In een relatie hoor je beiden water bij de wijn te doen, maar niet in die mate dat het smaakloos druivensap wordt.

De liefde van mijn leven is inderdaad niet de eerste grote liefde die ik heb gehad. De relatie met mijn huidige vriend overtreft alle mogelijke verwachtingen. Je moet elkaars aanvulling kunnen zijn, maar ook elkaars rustpunt.

Het is niet omdat jullie uit elkaar gaan, dat hij je maatje niet kan blijven. Het komt weinig voor maar het kan perfect.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:41

Captain schreef:
Relatie in een sleur? Je relatie IS een sleur. En je vriend is de grootste sleur. Wat een zak!

Kom voor jezelf op, je bent het waard. Schop die kerel de deur uit, koop een bak ijs, ga naar Bridget Jones' Baby in de bioscoop, jank 3 minuten en ga daarna feestvieren dat je weer vrij bent om je eigen leven te bepalen. *\o/*


met jou wil ik een keer de stad in :D! :')

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 16:45

Heb hem juist een bericht gestuurd dat ik eens wil praten, ik laat jullie weten wanneer hij antwoord...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:47

De leuke dingen die je gaat missen ga je in de toekomst met een nog veel leukere jongen doen ;)
Je bent jong, probeer het te zien als een nieuwe ervaring, koester de herinnering, leer ervan en op naar een leukere relatie in de toekomst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flieno, kascar, Kimberley_, senna21 en 141 bezoekers