11 jarige kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 07:58

Hallo

Mijn broer gaat verhuizen naar de stad Groningen en helaas mag Liesje, zijn 11 jarige kat, niet mee.
Hij zat met z'n handen in 't haar omdat hij een ander huisje voor haar moest vinden, anders moest ze naar het asiel.

Het was helemaal niet mijn bedoeling om een kat te nemen, maar een kat van 11 hoort niet in het asiel ( andere dieren ook niet , begrijp me niet verkeerd ). Dus ik heb besloten liesje een goed tehuis te geven.

Maar nu de vraag... Hoe zorg ik er voor dat ze zich snel op haar gemak voelt. Liesje is een binnenkat.

Groetjes nienke

Anoniem

Re: 11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:05

Ik persoonlijk vind 11 jaar nog niet oud, ook niet meer piepjong, maar zeker niet bejaard.
Onze oudste katten zijn 20 en 21 jaar oud, de oudste van 23 jaar is recent overleden.

Vooral lief voor haar zijn, kijken wat ze prettig vindt en misschien kun je hetzelfde voer in huis halen wat je broer voor haar had.
Komt vast goed. :j

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:43

Misschien Feliway omgevingsspray halen? Dat is iets dat paarden wat kalmeert. Ik zou haar in het begin ook wat laten doen, dat ze zelf haar nieuwe wereld op het gemakje kan ontdekken.

Wat leuk dat je haar trouwens in huis neemt :)!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:44

Neem wat bekende spulletjes van haar mee, een mandje en speeltjes enzo.
Verder zijn katten vrij makkelijk, ze wennen snel zat. Niet te druk om maken.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: 11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:59

Gewoon haar mandje etc mee nemen. Lekkere plekjes voor haar maken in je huis en haar een beetje extra verwennen met wat lekkers en ze is zo gewend :)

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: 11 jarige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:04

Zo veel mogelijk wat ze thuis gewend is overnemen.

Al haar spulletjes meenemen, zelfde voer, zelfde kattenbak grind. Zo min mogelijk veranderen dan zal de overgang het makkelijkste gaan.

Probeer haar aandacht te geven maar in de eerste weken ook gepast met rust te laten als ze je niet opzoekt.

Succes!