Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 12:00

Ik wil overstappen met mijn mobiel. Zit al sinds de 02 tijd met zelfde nummer en simkaart bij nu telfort. Wil overstappen naar kpn maar nummerbehoud is geweigerd. Abbo is al lang vrij opzegbaar.

Wat te doen wil mijn nummer dat ik al jaren en jaren gewoon houden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:01

Wat adviseert KPN?

Skessa_
Berichten: 10588
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:03

Wat raar. Telfort is onderdeel van KPN :?

Geven ze ook een reden?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 12:14

Ze beweren inmiddels dat ik een twee jarig contract heb. Terwijl ik bevestigingsmail van 1 jaar heb. Ik kijk er ook raar van op. Het is potdorie hetzelfde bedrijf.

Kpn adviseerd telfort te bellen. Ik hing in de wacht tijdens het typen van dit topic.

Heb inmiddels bevestigingsmail van telfort uitgeprint en pittig briefje bij geschreven. Dan kan alleen met papieren post opgestuurd worden. Dan hebben ze een week of drie nodig om te kijken of dit ook zo is. Oftwel voor mijn eigen veiligheid weiger ik morgen de simkaart die opgestuurd word. Omdat ik binnen twee weken moet anuleren anders zit ik met wat pech vast aan twee abbonementen. Dat wil ik ook niet.

Zit al vol met iedereen achter de kont aanbellen omdat ze hun werk niet goed doen. Dingen veranderen of duurder maken zonder berichtDeze komt dus op de grote hoop erbij. Ben er zo langzaam aan wel klaar mee -O-

Vandaar de overstap dus, zowel internet als tv fiks duurder geworden zonder enig bericht daarover, geen mail geen brief niks. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:24

Ik ken het...
Heel tegenstrijdig.. en het ergste is, als klant win je het BIJNA nooit. ;(

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:29

En als je naar de Telfortwinkel gaat met je bevestiging? Dan konden ze het bij mij wel meteen doorfaxen naar het hoofdkantoor en aanpassen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 12:48

Wist niet dat die er waren, even gezocht dichtsbijzijnde is ruim 25 km verderop midden in een op dit moment openliggend centrum. Ben minder vlot ter been met lopen en kan ook niet halve centrum doorwandelen, zit in een beetje een uithoek -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:45

Als het goed is heb je van Telfort een contract ontvangen waarop de einddatum van het abonnement staat. Deze datum is leidend. Let op, je moet wel het laatste contract hebben.

Als het goed is, reageert Telfort op KPN op de aanvraag voor nummerbehoud. Op het moment dat je Telfort dus belt, kunnen hun precies zien waarom de aanvraag daadwerkelijk is afgewezen en kun je voor de zekerheid verifieren wat de einddatum van je mobiele abonnement is :).

Telfort is niet 'van' KPN, maar gebruiken het netwerk van KPN. Tenminste dat is mij verteld op mijn vorige werk, ik heb bij een Telecom bedrijf gewerkt op de order administratie.

Mijn toppertje Amy! (L)
Lisa 04-05-1994 19-11-2016

Skessa_
Berichten: 10588
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:46


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 14:02

Masyo daar zat het probleem dus in, ik heb contract van jaar gekregen maar in systeem van telfort staat dat het twee jaar zou zijn. Heb copy van eigen contract per post hun kant op gestuurd gister meteen ozdat dat rechtgetrokken kan worden.

Inmiddels heb ik het maar anders opgelost. Omdat kpn mobiel samen met het compleet pakket nu nagenoeg even duur is dan het compleet zonder mobiel abbonement heb ik het zojuist anders opgelost. Krijg toch een kpn abbo voor mobiel al moet ik de simkaart die dadelijk gebracht wordt weigeren om die niet door te laten gaan. Krijg morgen een andere simkaart toegestuurd.

Aangezien mijn mobieltje langzaam begint in te storten was er al een caterpillar telefoon die opgepept werd zodat ik die kon gaan gebruiken. Mijn 02 simkaart past daar niet eens in omdat het een grote stokoude kaart is. Ik kan dus zolang telfort dwars ligt oude mobiel gebruiken met telfort abbo. Als ze toch snappen dat ik een jaarcontract heb gaat telfort stop en nummer wordt overgezet naar de nieuwe simkaart van kpn die dan met caterpillar gebruikt kan worden.

Blijft telfort dwars zitten dan zit ik dat abbo uit met oude telefoon. Tot die tijd ander nummer van kpn waar minimaal internet opzit en wat belminuten. Gek genoeg ben ik dan met dubbel mobiel abbonement en het pakket verder van kpn 8 euro per maand duurder uit dan geen mobiel van kpn nemen.

Maar in vergelijk met de oude situatie met sateliet, los internet en vaste telefoon ben ik dadelijk in de nieuwe situatie met het dubbele mobiele telefoon abbonement 14 euro goedkoper uit per maand. Hoe dat kan geen idee :+ maar het is zo.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:29

Fijn dat je het op een andere manier hebt kunnen oplossen! Soms is het ook een heel gedoe, al die providers en regels..

Mijn toppertje Amy! (L)
Lisa 04-05-1994 19-11-2016

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nummerbehoud geweigerd? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 17:55

Ik heb nog niets van telfort gehoord. Niet eens een bevestiging dat ze brief hebben gehad. Tweede simkaart is ook weer teruggestuurd. Morgen derde aanvragen met dubbele hoeveelheid mb en 100 belminuten meer voor zelfde bedrag.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 17:46

Schiet mij maar lek. Krijg mailtje dat ze het betreuren dat ik abbo stop zet (was wel afkomstig vankpn trouwens) :+ Ik bel naar service was gewoon een 1 jarig contract. Was nooit sprake van een twee jarig contract 8)7 en er was nooit sprake van weigering van nummerbehoud. Als ik niet had gebeld was ik hier niet achter gekomen en was nummerbehoud uitgevoerd naar een mobiel nummer dat inmiddels door hun stunt was gestaakt.

Hoe verkeerd kunnen dingen gaan. Man man wat een puinzooi :roll:

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JitskeJeldau, Zira1994 en 110 bezoekers