nieuwe matras,welke?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 09:57

We moeten nodig een nieuwe matras.

Maar zooooveel aanbod,zoveel verschillen,zoveel prijzen,....

Wat kies je?

zelf heb ik makkelijk lage rugpijn bij het slapen,dus de matras moet voldoende ondersteunen en daarnaast ook betaalbaar zijn(1000-den euro's aan een matras uitgeven doe ik niet)

Welke matras hebben/kochten jullie?
waar tevreden over en waat totaal niet?


Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:15

Een matras is zo persoonlijk, wat voor een ander met lage rugpijn goed ligt is voor jou waardeloos.
Je kan toch het beste bij een bedden speciaalzaak info inwinnen en daar je keus op baseren.
En bezuinigen op een matras is vaak een slecht idee zeker als je al rugklachten hebt.

Ik heb zelf een M-line matras speciaal voor mijn klachten en gewicht en welk matras leg je op een spiraal of lattenbodem of..?
Ook dat is belangrijk.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:05

Ga naar een beddenwinkel en leg je wensen en voorkeuren daar neer. Probeer wat matrassen. Wij werden daar een stuk wijzer van dan op internet rondshoppen. :)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:07

Ik heb een Ikea matras, en iedereen bij mij thuis is er jaloers op. :j
Hoor er ook veel goeds over met mensen die rugproblemen hebben. Er was een tijd geleden hier nog een topic over.

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:09

rumay schreef:
Ik heb zelf een M-line matras speciaal voor mijn klachten en gewicht en welk matras leg je op een spiraal of lattenbodem of..?
Ook dat is belangrijk.

M-line, sleep well, move beter.. Moet ik altijd aan denken. :+

Zonder gekheid, laat je voorlichten inderdaad en ga proef liggen. :j
Wij hebben ons matras van Ikea, mooie prijs en bevalt ons erg goed! Je kunt je matras daar ook nog ruilen als het niet bevalt.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:10

Ikea heeft de beste prijs-kwaliteit verhouding, heb ik me laten vertellen.
Heb zelf de Hamarvik, en dan 'stevig'. De verkoopster bleef erop hameren dat ik met mijn gewicht veel beter voor de 'soft' versie kon gaan, maar deze ligt gewoon fijner. :+

't Is idd heel persoonlijk. Gewoon wat verschillende uitproberen, bij de Ikea heb je zelfs 90 dagen 'proeftijd'.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:22

maava schreef:
Ik heb een Ikea matras, en iedereen bij mij thuis is er jaloers op. :j
Hoor er ook veel goeds over met mensen die rugproblemen hebben. Er was een tijd geleden hier nog een topic over.


Weet je ook welke? Wij moeten binnenkort ook een nieuw matras en als anderen jaloers zijn op de jouwe moet die wel lekker liggen!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:26

Eerstvolgende nieuwe matras die hier komt wordt er 1 van natuurlijk materialen, het schijnt dat standaard matrassen van allerlei schuim & kunststof toch behoorlijk chemisch blijven wasemen jaren lang, en daar lig je dan lekker dicht op met je neus en mond de halve dag -O-

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:13

Croo schreef:
maava schreef:
Ik heb een Ikea matras, en iedereen bij mij thuis is er jaloers op. :j
Hoor er ook veel goeds over met mensen die rugproblemen hebben. Er was een tijd geleden hier nog een topic over.


Weet je ook welke? Wij moeten binnenkort ook een nieuw matras en als anderen jaloers zijn op de jouwe moet die wel lekker liggen!

Ben nu nog nog thuis maar zal vanavond voor je kijken!
Ze slapen soms zelfs in mijn bed als ik er niet ben. :=

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe matras,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:36


Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:41

Een matras is zo persoonlijk! Ga in ieder geval naar een goede beddenwinkel en laat je informeren. Zij zullen ze je alleen matrassen aanbieden binnen je budget en gaan dan met je kijken naar de verschillende opties, die het beste bij jou passen en die jij het lekkerst vind liggen.
Ik ben zelf een half jaar geleden bij de Avek Ouro uitgekomen. Fantastisch matras en heb voor het eerst in jaren nergens meer last van!

Mline werd ik zelf helemaal claustrofobisch van :+ je zinkt er in weg en had echt het gevoel dat ik er uit moest klimmen voor ik me kon omdraaien.

Vergeet trouwens ook niet hoeveel invloed je kussen kan hebben. Het is vaak aan te raden om een kussen te proberen icm een matras.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:49

Wij hebben sinds kort ook nieuwe matrassen van de Ikea en de rugpijn bij mijn vriend is al vele malen minder.
Wij hebben wel 2 losse matrassen met een topping. Door de losse matrassen voel je niet dat de ander elke keer draait en een latten bodem er onder wat het veel steviger maakt. Vaak krijg je last van je rug omdat het door zakt.

Ik zou gewoon wat matrassen gaan testen bij de Ikea!


Lady


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, eveliendb, ilsexxx, Jolynne, Leo, pony33, Zoolgangster en 17 bezoekers