Eerste springwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurierambo

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Limburg

Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:11

Hallo!
Ik rijd as. zondag de eerste springwedstrijd met mijn pony. Ik rijd impuls (BB, 40 cm).
Ik heb nog een paar vraagjes:
-Welke proef moet je rijden? Ik weet niet hoe mijn hindernissen eruit gaan zien want de organisatie heeft me niks laten weten, en zeiden toen dat ik proef 1 en 2 moest rijden, maar dat is dressuur.
-Hoe zit het precies met groeten? Ik weet dat het er in de dressuurproef gewoon in staat, maar bij springen weet ik dat niet precies.
-Ik neem aan dat je gewoon mag dragen wat je wilt? Ik wil namelijk bruine kleding dragen ipv zwart, en is dat gewoon toegestaan?
-Mag je pony kappen dragen?

Alvast bedankt :D
Laurie

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:15

Van proeven heb ik nog nooit gehoord, er staat als het goed is gewoon een parcours en die ga je eerst lopen en verkennen en dan ga je springen.
Groeten doe je net voordat je begint, wanneer de jury heeft aangegeven dat je mag beginnen. Vaak daarna klinkt er een bel. Maakt niet uit welke plek, als de jury je maar duidelijk kan zien.
Persoonlijk vind ik het wel net zo netjes om iig een witte broek te dragen, maar het maakt zover ik weet niet wat je aan doet qua kleding.
Waarom zou je geen peeskappen mogen dragen? Natuurlijk mag dat, misschien is het zelfs wel verplicht. Ik vind het zelf heel belangrijk om bij springen/crossen oid peeskappen te dragen.

Succes met je wedstrijd!

laurierambo

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Limburg

Re: Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:18

Heel erg bedankt!
Nu ben ik toch wat meer gerust gesteld XD
Omdat ik nog nooit een wedstrijd heb gegeven wist ik ook niet hoe het zat met het parcours, maar die weet je eigenlijk dus pas op de dag van de wedstrijd, als ik het goed begrijp.
Ik ga nog veel oefenen!
Bedankt en groetjes laurie :P

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:22

laurierambo schreef:
Heel erg bedankt!
Nu ben ik toch wat meer gerust gesteld XD
Omdat ik nog nooit een wedstrijd heb gegeven wist ik ook niet hoe het zat met het parcours, maar die weet je eigenlijk dus pas op de dag van de wedstrijd, als ik het goed begrijp.
Ik ga nog veel oefenen!
Bedankt en groetjes laurie :P


Ja, het parcours weet je pas op de dag van de wedstrijd. Voordat de wedstrijd begint mag je het parcours lopen en verkennen, loop dan ook echt het parcours en wijs het niet vanuit het midden aan. Is er een dubbelsprong? Tel het aantal meters dat je zet en kijk dan hoeveel galopssprongen je paard maakt. Dit maakt het zoveel makkelijker. Als je evt. de tijd hebt om nog even bij anderen te kijken voordat je zelf aan de beurt bent, doe dat dan. Soms kun je daardoor zien of er nog moeilijke wendingen zijn die je tijdens het lopen niet had verwacht. Zal vast wel goed komen!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:03

Rijd je bixie? Want daar heb je wel bepaalde proeven/parcoursen. Je kunt dan in het bixie boekje kijken welke springproef je moet rijden.

laurierambo

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 18:29

Sim schreef:
Rijd je bixie? Want daar heb je wel bepaalde proeven/parcoursen. Je kunt dan in het bixie boekje kijken welke springproef je moet rijden.

Nee, impuls. Dat is een soort van oefenniveau.

peachyparis

Berichten: 56
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:25

En? Hoe ging je wedstrijd?
Ben wel benieuwd hoe dat dan zit met die proeven haha, heb er zelf ook nog nooit van gehoord? :?

laurierambo

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 00:13

peachyparis schreef:
En? Hoe ging je wedstrijd?
Ben wel benieuwd hoe dat dan zit met die proeven haha, heb er zelf ook nog nooit van gehoord? :?

Ging niet zo goed haha :+
Het was voor mij én m'n pony de eerste keer, dus ik was stiknerveus.
Het feit dat ik eigenlijk als zesde zou rijden en ik nu een kwartier van te voren te horen kreeg dat ik als eerste moest, hielp niet echt mee. We waren allebei nog niet opgewarmd.
Mijn pony ook omdat ik nerveus was, en we hebben op stal niet zo'n felle hindernissen staan.

Hij heeft 4x geweigerd, 4e x ben ik eraf gevallen.
Ik vond het wel super van de organisatie dat ik het opnieuw mocht proberen (dit telde niet meer mee). De tweede keer ging echt veel beter, een weigering en de rest foutloos afgemaakt.
Volgende keer beter ;)
(Er was dus ook geen prijsuitreiking omdat ik de enige was in de impuls, bovendien is bij de impuls niet altijd een uitreiking omdat het een oefenniveau is.)