Wonen in Soest!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Wonen in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 19:35

Wij staan ingeschreven bij woningstichting Eemvallei. Na zes jaar ingeschreven te staan, beginnen we in aanmerking te komen voor een verhuizing :o

Nu zagen we een aantal mooie huizen in Soest, maar daar hebben we weinig ervaring mee. Op internet lees ik wisselende verhalen over Soest, veel mensen benoemen dat je in bepaalde wijken niet moet wonen. Alleen noemt niemand wijken..

Dus hierbij de vraag; heeft iemand ervaring met Soest? Is het een leuke plek om te wonen en zo ja, waar (en waar niet)?

:+


Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Wonen in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:48

Ik volg mee. Ik zie veel apartementen in bepaalde wijken maar ik gok dat het net de wijken zijn waar niemand wilt wonen.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wonen in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:52

Ik wilde met mijn vriend een appartement kopen in Soest!
We vinden het echt een super leuk dorp.
Wij hadden appartementen in de Van Goyenlaan op het oog. Alleen dan 1 specifiek complex die een beetje buiten alle andere complexen staat. Verder waren er wel wat straten waar we het helemaal niks vonden. Vooral gevoelsmatig denk ik ook. Zoals de Rubenslaan, Albert Cuyplaan, Vermeerlaan. Het zag er op het oog allemaal wat armoedig uit.
We zijn meerdere keren in Soest geweest, maar komen er totaal niet vandaan, dus verder heb je er weinig aan _O-.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 20:02

Aah oke, bedankt voor de tips!

Ik denk dat sociale huur sowieso niet in vooraanstaande wijken ligt, dus die illusie maak ik me niet, haha. Ik vind het echter wel belangrijk dat ik niet elk weekend wakker lig van de herrie of de politie wekelijks langskomt (in ons huidige appartement gebeurd dit helaas wel).

Ik moet zeggen dat ik twee flats heb gezien in Soest, waar ik qua bevolking liever niet zou willen wonen, maar ik weet niet precies meer waar die liggen .. Ik las ergens dat Smitsveen een mindere wijk was?

We kijken overigens wel naar grote appartementen of eengezinswoningen, wellicht dat het dan minder is?

:+

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:04

Ik woon in soest (koophuis). Mij bevalt het prima, vooral de omgeving van bos en duinen. Zowel met de fiets als ter paard. :D ik zit rond Overhees. Hier nooit klachten.
De flatten aan de dalweg vind ik zelf er ook "goedkoop" uit zien incl de schotels op het balkon. Ik zie er nooit politie, anders zit het bureau aan dezelfde straat :+
Je zou ook richting de grens Soest/Baarn kunnen kijken?

Laerkens Beauty

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Wonen in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 14:05

@Saams dat is goed om te horen! Baarn word weinig aangeboden en is ook gelijk een stuk duurder! De paardenwereld is inderdaad ook erg belangrijk, zou mij hobby graag behouden bij een eventuele verhuizing :o

:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbleToDream, AmyJamess, Anoukjuuuhh, Blue_flower, Eliana, Fudge, IASCrawler, Liseef, NRJ, Roihi, sjaslique en 101 bezoekers