Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 16:36

Ik heb zitten rekenen en internet kosten zijn weer verhoogd. Ik betaal inmiddels sinds deze maand ruim 29 euro aan traag internet (kpn, kpn en canal digitaal) Kosten zijn weer verhoogd zonder mededeling. Sateliet is inmiddels ook 15,95 eenvoudigste pakket en de vaste telefoon zit ik met onbeperkt bellen naar vast en mobiel ook rond de 85 euro in de twee maanden. Alles bij elkaar loopt het bedrag langzaam aan stevig op. En ik heb een mobiel abbo via telfort (is kpn). Glasvezel is hier niet en komt er ook heel lang niet.

Maar heb helaas om me heen voldoende narigheid gezien van interactief van kpn met veel storingen op tv telefoon en internet. Ben voor iemand al weken aan het worstelen om s avonds tv te krijgen. Dat blijft problemen geven.

Waar ik nu blij mee ben is dat mijn vaste telefoon het altijd doet stroom of geen stroom en ik kan doorschakelen als ik weg ben. Voor zover ik weet kan dat niet bij de interactieve tv met de rest. Alleen als ik ga rekenen met het duurste pakket inclusief hbo (films waar ik gek op ben) 85 euro zonder de korting die er komende drie maanden is) ben ik goedkoper uit met wat ik nu heb.

Kortom ik kom er niet uit wat te doen.

Ik zou graag jullie ervaring hebben met interactieve tv en stabiliteit. Of het domme pech is deze storingen om me heen of het gebruikelijk is.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:29

Welke snelheid komt er uit op http://netco.fpi-info.fourstack.nl ?

ITV van KPN is prima, je mist alleen wel het FTA gedeelte van de BBC etc zenders op Astra 2. De nieuwe ontvangers hebben alleen volgens mij alleen nog HDMI wat voor jou wellicht een uitdaging is met je oogafwijking en niet-LCD tv. Vraag dat eerst even na.

Vwb altijd werkende telefoon: alleen signaal van analoge telefoon is analoog tot aan de centrale, daar wordt t digitaal. Kan je thuis namaken door een UPS aan je KPN modem te hangen. Doorschakelen etc werkt ook prima met KPN.

Onder voorbehoud van of t met jouw tv kan en de afstand tot de centrale: doen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 18:50

Inmiddels helaas overgestapt op flatscreen oude bakje stopte ermee. Samsung smart tv die zowaar hoera goed leesbaar voor me is. Snelheid is wisselend max 12 kan stabiel door de lijn gefrommeld worden. Hoge uitzondering eens 16 of 18 met geluk maar dan wordt alles onstabieler.

Een van de redenen is dat de sateliet ontvanger die ik destijds moest aanschaffen vanwege de wijzigingen van canaal digitaal steeds kuren heeft. Vergeet de zenderindelingen regelmatig of blijft hangen. Ben na al die tijd nog steeds niet tevreden over het kreng, en canaal digitaal blijft rommelen en wijzigen met zijn zenders en kanalen.

Modem moet dan aanblijven voordeel van de analoge telefoon is dat ie het zonder stroom of internet gewoon blijft doen. Ben regelmatig daarom ook belpunt voor mensen met storingen.

Ideaal zou zijn als ik mobiel, vaste thuis telefoon, internet en tv zou kunnen combineren, heb het idee dat ik nu domweg teveel kwijt ben inmiddels door alle stiekeme prijsstijgingen in de loop van de tijd.

Welk stuk van bbc ga ik missen? De term die je gebruikt zegt me niets. -O-

Citaat:
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Dbg, Dbg-AAB
Internet Snelheid
200 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
16 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
200 Mbit/s
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 19:51

Hang aan de lijn is idd een systeem waarmee stroom en modem omzeilt kunnen worden bij stroom of internet uitval

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 01:20

Mooi zo. Er staat voorbij het ondergrondse station een VDSL verdeler. Die 12Mbit was direct vanuit de centrale, vanaf de straatkast is 200Mbit leverbaar. Oftewel, UPS nemen voor achter het modem en lekker overstappen naar KPN zeker nu CanalDigitaal weer gaat kloten met de codering binnenkort.

Vwb BBC verhaal: BBC 4 maar ook ITV channel 4 etc zijn niet via KPN te ontvangen, dus daarvoor kan je nog gewoon je schotel gebruiken als je die zenders wilt zien.

En de Samsung zal dan een S-IPS paneel hebben waardoor jij er geen/minder last van hebt. Zoals ik in een ouder topic al zei ;-)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dillema tv telefoon internet zo houden of interactief kpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 14:05

Met veel rekenwerk besloten om toch de overstap te maken, ivm dwarsliggen van telfort wel met een tussenstap. Maar ondanks tijdelijk dubbel mobiel telefoon abbonement ben ik daarmee 14 euro goedkoper uit dan de huidige situatie. Is telfort gestopt met dwarsliggen en kan nummer overgezet worden ben ik dadelijk 22 euro per maand goedkoper uit, met evenveel belminuten als ik nu heb en beperkt internet op mobiel.

Alleen nog probleem ups accu tackelen zodat modem en telefoon stroom houden.