Natuurmonumenten boeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zuababa
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-09-16

Natuurmonumenten boeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 16:31

Hoi ruiters,

Ik heb een vraag of jullie ooit een boete van een natuurmonumenten bewaker hebben gekregen. Als je op natuurmonumenten gebied rijd, is dat alleen een overtreding of een misdrijf? Waar hebben jullie dat gekregen? Zijn er duidelijke borden met info dat je kan er niet op de paard?

Ik heb vandaag een boete van 90 EUR gekregen... Ik ging door een gebied waar kennelijk alleen kun je wandelen of met honden op een lijn gaan. Ik heb dat niet gemerkt, en ben ik nieuw met buitenritjes... het was een echte misverstand maar de bewaker heeft geen waarschuwing, alleen direct een boete.

Ik wil deze fout niet herhalen, dus hoor ik graag van jullie wat is jullie ervaring.

Groetjes!


Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Natuurmonumenten boeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:34

Je mag alleen maar rijden op de aangegeven ruiter/menpaden en niet daarbuiten.
Deze paden zijn duidelijk aangegeven met bordjes/palen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Natuurmonumenten boeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:39

Ik rijd in een gebied van natuurmonumenten. Wanneer je erin rijdt staan er borden met wat je er wel en niet mag.
Als ruiter of menner alleen op ruiter- en menpaden, aangegeven met paaltjes met respectievelijk hoefijzer of wagenwiel. Loslopende honden alleen in het losloopgebied, mountainbikers alleen op de daarvoor bestemde atb paden.

Bij elke ingang van het bos staan dergelijke bordjes met de huisregels van Natuurmonumenten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:43

Ik rijdt ook weleens in een gebied van natuurmonumenten. Weet alleen niet tot hoever dat gaat. Het ene gedeelte is wel goed aangeven is gewoon ruiterpad maar andere gedeelte staat niets aangeven. Ja als je het bos weer uitkomt staat er dat je er niet in mag met het paard maar daar heb je weinig aan als je er langs de andere kant in komt.
90 euro is toch zonde van het geld. Ben nog nooit iemand tegen gekomen toch niet op het gebied van natuurmonumenten.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:44

De boswachters van natuurmonumenten kunnen je een waarschuwing geven of meteen een boete, afhankelijk waar je de mist in gaat. Nu zijn de paden over het algemeen duidelijk aangegeven voor wie ze bestemd zijn. Ook ruiterpaden staan duidelijk gemarkeerd. Rijdt je met je paard buiten de aangegeven rij en men routes dan kunnen ze idd meteen een boete uitschrijven.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Natuurmonumenten boeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:54

Je hoort je aan de huisregels te houden van de grondeigenaar. In veel natuurgebieden mag je op de aangegeven ruiter en menpaden rijden. Dit staat ook Meestal aangegeven op de borden. Bij twijfel kun je contact met de eigenaar zoeken en vragen wat wel en niet mag.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Natuurmonumenten boeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:42

Bij de ingangen van de paden staat dat vaak aangegeven. Deze overtredingen vallen vaak in het strafrecht en de boswachters zijn opgeleid en gemachtigd om daar boetes voor te geven.
Je zou kunnen kijken of bij de ingang waar je erin gereden bent kunnen kijken of daar een bordje staat, zoniet kun je bezwaar aantekenen.

zuababa
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 08:58

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ging nog een keer naar de ingang die ik gebruikt heb. Inderdaad staat er een bordje, maar ik heb het eerder gemist. Het staat direct naast een kruising dus misschien was ik te bezig met kijken of er autos komen. Dus ja, mijn fout.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers