Auto kopen.. HELP?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 11:52

Hoi bokkers!
Ik weet niet of dit hier goed staat, dus correct me if i'm wrong!

Ik rijd bijna af en ( als ik hem natuurlijk in 1x haal, maar anders na 6x hetzelfde punt :') ) wil dan toch wel graag een auto. Ik ben me aan het orienteren, maar ik heb er geen verstand van en van al die auto sites ed wordt ik ook niet veel wijzer :')
Daarom vraag ik mijn lieve mede bokkers advies!

Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken etc.
En wat zijn jullie kwijt aan wegenbelasting, verzekering etc. hebben jullie hier nog tips voor?
Wat is het maandelijkse plaatje?

en dan natuurlijk nog WELKE auto? :+

Kwa auto heb ik eigenlijk weinig voorkeur, het moet rijden van A naar B.
Ik zoek wel een zuinige en goedkope auto. Dus zuinig kwa benzine en goedkoop in verzekeringen en belasting.


Dus wie oh wie heeft iets meer hersenen dan ik en kan mij uit de brand helpen! :D :D




maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:57

Hee ik zit bijna in het zelfde schuitje! Alleen ik ben al geslaagd. Maar zoek nog wel een auto met diezelfde eisen en heb er ook geen verstand van. Ik ben ook heel benieuwd naar de opties! En je examen ga je halen gewoon relaxed die man/vrouw van A naar B brengen. Je kan het!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:58

Wat is je budget ongeveer?

Elk bad heeft er eendje.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:59

Wat is je budget? Ik heb een Nissan micra uit 1999. Deze heeft mij een halfjaar geleden 1350 euro gekost. Prima auto, maar 1 ton op de teller, heel zuinig en ik betaal 60 euro belasting per kwartaal. Verzekering is 55 euro per maand omdat ik nog geen schadevrije jaren heb opgebouwd.
Tip: wanneer je op zoek gaat schakel dan hulp in van iemand die er echt verstand van heeft!
Er zijn meer topics hierover met precies dezelfde vraag trouwens! :)

Ohja, mijn autootje komt met 2 weken te koop omdat ik naar Frankrijk verhuis.. Dus je kan mijne zo overnemen haha :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:59

Wat is je budget voor de aanschaf? :D

edit. Oeps die vraag stond er binnen 1 minuut al 2 keer. :')

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:02

Neem een simpel voertuig, niet te duur en laat 'm even keuren.
Punt is dat je in die eerste auto ongetwijfelt een paar krassen en deuken rijdt. dat is nou eenmaal het resultaat van leren auto rijden.
Bij een hele nette auto vindt je dat meteen zonde; bij een ouder barreltje is het minder erg.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:10

ikke schreef:
Neem een simpel voertuig, niet te duur en laat 'm even keuren.
Punt is dat je in die eerste auto ongetwijfelt een paar krassen en deuken rijdt. dat is nou eenmaal het resultaat van leren auto rijden.
Bij een hele nette auto vindt je dat meteen zonde; bij een ouder barreltje is het minder erg.


Op een kapotte velg bij de auto van m'n ouders na... (op een bandje gereden), heb ik al 3 auto's lang (3,5 jaar eigen auto's en in totaal zo'n 60.000km) geen schade... Ja, van een of ander rotkind dat met fiets en al langs mijn auto is geschaafd -:(-

Een deuk is ook een optie bij een splinternieuwe auto als je al jaren je rijbewijs hebt en meerdere rondjes rond de wereld bent gereden hoor...

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

wat ook belangrijk is om jezelf af te vragen is waarvoor je de auto gaat gebruiken. ga je hem alleen voor stadsverkeer gebruiken dan wil je een zo klein mogelijke auto. ga je echter vooral snelwegen op dan zou ik zeggen dat je meer naar ren zwaardere auto moet kijken (vanaf de 950 kg) ivm de rukwinden waar je dan mindee last van hebt.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

Volkswagen UP! Heerlijk autootje, zeer zuinig, lage wegenbelasting. Rijdt wel veel stabieler en veiliger dan andere kleine auto's .

Die van ons gaat eruit, vind het echt jammer. Hij wordt te klein voor ons.

[o]

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt :'). Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking :') Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:15

Chasey schreef:
Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt :'). Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking :') Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.


Maar je koopt je auto toch bij een goede dealer neem ik aan, dan komt dit echt niet voor... Koop je je auto bij zo'n keutergarage of particulier, tja, dan is het risico voor je zelf als je geen verstand van auto's hebt.

[o]

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:16

blackpromise schreef:
wat ook belangrijk is om jezelf af te vragen is waarvoor je de auto gaat gebruiken. ga je hem alleen voor stadsverkeer gebruiken dan wil je een zo klein mogelijke auto. ga je echter vooral snelwegen op dan zou ik zeggen dat je meer naar ren zwaardere auto moet kijken (vanaf de 950 kg) ivm de rukwinden waar je dan mindee last van hebt.

Dat zegt helemaal niets.

Mijn man heeft een polo en die had meer last van rukwinden dan de Up die hij heeft gereden.
Het soort vering is ook van belang (mijn BMW was veel wegvaster dan mijn huidige Citroen).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:17

TS, een budget is wel vrij essentieel hoor :P

Mijn eerste auto was een Ford Ka van 800 euro, half jaartje gehad en weggedaan. Op dat moment werkte ik nog niet en de Ka mankeerde van alles, voornamelijk heeeeeel erg veel roest. En van alle Ka's die ik heb bekeken had deze echt de minste roest, en waar hij was gaan roesten was hij relatief netjes gelast.

Na een krap half jaartje heb ik een Peugeot 206 GTI gekocht. Heeeeerlijke auto! Mankeerde helemaal niets aan en heeft ook nooit iets gemankeerd. Wel een nieuwe koppeling in laten zetten à 800 euro. In dit geval door een ander onderstel waardoor de koppeling lastiger te bereiken was en er wat meer uren in zaten. Maar ik vind de Peugeot 206 echt een aanrader om mee te beginnen! Wil je er eentje met airco moet je niet die van 2000-2003 nemen geloof ik...
Voor deze auto heb ik destijds 2500 euro betaald.

Nu rijd ik in een Opel Astra GTC. Maar die is wel aardig aan de prijs geweest, denk niet dat je dat als beginnersauto ziet.

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:19

ikke schreef:
Neem een simpel voertuig, niet te duur en laat 'm even keuren.
Punt is dat je in die eerste auto ongetwijfelt een paar krassen en deuken rijdt. dat is nou eenmaal het resultaat van leren auto rijden.
Bij een hele nette auto vindt je dat meteen zonde; bij een ouder barreltje is het minder erg.


Dit dus.

Denk aan een:
Daewoo / chevrolet matiz.
Peugeot 205
Renault clio
Toyota starlet (geeft het minste problemen alleen een beetje moeilijk aan te komen voor een goede prijs)
Seat arosa of ibiza.
En zo zijn er nog veel meer maar in deze buurt zou ik denken als eerste instap auto.
En na een jaartje zelf rijden je oriënteren wat je echt wil dat ding weg doen en kopen waar je zin aan hebt en je hebt dan meer rij ervaring.
Rijden leer je pas als je je rijbewijs gehaald hebt.

Allemaal wat oudere modellen die je goedkoop kunt rijden en (zelf) onderhouden en waar je nog wat onderdelen van op de sloop vind.
Neem iemand mee die een beetje verstand heeft van auto's en bij een garage kopen is echt geen garantie.

Waar een wil is is een weg, maar je moet willen

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:20

verootjoo schreef:
Chasey schreef:
Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt :'). Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking :') Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.


Maar je koopt je auto toch bij een goede dealer neem ik aan, dan komt dit echt niet voor... Koop je je auto bij zo'n keutergarage of particulier, tja, dan is het risico voor je zelf als je geen verstand van auto's hebt.

Joh, dat zegt helemaal niks. Zelfs als ze garantie geven kan het zomaar zijn dat er geen drijfstanglager meer in het blok zit. En nee, dat is geen speculatie, ik heb het voorbeeld op de oprit staan!
Gelukkig zat er garantie op en is er dus een ander blok in gekomen, maar zeg dus niet dat het niet kan.

Natuurlijk kun je jarenlang schadevrij rijden, ook als beginner, maar het risico op een inschattingsfoutje is gewoon groter en dan is dat bij een ouder (en goedkoper) gebakje toch wat minder erg.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:22

Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.

[o]

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:22

Een Suzuki Alto..
Betaalbaar, veilig, zuinig.. :)

Ik heb toen ik mijn rijbewijs haalde een Suzuki Alto voor een paar honderd euro gekocht.. Ik heb hier 2 jaar in gereden ( Auto kwam uit 1997 ) En ik ben hiermee zelfs nog naar Disneyland Parijs geweest een week.

Nu heb ik sinds een jaar de nieuwe Alto, en heb ik mijn oude alto doorverkocht aan een kennis die er nu ook nog steeds zonder problemen in rijd.

En ik moet zeggen, mis mijn oude auto nog elke dag hoor !
Lage kosten, nooit problemen ( Nu kan ik met deze ook niet klagen, maar goed die is ook wel even heel veel jonger )

Love the life you live. ♥

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:23

Ik heb 2 jaar geleden m'n auto op Marktplaats gekocht, particulier. Een Toyota Starlet uit 1999 voor 1350 euro (was inderdaad niet duur, maar hij is dan ook knalroze!) Niet laten keuren of iets, wel m'n vader meegenomen om te letten op roestplekken enzo. Allebei een stuk in gereden, konden niets raars opmerken.
In de tijd die ik hem heb moesten er nieuwe banden onder en een lager ergens vervangen worden.

Particulier kopen kan prima, het is wel handig om iemand mee te nemen die weet waar je op moet letten.

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 12:23

Budget, zo goedkoop mogelijk natuurlijk haha!
Ik heb op mp wat rond gekeken, oude bakkies staan er rond de €500 op, maar of die zuinig en goedkoop zijn weet ik niet!
Ik vind het echt geen punt om een wat ouder minder modern autootje te hebben, als het maar rijd en niet uit elkaar valt zeg maar.
Budget toch wel liefst niet boven de €1000,-



Emoe schreef:
Wat is je budget? Ik heb een Nissan micra uit 1999. Deze heeft mij een halfjaar geleden 1350 euro gekost. Prima auto, maar 1 ton op de teller, heel zuinig en ik betaal 60 euro belasting per kwartaal. Verzekering is 55 euro per maand omdat ik nog geen schadevrije jaren heb opgebouwd.
Tip: wanneer je op zoek gaat schakel dan hulp in van iemand die er echt verstand van heeft!
Er zijn meer topics hierover met precies dezelfde vraag trouwens! :)

Ohja, mijn autootje komt met 2 weken te koop omdat ik naar Frankrijk verhuis.. Dus je kan mijne zo overnemen haha :D


Die klinkt inderdaad niet verkeerd kwa kosten!
Ik wil ook zeker wel iemand mee op zoek met ook meer rij ervaring.
haha dat klinkt wel interessant, wat zou je ervoor willen hebben als ik vragen mag?


ikke schreef:
Neem een simpel voertuig, niet te duur en laat 'm even keuren.
Punt is dat je in die eerste auto ongetwijfelt een paar krassen en deuken rijdt. dat is nou eenmaal het resultaat van leren auto rijden.
Bij een hele nette auto vindt je dat meteen zonde; bij een ouder barreltje is het minder erg.

Ik ben sowieso van plan geen dure nieuwe luxe auto te kopen, het gaat mij ook puur om het van A naar B kunnen komen. :)


blackpromise schreef:
wat ook belangrijk is om jezelf af te vragen is waarvoor je de auto gaat gebruiken. ga je hem alleen voor stadsverkeer gebruiken dan wil je een zo klein mogelijke auto. ga je echter vooral snelwegen op dan zou ik zeggen dat je meer naar ren zwaardere auto moet kijken (vanaf de 950 kg) ivm de rukwinden waar je dan mindee last van hebt.

Dat is ook wel een goede inderdaad!
Zwaardere auto's zijn vaak wel duurder toch? Ook in verzekering en belasting?

Mijn gebruik zou vooral op en neer naar stal (korte stukjes niet veel snelweg),
en af en toe voor mijn opleiding naar Emmeloord ( vanuit groningen, ongeveer uurtje en wel snelwegen) , verder natuurlijk af en toe wel een keertje verder, maar dat is niet meteen het doel.


verootjoo schreef:
Volkswagen UP! Heerlijk autootje, zeer zuinig, lage wegenbelasting. Rijdt wel veel stabieler en veiliger dan andere kleine auto's .

Die van ons gaat eruit, vind het echt jammer. Hij wordt te klein voor ons.

Volkswagen hoor ik sowieso goede verhalen over, ik ga dit model eens opzoeken en kijken wat die ongeveer kosten vandaag de dag


Bedankt allemaal voor de vele reacties! :D


chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:23

Ik heb een smart als eerste auto genomen. Goedkoop in wegenbelasting (45 euro per kwartaal) toch pittig en je kan er echt meer in kwijt dan je denkt. Ik ga ermee op vakantie, ik rij ermee naar Groningen, Amsterdam, Belgie, Harderwijk. Allemaal vanuit Lelystad.

Verzekering is gewoon uitzoeken. Je hebt geen schadevrije jaren dus dat zal tussen de 40 en 60 euro per maand uitkomen. Op 1 tank van pakweg 25 liter (mijn oud modeltje als voorbeeld) rij ik 300 km. Sommige types hebben de neiging tot zuipen van olie, maar de goedkoopste merk olie bij de action kan er gewoon in, en je doet daar een half jaar mee (ik dan, want ik heb dus zo olie zuiper) dus dat valt dan ook nog wel mee.

1 groot nadeel, ouder dan 10/12 jaar niet aan beginnen als je hem 2de hands koopt. Want dan komt hij niet meer door de apk, omdat er prompt weer een onderdeel kapot is waar je met dagelijks gebruik geen last van hebt, maar waarop je auto wel wordt afgekeurd...
Dat is de reden dat ik nu mijn smart ga verkopen
Laatst bijgewerkt door chamion op 20-09-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:24

Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o

[o]

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 12:25

barrymuis schreef:
ikke schreef:
Neem een simpel voertuig, niet te duur en laat 'm even keuren.
Punt is dat je in die eerste auto ongetwijfelt een paar krassen en deuken rijdt. dat is nou eenmaal het resultaat van leren auto rijden.
Bij een hele nette auto vindt je dat meteen zonde; bij een ouder barreltje is het minder erg.


Dit dus.

Denk aan een:
Daewoo / chevrolet matiz.
Peugeot 205
Renault clio
Toyota starlet (geeft het minste problemen alleen een beetje moeilijk aan te komen voor een goede prijs)
Seat arosa of ibiza.
En zo zijn er nog veel meer maar in deze buurt zou ik denken als eerste instap auto.
En na een jaartje zelf rijden je oriënteren wat je echt wil dat ding weg doen en kopen waar je zin aan hebt en je hebt dan meer rij ervaring.
Rijden leer je pas als je je rijbewijs gehaald hebt.

Allemaal wat oudere modellen die je goedkoop kunt rijden en (zelf) onderhouden en waar je nog wat onderdelen van op de sloop vind.
Neem iemand mee die een beetje verstand heeft van auto's en bij een garage kopen is echt geen garantie.


Thanks die ga ik allemaal even opzoeken! :D


barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:26

verootjoo schreef:
Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.


Dat zegt dus niks.
Dan moet je heel goed de kleine lettertjes lezen.
Want vaak als er dus echt wat mis is met je auto komt er toch ondanks de garantie een groot reparatie bedrag bij.
Garantie bij een auto is niet altijd een garantie.
Buiten dat moet je met een auto ook een beetje geluk hebben.

Waar een wil is is een weg, maar je moet willen

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 12:26

verootjoo schreef:
Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o


hmm, eventueel vind ik het ook geen punt iets erboven te gaan zitten als dat nodig is.
Toch hebben veel mensen om mij heen vaak wat oudere auto's voor een paar honderd euro op de kop kunnen tikken. heb alleen geen idee of die dan ook zuinig en goedkoop in onderhoud waren.

Wat is volgens jou een reeël budget?


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:27

ikke schreef:
Natuurlijk kun je jarenlang schadevrij rijden, ook als beginner, maar het risico op een inschattingsfoutje is gewoon groter en dan is dat bij een ouder (en goedkoper) gebakje toch wat minder erg.


True, kans op een inschattingsfoutje is groter...

Denk alleen wel dat elke beginner voor zichzelf moet bepalen of ze om die reden in een oudere/minder mooie auto willen rijden? Genoeg volwassenen met flink wat km's op de teller die een foeilelijke auto (in mijn ogen, schoonheid is relatief) kopen, maar dan splinternieuw :P

De vraag is, wil iedereen dat? Ik bedoel vooral te zeggen; alles kan... Maar koop waar je je prettig in voelt en wat je mooi vindt. Geef je niet veel om schoonheid? Ga dan absoluut voor degelijkheid.

Mij krijg je bijvoorbeeld nooit een kleine auto verkocht. Ook al is de ruimte er wel voor mijn 1.86m...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Contemplate en 10 bezoekers