Paard is agressief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paardjez1965
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-09-16

Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 19:04

Hallo,

Ik heb sinds kort een haflinger als verzorgpony, genaamd Lieke. Toen ik haar ging verzorgen ging ik haar de eerste dag borstelen. Het borstelen ging heel goed, ze was braaf maar wel een beetje happerig, mijn vriendin en ik dachten dat het gewoon een beetje speels was. De volgende dag gingen ik en mijn vriendin haar longeren. Lieke snapte het niet en werd kwaad en ging bokken en stampen. Toen ze weer wat afgekoeld was hadden we haar het zadel en hoofdstel omgedaan en heb ik er op gestapt. Maar ze had een ontzettende eigen wil. De volgende dag ben ik alleen naar Lieke gegaan en heb ik haar geborsteld, ging hartstikke goed! Maar toen ik met haar wou gaan wandelen aan de hand viel ze me na de 2e stap die ze zette aan. Ik kon haar nog net wegslaan en heb snel mijn spullen gepakt en ben weer naar huis gefietst. De volgende dag gingen we er nog een keer heen en wou mijn vriendin eens proberen te lopen met haar. En toen viel ze mijn vriendin hetzelfde aan als bij mij. Maar dit keer had Lieke raak gebeten. Mijn vriendin had een enorme wond op haar borst. Ik ben er nu al 2 weken niet meer geweest, omdat ik het niet meer durf. Ik denk dat ze last heeft van haar hoeven, want er is al heel lang geen hoefsmid meer geweest en haar nagels zijn nu best wel lang geworden, kan ze ook niet optillen dan word ze boos. Toen mijn vriendin was gebeten hebben we de wond laten zien aan de eigenaar, die zei dat het vast kwam doordat ze honger had. Ik weet nu niet meer hoe ik het kan aanpakken om met haar te lopen zonder dat ze agressief word en gaat bijten, weten jullie wat ik nog kan doen?


Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:05

Ik denk niet dat dit de juiste pony is voor jullie. Je kan beter de eigenaar vertellen dat jullie niet meer komen en iets anders zoeken.

Laerkens Beauty

Shirley

Berichten: 26837
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:06

Rap een andere verzorgpony zoeken met een normale eigenaar :n

Eentje die jullie kan helpen met de pony en ook niet van die rare dingen zegt...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:52

inderdaad , blijf maar weg, je bent nog erg jong, en het is onverantwoord van de eigenaar om dit zo toe te laten! Zorg eerst dat jullie wat meer ervaring krijgen in de omgang met paarden en kijk dan voor een pony wat beter bij jullie past.

Amor Fati Equine. Begeleiding bij vrijheidswerk, grondwerk, trauma training, gedragsproblemen, natuurlijk paardrijden, versterken innerlijke kracht mens en paard.http://amorfatiequine.wixsite.com/amor-fati-equine

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:55

Is dit echt serieus? 'ze beet want ze had honger'? Haar 'nagels zijn te lang'?

Wel heel apart allemaal....

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:58

Dit paard is veel te dominant/ on opgevoed.Zou er niet aan beginnen en de energie steken in het zoeken van een andere verzorgpony

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:00

Het is misschien slimmer om inderdaad een andere verzorgpony te zoeken, al vraag ik me wel echt af of er iets mis is met de pony. Misschien heeft hij ergens ontzettend last van, en telkens wanneer jullie met hem wandelen/longeren voelt hij hier iets van? Je geeft aan dat het borstelen goed gaat, meestal, maar als je begint met het wandelen en longeren dan slaat het om. Lijkt alsof de pony ergens last van heeft, ook omdat je aangeeft dat je haar benen niet mag optillen en de hoefsmid al lang niet is geweest. Misschien kun je dit aankaarten bij de eigenaar? Wie weet is de pony na een paar weken weer de oude, of kan er in ieder geval een oorzaak voor dit gedrag gevonden worden.

Voor nu zou ik de eigenaar even een berichtje sturen hierover, en aangeven dat je tot die tijd liever niet meer komt: of hem alleen komt borstelen.

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms


Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:00

Amaris schreef:
Is dit echt serieus? 'ze beet want ze had honger'? Haar 'nagels zijn te lang'?

Wel heel apart allemaal....


Ik denk dat TS nog best jong is, we weten natuurlijk wel dat ze met nagels de hoeven bedoelt ;) De eigenaar zegt 'ze beet want ze had honger', dat zou de boer bij mij op de hoek van de straat ook gerust kunnen zeggen met een grijns op zijn gezicht. Wij zijn er niet bij geweest dus het is moeilijk oordelen vanaf hier ;)

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:07

hebben jullie eerst interactie gehad met de pony met de eigenaar erbij?

Vertoonde de pony toen hetzelfde gedrag?

Ik zou ook zeker niet meer naar de pony gaan zonder de eigenaar erbij indien je het nog heel graag zou willen en dan vooral de eigenaar eerst met de pony bezig laten zijn zodat je kan zien hoe de pony dan is.

[o]

Paardjez1965
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-09-16

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 09:24

Ik weet best dat hoeven geen nagels zijn maar als ze te lang zijn noem ik het te lange deel nagels, gewoon omdat mij dat is aangeleerd.

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:27

Hoeven zijn feitelijk wel nagels, en iedereen weet waar je het over hebt.
Ts als je mijn dochter was mocht je er niet meer heen, veel te gevaarlijk, als dat paard je in je gezicht bijt...

Ik zou een andere verzorgpony zoeken.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:31

Net zoals alle anderen adviseren, zoek een andere verzorgpony er zijn eigenaren die het fijn zouden vinden om wat hulp te krijgen bij de dagelijkse verzorging van hun paarden.

Om fijne activiteiten te doen samen met een paard is de eerste vereiste dat het paard goed verzorgd en gezond is en mensen respecteert, anders is dit geen geschikt paard om beginnende paardenliefhebbers te begeleiden in hun leerschool.

Heel veel succes en vooral plezier met de paarden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:38

Mmmm als je denkt dat happen speels is gaat er imo al iets mis. Zeker bij een Haflinger. Die proberen continue grenzen te verleggen.
Zoals je het omschrijft, klinkt het als een enorm dominant paard. Die eens flink op haar plek gezet moet worden en dat is niet jullie taak. Dat moet de eigenaar doen, maar blijkbaar doet ie dat niet.
Zo'n paard kan heel gevaarlijk zijn als je niet weet hoe je er mee om moet gaan! Jullie kunnen beter een paardje zoeken dat wel de nodige opvoeding heeft gehad, voordat het echt mis gaat.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:45

Inderdaad de eigenaar zeggen dat je niet meer komt. Zo'n paard moet grondig heropgevoed worden en dat kost nogal wat tijd, daarnaast klinkt het niet alsof jullie dat kunnen en ik zou dat nooit doen voor zo'n lakse eigenaar. Geen enkel paard is je leven waard.

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:49

Nies_ schreef:
Inderdaad de eigenaar zeggen dat je niet meer komt. Zo'n paard moet grondig heropgevoed worden en dat kost nogal wat tijd, daarnaast klinkt het niet alsof jullie dat kunnen en ik zou dat nooit doen voor zo'n lakse eigenaar. Geen enkel paard is je leven waard.


100% dit...... +:)+

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers