Korting abbonementen ns

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:39

Half oktober kom ik voor 2 weken naar Nederland met mijn dochter. Voor dat ik ben verhuisd ging ik overal heen met de trein en dat is nu ook het plan.

Maar het is duur! Dus ik zat te kijken naar kortings abbonementen van ns. Hoe zit het nu eigenlijk met de ov chipkaart? Wat ik ervan kan lezen kun je alleen een abbonement op een chipkaart zetten en die kan ik niet krijgen geloof ik want ik woon niet in Nederland.

Ik heb al een mail naar ns gestuurd maar ik heb geen flauw idee of die daarop reageren :+

Ik moet in ieder geval van Brussel (airport) naar Harderwijk dus daar kan ik gewoon een kaartje online voor kopen al had het leuk geweest als ik voor het gedeelte in NL korting zou kunnen krijgen :)

Wie kan mij wat meer vertellen?!


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:41

Een abonnement lijkt me sowieso niet echt nut hebben als je hier maar bent voor twee weken, aangezien je ze vaak voor langere tijd moet kopen.
Je kunt een anonieme chipkaart kopen bij een winkel als Primera of je koopt tijdelijke ov-chipkaarten op het station (dat is de vervanger van het oude papieren kaartje). Voor Brussel - Harderwijk zou ik gewoon via NS international tickets kopen.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:43

Kortings abbo's kunnen alleen op een persoonlijke ov chipkaart gezet worden idd.. Wel kan je via de spoordeelwinkel kijken voor leuke acties. Sommige zijn wel handig.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:45

Als je een keer ergens heen wilt kun je dagkaarten kopen. Dit kan via spoordeelwinkel.nl, dit gaat vaak in combinatie met een kop thee en een gebak bijvoorbeeld. Ook winkels zoals hema, kruidvat en blokker hebben vaak dagkaarten in de aanbieding.

"Learn to travel, travel to learn."

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:47

Dat is het juist ik maak er in die twee weken waarschijnlijk veel gerbuik van want ik heb geen auto en ik moet van de ene kant van nl naar de andere kant en weer terug. Daarnaast wil ik ook wel eens ergens heen :) Ik heb het al uit zitten rekenen dat een maand abbo het geld waard zou zijn maar ik weet niet of het kan.

Anders moet ik het idd maar met dagkaarten doen.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:51

Ik zou inderdaad eens gaan rekenen met spoordeelwinkel. Vaak hebben die toch wel leuke aanbiedingen, vooral als je er maar tijdelijk bent. En denk eraan dat je voor een persoonlijke ov chipkaart ook moet betalen...
Het ov is dus inderdaad schrikbarend duur eigenlijk ja.
Dagkaarten bij hema enzo zijn meestal 19 euro, maar wel pas geldig na 9 uur. Hoewel dat vaak met kortingsabbo's ook het geval is

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:52

__Elizabeth schreef:
Dat is het juist ik maak er in die twee weken waarschijnlijk veel gerbuik van want ik heb geen auto en ik moet van de ene kant van nl naar de andere kant en weer terug. Daarnaast wil ik ook wel eens ergens heen :) Ik heb het al uit zitten rekenen dat een maand abbo het geld waard zou zijn maar ik weet niet of het kan.

Anders moet ik het idd maar met dagkaarten doen.

Maar vergeet niet dat je ook nog €7,50 moet betalen voor het aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart ;)
En als je dochter dat ook moet, is het alweer €15.

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:53

Ik reis zelden met de trein maar volgens mij bestaat er iets als een kortingskaart en dan kun je met korting reizen in de zogeheten dal-uren. Volgens mij kunnen anderen die (op dat moment) dezelfde route met je meereizen via jou dezelfde korting krijgen (samenreiskorting). Als je je reizen gunstig kunt plannen, heb je zo'n kortingskaart er misschien wel snel uit. Zeker als daardoor je dochters ook korting krijgen. NS site vertelt er vast meer over

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:56

Mijn dochter is 9 maanden dan en gaat lekker op schoot :)

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:58

LZP > BEU

De Turtle.

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:05

__Elizabeth schreef:
Mijn dochter is 9 maanden dan en gaat lekker op schoot :)


Daar gaat je profijt van mijn dubbele "voordeelplannen" :D

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:34

Pferdchen schreef:
__Elizabeth schreef:
Mijn dochter is 9 maanden dan en gaat lekker op schoot :)


Daar gaat je profijt van mijn dubbele "voordeelplannen" :D


Edit: Ik snap hem al :')
Ja dan had het nog beter geweest :P

Anoniem

Re: Korting abbonementen ns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:49



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babsiej, bonnielau, craiester, Ineke2, jazzejam, Lian, Mnoonn, mvdende, Room_Soesje, xMaritt en 65 bezoekers