Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:51

Hallo allemaal,

Meestal lees ik topics van anderen, maar nu moet ik er toch ook zelf aan geloven. Ongeveer 4 maanden geleden heb ik mijn vriend ontmoet. Beiden kwamen we uit een lange relatie en kwam onze ontmoeting eigenlijk net te vroeg. Toch konden we elkaar niet laten lopen (waar we goed over nagedacht hadden) en kozen we ervoor samen gelukkig te worden. Nou, en gelukkig was ik! Had me in geen tijden zo fijn bij iemand gevoeld. In mijn ogen was hij de ware, dé man waarmee ik oud zou worden. Ook hij gaf meerdere malen aan het zo fijn met me te vinden. Zo schreef hij lieve briefjes en belde hij me als ik bijvoorbeeld klaar was met school of werk. Hij was er voor me, en ik voor hem.

Vlak voor we een aantal dagen op vakantie zouden gaan, vroeg ik hem wat hij ervan zou vinden als ik de laatste was waar hij een relatie mee zou krijgen. Deze vraag had ik (achteraf) nooit mogen stellen. Hij raakte in paniek en zei dat hij niet meer wist wat hij met onze relatie aan moest. Hij gaf aan twijfels te hebben over of hij me wel leuk genoeg vond. Ook kreeg hij jeuk bij vragen over de toekomst. Hij wilde het uitmaken, maar zei wel dat hij nog steeds verliefd op me is. Deze combinatie vond ik echt niet kunnen. Ik was helemaal overstuur, want waarom doet hij ONS zoiets aan? Waarom kon hij niet gewoon genieten van de tijd die hij NU heeft, i.p.v. zich zorgen te maken over wat de toekomst hem zou brengen. We hebben die dag lang gepraat, en hij kwam erachter dat hij inderdaad niet weg moest rennen voor deze ''angsten'' die hij had. Hij moest er gewoon voor vechten, vond hij, en meer genieten van het moment zelf. Zo gezegd zo gedaan zijn we verder gegaan. Hij gaf vaak aan dat hij echt bij me zou blijven, want hij vond het op dat moment zo fijn met me. Ook gaf hij aan dat onze relatie goed ging. We hadden goede afspraken gemaakt over hoe we verder zouden gaan. We zouden elkaar meer de ruimte geven om zelfstandig ook dingen te ondernemen. Dit vonden we beiden erg belangrijk. Pas gaf hij nog aan dat hij de relatie ook goed vond gaan, nadat ik dat tegen hem zei.

Een aantal dagen geleden gingen we uit eten. Het was erg gezellig en we hebben goed met elkaar gepraat. Nu lijkt het net alsof we het nergens anders meer over konden hebben, maar dat was niet zo. Onze gesprekken gingen over vanalles en nog wat. Wel gaf hij weer aan dat hij het fijn met me had, en dat hij bij me wilde blijven. Als ik toen wist wat de dag erna ons zou brengen, kon ik dat niet meer geloven.

Zelf zit ik in een dipje. Dit omdat ik mij niet op mijn gemak voel in de klas en omdat er nog wat dingen zijn die ik moet verwerken. Ik app'te hem dat ik het die dag jammer vond dat hij eerder naar huis ging, aangezien ik hem zo nodig had. Ik gaf aan dat hij mijn enige lichtpuntje was op dit moment. Natuurlijk bedoelde ik dit niet letterlijk. Zo heb ik mijn familie en vrienden ook erg hoog staan, en kan ik altijd op ze rekenen. En dat weet hij erg goed! Toch kreeg ik na dit bericht van mij, wat rare berichtjes terug. Hij gaf aan dat het niet ging werken als hij mijn enige lichtpuntje zou zijn, en dat hij zo'n relatie niet wil. Hierop heb ik geantwoord dat ik dit zo niet bedoelde, maar helaas leek hem dat niet door te dringen.
Ik ben naar hem toe gegaan en heb met hem gepraat. Hij gaf aan weer met die angsten te zitten. Weer maakte hij het uit. Ik heb gezegd dat ik dit geen goede reden vind om het uit te maken, aangezien dit iets is waar we samen aan kunnen werken. Waarom zou hij het uitmaken met iemand die hij leuk vind? Ik merkte ook aan hem dat hij geen goede reden kon vinden. Dan gaf hij aan dat hij mij misschien niet meer zo leuk vind en dan gaf hij de relatie te vroeg vond komen of dat hij niet 100% voor me kon gaan.
Samengevat: Twijfels...

Ik vind het vreselijk moeilijk om hier mee om te gaan. Het lukt me niet om hem te doen inzien dat onze relatie niet het probleem was, maar zijn angsten. Wat wij hadden was heel bijzonder. We hadden geen ruzie, respecteerde elkaar en gaven elkaar wat we wilden in een relatie. Ook hij was het hier vele malen mee eens, maar toch kon hij zijn angsten niet de baas blijven. WAT ERG! Onze relatie was in geen enkel opzich verkeerd, en dat maakt het me nog moeilijker. Als we nu uit elkaar waren gegaan omdat er zoveel ruzie was, of omdat we uit elkaar waren gegroeid was de reden heel duidelijk, maar dit?!

Gisteren heb ik hem een brief gestuurd waarin ik mijn gevoel en mijn kijk op onze relatie heb laten weten. Hij vond de brief erg mooi en vond het fijn dat ik begreep waar hij mee zit. Toch blijft hij bij zijn beslissing, zegt hij. Hij vindt dat hij mij geen 100% kan geven. Heel naïef van me, maar buiten deze twijfels van hem, gaf hij zich wel 100% voor de relatie. Ik zou niet weten wat hij nog meer had kunnen doen namelijk..

Ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Tips zijn altijd welkom. En ik hoop ergens dat er iemand is dit ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt. Ik ben erg benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Mirashiba op 19-09-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Never give up.


Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:57

De enige tip die ik kan geven is : Geef hem de ruimte en als het "meant to be" is komt dat vanzelf wel goed.

Als ik jou vriend was geweest had ik waarschijnlijk, hoe vervelend ook, ook zo gereageerd.

Als je bindingsangst hebt en zoiets wordt tegen je gezegd en ook, na aankaarten, meerdere malen werkt dat heel verstikkend.
Jij bedoelt het misschien niet zo, maar je blijft soortgelijke opmerkingen maken.

Als ik vanuit mijzelf spreek ga ik juist dan mij afsluiten en bedenk ik mij al wat er allemaal gaat gebeuren. Ik denk dat dit voor hem ook zo is.

Geef hem de ruimte en laat hem uitzoeken wat hij precies wilt en voelt.


Voor jou:

Ga zorgen dat je lekker gaat genieten hoe moeilijk ook. Ga leuke dingen doen met vrienden en familie en probeer even je gedachten te verzetten. Hou je even aan dat leven wat jullie apart van elkaar hadden/hebben.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:01

Was jij niet diegene die twee maanden geleden een topic had aangemaakt over een ex waar je nog altijd dromen over had (zoiets kan ik me nog herinneren)? Is dit dezelfde?

Second to the right, and straight on till morning

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:02

Neverland schreef:
Was jij niet diegene die twee maanden geleden een topic had aangemaakt over een ex waar je nog altijd dromen over had (zoiets kan ik me nog herinneren)? Is dit dezelfde?


Nee, ik ben een andere gebruiker. We gebruiken het account samen, aangezien ik op mijn eigen account nog geen topic kan plaatsen.

Never give up.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:02

Ik denk, heel eerlijk naar jou toe gezegd, dat deze relatie geen kans van slagen heeft. Deze jongen zit duidelijk met zichzelf in de knoop en vind het eng om 'belangrijk' voor iemand te zijn. Dat geeft hem waarschijnlijk twijfels of hij daar wel aan kan en wil voldoen.

Misschien is hij wel gek op je, maar ziet hij die toekomst dromen (nog) niet?
Ik denk dat hij eerst eens wat moet doen aan zelfontwikkeling en -plooiing voordat hij in het relatiebootje stapt en mensen pijn doet hiermee.

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:05

RoyceMack schreef:
Ik denk, heel eerlijk naar jou toe gezegd, dat deze relatie geen kans van slagen heeft. Deze jongen zit duidelijk met zichzelf in de knoop en vind het eng om 'belangrijk' voor iemand te zijn. Dat geeft hem waarschijnlijk twijfels of hij daar wel aan kan en wil voldoen.

Misschien is hij wel gek op je, maar ziet hij die toekomst dromen (nog) niet?
Ik denk dat hij eerst eens wat moet doen aan zelfontwikkeling en -plooiing voordat hij in het relatiebootje stapt en mensen pijn doet hiermee.


Ik denk inderdaad dat je helemaal gelijk hebt, hoe moeilijk ik dat ook vind. Ergens hoop ik dat hij nog terug komt en in heeft gezien dat onze relatie TOCH heel goed was. Dit omdat hij zelf ook in een dipje zat omdat hij een hele poos thuis zat en geen werk heeft. Vandaag heeft hij zijn eerste werkdag, en dus ook weer een ritme in zijn leven. Geen idee hoe dat uit gaat pakken?! Maar je hebt gelijk, dat ik door moet met mijn leven.

Never give up.

Goof

Berichten: 28759
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:07

Ik ben eigenlijk van mening dat je de 'echt juiste' persoon in je leven tegenkomt bindingsangst niet meer bestaat.
Kan hij niet toch 'gewoon' twijfels hebben over jullie relatie?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:09

Ik geloof niet in bindingsangst. Ik geloof wel dat je sommige mensen niet leuk genoeg vindt om deze 'angst' opzij te zetten.

Maw; laat gaan en zoek iemand die wel 100% voor jou gaat.

[o]

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:09

Ik kan me zijn reactie wel voorstellen. Jullie zijn nog niet lang samen. Zitten in de verliefde fase en jij gaat gelijk 30 stappen vooruit. Dus ik denk dat het probleem helemaal niet alleen bij hem ligt.
Hij heeft zelfs een punt. Zorg dat je leven is waar je het hebben wil zonder hem. Een relatie is een toevoeging van je leven niet je leven.

Mijn advies is Geef die jongen wat lucht. Doe niet zo heftig en moeilijk. Ga gewoon leuke dingen doen hou het luchtig.
Geef dingen kans om vanzelf te groeien.
Ik denk dat ik ooo rechtsomkeert had gemaakt als ik dit zo lees

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen


Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:13

Mirashiba schreef:
Neverland schreef:
Was jij niet diegene die twee maanden geleden een topic had aangemaakt over een ex waar je nog altijd dromen over had (zoiets kan ik me nog herinneren)? Is dit dezelfde?


Nee, ik ben een andere gebruiker. We gebruiken het account samen, aangezien ik op mijn eigen account nog geen topic kan plaatsen.

Je mag geen gebruik maken van het account van een ander.
Dit kan zelfs een ban tot gevolg hebben.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:16

Citaat:
Ook kreeg hij jeuk bij vragen over de toekomst. Hij wilde het uitmaken, maar zei wel dat hij nog steeds verliefd op me is. Deze combinatie vond ik echt niet kunnen. Ik was helemaal overstuur, want waarom doet hij ONS zoiets aan? Waarom kon hij niet gewoon genieten van de tijd die hij NU heeft, i.p.v. zich zorgen te maken over wat de toekomst hem zou brengen.

Jij stelt hem steeds vragen over (jullie) toekomst en dat vind hij moeilijk.
En dan stel jezelf de vraag waarom hij niet kan genieten van het NU.

Dan moet jij niet telkens vragen stellen over de toekomst.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:19

Brainless schreef:
Citaat:
Ook kreeg hij jeuk bij vragen over de toekomst. Hij wilde het uitmaken, maar zei wel dat hij nog steeds verliefd op me is. Deze combinatie vond ik echt niet kunnen. Ik was helemaal overstuur, want waarom doet hij ONS zoiets aan? Waarom kon hij niet gewoon genieten van de tijd die hij NU heeft, i.p.v. zich zorgen te maken over wat de toekomst hem zou brengen.

Jij stelt hem steeds vragen over (jullie) toekomst en dat vind hij moeilijk.
En dan stel jezelf de vraag waarom hij niet kan genieten van het NU.

Dan moet jij niet telkens vragen stellen over de toekomst.


Dat deed ik dus ook niet meer nadat hij aangaf dat hij dat moeilijk vond en het de eerste keer uit wilde maken.

Never give up.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:26

Als iemand uit je leven wilt stappen hou dan de deur voor ze open. Laten lopen die jongen. Ik weet zeker dat als hij 'de ware' tegenkomt zijn bindingsangst in een keer niet meer bestaat.

Second to the right, and straight on till morning

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:46

Laten gaan. Zo te horen passen jullie niet bij elkaar :) jij hebt andere verwachtingen dan hij.

Zie deze relatie als een leermoment, koester de mooie herrinneringen en eet je een dag suf aan chocolade en ga door en laat hem los.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:56

Eerlijk: als iemand al na 4 maanden over "voor altijd" en "enig lichtpuntje" zou beginnen tegen mij... Dan zou ik Usain Bolt verslaan op de sprint... Help!
Maar ik heb dan ook bindingsangst en ik ben heel erg gehecht aan mijn vrijheid ;-)... Dus ik snap hem wel :-)...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:04

Hoe oud is je vriend? Ik zie dat jij 20 bent. Zit hij rond dezelfde leeftijd? Want wie weet is hij nog niet helemaal klaar voor de volgende fase in zijn leven en daar kan ik me wel wat bij voorstellen, zeker wanneer je elkaar nog maar 4 maanden kent en iemand al over de toekomst begint.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:05

Hij heeft gelijk, hij moet eerst aan zichzelf werken / over die angst heen / it's not meant to be.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:25

Hmm... als ik heel eerlijk ben herken ik het gevoel van je vriend heel goed. Toen ik 18/19/20 was, had ik echt nog geen behoefte aan iemand die mij het gevoel gaf dat mijn toekomst al was 'vastgelegd'. 2 van mijn 'vriendjes' noemde ook de dingen die jij zegt: "Jij bent mijn enige lichtpuntje" of : "Ik zou niet weten wat ik zonder jou moet" Echt, brrrr... ik kreeg er zo de kriebels van. Alsof een persoon ECHT niet weet wat hij zonder mij moet. Kom op, je deed het al die jaren ervoor ook zonder mij, en overleefd een aantal jaren meer ook wel hoor. Het heeft me ook wat bindingsangst opgeleverd, maar inmiddels ben ik dolgelukkig getrouwd als 23 jarige, en heb ik helemaal niet het idee dat mijn toekomst is 'vastgelegd'.

Het verschil is dat mijn man mij altijd het gevoel van 'een eigen leven' heeft gegeven, terwijl we juist veel samen doen. Het is wij, maar het is ook mij; en hij. Ik denk dat het voor jezelf ook belangrijk is om te realiseren dat jij meer bent dan je vriend. Hij is niet jou enige lichtpuntje, dat ben je zelf. Alleen jij kunt jezelf uit je donkerste dagen halen, al kan je vriend je daarbij wel wat hulp geven. Focus je eerst op jezelf, vindt je eigen weg en wordt gelukkig met je zelf :) Daarna kun je ook veel meer werken aan 'geven en nemen', en heeft je vriend misschien minder het gevoel dat hij op afstand moet blijven.

Ik bleef namelijk emotioneel erg op afstand, terwijl er voor mijn vriendjes (ik noem ze even 'vriendjes', want achteraf ook al waren het bv relaties van 3/4 jaar, stelde het niet zo veel voor) omdat ik zo het gevoel had dat ze echt aan me hingen. Het voelde zo benauwend. De vriendjes merkte echter niets, want ik wilde het wel proberen en mezelf geven: maar diep van binnen was ik echt ongelukkig.

Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst dingen voor jezelf op een rijtje krijgt, voor jezelf leuke dingen gaat doen en je eigen leven maakt, en daarna je vriend weer benadert of een nieuwe relatie aangaat :) Ik wens je in ieder geval veel sterkte nu, want het is hoe dan ook even een kl*te gevoel...

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:29

Wanneer vroeger mijn vriendjes mij begonnen te wijzen op huizen die te koop of te huur stonden was de verkering heel snel uit, ook wanneer ze ineens kleine baby's leuk vonden gingen alle seinen op rood. Tot ik mijn huidige man tegenkwam, we woonden na twee maanden samen en dat is al bijna 40 jaar geleden en nog steeds very happy.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:39

Ahhw wat naar, liefdesverdriet is nooit fijn :(:)
Als ik jou was zou ik geen contact meer zoeken met hem, je zou blijven horen dat hij je nog steeds leuk vind, je mist maar geen relatie meer wil. Wanneer je geen contact meer zoek kan jij je focussen op je eigen leven en hem een beetje vergeten. Hij komt misschien wel bij je terug voor een goed gesprek of contacteert je.

.,

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:52

Ik lees vooral wat jij vindt ... dat het goed gaat, dat hij jouw leuk vindt, dat het geen goede reden is om het uit maken, dat jullie relatie in geen opzich verkeerd was, etc. Je zegt wel dat hij het daar mee eens is als jij het erover hebt, maar wat had hij anders kunnen zeggen zonder op dat moment gelijk een hele discussie te krijgen?

Heel jammer voor je, maar laat hem gaan. He's just not that into you :(:)

Kerstmuts

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:37

Jij geeft zo te lezen meer om gevoelens dan hij. Dat kan in een relatie, niet iedereen heeft zijn/haar gevoelens zo hoog zitten. Zo te lezen is hij toch niet wat je zoekt. Hij hoort er namelijk niet van weg te lopen als jij je diepe gevoelens uit.

Geef dit een plekje en accepteer dat dit zo is gelopen. Ooit komt er iemand op je pad die niet voor jou gevoelens wegloopt.

    BE BLESSED WITH LUCK AND LOVE ❤

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:12

Wiens angst is nu eigenlijk het probleem? Het lijkt erop dat jij juist degene bent die voortdurend om bevestiging vraagt. Ik denk dat veel mensen (met of zonder bindingsangst) het hier Spaans benauwd van zouden krijgen. Wees blij dat hij zo eerlijk is om aan te geven dat hij je niet kan geven waar je om vraagt. Om na vier maanden al te beloven dat het nooit meer anders wordt geeft weinig blijk van realiteitszin en iemands enige lichtpuntje zijn is een twijfelachtige eer waar elk verstandig mens liever voor bedankt. Dat is echt niet gezond en als je het mij vraagt moet je alleen maar blij zijn dat hij je iets beters gunt. Nu is het misschien nog te vroeg, maar hopelijk helpt het je om meer inzicht te krijgen in jouw eigen aandeel in (het mislukken van) deze relatie en hoe je zelf sterker in je schoenen kunt komen te staan zodat een volgende relatie meer kans van slagen heeft. Sterkte!

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Vriend maakt het uit door bindingsangst... Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:27

Goh, ik denk dat wanneer je werkelijk 'de ware' tegen het lijf loopt, er geen bindingsangst bestaat. Hoe dan ook, jullie visies tov de relatie staan lijnrecht tegenover elkaar en vallen, volgens mij, niet te verzoenen. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik hem laten gaan. Stel dat het terug goed komt, herhaalt zich deze situatie vast weer.
Veel sterkte!

Don't take anything for granted

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:31

goeroe schreef:
Wiens angst is nu eigenlijk het probleem? Het lijkt erop dat jij juist degene bent die voortdurend om bevestiging vraagt. Ik denk dat veel mensen (met of zonder bindingsangst) het hier Spaans benauwd van zouden krijgen. Wees blij dat hij zo eerlijk is om aan te geven dat hij je niet kan geven waar je om vraagt. Om na vier maanden al te beloven dat het nooit meer anders wordt geeft weinig blijk van realiteitszin en iemands enige lichtpuntje zijn is een twijfelachtige eer waar elk verstandig mens liever voor bedankt. Dat is echt niet gezond en als je het mij vraagt moet je alleen maar blij zijn dat hij je iets beters gunt. Nu is het misschien nog te vroeg, maar hopelijk helpt het je om meer inzicht te krijgen in jouw eigen aandeel in (het mislukken van) deze relatie en hoe je zelf sterker in je schoenen kunt komen te staan zodat een volgende relatie meer kans van slagen heeft. Sterkte!

In deze post staat eigenlijk alles wat ik wilde zeggen :j
En sterkte idd!