VAVO ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:45

Hallo allemaal ,
Ik loop een beetje vast , daarom stel ik deze vraag aan jullie.
Ik zit nu op het MBO1 , maar ik zou graag terug naar het HAVO willen,
zodat ik door kan stromen naar het HBO.
Maar doordat ik problemen thuis had nooit mijn middelbare heb kunnen afmaken , dus ook geen diploma voorderest heb, weet ik dus niet of ik hiervoor in aanmerking kom.
weten jullie dit misschien ?
ik heb HAVO/VWO gekregen op het CITOtoets

trotse verzorgster van Chantal <3



Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:57

Op het Deltion College in Zwolle heb je een Schakel-havo en een Top-havo. Schakel is klas 4; Top is sprint, dus 4 en 5 in één jaar. Als ze eraan twijfelen of je de Top wel aan kan, ga je eerst naar de Schakel.

Ik weet niet hoe het op andere VAVO's zit.

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 15:58

Fish_n_Chips schreef:
Op het Deltion College in Zwolle heb je een Schakel-havo en een Top-havo. Schakel is klas 4; Top is sprint, dus 4 en 5 in één jaar. Als ze eraan twijfelen of je de Top wel aan kan, ga je eerst naar de Schakel.

Ik weet niet hoe het op andere VAVO's zit.


En is het daar niet zo dat je eerst een diploma van havo of vmbo moet hebben ?

trotse verzorgster van Chantal <3

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:01

Ik geloof dat je inderdaad alsnog een diploma kan krijgen via de VAVO, of je dan direct naar de Havo kan, kan ik je niet vertellen...

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:04

Jytte schreef:
Ik geloof dat je inderdaad alsnog een diploma kan krijgen via de VAVO, of je dan direct naar de Havo kan, kan ik je niet vertellen...


Bedoel je de HBO?

trotse verzorgster van Chantal <3

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:05

als je een HAVO diploma hebt ben je direct toelaatbaar (mits juiste profiel) op iedere HBO opleiding in Nederland.

Wat heb je gedaan en tot welk jaar?

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:07

studiemiep schreef:
als je een HAVO diploma hebt ben je direct toelaatbaar (mits juiste profiel) op iedere HBO opleiding in Nederland.

Wat heb je gedaan en tot welk jaar?


Ik HAVO tot het 2e jaar gedaan , daarna 2jaar niets meer aan school gedaan en nu zit ik om het MBO1.

trotse verzorgster van Chantal <3

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:44

Dus je hebt in feite maar 2 jaar middelbaar onderwijs gevolgd? Ik denk dat het nog wel eens een lastig verhaal kan worden, maar je kan altijd eens met een VAVO in jouw omgeving bellen om te overleggen?

merelj93

Berichten: 235
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:50

Hoi!

Ik heb met precies hetzelfde gezeten. Wegens persoonlijke omstandigheden maar één jaar VMBO-TL gedaan, dus helemaal geen diploma's.
1,5 jaar geleden ben ik gestart op het MBO, niveau 2, kreeg eerst nog wel een test of ik op niveau 1 of 2 terecht zou komen, hoger kon niet want ik had eerst een startkwalificatie nodig.
Ik voelde mij niet thuis op het MBO en ben gaan kijken naar de mogelijkheden op HBO. Die waren er gelukkig middels een 21+ toelatingsonderzoek of een doorstroomtraject.
Ik heb het doorstroomtraject gevolgd waarin ik de lessen Engels, wis- en scheikunde kreeg, met van alle drie de vakken, drie HBO tentamens. Het gemiddelde van deze tentamens moest uiteindelijk een 5,5 of hoger zijn, als je dit voor alle drie de vakken had, dan was je toegelaten op die bepaalde school, ongeacht je vooropleiding.
Ik heb dit tegelijk gedaan met het "afstuderen" van niveau 2, maar dat was geen vereiste.
Sinds drie weken ben ik nu begonnen op het HBO, en het bevalt super!

Het 21+ toelatingsonderzoek is echt school gebonden. De scholen maken deze zelf en ook niet alle scholen hebben het. Als je 21 jaar of ouder bent, en je haalt het onderzoek, dan ben je (volgens mij) ongeacht je vooropleiding toelaatbaar.

Hopelijk kun je hier wat mee!

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:53

Soms is er ook mogelijkheid tot VMBO sprint, als je dan een VMBO TL diploma haalt kun je daarna sowieso havo doen op de VAVO (mits je goede cijfers hebt).
Je zit wel in een lastige positie want je hebt havo 3 niet gedaan, dus meteen VAVO havo wordt lastig ben ik bang.

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:55

Via mbo naar hbo geen optie voor jou dan ts? Of ben je dan bang teveel van de basis te missen waardoor je misschien eerder vastloopt?

Je kan eens bellen met een school die vavo aanbiedt en je verhaal uitleggen . Ik vind het wel super dat je je school weer zo op wil pakken en naar hbo wilt gaan!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:40

Als je op deze link klikt:

http://www.deltion.nl/jongeren-onderwij ... int-lyceum

Staat er: Benieuwd naar mooie succesverhalen van studenten die de vavo gevolgd hebben? Lees hier de verhalen.

Als je op "Lees hier de verhalen" klikt krijg je een bestand met allemaal verhalen van mensen die op verschillende VAVO's hebben gezeten. Misschien zit er wel iemand met een soortgelijke situatie tussen - het geeft je in ieder geval een overzicht van mogelijkheden.

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 18:10

vuurneon schreef:
Via mbo naar hbo geen optie voor jou dan ts? Of ben je dan bang teveel van de basis te missen waardoor je misschien eerder vastloopt?

Je kan eens bellen met een school die vavo aanbiedt en je verhaal uitleggen . Ik vind het wel super dat je je school weer zo op wil pakken en naar hbo wilt gaan!


Nou het is meer dat als ik het mbo afmaak en daarna naar het hbo ga het zo uitzichtloos is , dan moet ik nog 8jaar op het mbo zitten , en het is nou niet zo dat ik daar echt op zit te wachten haha.. maar ik ga eens bellen naar een school in mijn buurt hoe en wat

trotse verzorgster van Chantal <3

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:13

Als je maar 2 jaar VO hebt gevolgd en je bent al 21 is het het misschien inderdaad waard om aan de 21+ onderzoeken mee te doen in plaats van een HAVO diploma te halen. Daar ben je nog een jaar (op z'n minst) mee bezig, terwijl je de 21+ onderzoeken per vak kunt afronden voor de gewenste opleiding.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 18:18

Molfre schreef:
Als je maar 2 jaar VO hebt gevolgd en je bent al 21 is het het misschien inderdaad waard om aan de 21+ onderzoeken mee te doen in plaats van een HAVO diploma te halen. Daar ben je nog een jaar (op z'n minst) mee bezig, terwijl je de 21+ onderzoeken per vak kunt afronden voor de gewenste opleiding.


Het probleem is dat ik nog lang geen 21 ben haha , ben bijna 17 dus het begint nu ook een beetje raar te worden als ik nu opeens in het 3e/4e word gezet op de middelbare school

trotse verzorgster van Chantal <3

daffieduck83

Berichten: 1745
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:39

Je hebt ook nog vavo op vmbo tl, dat zou je in één jaar kunnen doen, dan kan je daarna door naar de havo of naar een mbo-4 opleiding en daarna hbo. Je bent zo nog wel even bezig. Overigens bieden sommige MBO-4 opleidingen ook goede carrièrekansen, afhankelijk van de werkgelegenheid in de sector.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Joy_Mennings

Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:43

Je zult op de vavo eerst een mavo diploma moeten halen voor je een havo diploma kan halen volgensmij. Maar er zitten allerlei regels aan want ik kon met mijn havo diploma en leeftijd (17) alleen naar de vavo (vwo) als een school met vwo mij uitbesteedde.

Maar ik denk dat je het best even kan bellen naar een vavo in jou buurt.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

osanta
Berichten: 321
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Middelburg

Re: VAVO ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 20:30

Dankjullie wel voor het meedenken , ik ga vandeweek bellen naar een VAVO in mijn buurt

trotse verzorgster van Chantal <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gigil en 75 bezoekers