"Hoeveel voor deze stalling?"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

"Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:10

Ligt het aan mij of schieten deze topics als paddenstoelen uit de grond? Idee om een centraal topic voor te maken?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:12

Ja zou Indd heel handig zijn! Toch handig als je iets wil aanbieden, en mensen kunnen aangeven wat ze ervoor willen betalen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:18

Waarom een centraal topic? Ik vind centrale topics onoverzichtelijk en doe ze daarom zelfs niet meer open.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:24

Ik vind het sowieso een heel moeilijke vraag om te beantwoorden en denk dat men beter in de buurt kijkt naar gelijkaardige stallingen, kijken wat je zelf aanbiedt en er dan een prijs op plakt. Is zeer regiogebonden, de prijzen, en daardoor lastig te beantwoorden. Bovendien is het ook normaal dat je als stalhouder zo veel mogelijk geld vraagt en je als klant liefst zo weinig mogelijk betaalt :-) Maakt het alleen maar lastig!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:31

Echt liever niet. Dat raakt net zo ondergesneeuwd als 'welke stalling zouden jullie kiezen?'. Ik vind het eeuwig zonde dat daar een centraal topic voor gemaakt is. Hierdoor krijgt men echt geen reacties meer en het is zo zonde.

De topics 'hoeveel voor deze stalling' worden druk beantwoord, dat wil zeggen dat er genoeg mensen zijn die hun mening kwijt willen. En dat is fijn. Gebruikers krijgen dus echt een gericht antwoord op hun vraag. Ik heb even geteld en ik heb niet het idee dat het forumonderdeel overspoeld wordt met deze topics dus ik zie het nut van een centraal topic echt niet in.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:37

Ik vind het ook zonde dat er een centraal topic is voor 'welke stalling zouden jullie kiezen?' Ik las deze topics erg graag maar nu klik ik er echt nooit meer op. Ik vind ook de 'Hoeveel zouden jullie voor deze stalling vragen?' erg interessant om te lezen en ik heb het idee dat de topicstarters hier ook erg mee geholpen worden

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:39

Ja want als je je regio erbij zet, krijg je hele gerichte prijzen vanuit je omgeving en wat er precies geboden word voor dat geld. Erg handig hoor!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:54

Ik vind al die centrale topics ook waardeloos, zodra iets centraal is dan open ik het ook niet meer. Vaak zit er een vast groepje Bokkers die het hebben over het desbetreffende onderwerp en vaak wordt jou vraag ((on)bewust) over het hoofd gezien.

Een subforum hiervoor is misschien wel prettig.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:58

Ik ben ook geen fan van centrale topics. 9 vd 10 keer reageert er 1 iemand op de vraag die je hebt.
Dat is mijn ervaring met alle centrale topics.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:17

Riel schreef:
Waarom een centraal topic? Ik vind centrale topics onoverzichtelijk en doe ze daarom zelfs niet meer open.

Hier ook, er zijn er maar 3 die ik volg omdat ze ook echt volgbaar blijven en de rest vermijd ik graag. Een centraal topic hiervan zal denk ik alleen gelezen worden door de mensen die de vraag hebben en dan schiet het bijzinder weinig op.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:20

Liever niet centraal idd. Dan worden de reacties minimaal. Ik vind het ook een interessant onderwerp maar ook ik haak af als het een centraal topic wordt. Net als bij 'welke stalling kiezen'.
Ooit ook zo'n onderwerp gestart en werd in dat topic gezet. Zo zonde, krijg je nauwelijks meer reactie.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:04

Is het eventueel geen optie om met het team de centrale topics nog eens door te lichten? Dit met als doel om de functionele centrale topics te behouden en de niet functionele centrale topics af te schaffen?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:58

Dat staat al in de planning.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:23

Ik haak ook af bij centrale topics, het kost gewoon teveel tijd om dan te vinden wat je zoekt.
Jammer dat daar geen keuze optie is, bijv. op regio, klasse, noem maar op.

Anoniem

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:38

Het viel mij een tijdje geleden ook al op, heb er op getemd, maar toen was de terugkoppeling dat ze zo min mogelijk centrale topics willen maken.

Ik begrijp wel dat een centraal topic onoverzichtelijk is/niet gebruikt wordt, maar ik begon me wel een beetje te ergeren aan het aantal topics over dit onderwerp dat steeds in actieve onderwerpen staat.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:43

Is een apart forumdeel voor dergelijke dingen dan niet wat? Toch alles bij elkaar maar nog enig overzicht. Daar zou ik veel eerder kijken dan in een centraal topic iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:44

Riel schreef:
Is het eventueel geen optie om met het team de centrale topics nog eens door te lichten? Dit met als doel om de functionele centrale topics te behouden en de niet functionele centrale topics af te schaffen?


Dit hebben wij nog niet zo heel lang geleden gedaan :j Er zijn een aantal centrale topics, vooral degene waar al een hele poos niets meer in geplaatst was, eruit gehaald.

Maar uit dit topic kan ik halen dat er nogmaals naar gekeken kan worden, dat zal ik achter de schermen neerleggen.


Daarnaast merken jullie het hier ook al, de één zegt liever geen centrale topics, de ander geeft aan dat de topics te veel aanwezig zijn op het forum en dus een centraal topic willen.

Het is voor ons soms heel lastig om in te schatten waar wel of geen centraal topic voor nodig is.
Ook daarover zal ik achter de schermen even wat opgooien.

Hebben jullie nog ideeën, suggesties en/of adviezen over hoe jullie de centrale topics zouden indelen?
Wanneer is een centraal wél handig? En wanneer niet?


Azmay schreef:
Is een apart forumdeel voor dergelijke dingen dan niet wat? Toch alles bij elkaar maar nog enig overzicht. Daar zou ik veel eerder kijken dan in een centraal topic iig.


Het probleem bij aparte forumonderdelen is dat het zeer onoverzichtelijk gaat worden. Er zijn al heel veel tabs en vooral voor nieuwe gebruikers is het vaak al even uitzoeken waar je wat plaatst.
Ik denk dat als je voor elk centraal een apart onderdeel zult aanmaken, Bokt binnen no-time een chaos is :D

Ik ga dit dus even achter neerleggen, hou jullie op de hoogte :)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:25

[***] schreef:
Hebben jullie nog ideeën, suggesties en/of adviezen over hoe jullie de centrale topics zouden indelen? Wanneer is een centraal wél handig? En wanneer niet?
Zo te horen lopen sommige centrale topics goed en andere centrale topics slecht. Ik denk dat de enige optie is om te kijken of de vraagsteller voldoende antwoorden krijgt op zijn/haar vraag om er iets mee te doen. Je kunt als team ook een mini enquête maken om te peilen of de vraagstellers geholpen zijn met het antwoord. Dit is natuurlijk heel tijdrovend.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:14

Riel schreef:
[***] schreef:
Hebben jullie nog ideeën, suggesties en/of adviezen over hoe jullie de centrale topics zouden indelen? Wanneer is een centraal wél handig? En wanneer niet?
Zo te horen lopen sommige centrale topics goed en andere centrale topics slecht. Ik denk dat de enige optie is om te kijken of de vraagsteller voldoende antwoorden krijgt op zijn/haar vraag om er iets mee te doen. Je kunt als team ook een mini enquête maken om te peilen of de vraagstellers geholpen zijn met het antwoord. Dit is natuurlijk heel tijdrovend.


De goed lopende topics zijn volgens mij degene die een onderwerp hebben wat de lezers die het openen toch wel boeit, zo volg ik het boomloze topic en het slowfeeder topic maar haak ik af bij "dekens" terwijl een eczeemdeken topic waarschijnlijk wel interessanter zou zijn voor me.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:25

@[***] Er zijn veel verschillende soorten centrale topics, een deel daarvan is gewoon goed zoals het nu is, maar bij andere onderwerpen is het handig als er een filter over de bulk komt (zoals bijv. bij marktplaats). In de IT noem je dat 'facets'.
Afhankelijk van het onderwerp kan dat op regio (of straal binnen postcode zoals bij boktmarkt), klasse, leeftijd, datum, enz zijn.
In dit geval, een redelijke prijs voor een stalling, is regio een belangrijke filter. Iemand uit de randstad heeft geen interesse in de prijzen van stallen tegen de Duitse grens en dus ook niet om al die berichten daarover door te nemen.
Centrale topics zouden wel kunnen werken als je filters toe kan passen.

Anoniem

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:25

@Riel, de centrale topics even in de gaten houden hoe het verloopt lijkt mij geen enorme opgave, maar een mini enquête is misschien niet iets waar iedereen op zit te wachten, maar alles wat hier gezegd wordt gaat bekeken worden :j

@Azmay, haak je af bij dekens omdat het te 'algemeen' is of heeft het een andere reden?

@Myca, ik kan begrijpen dat het dus bij te algemene onderwerpen, dus stalling, waarbij nog veel meer komt kijken, niet handig is om dat in één centraal te plaatsen.

Maar bijvoorbeeld boomloos-zadel-centraal is minder erg, want dat is een specifieker onderwerp?

Ik probeer helder te krijgen waar het knelpunt ongeveer zit :j Roep gerust als ik totaal de verkeerde kant op ga :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:33

[***] schreef:
@Riel, de centrale topics even in de gaten houden hoe het verloopt lijkt mij geen enorme opgave, maar een mini enquête is misschien niet iets waar iedereen op zit te wachten, maar alles wat hier gezegd wordt gaat bekeken worden :j

@Azmay, haak je af bij dekens omdat het te 'algemeen' is of heeft het een andere reden?

@Myca, ik kan begrijpen dat het dus bij te algemene onderwerpen, dus stalling, waarbij nog veel meer komt kijken, niet handig is om dat in één centraal te plaatsen.

Maar bijvoorbeeld boomloos-zadel-centraal is minder erg, want dat is een specifieker onderwerp?

Ik probeer helder te krijgen waar het knelpunt ongeveer zit :j Roep gerust als ik totaal de verkeerde kant op ga :D



Het is dus zo dat ik absoluut geen behoefte heb aan het lezen over winterdekens bijvoorbeeld, dus als er dan de helft van de tijd (of vaker) over winterdekens word gepraat is het voor mij niet meer interessant om mee te lezen en haak ik af. Zo zijn er meer onderwerpen maar deze is wel fijn gedefinieerd.

Boomloze zadels liggen zo dicht bij elkaar dat het dan wel interessant is om over alle soorten te lezen voor mij.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:54

Ik vind die centrale topics inderdaad ook niet heel geslaagd. Meestal zit er een klein groepje hun mening als feit te presenteren en krijgen mensen dus maar zeer beperkt antwoord. Dat is als er al gereageerd wordt. Ik vind toch al >90% van de topics op bokt niet interessant, dus dat er 5 staan met de vraag wat ze voor hun stal kunnen vragen vind ik niet storend.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:20

[***] schreef:
@Myca, ik kan begrijpen dat het dus bij te algemene onderwerpen, dus stalling, waarbij nog veel meer komt kijken, niet handig is om dat in één centraal te plaatsen.

Maar bijvoorbeeld boomloos-zadel-centraal is minder erg, want dat is een specifieker onderwerp?


Precies, het hangt inderdaad van het onderwerp af of er nog een extra filter nodig is om een centraal topic overzichtelijk te houden.
Als je bijv. alleen interesse hebt in boomloze Western zadels (ik noem maar wat) dan is het niet prettig om 90% van de posts door te spitten die over boomloze Engelse zadels gaan. Dan haken er veel af.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: "Hoeveel voor deze stalling?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:22

En als er een centraal topic per provincie zou komen? Dan heb je toch wat meer overzicht, en is het zelfs handig voor mensen die een nieuwe stalling zoeken..