Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:55

Dit valt mij op, waar Max eens zo sympathiek was, ook naar zijn medecoureurs, geeft hij nu alles en iedereen de schuld van zijn mindere races. Tenminste, zo lijkt het voor de buitenstaander. Max dient voor mij nu als voorbeeld, want dit soort taferelen zijn er alleen met sporten waarin heel veel geld omgaat lijkt het wel. Kijk eens naar de parasporten, minder geld, maar wat een karakter tonen die mensen zeg, al zitten ze compleet stuk, ze blijven bij zichzelf en geven niet op. Ook genoeg 'normale' sporters die dit doen hoor, maar er zitten er ook tussen die wel een beetje te verwend lijken door hun sport. Weer Max als voorbeeld, pas 18 jaar, woont in Monaco, gaat met vrouwen om alsof ze in de supermarkt te koop zijn, wat mort daar vanterecht komen vraag ik me wel eens af.Dit topic is niet bedoeld om de formule 1 of Max in kwaad daglicht te zetten, maar hier kon ik even duidelijke voorbeelden in vinden. Zie ik dit als enige zo of zijn er meer die vinden dat de huidige sportwereld soms een beetje abnormaal gedrag vertoont?

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:56

Wie ben jij om daarover te oordelen, ken je hem persoonlijk of baseer je je op de media?

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:59

Caira schreef:
Wie ben jij om daarover te oordelen, ken je hem persoonlijk of baseer je je op de media?


Ik had beter een ander voorbeeld kunnen nemen misschien, maar dit dient alleen als voorbeeld. Er gaat veel geld om in zijn sport en ook de andere coureurs kunnem er wat van. Sporten waar minder geld in zit kom je dit ook veel minder tegen

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:03

In welke zin geeft hij anderen 'de schuld' van zijn mindere races en in hoeverre vind je dat onterecht?

Team RB geeft zelf al 2 races aan dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak waardoor het ding de start verknoeit. Daar kan een rijder vandaag de dag helemaal niks aan doen, hij heeft er geen invloed op. Het ding doet het of het ding doet het niet.

De race daarvoor (Spa) wordt hij bij de 1e bocht geramd, terwijl hij een 'cleane' racelijn te pakken had. Daar kan hij ook weinig aan doen (je kunt je hoogstens afvragen in hoeverre het slim was om op die lijn te gaan zitten).

Dus het is me niet helemaal duidelijk waarover hij volgens jou huilebalkt.

EDIT: Oh, je bedoelt het wat abstracter dan puur m.b.t. Max.....

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:05

Ach ik kan mij daar niet druk om maken.. Met vrienden maken zal je in de formule 1 nooit de beste zijn. Het is nu eenmaal een strijd.. Genoeg oudere coureurs die helemaal van alles de schuld geven als het niet goed gaat :+ Dus dat max met zijn 18 jaar ook niet tegen zijn verlies kan.... Ik vind het niet zo gek :n

Dat met vrouwen bij Max is nieuw voor mij? Maar ook daarbij.. Ik zie in mijn omgeving ook "supermarkt-vrouw-gedrag" en die zitten niet eens in de topsport. Dit lijkt mij meer een hormoon-dingetje :(:) Niets aan te doen op die leeftijd. En zeker niet als het je ook nog eens makkelijk wordt gemaakt.

Ik denk zeker dat we bij Max niet moeten vergeten dat hij ook nog maar 18 is.

Wel is het natuurlijk vaker zo dat mensen met veel geld zich anders gedragen, niet alleen in de sport :o

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:07

Uhhm ik vind Max nogsteeds behoorlijk sympathiek? Zelfs gister na zijn 2e slechte start op rij, waarbij de schuld niet bij hem ligt verwoord hij zich netjes. Tuurlijk baalt hij, maar hij klaagt of zeurt niet op anderen. En hoe hij omgaat met vrouwen? Omdat hij vrij snel een nieuwe vriendin had na zijn vorige relatie? Dat gebeurt in mijn omgeving zonder topsporters ook all the time..

Wat er van zo iemand terecht moet komen? goede vraag, ik hoop een wereldkampioen.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 14:09

Cowboy55 schreef:
In welke zin geeft hij anderen 'de schuld' van zijn mindere races en in hoeverre vind je dat onterecht?

Team RB geeft zelf al 2 races aan dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak waardoor het ding de start verknoeit. Daar kan een rijder vandaag de dag helemaal niks aan doen, hij heeft er geen invloed op. Het ding doet het of het ding doet het niet.

De race daarvoor (Spa) wordt hij bij de 1e bocht geramd, terwijl hij een 'cleane' racelijn te pakken had. Daar kan hij ook weinig aan doen (je kunt je hoogstens afvragen in hoeverre het slim was om op die lijn te gaan zitten).

Dus het is me niet helemaal duidelijk waarover hij volgens jou huilebalkt.

EDIT: Oh, je bedoelt het wat abstracter dan puur m.b.t. Max.....


Precies, misschien beter Dafne Schippers, die niet blij kon zijn met zilver. Snap dat er hard getraind is maar zilver is een topprestatie. Wbt max, ik weet niet precies welke race het was, maar hij viel heel onterecht uit naar zijn collega coureur, waarna hij op zn plek is gezet door andere coureurs. Ik vind het heel erg knap wat hij op deze leeftijd al voor elkaar heet trouwens hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:12

Heb je het wel over Max Verstappen, en niet over een andere Max?
Geloof dat je niet helemaal een realistisch beeld van hem hebt, ik volg m, maar vrouwen? Hij jis vrijgezel. Wonen in Monaco? Als je geld zat hebt, waarom niet?
Max ademt racen, Max is racen. En ja, als je goed bent, leg je de lat ook hoog. Maar hij 'zeurt' meestal terecht over anderen. Niet altijd, soms zit ie er wel eens naast, maar meestal niet.

Dus voordat je een voorbeeld pakt, lees je dan ook goed in over die persoon :P

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:13

Ja, mensen hebben vaak een hoge pet op van zichzelf als ze succesvol zijn en veel geld verdienen. Mensen maken soms domme keuzes (zoals Youri van Gelder tijdens de olympische spelen) en natuurlijk proberen ze dan een ander de schuld te geven of het te verdraaien, want reken maar dat hij daar heel veel geld mee is misgelopen. Voor max geldt ook: hij heeft talent. En dat weet hij. Hij is boven zijn vader uitgestegen, heeft weet ik hoeveel records in handen, heel het land hangt aan zijn lippen en de verwachtingen zijn skyhigh. Denk maar niet dat je dan helemaal bij je boerenverstand kunt blijven. Iedereen vind wat van je, iedereen heeft verwachtingen. Oh wee als je het fout doet, dan heb je een half land tegen je en je stelt mensen teleur. Natuur ga je dan een smoes verzinnen. En of he tnu waar is of niet, die auto is gewoon net een raket. 1 ding niet perfect afgesteld en de hele race is van de leg. Je hebt ook nog te maken met andere coureurs. Ik snap best dat je je meer op de winst gaat richten als je bij de top 5 coureurs rijdt hoor. Ik zou ook zeer competatief worden. En dan niet eens zozeer om het geld dat ze krijgen, maar gewoon om de eer, de winst, de blijheid van je crew en land/fans, gewoon aantonen dat je hun verwachtingen waar kunt maken. Ik denk dat we dat onbewust allemaal wel doen in ons leven, om bv ouders/vrienden/familie niet teleur te stellen , maar hij heeft gewoon meer fans die hij niet teleur wil stellen. En dat is denk ik met iedere sporter zo.
Gaat denk ik niet zozeer om het geld dus. Kijk wat Hamilton doet is eigenlijk wle een stapje verder dan max. Max heeft een vriendinnetje, neemt haar mee uit eten, wordt gespot ojee wereldnieuws.
Hamilton schroomt niet om naar nachtclubs te gaan en zich uit te leven. Inderdaad geld zat, maar hij zal echt niet aan die chicks denken op t moment dat ie in de auto zit hoor.

Je gaat negatieve ervaringen vrijwel altijd externaliseren. dus je gaat de schuld buiten jezelf zoeken. En het duurt een tijdje voordat je kunt beseffen of het echt aan jouzelf lag of dat het zowel interne als externe fouten zijn gemaakt.
En als je zoveel mensen hebt die je niet teleur wilt stellen lijkt het mij heel moeilijk om telkens aan te geven wat jij verkeerd deed.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:18

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, ik kan me daar soms ook een beetje aan irriteren/ergeren. Alleen denk ik dat het vaak een "lompe" eerste reactie is.
Laatst zag ik bijvoorbeeld iemand die op Facebook haar lichte frustratie uitte dat ze nét geen Nederlands kampioen was geworden. Toen zei ik: "Tjonge, ik kom nog geen proefje netjes door...". Waarop mijn vriend weer heel terecht zei "Ja, maar een ander zal weer zeggen: jemig, ik wou dat ik überhaupt een paard had."
Relativeren lijkt mij, zeker in de hogere sporten, welke dan ook, heel lastig net na de prestatie. Dat komt denk ik altijd pas later, net als de zelfreflectie.
Sommige sporters lijken er wel beter in te zijn, bijvoorbeeld die hardloper Martina (als ik het goed heb), heel bewonderenswaardig.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:21

CestLaVie_97 schreef:
Cowboy55 schreef:
In welke zin geeft hij anderen 'de schuld' van zijn mindere races en in hoeverre vind je dat onterecht?

Team RB geeft zelf al 2 races aan dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak waardoor het ding de start verknoeit. Daar kan een rijder vandaag de dag helemaal niks aan doen, hij heeft er geen invloed op. Het ding doet het of het ding doet het niet.

De race daarvoor (Spa) wordt hij bij de 1e bocht geramd, terwijl hij een 'cleane' racelijn te pakken had. Daar kan hij ook weinig aan doen (je kunt je hoogstens afvragen in hoeverre het slim was om op die lijn te gaan zitten).

Dus het is me niet helemaal duidelijk waarover hij volgens jou huilebalkt.

EDIT: Oh, je bedoelt het wat abstracter dan puur m.b.t. Max.....


Precies, misschien beter Dafne Schippers, die niet blij kon zijn met zilver. Snap dat er hard getraind is maar zilver is een topprestatie. Wbt max, ik weet niet precies welke race het was, maar hij viel heel onterecht uit naar zijn collega coureur, waarna hij op zn plek is gezet door andere coureurs. Ik vind het heel erg knap wat hij op deze leeftijd al voor elkaar heet trouwens hoor.


WTF jij hebt het begrepen???? :?

Daarbij om het ontopic te houden, Max is pas 18. En ik vraag me ook al waar je al die feiten vandaan haalt. Als hij in het nieuws is komt hij bij mee niet zo over. Maar als een dorpse jongen met ontiegelijk veel winnaarsmentaliteit.
Maar in mijn ogen hebben ALLE topsporters dat. Anders bereik je dat niveau niet. En dan komen we weer terug op dat zilver van Dafne.....

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:22

Voor dit soort geklets was ik al bang toen Max naast zijn talent met veel geluk de race in Barcelona won. Heel Nederland is ineens F1-fan en loopt er achteraan. Maar die mensen snappen niks van F1 en dat daarin elk stukje van de puzzel in elkaar moet vallen voor een overwinning. Ondanks de mindere resultaten (en ook dat valt wel mee) van de laatste races heeft Max gewoon super gereden.
Gisteren ook nog een paar hele mooie inhaalacties op een circuit waar dat bijna niet kan.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:24

Ik kijk eigenlijk bijna geen f1 maar dit lijkt me wel een beetje overdreven.
Zo ver ik weet heeft hij net een lange relatie achter de rug.
Max is natuurlijk ook jong en moet in een keer leren met veel media aandacht en fans om te gaan.
Tuurlijk zou hij nu wel een beetje verwend worden, maar daar "werkt" hij toch voor?
Aan de ene kant jou verhaal vind ik wel heel herkenbaar voor jonge pop-sterren, om maar als voorbeeld te noemen justin bieber.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:27

CestLaVie_97 schreef:
<KNIP> Zie ik dit als enige zo of zijn er meer die vinden dat de huidige sportwereld soms een beetje abnormaal gedrag vertoont?


Absurd gedrag van topsporters is volgens mij van alle tijden, alleen komt het nu met dank aan de interwebz veel sneller in het nieuws.

In de jaren 20-30 deed de grote honkballer Babe Ruth alles wat God verboden had: gokken, zuipen, callgirls, vechten, verkeersongelukken bouwen, etc., etc.. Maar buiten (delen van) de VS wist niemand wie hij was en was het gewoon 'geen nieuws'.

In de jaren 60 vervulde voetballer George Best (bijnaam: de 5e Beatle) een soortgelijke rol in Europa. Een pklayboy die zich letterlijk door zijn lever heen zoop. Maar weinig mensen in de VS konden je vertellen wie George Best dan wel niet was.

Nu is elke uitspatting wereldnieuws, ongeacht waar die plaats vindt omdat we nu in een global village leven. Daarnaast verdienen steeds meer atleten op heel jonge leeftijd idiote sommen geld zonder dat ze ook maar enig idee hebben hoe je met geld moet omgaan. En dan krijg je dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_ ... n_athletes

"According to a 2009 Sports Illustrated article, 78% of National Football League (NFL) players are either bankrupt or commit suicide within two years of retirement and an estimated 60% of National Basketball Association players go bankrupt within five years after leaving their sport"

Voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=gt3HnpJzKAw

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:22

Ten eerste: hij is nog heel jong, dus veel impulsiever en primitiever in zijn emoties, reacties en uitingen. En ook wat meer hormonen spelen mee, denk ik zo.

Ten tweede: ik geloof dat men alleen een topsporter kan worden (ook als je als Max het met de gouden paplepel ingegoten krijgt) als je echt gedreven, fanatiek en gepassioneerd bent. Daar horen ook hevige emoties bij als je faalt (of dat nu door eigen toedoen of door een ander komt, dat maakt niet uit). En die emoties worden flink uitvergroot door de media.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:29

Topsporters zijn per definitie in hun soort van sport giga egoistisch. Moet ook anders haal je het hoogste niveau niet. Max heeft zich inderdaad één keer zwaar laten gaan, tja, jong en zwaar teleurgesteld. Zal hem waarschijnlijk niet weer overkomen en denk dat hij zijn lesje wel geleerd heeft. Met pa heeft hij ook niet echt het goede voorbeeld.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:37

CestLaVie_97 schreef:
Dit valt mij op, waar Max eens zo sympathiek was, ook naar zijn medecoureurs, geeft hij nu alles en iedereen de schuld van zijn mindere races. Tenminste, zo lijkt het voor de buitenstaander. Max dient voor mij nu als voorbeeld, want dit soort taferelen zijn er alleen met sporten waarin heel veel geld omgaat lijkt het wel. Kijk eens naar de parasporten, minder geld, maar wat een karakter tonen die mensen zeg, al zitten ze compleet stuk, ze blijven bij zichzelf en geven niet op. Ook genoeg 'normale' sporters die dit doen hoor, maar er zitten er ook tussen die wel een beetje te verwend lijken door hun sport. Weer Max als voorbeeld, pas 18 jaar, woont in Monaco, gaat met vrouwen om alsof ze in de supermarkt te koop zijn, wat mort daar vanterecht komen vraag ik me wel eens af.Dit topic is niet bedoeld om de formule 1 of Max in kwaad daglicht te zetten, maar hier kon ik even duidelijke voorbeelden in vinden. Zie ik dit als enige zo of zijn er meer die vinden dat de huidige sportwereld soms een beetje abnormaal gedrag vertoont?


Je doet een heleboel aannames waarvan je je moet afvragen of ze wel juist zijn.

Toen Max bij Torro Rosso reed was elke race een nieuwe ervaring en kon hij nagenoeg niets fout doen. Nu in de Red Bull ligt de lat op een top 3 klassering. De reden dat dat lang niet altijd lukt is heel anders dan in zijn eerste jaar. Wat verandert is de verwachting niet de sporter.
De zaken die je noemt zoals Monaco, vrouwen, geld, arogantie vind je in heel veel sporten terug en ik zie niet op welke wijze dat anders is voor Max. Je schets een beeld van zaken die jouw blijkbaar triggeren maar de koppeling naar Max of Daphne Schippers is niet gebasseerd op dat je de mensen kent maar op een moment opname zoals een interview. Hoe eerlijk is die vergelijking of conclusie?

De vergelijking met een Topsporter en een para sporter vind ik gevaarlijk. Op welke grond wil je de vergelijking met een willekeurige andere sporter of para sporter maken? De beste voetbalster in Spanje kan je ook niet eerlijk vergelijken met Messi of Ronaldo. Het referentie kader dat die mensen hebben is niet normaal. De dag en tijdsbesteding is niet normaal, Het vele reizen, aandacht van de media etc.


CestLaVie_97 schreef:
Zie ik dit als enige zo of zijn er meer die vinden dat de huidige sportwereld soms een beetje abnormaal gedrag vertoont?

Mensen die opeens heel veel geld hebben te spenderen vertonen heel vaak ander gedrag, mensen waarop het vergrootglas van de media wordt gelegd zijn opeens minder normaal. Ik erger mij ook wel aan extreem gedrag van anderen, en ja dat vind ik niet normaal.

Er zijn voor jouw vraag 2 oplossingen;

- de eerste is eerlijk over het individu Max Verstappen zijn en niet vergelijken of
- mensen vergelijken op een eerlijk onderbouwde manier (methodisch, statestiek).

Veel antwoorden liggen in het woord soms uit jouw quote.
Je praat over een moment opname, een incident en vervolgens koppel je dat aan het woord normaal.
Die 2 passen niet bij elkaar.

Anoniem

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:13

Ik noem een voorbeeld Churandy Martina... zo kan het ook, vind ik persoonlijk een stuk sympathieker dan de meeste topsporters. En ja, ik snap heus wel dat je een bepaalde mentaliteit moet hebben om te kunnen presteren als topsporter, maar ik erger me ook weleens aan dat haantjesgedrag zoals bijvoorbeeld dat van Sven Kramer (ik kan hem met de beste wil van de wereld niet leuk vinden) en anderen en als ik dan een Martina zie, vind ik dat een heerlijk frisse wind in de topsport! Erg sympathiek!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:18

Over sporters en sympathiek zijn: deze vent is een held :D


Anoniem

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:24

:D Tof!



Ps. Zou alleen heel graag zijn kapper eens willen spreken...

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:59

Ik vind het haar er wel bij passen. Een soort van hippie en dat past helemaal bij zijn karakter. Hij is schattig.

Anoniem

Re: Max Verstappen, van sympathieke debutant naar huilebalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:06

Daar mogen er meer van zijn op deze wereld. In elk beroep. Wat een fijn mens

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:50

Mizora schreef:
Ik vind het haar er wel bij passen. Een soort van hippie en dat past helemaal bij zijn karakter. Hij is schattig.


Hij is het boegbeeld van 'mijn' cluppie en vanuit die invalshoek mag ik de man wel. Moet er niet aan denken dat zo'n kwal als Ronaldo het boegbeeld van 'mijn' club zou zijn.....dan krijg je toch ook plaatsvervangende schaamte.

Aan de andere kant: binnen 10-15 minuten na de wedstrijd al over zo'n l*llige nederlaag heen zijn......dat baart me dan ook wel weer zorgen. Het is wel topsport vriend (nou ja, eredivisie....bijna topsport).

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:59

TS, ik snap zowel je voorbeelden van Max als Daphne niet. Zoals anderen al zeggen: waarom zou hij geen relaties met vrouwen aan mogen gaan en zoals zoveel mensen op die leeftijd, eens van partner wisselen? Hoevaak heb jij hem horen klagen, behalve toen hij was aangereden (en terecht dat hem dat frustreert).

En Daphne, zij wou gewoon die race winnen, daarvoor deed ze mee en dat snap ik ook. Balen als je dan net naast de overwinning vist.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:52

Max is niet echt 1 van mijn favoriete coureurs, maar dat is gewoon persoonlijke smaak. Ik vind hem zeker een goede coureur, maar ik vind hem gewoon niet zo leuk. Iedereen vind zo'n beetje alles wat hij doet of zegt goed, leuk of grappig en dat heb ik niet :+ Vind dat er veel leukere coureurs bij zitten.

Maar ja, volgens mij wonen zo'n beetje alle formule 1 coureurs in Monaco en hebben de meesten ook vaak zat een nieuwe "vriendin". Idem met voetballers. Maar goed, als je het geld ervoor hebt, waarom niet? Ze doen er toch niemand kwaad mee :+