Geen botgroei na breuk en dystrofie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 15:51

Bijna 12 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn voet en onderbeen, ze hebben mijn kuitspier verlengd, vrij hoog (net onder de knie) en ze hebben mijn holvoet gecorrigeerd dmv mijn middenvoetsbeentje van grote teen door te zagen de voet totaal te corrigeren en het vast te zetten met 2 schroeven.
Nu is de operatie op zich geslaagd, maar de breuk wil niet helen met 10 weken was er nog helemaal geen botgroei en is er een zenuw probleem (wellicht dystrofie) bij gekomen. Nu moet ik de 28ste terug en als er dan geen botgroei is krijg ik een botgroeistimulator. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De revalidatie zou normaal al een jaar zijn, maar nu is het nog maar de vraag of het helemaal goed komt.
Ben echt rolstoel afhankelijk nu.


maria_62
Berichten: 308
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:58

Wat naar. Ik heb goede ervaringen met Symphytum D 12. Homeopathische korrels. Dit kun je bij de apotheek bestellen. Dit stimuleert de botaanmaak. Zoek maar eens op Google voor meer info. Sterkte!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:24

Mag je belasten?

[o]

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:32

Ik ken een supergoede natuurarts. Die kan je misschien helpen! Als je meer wilt weten, pb me maar.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:33

Nee mag nog niet belasten ivm de breuk, wel heb ik een gips spalk die ik regelmatig uit doe om mijn voet onbelast te bewegen. Als doet dat heel erg pijn en wordt de voet paars/blauw en dik. Zelfs nagels lakken of regen erop doet echt vreselijk zeer heel raar allemaal.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:35

Balen... Belasten stimuleert de botaanmaak het beste. Soms mag je in overleg met de chirurg wel belasten om het beter te stimuleren. Maar moet je navragen enkel zomaar doen, weet niet hoe de breuk eruit ziet namelijk.

[o]

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:44

Jeetje wat een nare gevolgen :(

Voor het zenuwprobleem raad ik je echt aan Vitamine C in te nemen! Dagelijks 1 gram.
Zelf neem ik ook nog magnesium en vitamine D bij .

Veel beterschap hoor!

Don't take anything for granted

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:45

Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je de breuk en de schroeven, dat er een stukje afgebroken is bij de schroeven weet ik dat hebben ze verteld :-)
Laatst bijgewerkt door TiffanyJoy op 18-09-16 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:47

Dankjewel Lukasje, vitamine C gebruik ik inderdaad, en nog wat spul van de homeopaat. Nu vooral rust houden niet belasten en dan hopen dat het gaat groeien. Verder eind van de maand naar de revalidatie.

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:51

Ik heb ook dystrofie (crps) overgehouden aan een voetoperatie, in mijn geval aan m'n hielbeen en achillespees. Loop er nu 10 maanden mee. Vitamine C slikken schijnt wel wat te kunnen helpen, bij mij heeft het niet zo veel gedaan maar misschien het proberen waard! Ik ben nu begonnen met een revalidatietraject van een half jaar ongeveer. Vervelend hoor, hopelijk helpt de botsimulator wat. Sterkte iig!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:52

Nog een vraagje: doet het bv meer pijn wanneer je je voet naar beneden houdt en betert het een beetje wanneer je je voet omhoog legt?
Moest dat zijn, zou je toch -ondanks de heftige pijn- de pijngrens eventjes moeten opzoeken en de duur verlengen, bv zeg maar 30 seconden of 1 minuut, wat je net verdragen kan, en dit dan heel langzaam opbouwen. Dat doe je dan een keer of 5, 6 per dag.

Ah, en 1 van de weinige pijnstillers die bij zenuwpijn wil helpen, is Lyrica.

Don't take anything for granted

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:55

Het betert inderdaad een beetje als ik hem omhoog leg, ik heb dus ook nog een bed in de kamer en hobbel op krukken of in de rolstoel. Ik ga je tip opvolgen. Dankjewel.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:31

Warboel schreef:
Ik heb ook dystrofie (crps) overgehouden aan een voetoperatie, in mijn geval aan m'n hielbeen en achillespees. Loop er nu 10 maanden mee. Vitamine C slikken schijnt wel wat te kunnen helpen, bij mij heeft het niet zo veel gedaan maar misschien het proberen waard! Ik ben nu begonnen met een revalidatietraject van een half jaar ongeveer. Vervelend hoor, hopelijk helpt de botsimulator wat. Sterkte iig!


Wat vervelend allemaal, dus echt een langdurige kwestie. Ik hoop dat de revalidatie wat voor ke kan doen. Het is een nare complicatie. Jij ook veel sterkte.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:38

WouOele schreef:
Dankjewel Lukasje, vitamine C gebruik ik inderdaad, en nog wat spul van de homeopaat. Nu vooral rust houden niet belasten en dan hopen dat het gaat groeien. Verder eind van de maand naar de revalidatie.


heb je wel vit C van de arts gekregen?
Je moet nl wel een overdosis nemen om enigszins effect te krijgen.
Ik heb vit C voorgeschreven gekregen bij mijn laatste enkeloperatie en dat was echt een hele hoge dosis.

#snotterzegt


Janneke2

Berichten: 22654
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:00

Ach - overdosis: een paard, hond, kat etc die pijn ervaart maakt zelf vitamine C aan.
(...wat helaas bij nog al wat dier proeven gebeurt...)

Om dezelfde hoeveelheid vitamine C in je lichaam te krijgen moet je plm. 15 gram slikken (30x tablet 500 mg).
Dat dit je nieren zou schaden is achterhaald, maar vruchtensap erbij drinken maakt wel dat een tablet beter werkt.
Dit is vele malen hoger dan wat je als gezond mens nodig hebt om geen scheurbuik te krijgen (= adh) - maar biologisch gezien een vrij normale hoeveelheid.

Tips van de vak/man/ vrouw (= orthomoleculaire arts) zijn ook niet verkeerd, ook magnesium en de vitaminen D3 en K2 kunnen van belang zijn.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:05

Ik heb 1 gram Vit.C per dag voorgeschreven gekregen.
Magnesium en vit. D neem ik ook maar ik normale dosis.

Don't take anything for granted

Janneke2

Berichten: 22654
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:19

....voor magnesium bestaat er niet echt een normale dosis - vraag het dus de vakman / vrouw!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:47

Ik had veel te weinig botaanmaak na een enkelbreuk. De gipsperiode is toen verlengd naar 10 wk. Daarna moest ik het maar op de 'ouderwetse manier' (vanzelf dus) laten genezen. Na ongeveer 2 jaar was het mooi genezen. Maar zelfs nu, zeven jaar later, doet het nog vaak pijn.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 13:31

Ik gebruik nu 3000 mg vitamine C per dag op aanraden van Homeopaat en Orthopeed. En inderdaad magnesium maar dat gebruik ik eigenlijk al jaren.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 13:33

Hevonen schreef:
Ik had veel te weinig botaanmaak na een enkelbreuk. De gipsperiode is toen verlengd naar 10 wk. Daarna moest ik het maar op de 'ouderwetse manier' (vanzelf dus) laten genezen. Na ongeveer 2 jaar was het mooi genezen. Maar zelfs nu, zeven jaar later, doet het nog vaak pijn.



Oeh dat heeft dus erg lang geduurd, ik hoor volgende week woensdag hoe het er nu voor staat maar als het niet goed groeit krijg ik dus een botstimulator. Zit nu 12 weken in het gips

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:55

Janneke2 schreef:
....voor magnesium bestaat er niet echt een normale dosis - vraag het dus de vakman / vrouw!


Ik versta onder 'normale dosis' wat de bijsluiter van het supplement voorschrijft.

Don't take anything for granted

ievie

Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:03

Ik heb een botgroeistimulator gehad. Heb een tijd (weet niet meer hoe lang, is al ruim tien jaar geleden) met een kastje op m'n bovenbeen gelopen. Bij mij heeft het destijds niet geholpen, maar de situatie was dan ook complex. Eigen bot was vervangen door (dood) donorbot en wilde niet aangroeien, waarschijnlijk mede door bestralingen.

Edit: Te snel op enter gedrukt..

Wat naar dat het zo ontzettend gevoelig is. Hopelijk gaat dat snel beter en is het geen dystrofie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Geen botgroei na breuk en dystrofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:09

Levie: Bot dat uit het lichaam geweest is en zeker als het vreemd is, kan ook gewoon "afstoten".
Resorberen heet dat dan. :) Hoe groter de "oppervlakte" (hoe meer bot) hoe groter die kans.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Janneke2

Berichten: 22654
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:39

Lukasje schreef:
Janneke2 schreef:
....voor magnesium bestaat er niet echt een normale dosis - vraag het dus de vakman / vrouw!


Ik versta onder 'normale dosis' wat de bijsluiter van het supplement voorschrijft.


Accoord, maar op basis van jouw verhaal, ziektebeeld en aanvullende testen zoals bloedonderzoek kan wellicht door de vakman/ vrouw (meaning: orthomoleculaire arts ) de conclusie worden getrokken dat dit onvoldoende is.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, BETUWE, DenB, GrapeshotBot, hel1, Muronia, Nescio18 en 57 bezoekers