Pony aangerand in Den Haag

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:15

Bokt.nl / www.ad.nl
Ingezonden door meerdere bokkers


Donderdag is in een weiland vlakbij paleis Huis ten Bosch in Den Haag een pony misbruikt. Een voorbijganger betrapte de dader op weg naar zijn werk. Hij filmde het voorval met zijn telefoon en is op de man afgestapt. Hij plaatste het filmpje gisteren op Facebook, waardoor de eigenaar van het dier achterhaald kon worden. "Walgelijk", reageerde de eigenaar, een veehouder uit het gebied. Hij keek niet gelijk naar de beelden, maar zorgde meteen voor de veiligheid van de pony. "Het leek mij het belangrijkste het dier er weg te halen. Wie weet wat zo'n gek nog meer van plan is." Zijn pony stond met nog een soortgenoot in de wei. Ook dit dier is meteen uit het weiland gehaald. Op het filmpje is niet te zien of deze pony ook slachtoffer is geworden van de man. De politie is donderdag meteen op de hoogte gesteld en de eigenaar heeft aangedrongen op onderzoek.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:26

Hij kroelt de pony bij de staart (jeukplekje) en je ziet die pony daardoor de andere pony kroelen.
De pony reageert op de andere aanrakingen door zijn oren naar achteren te leggen.
Ik zie verder totaal geen schokkende bewegingen, zoals in het nieuwsbericht staat.
Man is volgens mij wel makkelijk op de sporen met die duidelijke kenmerken.

Toch, als ik dit zou zien bij 1 van onze dieren, of het nou verstandig is of niet, ik zou niet voor mezelf in staan. :o
Ik denk dat er een enorme hoeveelheid oerkracht naar boven zou komen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:41

Pony aangerand??? Oh, blikje, dan ben ik ook een aanrander. Hoe vaak ik paarden wel niet bij/om/rond hun staart krab en kroel....

Wat een overdreven gedoe dit, heisa om werkelijk niks.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:45

Nou de man is niet alleen bij de staart aan het kroelen hoor... als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat hij de anus aan het strelen is, dus echt onder de staart........... :=

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:48

ilonamandjes schreef:
Nou de man is niet alleen bij de staart aan het kroelen hoor... als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat hij de anus aan het strelen is, dus echt onder de staart........... :=

Dit dus, dat mensen t zelfs normaal vinden verbaast mij echt..

Love is our resistance

Anoniem

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:50

Lalidan, heb je het filmpje wel gezien? Hij zit nog net niet erin met zijn hand.. :n

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:50

Mee eens. Ik zag ook wel meer dan onschuldig kriebelen bij de staart ........ :l

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Anoniem

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:53

Ik zou ook aanraden om eerst het filmpje te zien voordat je zo'n opmerking maakt. :x

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:53

Ik dacht eerst ook 'valt wel mee', maar kijk het filmpje eens af. Dan denk ik dat je je mening wel bij wilt stellen.

[o]

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:54

Ik heb het ook gezien...walgelijk!!
Hij zat wel degelijk onder de staart te prutsen en niet op zo'n manier als 'wij' zouden doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:56

Het lijkt me wel iemand met kennis van paarden.
Hij doet het heel subtiel; pony op 't gemak stellen door kriebelplekjes aan te rakken en tussendoor enkele ongepaste gebieden aanraken.

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:56

Ik heb het filmpje gezien maar ik zie echt geen aanranding hoor..
De plekken die de man in het filmpje masseert zijn accupunctuur plekken wat veel paarden fijn vinden.. het paard maakt ook geen schokkende bewegingen maar kriebelt een ander paard..

Ik vind het sneu voor die man om zo in het nieuws te komen terwijl die volgens mij niets verkeerd doet..
Ook ik masseer deze punten bij mijn paard.. sterker nog mijn paard draait zijn billen er speciaal voor naar mij.. en op t moment dat hij daar weer heel hevig in is weet ik dat het weer tijd is voor de osteopaat..
Mijn paard kan overigens ook hevig reageren met het masseren van die specifieke plekken.. soms schagt hij uit, soms gaat hij wiegen.. hij trekt er rare bekken bij en soms lijkt hij haast om te vallen.. maar door deze plekken te masseren help ik hem met het afvoeren van afvalstoffen en blijft hij beter in zijn vel zitten.. het ziet er idd wel stom uit.. maar ik zou het vreselijk vinden om als aanrander het nieuws in te gaan.. dus ik heb oprecht medelijden met de man in het filmpje en ik hoop dat er geen onterechte heksenjacht ontstaat..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Anoniem

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:58

Nja, ik vind dat rare vergelijkingen.
Mijn moeder waste vroeger als kind ook mijn 'privé plekken', maar dat geeft een ander nog niet het recht om dat ook te doen.
Of krijgen we nu weer de discussie: kinderen zijn wat anders dan dieren! :+
Nou nee, beide zijn even onschuldig en je hoort daar gewoon niet aan te zitten.
Zelfs al zou deze man goede bedoelingen hebben, wat ik zéér betwijfel, had hij eerst toestemming moeten vragen.

Echt waar... hebben 'we' eindelijk zo'n eikel betrapt, wordt hij zielig gevonden. 8)7

AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:59

Ik heb het filmpje vanochtend gezien.
Je ziet inderdaad dat de pony het niet erg vind en juist lekker vind, terwijl in de nieuws berichten staan dat het paard het niet prettig vind.
Maar of ik dit nou normaal moet vinden?
Het lijkt nu misschien onschuldig maar wie weer wat die man de volgende keer van plan is.
Ik zou het niet prettig vinden als vreemden zo met mijn paard om zouden gaan

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:59

Vind het zeer zorgelijk dat er een vreemd iemand zomaar onder de staart van een paard gaat frunniken. Lichterlijk pervers zelfs.

Maar voel me na het zien van deze beelden ook tegelijk zeer ongemakkelijk als ik naar de koker van mijn ruin moet kijken. Doordat hij al een paar keer kokerontstekingen heeft gehad, controleer ik geregeld of zijn koker niet vies is.
Men zou dan zomaar kunnen denken dat ik mijn paard aan het aanranden ben......

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:00

horsies5 schreef:
Ik heb het filmpje gezien maar ik zie echt geen aanranding hoor..
De plekken die de man in het filmpje masseert zijn accupunctuur plekken wat veel paarden fijn vinden.. het paard maakt ook geen schokkende bewegingen maar kriebelt een ander paard..

Ik vind het sneu voor die man om zo in het nieuws te komen terwijl die volgens mij niets verkeerd doet..
Ook ik masseer deze punten bij mijn paard.. sterker nog mijn paard draait zijn billen er speciaal voor naar mij.. en op t moment dat hij daar weer heel hevig in is weet ik dat het weer tijd is voor de osteopaat..
Mijn paard kan overigens ook hevig reageren met het masseren van die specifieke plekken.. soms schagt hij uit, soms gaat hij wiegen.. hij trekt er rare bekken bij en soms lijkt hij haast om te vallen.. maar door deze plekken te masseren help ik hem met het afvoeren van afvalstoffen en blijft hij beter in zijn vel zitten.. het ziet er idd wel stom uit.. maar ik zou het vreselijk vinden om als aanrander het nieuws in te gaan.. dus ik heb oprecht medelijden met de man in het filmpje en ik hoop dat er geen onterechte heksenjacht ontstaat..


Hij staat bij een ander bij de wei en aan iemand z'n paard te prutsen. Daar heeft hij ten eerste al gewoon af te blijven. Dus nee geen medelijden mee. Je hebt er gewoon met je handen van af te blijven.
Of die nu goede af slechte bedoelingen heeft. Het paard is niet in gevaar dus heb je daar toch niets te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 19-09-16 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:01

Dat het dier het prettig vindt, betekent nog niet dat de man het recht heeft om dit te doen. Bah!
Het is niet eens zijn paard, dus hij moet er gewoon van af blijven.

En als je dan al een vreemd paard aait, aai je hem eerder op zijn neus, en niet op zijn anus! :n

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:02

Waar ik het meer op vind lijken is een soort vooronderzoek. Kijken of de merrie makkelijk benaderbaar is op die plekken.
Het filmpje ansich vind ik ook nog niet zo erg. Maar met het idee dat hij meer van plan is/zou zijn, vind ik het toch een walgelijk filmpje!

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:02

Hahaha inderdaad, moeten mensen het ook maar niet filmen als ik de penis van mijn paard vastpak om hem schoon te wassen met een spons en warm water en hij dan soms ook hard wordt.. tsja. :+

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:03

horsies5 schreef:
Ik heb het filmpje gezien maar ik zie echt geen aanranding hoor..
De plekken die de man in het filmpje masseert zijn accupunctuur plekken wat veel paarden fijn vinden.. het paard maakt ook geen schokkende bewegingen maar kriebelt een ander paard..

Ik vind het sneu voor die man om zo in het nieuws te komen terwijl die volgens mij niets verkeerd doet..
Ook ik masseer deze punten bij mijn paard.. sterker nog mijn paard draait zijn billen er speciaal voor naar mij.. en op t moment dat hij daar weer heel hevig in is weet ik dat het weer tijd is voor de osteopaat..
Mijn paard kan overigens ook hevig reageren met het masseren van die specifieke plekken.. soms schagt hij uit, soms gaat hij wiegen.. hij trekt er rare bekken bij en soms lijkt hij haast om te vallen.. maar door deze plekken te masseren help ik hem met het afvoeren van afvalstoffen en blijft hij beter in zijn vel zitten.. het ziet er idd wel stom uit.. maar ik zou het vreselijk vinden om als aanrander het nieuws in te gaan.. dus ik heb oprecht medelijden met de man in het filmpje en ik hoop dat er geen onterechte heksenjacht ontstaat..


Bij je eigen paard ja... Maar als een 'onbekende' dit bij mijn paard zou doen zou ik ook niet staan te springen.

Je moet al aardig brutaal zijn om zomaar andermans land te betreden en dan ook nog eens de paarden te benaderen, op wat voor manier dan ook. En dan nog dit... Van het een komt het ander.

heb vertrouwen, houd moed

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:05

Paarden zien naar mijn mening niet in of hij nou ongewenst aangeraakt wordt of niet. Dus vind het sowieso raar dat er staat dat de pony de aanraking niet lekker vond. Verder vind ik wat die man doet niet kunnen. Ik denk dat hij echt wel verkeerd bezig was hoor...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:05

Ik heb het filmpje gezien. En ik vraag me dus echt af waar al die hysterische reacties weg komen.

Dat hij dit niet hoeft te doen bij andermans paard, zonder meer akkoord. Maar het drama wat er van gemaakt word begrijp ik echt niet.

Hij betreed het land overigens niet, hij staat achter het hek.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:10

Captain schreef:
Hahaha inderdaad, moeten mensen het ook maar niet filmen als ik de penis van mijn paard vastpak om hem schoon te wassen met een spons en warm water en hij dan soms ook hard wordt.. tsja. :+

_O-


Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Pony aangerand in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:24

Ik ben het wel met jullie eens dat hij van andermans paard af moet blijven hoor.. maar ik vind de heisa en heksenjacht niet terecht.. de bedoelingen van de man zijn echt niet duidelijk.. Voor hetzelfde geldt gaf hij het paard een aai en draaide die zijn billen toe van kriebel me hier..

Mijn paard plant zijn billen ook bij ieder willekeurig mens in 't gezicht.. dus ik vind dat geen rare gedachte.. ik geef de mensen die hier in de paddock komen ook meestal uitleg zodat ze niet zo erg schrikken :')


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:25

Bah... heb het filmpje van de week gezien...
Wel verstandig inderdaad dat de voorbijganger het eerst heeft gefilmd.
Als ik zag dat iemand dit bij mijn paard deed had ik echter het recht in eigen handen genomen, man krijgt waarschijnlijk toch een waarschuwing en that's it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Besje, Donnatella, Esmee_RS, Facebook, Marlies1, miekjuh3 en 37 bezoekers