Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:15

Heyhey!

Kan iemand mij meer vertellen over het karakter van de nakomelingen van Tuschinski?
Tuurlijk verschilt het per paard, maar ik ben benieuwd naar het karakter van deze nakomelingen over het algemeen :j

Alvast bedankt!


Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:36

Ik heb er 1, dat is een prinsesje. Kan geweldig lopen, is aan de hand erg braaf, maar o wee als je haar in haar ogen onterecht behandeld. Dan lig je ernaast. Ook heeft ze een ontzettend voorwaartse drang, dit betekend niet direct dat ze loperig is, maar wel onrustig in de kop. Halthouden is ook een dingetje, ze moet en zal een beentje optillen. Met afgeroeten groet ze standaard mee af. Wel is het zo, dat als ze eenmaal loopt, ze als een trein gaat. Ze is dus absoluut niet makkelijk te rijden en je moet echt een bepaalde feeling hebben om ermee overweg te kunnen.

Mijn oude instructrice heeft er ook 1, ook moeilijk te rijden.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 18:08

Ahh niet de makkelijkste beestjes dus.. Haha

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31281
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:18

EHK -> FB

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 331 dgn / Nina x Vaderland 274 dgn (17-4)

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:24

Ik heb vorig jaar mijn Tuschinski merrie verkocht.
Echt een knuffel maar onder het zadel niet de makkelijkste, erg rillerig en snel afgeleid, snel beledigd.

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:30

Snel beledigd, dat is inderdaad het juiste woord. En als ze beledigd zijn, moet je van goede huize komen om het onder de man weer goed te maken.

TS, heb je er 1 op het oog? Wat is je ervaring?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Nadine_Fabi

Berichten: 237
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:33

hier een ruin,

Een echt mensen paard en gek op aandacht,
wel snel afgeleid, dit ook onder het zadel..

Erg werkwillig, tenzij je in zijn ogen de verkeerde
signalen afgeeft of hem onterecht op zijn plek zet..
Dan kan je het letterlijk bekijken, inderdaad snel beledigd..

Beste vrienden zijn op 1 hand te tellen.. Zij was er absoluut 1 van..!
Only know you love him, when you let him go..

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:03

Hier ook een ruin erg mensgericht, we noemen hem wel eens ons hondje en het is een enorme clown. Gek op aandacht en knuffelen.

Aan de hand aan de ene kant een enorme brave goedzak aan de andere kant een enorme dramaqueen (je moet van goede huize komen om hem van gedachte te laten veranderen als iets echt eng is). Ik zou bij wijze van spreke zo met hem over de snelweg lopen maar een beentje afspoelen is en blijft een groot drama.

Hij is nog niet zo lang onder het zadel dus daar kan ik niet meer over zeggen dan dat hij super braaf is, hij heeft ons echt verbaasd! Hij is wel liever lui dan moe maar ook dat is er goed uit te rijden.


Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 01:07

Utixo schreef:
Ik heb er 1, dat is een prinsesje. Kan geweldig lopen, is aan de hand erg braaf, maar o wee als je haar in haar ogen onterecht behandeld. Dan lig je ernaast. Ook heeft ze een ontzettend voorwaartse drang, dit betekend niet direct dat ze loperig is, maar wel onrustig in de kop. Halthouden is ook een dingetje, ze moet en zal een beentje optillen. Met afgeroeten groet ze standaard mee af. Wel is het zo, dat als ze eenmaal loopt, ze als een trein gaat. Ze is dus absoluut niet makkelijk te rijden en je moet echt een bepaalde feeling hebben om ermee overweg te kunnen.

Mijn oude instructrice heeft er ook 1, ook moeilijk te rijden.


:+ Hier herken ik mijn Tuschinski ruin ook in. Ook het halthouden, maar dat kan misschien toeval zijn. Maar kwa het onterecht behandelen, als mijn paard vind dat hij een tikje met het zweep krijgt dat hij niet verdient heeft, dat heb ik geweten. Maar hij is verder wel altijd correct, heel veel looplust en een 'will to please' maar niet gemakkelijk.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 08:34

Niet dat ik nu echt iets zoek maar ik zag er twee te koop staan, en vond het hele leuke paarden om te zien en was benieuwd naar het karakter!

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:38

Ik werd tijdens een wedstrijd wat te overmoedig. Wilde de middengalop er net wat extra uitrijden en spoorde haar een extra keertje aan. Hup, daar lag ik op de grond met mijn mooie witte rijbroek.

Ook heeft ze tijdens een schriktraining aan de hand mijn halve oor eraf gesneden, doordat ze over me heen denderde. Maar dat was een samenloop van omstandigheden, was niet express. Maar afentoe moet ze er even aan herinnerd worden dat ze opgevoed is, want als die volle voerbak er hangt moet je natuurlijk zsm naar stal!

Afbeelding
Adelin (Tuschinski x 00Seven)

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:40

Het ligt er maar helemaal aan wat je wil en wat je ervaring is. Je kunt er gouden paarden aan hebben.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 19:18

Utixo schreef:
Het ligt er maar helemaal aan wat je wil en wat je ervaring is. Je kunt er gouden paarden aan hebben.


Ikzelf ben niet ervaren (rijd bijna drie jaar op verschillende paarden op b/l niveau, en heb een eigen pony waar ik veel mee buiten rijd). Ik hou ervan om op een paard te rijden dat lekker wil lopen (geen sulletje.. Verschrikkelijk) maar ook erg braaf moet zijn, lekker koel in het hoofd.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:18

Mijn ervaring is dat Tuschinski's niet echt koel in het hoofd zijn, maar uitzonderingen zijn er wel.
Het zijn paarden die wel een speciale aanpak nodig hebben

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:05

En meestal moet je voor paarden met een speciale aanpak toch wel wat ervaring in huis hebben. Zelf ook eentje gehad, niet mijn type paard. Wel veel looplust

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:23

Het zijn hele gevoelige en werklustige paarden. Heel aanhankelijk en mensgericht maar wel wat onzeker. Alleen geschikt voor een gevorderde en geduldige ruiter. Als ze iets niet begrijpen dan raken ze snel gestresst, indien je er dan toch druk oplegt dan gaat het meestal mis. Als je ermee om kan gaan zijn het fantastische paarden.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:32

Ik heb ook een Tuschinski. Eentje met een heel fijn karakter! Zeer layback en nergens echt van onder de indruk, wil ook graag aan het werk. Absoluut niet ril of heet. Hij durft heus wel eens te zeggen dat hij het ergens niet mee eens is. Hij slaat dan uit of bokt maar dat is of omdat hij het niet snapt of omdat hij het echt moeilijk vindt. Hij wordt nooit lelijk of gemeen. Hij is nu 5 jaar en 7 keer mee geweest op concours zowel in- als outdoor. En alle 7 keer heeft hij zich gedragen alsof hij thuis was.

Ik zeg: gewoon uitproberen. Er zit ook nog een moeder achter die voor een groot deel ook karakter bepalend is.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:21

Niello schreef:
Het zijn hele gevoelige en werklustige paarden. Heel aanhankelijk en mensgericht maar wel wat onzeker. Alleen geschikt voor een gevorderde en geduldige ruiter. Als ze iets niet begrijpen dan raken ze snel gestresst, indien je er dan toch druk oplegt dan gaat het meestal mis. Als je ermee om kan gaan zijn het fantastische paarden.


:+: Ik rij er nu zo één!

Vreselijk moeilijk, maar ze is zó fantastisch!
Moet er stiekem wel om lachen dat ik bij iedereen die hier wat over zijn of haar
Tus verteld ik wel iets herken :))

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:10

Ze inderdaad inderdaad allemaal wel dezelfde trekjes :).
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, TS, ben je uiteindelijk voor een Tuschinski gegaan?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-20 20:37

Utixo schreef:
Ze inderdaad inderdaad allemaal wel dezelfde trekjes :).
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, TS, ben je uiteindelijk voor een Tuschinski gegaan?


Nee! Ik heb uiteindelijk toch besloten om langer te wachten met het kopen van een 'nieuw' paard en daar ben ik achteraf heel erg blij mee! Ik zit momenteel in het laatste jaar van mijn studie, maar ga waarschijnlijk doorstuderen aan de universiteit en moet daarvoor op kamers.
Sowieso zou ik niet zo snel voor een Tuschinski gaan/zijn gegaan, want het karakter gaat denk ik totaal niet bij mij passen haha!

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: Wat is het karakter van de Tuschinski nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:03

Wat grappig herken meteen Ehnlay in wat de meeste zeggen heel lief en makkelijk in de omgang maar onder het zadel heel ingewikkeld Afbeelding

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:50

Die heeft echt Tuschinski-oogjes <3 <3
Afbeelding
Dezelfde trouwe, wijze, slimme blik.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers