Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 19:49

Goedenavond :D

Heel erg blij als ik was kreeg ik vrijdag voor mijn verjaardag een laptop, omdat ik deze toch wel nodig heb voor mijn hbo-studie. :Y) Dus vrijdag waren mijn moeder en ik naar de BCC gegaan en hebben een laptop uitgekozen. Een Asus nogwattes.

Gelijk thuis in de stroom en daarna de programma's erop gezet (Office, Norton). 'S avonds gelijk bezig geweest met samenvattingen schrijven op de laptop, geen problemen. Zaterdag hetzelfde, 's avonds ook weer op Word samenvattingen schrijven.

Maar toen :+ Ik wilde vanmiddag bezig met mijn huiswerk op de laptop, toen hij na het opstarten niks meer wilde openen (Word, internet, Start) :') ik klikte, er kwam zo'n blauw laadcirkeltje, maar er gebeurde niks... Dus toen heb ik hem opnieuw opgestart en hij deed het weer gewoon... totdat Word zich er ook mee begon te bemoeien. Helemaal uit het niks reageerde hij niet meer, normaal kun je dan als er zo'n pop-up komt op annuleren klikken en ze sluiten beide af, maar nee :+ er kwam een 2e pop-up om aan te geven dat het 1e pop-upje niet meer reageerde :'). De laptop reageerde nergens meer op, kon niks meer wegklikken en taakbeheer wilde óók niet opstarten... Ik heb toen op de aan/uitknop gedrukt en hem weggelegd, kon hij even nadenken over wat hij had gedaan :+

Maar helaas bleef het hier niet bij en telkens als ik hem opstart gaat het eerst goed, maar na bv op internet te zijn geweest wil hij niks meer openen.... Zonet heb ik een uur op Word gezeten, helemaal prima, maar toen ik internet wilde openen deed hij niks... Ook niet op Start of taakbeheer, dus ik moest hem weer met de aan/uitknop uitdoen.

Weet iemand wat er met mijn laptop aan de hand is? :') Ik vind het erg raar dat hij na 2 dagen al niks meer doet. Ik heb niks raars gedownload (Chrome, Office, Norton en Spotify), ik zit niet op rare sites (wel op Bokt en Facebook). Norton geeft ook niks gevaarlijks, behalve dan de Hanze site, dat blijkt een gevaarlijke site te zijn? (daar zou het toch niet vandaan komen, die site heb ik echt nodig := ).

Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat het een beetje te volgen is :D

Oh ja, als het blijft aanhouden ga ik gewoon terug met de laptop, ik heb een verzekering erop dus hopelijk kunnen zij er dan wat mee

...
Ik ben gerpiegorp


Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:03

gerpiegorp schreef:
Goedenavond :D

Heel erg blij als ik was kreeg ik vrijdag voor mijn verjaardag een laptop, omdat ik deze toch wel nodig heb voor mijn hbo-studie. :Y) Dus vrijdag waren mijn moeder en ik naar de BCC gegaan en hebben een laptop uitgekozen. Een Asus nogwattes.

Gelijk thuis in de stroom en daarna de programma's erop gezet (Office, Norton). 'S avonds gelijk bezig geweest met samenvattingen schrijven op de laptop, geen problemen. Zaterdag hetzelfde, 's avonds ook weer op Word samenvattingen schrijven.

Maar toen :+ Ik wilde vanmiddag bezig met mijn huiswerk op de laptop, toen hij na het opstarten niks meer wilde openen (Word, internet, Start) :') ik klikte, er kwam zo'n blauw laadcirkeltje, maar er gebeurde niks... Dus toen heb ik hem opnieuw opgestart en hij deed het weer gewoon... totdat Word zich er ook mee begon te bemoeien. Helemaal uit het niks reageerde hij niet meer, normaal kun je dan als er zo'n pop-up komt op annuleren klikken en ze sluiten beide af, maar nee :+ er kwam een 2e pop-up om aan te geven dat het 1e pop-upje niet meer reageerde :'). De laptop reageerde nergens meer op, kon niks meer wegklikken en taakbeheer wilde óók niet opstarten... Ik heb toen op de aan/uitknop gedrukt en hem weggelegd, kon hij even nadenken over wat hij had gedaan :+

Maar helaas bleef het hier niet bij en telkens als ik hem opstart gaat het eerst goed, maar na bv op internet te zijn geweest wil hij niks meer openen.... Zonet heb ik een uur op Word gezeten, helemaal prima, maar toen ik internet wilde openen deed hij niks... Ook niet op Start of taakbeheer, dus ik moest hem weer met de aan/uitknop uitdoen.

Weet iemand wat er met mijn laptop aan de hand is? :') Ik vind het erg raar dat hij na 2 dagen al niks meer doet. Ik heb niks raars gedownload (Chrome, Office, Norton en Spotify), ik zit niet op rare sites (wel op Bokt en Facebook). Norton geeft ook niks gevaarlijks, behalve dan de Hanze site, dat blijkt een gevaarlijke site te zijn? (daar zou het toch niet vandaan komen, die site heb ik echt nodig := ).

Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat het een beetje te volgen is :D

Oh ja, als het blijft aanhouden ga ik gewoon terug met de laptop, ik heb een verzekering erop dus hopelijk kunnen zij er dan wat mee


_O-

Ik denk gewoon zsm weer naar de BBC ermee, misschien hebben ze er per ongeluk een zelfdenkende zeer slome en verwarde chip in gedaan? :')


gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 20:12

Stomme BCC -O-

Maar goed, ik ga inderdaad er wel mee terug. Ik vind het alleen zo raar, zo snel al. Ik wil gewoon weten waardoor het komt... Ik kan me niet voorstellen dat het een virus is, maar wat moet het dan zijn?

...
Ik ben gerpiegorp

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:17

Is waarschijnlijk een maandag exemplaar. :Y)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:29

Niet afwachten maar direct terug gaan. Hoe minder tijd tussen aankoop en klacht hoe serieuzer ze je zullen nemen namelijk.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:46

Ik heb eens ook ellende gehad met nieuwe laptop. Was een update. Kerel van media markt heeft toen de accu er 1 minuut uitgehaald en daarna deed hij het weer. Misschien proberen?

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:50

Kan aan norton liggen. Hier dito problemen mee gehad bij een nieuwe laptop. Norton verwijderd en G Data erop. Geen problemen meer.
Een van de beste anti virus die er is en stukken goedkoper.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:58

Terug naar de BBC en vragen om een nieuwe laptop. Ik heb Avira als antivirus ding, dat zou je ook kunnen proberen: werkt goed. Maar eerlijk? Ik heb nog nooit goede ervaringen gehad met Asus computers. De mijne ging binnen 5 maanden kapot, motherboard was compleet kapot vertelde de winkel. Sta je dan, een paar honderd euro lichter... Mocht er nog garantie op zitten zou ik je bijna aanraden om voor een ander merk om te wisselen.

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:21

BCC + ASUS = uhhhh.... niet echt een goede combinatie! Een medebewoonster hier kan er over meepraten...

Dus gewoon je geld terug vragen en elders een nieuwe flaptop kopen. Succes ermee! :)

Have You Hugged Your Horse Today?

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:41

Ik kan mij herinneren dat een vriendin na 5 vastgelopen/kapotte tablets van de BBC eindelijk een goeie had. Online misschien even rondkijken over je laptop of het vaker voorkomt bij jouw model.

Hey, jij ook hier?

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Nieuwe laptop werkt nu al niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:45

Kijk eerst eens of er niet al een virusscanner op stond vaak McAfee en samen met Norton krijg je dus problemen..
Tip Norton is echt waardeloos...

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Emj_23, Fientj, Ilse_C, inge_romeo, Jokonootje, maitestar23, Morpheus81, Orchideee, Samantha89, WithinYuuri, Wopkebrok, xReetch, YandexBot en 25 bezoekers