Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 18:24

Hallo allemaal!

Ik speel al een tijdje met het idee om eens alleen op citytrip te gaan! Ik heb niet direct iemand die mee zou willen of kunnen en het lijkt me ook heel spannend om eens alleen te gaan, geen rekening te houden met iemand anders.
Ik hou van alleen te gaan shoppen enzo, maar alleen op citytrip is natuurlijk nog iets heel anders.

Dus ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft, tips en tricks die handig zijn?

Ik weet ook totaal nog niet naar waar. Londen en Parijs zou ik heel graag heen gaan, maar daar wilt mijn mama ook graag eens heen dus dat doe ik misschien eens met haar. Praag lijkt me ook super gaaf, maar dat is wal vrij ver.
Want ik zou het liefst met de trein gaan, ik heb nog nooit gevlogen en zie het niet direct zitten omdat nu voor het eerst alleen te doen :o
Ik zit te denken aan Duitsland of misschien zelfs Nederland, maar ben benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben! :)
Amsterdam ben ik dit jaar met met familie geweest dus die valt al af.

Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible! ~ Audrey Hepburn
[ITP] Knappe tinker Dokus door Joyce Toebat


Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:30

Berlijn! Fantastische stad. Mooie parken, leuke winkelstraten en veel te zien over de oorlog. Je kunt er ook prima een fiets huren en lekker rondfietsen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:44

Wat vind jij leuk? Ga je voor het shoppen of voor musea of oude gebouwen?
Wil je ter plaatse alles met het OV of lopend doen?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:46

ik ga regelmatig op city trip. Met de trein kom je een heel eind. Parijs en Antwerpen pak ik eigenlijk elke winter wel een keer. Dit jaar wil ik met de slaaptrein naar Kopenhagen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:53

Berlijn! Prachtig mooie stad, er valt zo ontzettend veel te zien dat je er wel meerdere keren heen moet eigenlijk. En het openbaar vervoer is daar zo makkelijk dat je jezelf prima kunt redden.
Dit geldt eigenlijk ook voor Londen, maar door de immense grootte van de stad voelde ik me daar soms wel een beetje verloren en voelde ik me 's nachts niet 100% veilig daar.


RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:16

Niet alleen op vakantie geweest, maar veel steden zijn ook alleen wel prettig om rond te wandelen. Wat wil je vooral doen?

Berlijn is zeker een aanrader. En idd een fiets huren is fijn, het verkeer is goed en je kan veel meer km's maken.
Londen vond ik wat minder, maar is geen gekke stad hoor.

Andere mooie steden zijn handiger met het vliegtuig, Sevilla is prachtig, Boedapest is een fijne stad (doe ook de thermal baths!), Dublin is erg sfeervol, Florance is heel mooi! Olso vond ik ook een mooie stad.
Praag wil ik nog heen, Wenen, Krakau, Edinburgh lijken me ook tof :) Milaan is misschien een idee als je wilt shoppen?

"Een draver, is gaver" :D

Winged

Berichten: 33005
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:18

Alleen reizen is leuk :) Als je niet wil vliegen dan beperk je jezelf alleen wel in de mogelijkheden.

Heb je al aan Antwerpen gedacht?

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:23

Als je toch voor vliegen gaat, Rome <3 Bologna is ook een geweldige stad. Met de trein zou ik meer richting het oosten gaan, Berlijn en als het te doen is een mooie stad in Polen oid uitzoeken :)

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Winged

Berichten: 33005
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:23

Bologna was ik al snel uitgekeken na een paar uurtjes :+ Dan zou ik eerder voor Florence gaan :j

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:26

Barcelona is ook gaaf om te doen. Wel met het vliegtuig, maar je kunt vanaf het vliegveld de metro pakken en je zit zo in de stad. Je kunt met de metro naar alle bezienswaardigheden!

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:28

Ik ben van de zomer naar Beieren geweest. Ben twee dagen in Würzburg geweest, 4 dagen in Neurenberg, en heb een dagje Bamberg gedaan. Voordeel van Beieren is dat wanneer je in een stad niks meer te doen hebt er altijd wel leuke steden binnen 1 uur bereikbaar zijn met de trein.

Ik ben dan overigens wel iemand die echt voor de historie gaat, of het er goed shoppen o.i.d. is heb ik geen kaas van gegeten :+

Alleen op vakantie beviel mij eigenlijk heel goed! Met de trein reizen is ideaal. Denk dat ik deze winter in m'n uppie naar Londen ga, daar heb ik de vorige keer heel veel gemist door niet-meewerkende reispartner. Als je alleen bent kan je lekker zelf bepalen wat je wel of niet wilt doen :)

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:14

Anglofiel: er zijn regelmatig leuke aanbiedingen op Cambridge.

http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/eng ... /cambridge

Het Gonville hotel ligt middenin de stad, eigen parkeerplaats, tegenover Parker's piece en op vijf minuten lopen van het centrum.
Als echte studentenstad allerlei leuke eettentjes, niet te duur en veel leuks te zien en te doen naast uitgebreid shoppen. Vergeet niet om even bij de fudgekitchen langs te gaan: http://www.fudgekitchen.co.uk/index.asp

Als je langs gaat, breng dan een selectie mee voor me.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:21

Winged schreef:
Alleen reizen is leuk :) Als je niet wil vliegen dan beperk je jezelf alleen wel in de mogelijkheden.

Heb je al aan Antwerpen gedacht?


Valt mee hoor. Er zijn met de trein echt wel een hoop mogelijkheden. Alleen zijn wij niet gewend om zo te denken. TS woont in België als ik het goed begrijp en van daaruit heb je best makkelijk aansluiting op de internationale snelle treinen. Voordeel van de trein is dat je makkelijk een tussenstop kan maken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:25

Antwerpen, Brussel, Den Bosch, Groningen, Maastricht, Nijmegen, of in december Valkenburg, Keulen, Oberhausen.
Bij de NS spoordeelwinkel staan leuke aanbieden voor stedentrips

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:25

Het is jammer dat je liever niet wilt vliegen anders zou ik Dubrovnik aan willen raden.
Dit ligt in het zuiden van Kroatië en is echt een super mooie oude stad! Overigens heel leuk als je game of thrones fan ben: er zijn hier veel scenes opgenomen.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 10:20

Bedankt voor alle reacties al! Ik ga alle voorstellen eens opzoeken :D

Het niet zo dat ik nooit wil vliegen, maar om dat nu voor de eerste keer helemaal alleen te doen zie ik niet zitten. En hopelijk zijn er wel leuke opties om met de trein te doen.

Ik woon inderdaad in België en ik ga regelmatig naar Antwerpen om te shoppen. Dus om daar nu op vakantie te gaan lijkt me niet zo speciaal. Al zie je de stad dan natuurlijk eens heel anders, dus het staat nog wel op mijn lijstje!

Wat ik graag doe: gewoon de stad wat verkennen, rondwandelen, bezienswaardigheden bekijken, wat cultuur opsnuiven,.. Shoppen vind ik ook leuk, maar alleen daarvoor zou ik nooit gaan.

Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible! ~ Audrey Hepburn
[ITP] Knappe tinker Dokus door Joyce Toebat

Winged

Berichten: 33005
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:23

Jennyj01 schreef:
Winged schreef:
Alleen reizen is leuk :) Als je niet wil vliegen dan beperk je jezelf alleen wel in de mogelijkheden.

Heb je al aan Antwerpen gedacht?


Valt mee hoor. Er zijn met de trein echt wel een hoop mogelijkheden. Alleen zijn wij niet gewend om zo te denken. TS woont in België als ik het goed begrijp en van daaruit heb je best makkelijk aansluiting op de internationale snelle treinen. Voordeel van de trein is dat je makkelijk een tussenstop kan maken.

Ik heb zelf van Portugal naar Griekenland getreind, dus ik weet echt wel hoe en wat qua mogelijkheden. Ik weet ook hoe het is om 6 a 7 uur in de trein te zitten naar een locatie ;)

Als je in Belgie woont: Toevallig al eens in Luxemburg geweest?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Alleen op citytrip: tips, ervaringen en naar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:08

Jammer dat jouw voorkeur niet uitgaat naar vliegen. Dublin is namelijk een hele leuke stad om in je eentje naar toe te gaan. Leuke, compacte stad met een leuk toeristisch centrum waar je ten eerste gezellig zit, maar ook veilig bent. De ieren zijn over het algemeen heel aardig, behulpzaak en nieuwsgierig waardoor je snel aanspraak hebt.

Wat vliegen betreft: ik snap wat je bedoelt en ik kan me goed voorstellen dat je de eerste keer liever niet alleen wilt. Maar naar bijvoorbeeld Dublin stelt het niet veel voor. Je bent er in anderhalf uur.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:44

Winged schreef:
Bologna was ik al snel uitgekeken na een paar uurtjes :+ Dan zou ik eerder voor Florence gaan :j


Weet niet wat je precies gedaan hebt dan maar ik ben een liefhebber van Italië en ik ga binnenkort voor een hele week ;) En ga me geen moment vervelen.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105 en 89 bezoekers