Op zoek: springles omg. Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 15:34

Hi!

Omdat ik springen erg leuk vindt, ben ik me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op springlessen omgeving Amersfoort. Er is best wat keuze, dus vroeg ik me af of er ervaringen zijn?
Tot nu toe heb ik deze opties gevonden:
- Marcroix: springles, helaas kan ik niet op maandag dus dit wordt het hem niet.
- Manege de Mallejan: klinkt erg leuk, les op donderdag om de week.
- Manege Groenendaal: Springcursus van 10 lessen, is helaas (te) duur.

Maar eerlijk gezegd ben ik niet erg van de manege's, tenzij er een goede sfeer is en er goed omgegaan wordt met paardenwelzijn. Ik ga dus ook sowieso proeflessen doen.

Ik beschik niet over een eigen paard/pony, dus het wordt dan een manege/een particulier die les geeft op eigen pony/paard.

Heeft iemand ervaringen met springlessen in deze omgeving? Of aanraders, mag ook particulier?

Alvast bedankt! :)


Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:52

Wat is je budget?

heb vertrouwen, houd moed


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:54

Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je budget maar ik kan je Lammert Laseur aanraden. :j Komt op locatie. Ik les regelmatig bij hem bij stal Groenendaal, dan komt er nog wel €10 bak huur bovenop.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:01

Ongeveer €15-20 is wel echt de max.

Nann, is dat ook zonder eigen paard?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:05

Quanneh schreef:
Ongeveer €15-20 is wel echt de max.

Nann, is dat ook zonder eigen paard?

Oh sorry, ik las dat je wel een eigen paard had.. :7 Nee dan houdt dat op. Mijn excuus!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:09

Ik heb even rond gekeken maar de meeste echt spring gerichte cursussen zijn boven je budget. Groenendaal is dan nog het goedkoopst, 207,50, iets boven je budget dus maar.

Op groenewoude is er een springcursus die vrij prijzig is, maar ze hebben wel een wekelijkse springles. Misschien zou je daarvoor kunnen kijken?

heb vertrouwen, houd moed

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:18

Putten is misschien een beetje ver voor je, maar op Stal Ermelo gaat de spring cursus weer van start vanaf oktober. Dit is dan een heel parcours.

Ook kun je eens per maand een losse les volgen. Dit zijn enkele sprongen.

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:22

Voor echt goede springlessen en wat je noemt goed welzijn van de paarden, passend tuig ed denk ik dat het lastig wordt om te slagen in de omgeving hier. Groenewoude vind ik de ponys in enorm kleine gore stallen gehuisvest, en het niveau is niet zo denderend dat je er echt wat leert vind ik. Manege mallejan zijn de sprongen echt laag, mijn buurmeisje is nu naar een andere manege opzoek omdat zij ook meer wilt springen. Marcroix geen ervaring mee. Wil je geen bijrijdpaard? Dan is het bijvoorbeeld wel leuk om lessen van inderdaad Lammert of Albert te volgen. Maar ik weet niet hoe je qua tijd zit. Bij ons op stal zijn wel meer bijrijders die springles volgen.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 11:36

Bedankt allemaal! Ik realiseer me inderdaad dat mijn budget niet erg hoog is, maar ik heb op dit moment niet echt meer. Maar ik ga zeker even kijken naar alle opties!

@liekec: ik wil ontzettend graag een bijrijdpaard/pony, maar ik ben nog steeds op zoek..

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:51

De pony's staan inderdaad in vrij smalle stallen maar de paarden hebben op Groenewoude normale boxen.

Er is ook een cross weiland op de manege dus in de zomer zal je dat ook een aantal keer doen! De springles was altijd op vrijdagavond, dus misschien is dat nog zo! Niveau.. Ja, niet zoals met een eigen paard maar er wordt altijd een geheel parcours gebouwd en je leert prima de basis. Voor een manegeles vond ik het altijd prima.

heb vertrouwen, houd moed

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Op zoek: springles omg. Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:48

Ja het is heel lastig in de omgeving, heb ik zelf ook last van gehad. Nu gelukkig een eigen, maar ik red het voor alsnog prima zonder bijrijder. Ik hoop dat je iets vindt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Vagabondo en 11 bezoekers