De knop om, waardoor?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 23:05

Iedereen denkt wel eens om zijn leven aan te pakken, om te gooien of zijn slechte gewoontes aan te pakken. Soms doe je een poging, lukt niet echt. Het blijft sluimeren in je gedachten.

En dan zijn er van die momenten dat de knop omgaat. Nu pak ik mijn spullen en ga emigreren, nu ga ik anders eten en sporten. Nu ga ik een andere cariére starten of voor mezelf beginnen.
Je gooit je leven om en het lukt, het is geen poging, het gebeurt! Het balletje gaat rollen.....En: Je bereikt die marathonfinish, je koopt dat paard en traint naar de ZZ- zwaar. Je valt 40 kilo af en bent fitter dan ooit.

Nu heb ik zelf zat van dat soort sluimerende ideetjes, zoals iedereen denk ik. En vroeg me ineens af, wanneer zou er ergens een knop omgaan om het te realiseren? Hoe werkt dat in je hoofd? En welk 'plan' van de tien wordt het dan?

Zomaar benieuwd, vertel eens, hoe ging bij jullie de knop om? Welk moment is beslissend geweest voor jou ommezwaai in het leven?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:14

Wij zijn in januari voor ons zelf begonnen maar daar ging wel een paar jaar voorbereiding aan vooraf.
Ik wil van de week wel even het hele verhaal uittypen als ik tijd heb.

Polly en Lambo --> PolBo haha :P
Bedankt voor alles maatjes....
* Door halen wat niet van toepassing is, ik heb dyslexie -:)

Anoniem

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:15

Bij mij is er een knop omgegaan nadat ik gezien heb hoe kort het leven kan zijn. Waarom iets doen of ergens mee doorgaan waar je niet gelukkig van wordt...

Anoniem

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:25

Bij mij gaat er altijd pas een knop om als ik op het punt sta alles te verpesten. Klinkt heel stom, maar neem bv school. Ik heb nooit tijd in school gestoken, altijd een beetje aangekloot, hakken over de sloot. Op het HBO kwam ik daar niet mee weg, waardoor ik twee jaar letterlijk weg heb gegooid en uiteindelijk op een opleiding terecht ben gekomen waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Jammer genoeg ging het ook daar het eerste jaar niet van een leien dakje (door andere omstandigheden, let wel) en ik heb er toen echt voor moeten knokken. Toen ik de kans kreeg om mijn eerste jaar opnieuw te doen ging de knop om en heb ik geen enkel cijfer lager dan een 6.5 gehaald, en het overgrote deel zelfs boven de 7.5.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:18

Ik was het zat, heb een eigen paard gekocht in april en ik was met 80 kg voor mijn lengte te zwaar. Voelde me ook niet prettig op hem. Op 24 mei ging de knop om en ik ben inmiddels 12KG kwijt, ben pas tevreden als ik op 65 zit. Nog eventjes door, had niet echt een plan. Alleen ik heb geen dag getwijfeld of gedacht aan stoppen. Dit is mijn nieuwe levensstijl! Rijden gaat beter, ik voel me beter en nu die ring nog in! :-)

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 02:04

WiancaR schreef:
Bij mij is er een knop omgegaan nadat ik gezien heb hoe kort het leven kan zijn. Waarom iets doen of ergens mee doorgaan waar je niet gelukkig van wordt...


Dit inderdaad, mijn mama had heel haar leven gespaard voor haar grote droom: emigreren en een artisanale bakkerij beginnen in Frankrijk. Toen ze eindelijk op 55j haar plannen ging waarmaken, was ze een jaar later dood.

Dus van zodra ik daarvan bekomen was heb ik beslist niet langer uit te stellen en NU te zorgen voor een goed paard in de sport.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:04

polbo schreef:
Wij zijn in januari voor ons zelf begonnen maar daar ging wel een paar jaar voorbereiding aan vooraf.
Ik wil van de week wel even het hele verhaal uittypen als ik tijd heb.


Omg. Jij bent het schapenmeisje! Dat is wel lang geleden zeg! Leuk om zo nog een keer terug te lezen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:17

Op het moment dat ik mij realiseerde dat ik echt niet gelukkig was met de situatie ging de knop om. Naar lang ertegenaan hikken trouwens.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:20

Bij mij ging de knop om toen ik met mijn paard was gevallen en besefte dat ik enorm veel geluk heb gehad dat ik het nog na kan vertellen of niet als een kasplantje leef.
Ik ben na de revalidatie van baan gewisseld, ben voor mezelf gaan werken, waardoor ik van mijn passie mijn werk kan maken. En ook in de kleinere dingen is de knop om gegaan. Door meer te genieten, minder in de sleur te gaan zitten en de leven in het moment.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:16

Als je het echtechtecht diep van binnen wil, dan gaat die knop om :) Tot die tijd wil je het niet voor de volle 100% en ben je ook nog niet bereid om heel veel andere zaken ervoor op te offeren.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-16 09:56

phormicola schreef:
Als je het echtechtecht diep van binnen wil, dan gaat die knop om :) Tot die tijd wil je het niet voor de volle 100% en ben je ook nog niet bereid om heel veel andere zaken ervoor op te offeren.


Dat snap ik, en je zal ook ongetwijfeld een aanloop hebben naar het aha-moment. Maar ik ben zo benieuwd naar dat omslagpunt. Eureka momentjes die je over het dooie punt heen hebben gekregen. Die prikkel waardoor het ineens wėl lukte.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:17

Geloof, en heel veel moed. Durf groot te denken. Maar het allerbelangrijkste: focus! Kies 1 ding, en ga ervoor.
Ga niet wachten op dat omslagpunt, maar ga het doen!

De knop ging bij mij om bij het besef dat je bijna alles kunt bereiken wat je wilt, the sky is the limit. Noem het naïef, maar ik heb hierdoor veel meer bereikt dan wat ik 5 jaar geleden had durven dromen. Weet je wat ik nu wil bereiken? De ZZ-Zwaar met mijn eigen paard. Ik heb nog niet eens een paard :+ , ik ben aan het sparen en ben nu nog bijrijdster, en ben 8 jaar geleden ooit eens L2 gestart, maar toch ga ik het halen. Want elk stapje dichterbij is er 1. :D En mindset is alles.

Dus probeer al die kleine ideetjes niet allemaal tegelijk aan te pakken. Schrijf ze op, op een mooie lijst zodat je ze niet vergeet, maar begin met 1 ding.


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:22

Moeder worden. Heeft zo'n bron inspiratie aangeboord waardoor ik nu gericht dingen wil veranderen. Hij is de beste motivatie die ik mij ooit kon voorstellen. T is dat ik nog in de ziektewet zit, maar dat geeft mij mooi ook tijd om alles na te lopen etc

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:08

Bij ons waren de omstandigheden zo dat we gewoon de gok gewaagd hebben om naar Frankrijk te verhuizen.

Ik zat niet helemaal lekker met m'n werk en eigenlijk al op zoek naar wat anders.
M'n vrouw die kwam op dat moment net uit d'r 2e burn-out en daar wilde we geen 3e bij hebben.

Het huis in Frankrijk was al in eigendom maar meer met het idee om het "later" als vakantiehuis te gebruiken.

Maar om voor beide een nieuwe start te creëren zijn we dus gewoon naar Frankrijk vertrokken.
Dat is 3 jaar geleden, maar zijn nu pas op het moment aangekomen dat we gaan beslissen wat we hier precies gaan doen om van te kunnen leven ;)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Durante

Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:21

vuurneon schreef:
Moeder worden. Heeft zo'n bron inspiratie aangeboord waardoor ik nu gericht dingen wil veranderen. Hij is de beste motivatie die ik mij ooit kon voorstellen. T is dat ik nog in de ziektewet zit, maar dat geeft mij mooi ook tijd om alles na te lopen etc



Bij mij ging de knop een tijdje geleden ook om, en ging ik nadenken over kinderen.
In het verleden wou ik geen kinderen, maar je wordt ouder, en raakt mensen kwijt, én vrienden om je heen krijgen kinderen... en toen leerde ik mijn huidige vriend kennen, die wel gek met kinderen is.
Toen raakte ik zwanger, en ik was ontzettend blij, maar het liep uit op een miskraam.
Maar we gaan nu weer door, en we zien wel of het gaat lukken.

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:26

Bij mij is de knop omgegaan doordat mijn maatje, mijn alles, mijn leven plotseling overleed. Sindsdien ben ik actiever, heb ik meer aandacht voor de mensen en de paarden rond me en heb ik echt mij gefocust op sommige dingen.

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:34

Als je het echt zat bent om in een situatie te zitten. Veel heeft idd met mindset te maken.

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:37

Ik wist nooit welk werk ik wilde gaan doen. Ofja, ik had 1 ding dat ik wel wilde maar niet kon realiseren. Met hulp heb ik het kunnen realiseren en ben in januari dit jaar mijn eigen zaakje gestart, die hartstikke lekker loopt ook nog eens.

La Vie en Rose 

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:47

Hier kwam het inderdaad ook op een moment dat ik er echt klaar mee was. Ik wilde al langer (weer) afvallen, maar gewoon geen zin om aan te beginnen of ik viel al snel in een verkeerd patroon. Na maanden balen van mijn lichaam, zag ik ineens een oud stalgenootje langskomen op FB en ze zag er echt goed uit! (Was ook wat kilo's kwijt) Dat was het moment dat er bij mij ook echt een knop omging van "dat wil ik ook en ik begin er maar gelijk mee".
Nu bijna 3 maanden verder en 15 kilo lichter :):) (en hopelijk nog meer)

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:52

Wauw knap hoor Dreamy!

Hier is de knop ook om, om af te vallen, om weer meer met mijn paard te doen, harder voor school te werken en zowiezo te zorgen dat ik beter in mijn vel kom te zitten :)

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:59

Ik kan je echt het boek 'Better than Before' ('Steeds beter' is de Nederlandse titel) van Gretchen Rubin aanraden. Dat gaat over gewoontes, waarom het soms wel en soms niet lukt veranderingen vol te houden, welke strategieën je kunnen helpen, en hoe verschillende 'persoonlijkheidstypes' zichzelf het best een nieuwe gewoonte kunnen aanleren. Het is heel vlot en makkelijk leesbaar geschreven, zeker geen droge stof, en heeft me echt een boel inzicht (en goeie nieuwe gewoontes!) gegeven :)
Zie voor meer info --> https://www.bol.com/nl/p/better-than-be ... ype=browse

Bij mij is de knop begin dit jaar om gegaan. Mijn goede voornemen was om bij twijfel geen NEE meer te zeggen maar JA *\o/* Klinkt klein, maar dat heeft echt een enorme impact, ik durf en kan veel meer dan ik dacht :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-16 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Time2Tri

Berichten: 6106
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:01

Ik heb twee zo momenten in mijn leven gehad ..

Allereerst ...tja :o? hoeveel jaar geleden ..zeker tussen 15 en 20 jaar ..
Ik rookte behoorlijk , en had op een gegeven moment een echt dikke bronchitis , met
groene brokjes en al ...
Ging naar stal ...had mijn sigaretten in de auto gelaten , zit vervolgens in de kantine
en vraag toch iemand om een sigaret 8)7 .
Inhaleren ging niet ..dat deed zo zeer ..dus ik zat daar te puffen .
Toen had ik zo,n moment , waar ben ik in godsnaam mee bezig ...ik ben
niet goed wijs .
Die zelfde dag de rest van mijn sigaretten , aanstekers weggegeven en nooit meer
gerookt .

Ten tweede :
2013 ...de weegschaal gaf 103 kg aan ...toen dacht ik ..dit kan zo niet verder gaan
want dit gaat alleen maar oplopen .
Eigenlijk heel geleidelijk mijn eetpatroon veranderd ..door eerst bewust te worden van
wat ik at , en vervolgens andere keuzes te maken .Daarbij 3 x per week gaan sporten ...
Ben het eerste jaar 30 kg afgevallen ..zonder te moeten hongeren of alleen wortels te eten .
Nu ..37 kg lichter , en een buikwandcorrectie vorig jaar heeft het leven heel andere
prioriteiten gekregen .
Voel me heerlijk , zit lekker in mijn vel ..en kan makkelijk mijn gewicht houden .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 14-09-16 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:03

Bij mij is er 2 jaar geleden een "knop omgegaan", doordat ik een lelijk ongeluk had met mijn lieve haflinger.
(Ik hing letterlijk verstrengeld in de longeerlijn achter mijn haflinger, terwijl er vandoor schoot op de weg. Het had allemaal zo anders kunnen aflopen...)
Maar door dit ongeluk ben ik wel gaan nadenken, wat ik echt belangrijk vind en heb ik "mijzelf" meer en meer (terug) gevonden.
En tot op de dag van vandaag, ben ik zo blij hier mee.


Tsjah en de knop om "ineens gezond te eten, meer te sporten en af te vallen" zetten is tot nu toe een dingetje. Ik kan de knop niet vinden :')
Ach ja, ik ben gezond, blij en tevreden met wat ik heb. Dat telt zwaarder mee dan -5/10kg ;)


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:12

Toen ik een foto zag van mezelf op bruiloft van vrienden, 7 weken na de geboorte van m'n tweede zoontje en ik BAALDE van mezelf. Toen kwam ik zo'n Facebook bericht tegen van een healthcoach die met juice plus werkt, en heb haas benaderd. Inmiddels zit de detox week erop, en ben ik met het programme gestart en weeg ik al 2.5 kilo minder.
Die foto is m'n 'never nooit meer' en hoop in totaal 15 kilo lichter 2017 in te gaan

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

xJurdyWonanx

Berichten: 4044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: De knop om, waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:20

Voor mij is dat het moment dat ik vegatarier werd. Ik leerde iemand kennen die veganist is en ik sta opzich altijd wel open voor verhalen van anderen en hoe meer we met elkaar omgingen en hoe vaker we gesprekken hadden dat ik er toch wel benieuwd naar was en steeds minder vlees eten en ineens bedacht ik me dat ik helemaal niks meer ging eten. Is nu een maand of 5 geleden en probeer zoveel mogelijk dierlijke producten an sich te vermijden.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Bindy73, CupCakes_, DDD3, GoogleAdsense, Josien_, noordje, ontherun en 38 bezoekers