stil te staan ​​tijdens poetsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagira
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-05-15

stil te staan ​​tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 22:10

Hoe kan ik mij paard dat leren?Hij is wel lief maar ongeduldig en snel afgeleid. Na korte tijd begint hij trappen, bewegen etc.. Ik wil niet hem bestraten en slaan, maar ik wil dat hij rustig blijven.
Hoe kan dat?

PS: ik heb hem paar weken geleden gekocht..

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: stil te staan ​​tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:15

Hoe oud is hij?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:29

Gewoon iedere keer corrigeren en beginnen met niet te lang bezig zijn. Lijkt me geen hocus pocus als ik eerlijk ben.

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: stil te staan ​​tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:31

Hier ook de vraag, hoe oud is hij?

Mijn jonge paard had er ook lang moeite mee. Maar met veel geduld kan hij nu keurig stil staan op de poets plaats.

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:35

Trappen mag hij niet, dan mag je heb best eventjes een tik geven. Je moet wel konsekwent zijn. Als hij vooruit loopt, weer naar achter zetten en daarna belonden door een aai te geven. Als hij je probeert te pletten of tegen je aan gaat leunen, gewoon wegduwen en stemverheffing. Staat hij netjes stil belonen.
Ik zou niet met snoepjes en dat soort poespas aan het werk gaan want dan krijg je al snel een paard die het doet om de snoepjes.
Ook al heb je hem pas een paar weken, het is beter om meteen konsekwent en zeker van je zaak te zijn. Als je hem niet corriegeert heb je er later alleen maar last van.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:37

Ellebel123 schreef:
Trappen mag hij niet, dan mag je heb best eventjes een tik geven. Je moet wel konsekwent zijn. Als hij vooruit loopt, weer naar achter zetten en daarna belonden door een aai te geven. Als hij je probeert te pletten of tegen je aan gaat leunen, gewoon wegduwen en stemverheffing. Staat hij netjes stil belonen.
Ik zou niet met snoepjes en dat soort poespas aan het werk gaan want dan krijg je al snel een paard die het doet om de snoepjes.
Ook al heb je hem pas een paar weken, het is beter om meteen konsekwent en zeker van je zaak te zijn. Als je hem niet corriegeert heb je er later alleen maar last van.

Precies. Zo simpel is het. De leeftijd heeft er ook niet zo veel mee te maken hoor, zelfs een veulen kan het. Je moet er bij een jong paard alleen wel rekening mee houden dat ze zich nog niet zo lang kunnen concentreren en dus is op tijd stoppen extra belangrijk.

Bagira
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-05-15

Re: stil te staan ​​tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 23:45

Hij is 7 jaar oud.
Bedankt allemaal!
Soms ik denk dat hij dat doen om naar mij reactie te kijken, mijn aandacht wil krijgen of zo..

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:29

Inderdaad duidelijk corrigeren, en als ie je aandacht wilt, dan zeg ik kriebelen tijdens poetsen en rustig stoppen met het kriebelen :j