Laten jullie je zadel op de manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Laten jullie je zadel op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 11:18

of neem je hem mee naar huis?

Ik sta op een kleine stal waar het savonds uitgestorven is dus een beetje dief kan zo mijn zadel mee nemen die heeft alle tijd om het slot open te breken en op zijn gemakkie weer weg te gaan.

Zijn er sloten die bestand zijn tegen inbraak?en zo ja waar kan je die kopen en hoeveel kost het?
Hoe neem je je zadel mee naar huis?gisteren heb ik hem meegenomen op de fites maar dat was niet zo';n succes hebben jullie tips?

Illusiongirl

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:30

Nou bij ons was het ook dood, omdat daar een zadelkamer was waar savonds ook niemand kwam daar is een keer ingebroken, en ons zadel was gelukkig niet weg

En waar we nu staan is het ook dood, maar wij hebben een kast met ingebouwd slote dat kei moeilijk opengaat, en we hebben er nog een gewoon slot op dus...

Of heel soms nemen we het mee in de auto!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:33

Vroeger deed ik dat wel ja, ze hingen wel in een afgesloten zadelkast maar het was helaas geen probleem om deze open te breken. Nu laat ik het zadel achter in de zadelkamer. Deze zadels hangen ieder in een beugel waar een rond slotje aan vast zit. Ieder heeft z'n eigen sleuteltje om bij haar zadel te kunnen. DAn gaat s'nachts de deur op slot + een alarm erop. Minder risico dus.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:39

op de fiets gaat toch juist makkelijk?
(over je stuur heen)
maar ik zou hem ook mee naar huis nemen als ik jou was

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 12:20

Ik was op een herenfiets dan zit die stang in de knoop met de zweetbladen en kun je niet sturen ik lag dus zowat met zadel en al op de grond Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 31-10-02 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:23

Bij de vorige stal had in ik de stal een kast. Dit was de schuine kant van de stal (van onder tot boven) en daar had ik een slot op. Dus mocht iemand kwaad willen moeten ze eerst bij je paard in de stal en dan ook nog een slot opbreken in een stal waar een paard in staat. Wellicht is dat een idee?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:40

Bij ons is afgelopen zomer 3x in 1 week ingebroken. Hele grote reden om alles van een beetje waarde mee naar huis te nemen.

Ze hebben wel speciale beugels waar je je zadel kan ophangen met een slot erop. Verzekeren kan ook (Interpolis)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 14:47

Zadelkamer met 3 sloten, plus nog een aparte, in de muur verankerde, beugel met goed slot over het zadel heen. Ook nog 2 rottweilers. Zadel blijft dus op stal.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:11

Ik dacht inderdaad ook aan een zadeldrager met slot erop!

Artikelnr.:4001325 € 34.95
Zadeldrager anti-diefstal

Zo een?(Van www.agradi.nl)

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:13

voor je verzekering (de meesten) moet je een zadel achter een slot hebben zitten (kast of zadelslot) anders willen ze niet uitbetalen...
een zadelsteun die afsluitbaar is is een goeie optie ..

ik heb een westernzadel en daar heeft mijn vader een bok voor gemaakt met een pin erop de door het gat tussen de boom en zitvlak gaat dan een oplaat erop met gat voor knop en pin en dan slot erboven .. zadel zit muurvast en ze kunnen hem niet meenemen....
daarbij komt dat je je zadel apart kunt verzekeren bij bv de verzekering van je paard (AMEV) maar vaak zit het ook bij de inboedel van de manege of pensioneigenaar.. zou dat ook eens vragen..