migraine --> afkeuren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

migraine --> afkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 19:25

3 maanden ben ik vrij geweest van migraine, ik kreeg al ijdele hoop...
Die hoop is de grond weer in geboord, want ik zit nu met 3 aanvallen in 2 weken tijd.
Ik heb nu eindelijk mijn stekkie gevonden, en ben ontzettend bang dat mijn baas straks zegt , stef, je bent een beste meid, maar je bent teveel ziek, houdoe....

Nu sprak ik iemand die zei of ik me niet gedeeltelijk af kon laten keuren.
Nu heb ik hier dus totaal geen flauw benul van, iemand die me hier meer over kan vertellen???


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:42

En dan? Wil je een uitkering?

Nulla tenaci invia est via

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 19:45

geen idee, ik heb totaal geen idee hoe dit uberhaubt werkt.
Wil zowiezo wel blijven werken hier

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:15

Misschien met je baas overleggen?
Brief van de huisarts?

Het kan natuurlijk zijn dat je spanningen hebt en daar door meer last van aanvallen hebt, en straks ben je er misschien zomaar weer een paar maanden vanaf.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:20

Heb je er al medicijnen voor?
Of een aangepast dieet?
Kan namelijk een hele hoop helpen..

Sterkte in ieder geval!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:29

Ik zou, als ik jou was, proberen om NIET afgekeurd te worden,....... anders kom je thuis te zitten met een uitkering en kan je dus naar je baan fluiten.

Ook wordt het dan moeilijk om weer aan een (goede) baan te komen, omdat je dan al een keer afgekeurd bent.

Heel simpel gezegd: kijk eens naar een afgekeurd paard. Wie wil die hebben, en als ze m willen hebben, wat willen ze er dan voor betalen??? Niets dus.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 30-10-02 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:37

meid, ik heb ook al jaren migraine. Je moet eens kijken wat voor jou het beste werkt. Er zijn allerlei medicijnen voor. Ik zelf gebruik ibuprofen en een bak koffie. Bij sommige mensen word migraine juist veroorzaakt door koffie, maar bij helpt het. Bij migraine worden de bloedvaten in de je hoofd groter hierdoor krijg je hoofdpijn. Door de cafeine krimpen ze weer iets. Ik ben nu bezig met acupunctuur. Niet zelf natuurlijk dat laat ik doen door een erkend persoon. Deze acupuncturisten kijken naar de gehele persoon. Mischien kan hij achterhalen waar het door getriggerd wordt en je helpen met je kwaal.
Succes en als je er meer over wil weten dan email je me maar, ik wil je graag helpen want ik weet zelf hoe vervelend migraine is
Groeten van Linda

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:49

Afkeuren ???
Dat wordt alleen gedaan als je een handicap hebt of zo'n ernstige ziekte/belemmering dat je echt niet meer kunt werken, en waar ook geen behandeling voor mogelijk is.
Dan moet je denken aan mensen met geamputeerde ledematen, ongeneeslijke ziektes ed., en zelfs die worden vaak slechts voor een percentage afgekeurd.
Ik nog nooit gehoord dat iemand met 3 migraine-aanvallen in 3 maanden tijd afgekeurd werd.

En ook al zou het kunnen, dan zou ik het persoonlijk ook niet willen, zou er echt alles voor over hebben om niet in de WAO terecht te komen.
Je bent nog zo jong en je hebt nog een hele toekomst voor je, daar past de WAO toch niet bij ?
Je komt dan ook automatisch terecht in het circuit van de uitkeringen, kan me niet voorstellen dat je dat wilt, en kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dat nodig is.

Migraine is een heel vervelende kwaal, ik spreek uit ervaring; de dagen dat ik kotsend en sterrenkijkend m'n dagen doorbreng zijn helaas niet op tig handen te tellen.
Toch zijn er oplossingen voor te vinden, het is echter wel een kwestie van "de lange adem" en soms veel medicijnen uitproberen en een andere levensstijl aanmeten.
Het kan dus wel; waar een wil is, is een weg, ook al valt het soms echt niet mee.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:15

Ik denk dat je eens een voetreflexmassage moet proberen!! Klinkt erg raar, maar juist zulke mensen komen af van hun hoofdpijn door zo'n massage. Ik kan wel even kijken voor je of ik iemand in jou buurt kan vinden, en anders ben je bij mij binnenkort van harte welkom!!
pb me anders voor meer informatie over de voetreflex..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:24

youngster schreef:
Klinkt erg raar, maar juist zulke mensenkomen af van hun hoofdpijn door zo'n massage.


Wat voor mensen zijn dat?
Zijn 'zulke mensen' met migraine anders dan 'mensen met migraine'?

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:33

youngster schreef:
Ik denk dat je eens een voetreflexmassage moet proberen!! Klinkt erg raar, maar juist zulke mensen komen af van hun hoofdpijn door zo'n massage. Ik kan wel even kijken voor je of ik iemand in jou buurt kan vinden, en anders ben je bij mij binnenkort van harte welkom!!
pb me anders voor meer informatie over de voetreflex..


Wat bedoel je precies met "zulke mensen" ? Verward
Gaat dat over de reden waarom mensen migraine krijgen (voor ons waarschijnlijk nogal lastig in te schatten) of om mensen die overwegen zich af te laten keuren ?
Laatst bijgewerkt door Oscar op 30-10-02 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:34

Margreet schreef:
Wat voor mensen zijn dat?
Zijn 'zulke mensen' met migraine anders dan 'mensen met migraine'?


tja, je kán op alle slakken zout gaan leggen he?

Stef, als je afgekeurd zou worden om je migraine (wat ik niet denk) dan zou een volledige afkeuring logischer zijn, omdat je niet weet wanneer en waarom je die aanvallen krijgt. En volledig afgekeurd zijn betekent idd een WAO uitkering. Waar wrs weinig van overblijft aangezien Pepper ook een fulltime baan heeft. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Ik ken ook twee personen die last hadden van migraine de een heeft acupunctuur gedaan en de ander loopt bij een homeopaat. Ze hebben er beide wel baat bij gehad. Ik kan er verder weinig over vertellen, dan zou ik het na moeten vragen. Wellicht kan je het met je arts bespreken?

זכור


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:39

lis schreef:
tja, je kán op alle slakken zout gaan leggen he??


Dit was toch echt een serieus bedoelde vraag hoor van mij met naar ik dacht toch best wel nuttige tips.
Verklaar je nader !

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:43

Was een reactie op margreet, die alleen op een beetje vreemde uitdrukking van youngster ingaat en verder niets bijdraagt aan het topic. Ergerde me een beetje aan de toon van haar bericht, had het idee dat het puur provocatie was. Maar goed, we gaan offtopic Lachen

זכור

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 21:46

tuurlijk wil ik (zeker na het lezen van dit) niet afgekeurd worden, maar die persoon bracht het als een soort hemeltje, ik zou parttime werken, en de rest een uitkering krijgen.
Ik wil gewoon werken, net als ieder ander mens.
Ik heb eindelijk mijn stekkie gevonden, en dat zou ik niet graag opgeven

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:46

Nee, jij draagt nu lekker iets bij...
Het was een vraag, geen provocatie. Suggestieve beweringen van jouw kant kan ik niet waarderen.

Maar goed, off topic, sorry Stef. Hoop dat iemand je verder kan helpen. Aan de 'misschiens' en 'waarschijnlijks' tot nu toe heb je ook niet veel.

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:46

stef, ik ken je situatie niet, maar het hoeft helemaal niet in jouw voordeel te zijn als je je laat afkeuren. is het misschien slim om je te laten behandelen, of ben je al in behandeling? dan zou je dit ook met je arts kunnen bespreken.

Amor Vincit Omnia

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:53

stef schreef:
tuurlijk wil ik (zeker na het lezen van dit) niet afgekeurd worden, maar die persoon bracht het als een soort hemeltje, ik zou parttime werken, en de rest een uitkering krijgen.
Ik wil gewoon werken, net als ieder ander mens.
Ik heb eindelijk mijn stekkie gevonden, en dat zou ik niet graag opgeven


Als je sommige mensen hoort praten, dan lijkt het soms inderdaad de hemel op aarde.
Schijn bedriegt, in de praktijk is het allemaal geen rozengeur en maneschijn.

Je instelling is in elk geval goed, je wilt graag werken en doet er ook je best voor.
Met zo'n motivatie hoef je je echt niet te schamen als het eens een dag wat minder gaat, ook je baas zal vast zien dat je er voor 200% voor gaat en dat met een beetje geluk ook waarderen.

Nu alleen nog een passende oplossing voor de migraine zien te vinden.....
Dat komt ook vast wel goed, er zijn tegenwoordig goede behandelingen voor zodat het in elk geval een stuk draaglijker wordt.
Niet opgeven hoor, ook voor jou is er een oplossing te vinden

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:55

Margreet schreef:
Nee, jij draagt nu lekker iets bij...
Het was een vraag, geen provocatie. Suggestieve beweringen van jouw kant kan ik niet waarderen.


Ik heb wel degelijk wat bijgedragen, volgens mij.
Maar goed, het was kennelijk niet provocerend bedoeld, dus bij deze bied ik je mijn excuses aan.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:57

Tegenwoordig is er zo vreselijk veel gesneden in het WAO gebeuren dat je daar echt alleen maar slechter van wordt. Ik zou er alles aan doen om toch maar actief te blijven in het arbeidsproces. De arbo-arts kan je daar vast wel wegwijs in maken.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:42

lis schreef:
En volledig afgekeurd zijn betekent idd een WAO uitkering. Waar wrs weinig van overblijft aangezien Pepper ook een fulltime baan heeft. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.


In de WAO kom je pas als je een jaar (gedeeltelijk) in de ziektewet hebt gezeten. Een baas is verplicht om zijn werknemer een jaar door te betalen. Voordat dat jaar voorbij is krijg je een oproep voor een keuring. Maar je wordt tegenwoordig echt niet zomaar (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt verklaard. En zeker niet voor migraine.

Bij ons in het bedrijf zijn ook veel mensen met migraine. Zij melden zich ook vaker ziek dan een ander, maar het is vaak maar voor 1 dag. Dit wordt gewoon geaccepteerd omdat het verder goede krachten zijn. Er zijn overigens werknemers die bij elkaar meer dagen ziek zijn per jaar doordat zij wel 4 keer per jaar (een verzonnen) griep hebben.

Dus: Laat gewoon zien dat je het naar je zin hebt, en zorg dat je baas tevreden over je werk is. Dan komt het vast wel goed.

Succes met je baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:54

Net als iedereen wil ik je adviseren om coute que coute uit die wao te blijven. Het is voor jou waarschijnlijk toch geen oplossing en je zou je eigen glazen voorgoed aan diggelen gooien. Hiermee wil ik niks afdoen aan de migraine waar je aan lijdt, die neem ik wel serieus en ik hoop dat je en manier vindt om die aanvallen de baas te blijven. Het gaat erom dat je je maatschappelijke carriere zou vergooien en je bent nog zo jong.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 08:17

Margreet, niet zo bitchy en Lis niet zo onderdanig! Knipoog

Migraine is altijd jammer. Ik zou zo veel mogelijk verschillende takken van de medische wereld aflopen, zoals hierboven al een paar voorbeelden van zijn geweest.

Heel vaak groei je er ook nog eens overheen (zoals mijn moeder). Het zal me trouwens niet eens verbazen als de oorzaak hormonaal zou liggen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:19

Er is een heel goed middel tegen migraine maar dan moet het ook erg zijn. Het heet Immigran, zo'n rotpilletje alleen schijnt al iets van 35 euro te kosten en artsen mogen ze dus niet zomaar aan iedereen uitgeven. Als jij nu naar je huisarts gaat met het argument dat je bang bent je baan te verliezen en straks afgekeurd te worden krijg je die pillen misschien wel voorgeschreven.
anders kun je misschien eens advies gaan vragen bij het GAK of zo?

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:15

Zowiezo moet je om in de WAO te belanden, al een jaar in de ziektewet hebben gezeten (let op, met de plannen van het nu demissionaire kabinet zou dat zelfs wel eens 2 jaar kunnen worden).
Dan wordt je gekeurd, en wordt gekeken voor hoeveel % je wel geschikt bent om te werken. Ik vermoed dat je voor migraine niet meer dan 10% afgekeurd zult worden.
Dat betekent dat je 90% moet werken. Bij een 40-urige werkweek ben je dus voor 36 uur arbeidsgeschikt, en zul je dus bijvoorbeeld op vrijdagmiddag vrij krijgen.
De kans dat je op een ander tijdstip een aanval krijgt dan op vrijdagmiddag is 13/14e deel (statistisch gezien).
Oftewel: je schiet er geen moer mee op.

De kans om een baan te vinden als je voor een deel afgekeurd bent is nog kleiner leert de ervaring, dus ook vanaf mijn kant het advies om er alles aan te doen om deze situatie te voorkomen. Ik heb dit ook even besproken met mijn collega-consultants en die hebben dezelfde mening.