Tanden bleken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:41

Hiiii!

Ik zit er al heel lang over te denken om mijn tanden te laten bleken. Maar vind het erg lastig om erachter te komen wat nou echt goed is.

Ik heb al geïnformeerd bij mijn tandarts. Ik zou dan ongeveer 400,- kwijt zijn voor de onder- en bovenkant.

Nu zit hier in Tilburg ook The White Smile Company. Alleen hier hoor ik dus heel gemende verhalen over.

Ik heb ook al gekeken naar facings. Hiermee kun je ook meteen de vorm van je tanden aanpassen. Alleen die zijn zoooo duur.

Mijn tanden zijn niet extreem geel gelukkig. Ik rook niet drink geen thee koffie of rode wijn. Dus daar kan de verkleuring al niet mee te maken hebben.

Iemand hier ervaring met tanden bleken en zo ja waar of hoe hebben jullie dit gedaan?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:43

Ik!
Alleen bij mij was het een stuk goedkoper :=

Ik heb via de tandarts (of mondhygiëniste... Een van beide) zo'n 3 jaar geleden een soort van bitje laten maken. Is van siliconen. Vervolgens voor 5 dagen een soort van pasta in t bitje smeren en dan een nachtje inhouden, na 5 dagen zichtbaar witter :j . Je hebt dan meerdere soorten pasta's met sterktes, en die zijn via internet te bestellen. Ideaal :j ga zo opzoeken wat t merk is :))
Edit:
Opalscence :j de spuitjes kosten 50,- en daar kn je plus minus 2x een week van bleken. En aangezien je t ongeveer 2x per jaar maximaal doet. Bitje laten maken was voor mij 200,- incl 1 bleekset

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:53

Heel erg bedankt, ik ga ook eens bij andere tandartsen navraag doen. Moet toch goedkoper kunnen dan.

Is het resultaat ook zoals je wilde?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:55

Opalscence dus :j
Yup. Ik moet t nu wel weer doen, maar ik drink koffie thee en cola, en rook ernaast dus t gaat bij mij iets harder dan bij mensen die dat niet zouden doen. Wordt ook door meerdere tandartsen aangeboden en aangeraden :j

https://www.opalescence.com/nl

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 10:45

Ah top, heb net mijn tandarts weer gebeld. Ze werken inderdaad met hetzelfde spul.
Voor de malletjes ben ik 262 euro kwijt, voor de bleekgel 39,50. Dat valt dus nog mee.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:56

Ik heb het 2x laten doen. Eerste x bij de tandarts, heb ik iets van 500.- voor betaald.

Daarvoor had ik wel echt hele gele tanden en een groot verschil tussen de 2 voortanden (zenuw afgestorven). Dit is echt super mooi geworden.

Na een jaar of 5 werd het langzaam wat geler en heb ik het via een actie van groupon nog eens laten doen, vergelijkbaar met Smile Company, etc. Het verbeterde wel maar het resultaat ging erg snel weer achteruit. In enkele maanden zelfs. Nu is het niet zo dramatisch om het nog eens te doen.

Maar ik zou je aanraden het in 1 x goed te doen en naar de tandarts te gaan. Wel een flinke investering, maar met de gewenste resultaten !

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 11:00

Renee, bedankt! ik heb nu een afspraak staan voor 15 augustus. Moet dan meteen een gaatje laten vullen dus is een goede beloning :) ben nog steeds als de dood voor de tandarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:06

Sinds een aantal jaar, mogen tandartsen geen middelen meer gebruiken met een hoog gehalte peroxide.
Daardoor krijg je véél minder resultaat dan vroeger.

Ze mogen nu bijvoorbeeld maximaal 6% gebruiken, ten opzichte van tot 35% vroeger.

Andere verkooppunten (drogisterijen, online, mondhygiënist, etc.) mogen zelfs maar 0,1% oplossing verkopen.

Geen geld aan besteden dus, want in die concentraties heeft het vrijwel geen effect.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:12

Dat is waar. De spuitjes van opalescence gaan van 6% (die je dus van TA of MH krijgt) tot 12% :j dus je kan erna zelf de hogere bestellen

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 11:50

Waar bestel jij deze los Cellien, via de tandarts of speciale website? Kan ze op de website die je gaf niet los vinden namelijk.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:53

Te hoog beschadigd je tandglazuur waardoor er sneller verkleuringen ontstaan en je steeds vaker met dat spul aan de slag moet. Daarnaast maakt de schade aan je tandglazuur je tanden vatbaarder voor gaatjes. Vraag dus goed advies aan je tandarts en ga niet met spul van waar dan ook zelf aan de slag, goed gebit is basis voor gezondheid en dat zie je altijd terug in je uiterlijk.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 11:54

Tamary: Dankje, ik heb besloten het sowieso bij de tandarts te laten doen. Ik kom daar al jaren en ze weten dus precies hoe mijn tanden zijn :)

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:00

Ik zou dan facings nemen want bleken werkt ook niet voor lange tijd.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 12:31

mymy: maar facings zijn een stuk duurder dan bleken. Heb jij facings?

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:14


renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:20

keeyzie schreef:
Ik kwam nu via YouTube een gast tegen die deze set had gebruikt:
http://nl.aliexpress.com/item/New-Denta ... 261.xubVtv

Dat is dus 44%..... blijkt wel echt goed te werken.


Die heb ik ook.. Enkel keertje gebruikt, zag niet echt verschil.
Of iig ooit 1 via die site besteld, geen idee of het exact dezelfde is.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:28

Kijk uit met die hoge concentraties.. Ik ken het verhaal van iemand die het zogenaamde turbo bleken heeft laten doen. Dat is ook met zo'n hoge concentratie dat je met een uur klaar bent.
Maar die heeft dus wel 5 wortelkanaalbehandelingen kunnen laten doen. Haar glazuur was al dun, dus het bleekmateriaal trok tot aan de zenuwen van haar tand.
Mijn advies, laat het inderdaad gewoon bij en met overleg van je tandarts doen. Die weet hoe je tanden er aan toe zijn en die kijken ook naar het resultaat als het goed is. Dus of je het goed vindt of eventueel nog een keertje over zou moeten.
Houd wel rekening met gevoelige tanden. Je hoeft er geen last van te krijgen, maar het kan wel :)

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:35

Ja het ziet er zo aantrekkelijk uit, ook die prijs.
Maar doe het inderdaad liever via de tandarts, ben al erg gevoelig voor gaatjes e.d.
Heb ooit een wortelkanaalbehandeling laten doen, nooit meer!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:51

De prijs is idd een reden dat mensen daarvoor kiezen.
Maar ik zou het zelf nooit zo doen.
Ik heb het ook via de tandarts gedaan, en dat is super bevallen. Bij mij zijn mijn tanden echt mooier er op geworden. Niet van dat neppe wit, ook niet te wit, maar gewoon natuurlijk een aantal tinten lichter. Ik ben er heeeeel blij mee!
Ook inderdaad met van die gebitjes en zo'n gel.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:24

heb je vullingen? hou er dan rekening mee dat die niet meekleuren en je die achteraf moet vervangen.

Bleken is een chemische reactie, je tandglazuur zal hierdoor verzwakken en, bleken loopt ook weer terug dus zal je dit moeten herhalen. Het is niet ongebruikelijk dat je na het bleken gevoelige tanden of pijnlijk tandvlees kan krijgen.

Ik zou bleken via een webshoo of white smile company afraden. Vraag het je tandarts, een thuis bleek systeem waarbij hij de bitjes maakt en bleekgel levert is het meest veilig..

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:27

Ik heb gelukkig alleen vullingen in mijn kiezen, dus zeker niet op de voorste/zichtbare tanden.
15 augustus heb ik mijn afspraak om bitjes op maat te laten maken.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:47

Hoi dames!
Ik zat even te zoeken op tanden bleken.. en ik lees hier dat tandartsen met een concentratie van 6 tot maximaal 12% peroxide bleken? Ik heb ook Opalscense meegekregen van de tandarts, maar wel 16%. :o?

Keeyzie, ben je inmiddels begonnen met bleken?

Ik heb het nu 3 keer gedaan, dinsdagnacht, woensdagnacht en afgelopen nacht. Waarvan dinsdagnacht alleen boven, andere twee nachten ook beneden. Woensdagnacht werd ik (na 3 uur) wakker met enorme pijn in mijn tanden in mijn onderkaak. Ik heb het bitje onder er toen direct uitgehaald. Vannacht weer gedaan, en het was wel wat pijnlijk, maar wel uit te houden. Mijn tanden zijn nu flink gevoelig met af en toe een pijnlijke steek dus ik hou sowieso een paar dagen rust nu, misschien dat ik het ook wel goed vind zo. :j
Ik had 8 spuitjes meegekregen en ik heb er nu 3.5 gebruikt. Dus die andere 4 kan ik mooi bewaren.
Maar! Er is zéker flink resultaat bij mij. *\o/*
Mijn tanden waren trouwens niet zo geel door koffie, thee of roken ofzo, daar doe ik allemaal niet aan. Gebit ook altijd vrij goed gepoetst. Ik heb dus van mezelf altijd al vrij gele tanden gehad.

Afbeelding

Boven is voor het bleken.
Midden is boven na 2 keer bleken en onder na 1 x drie uurtjes.
Onder is vandaag, boven 3 keer bleken en onder 1.5 keer.


Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 18:18

Ik ben inmiddels ook begonnen. Ben alleen zo stom geweest om geen tussentijdse foto's te maken.
Ik doe de bitjes steeds 20 min in en nu na 6 keer zie je al wel verschil. Ik zal eens kijken of ik foto's kan vinden waarop het verschil te zien is.

Ik heb ze trouwens uiteindelijk niet via de tandarts besteld maar via een online bedrijf. Het percentage daarvan is een stuk hoger waardoor je ze minder lang hoeft in te hebben. Mijn tandem zijn pas 1 keer wat gevoelig geweest. Gebruik het nu twee keer per week en dan steeds maar 20/30 min

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:19

Foto's zijn altijd leuk!

Met hoeveel procent bleek je? Ik dus 16%, maar ik moet de bitjes wel de hele nacht inhouden. Na 1 x was er al groot verschil bij mij.

Ik ben ook wel klaar met bleken, alleen een voortand wil ik nog een aantal uurtjes bleken en de bovenste rand van een hoektand, want daar zat geen gel denk ik. Tanden zijn wel flink gevoelig, en gisteren ook wel flink pijnlijk soms. Dat is nu wel bijgetrokken, alleen nog iets gevoelig.

Ben benieuwd hoe lang het houdt!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 13:56

Geen idee, dat zou ik eens moeten nakijken.