[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:04

Jup,ik doe ook echt niet meer zo mijn best hoor.
De mijne staat nu voor 3750 te koop en ik ga niet veel doen aan de prijs.
Beest is goudeerlijk,7 jaar en M1+12.
Geen top beweger maar prima gebruiksdier en je kunt er overal zo der gevaar voor eigen leven opstappen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:09

Lijkt me ook zeker niet te veel, Amber :)

Belker

Berichten: 15295
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:56

Dat soort dieren, die dan ook makkelijk na te rijden zijn, zijn hun geld dubbel en dwars waard Ambre.

Ik heb genoten van Ynskek en Bruno. Ze reed er leuk mee weg. +:)+

Fiesta, freiberger, what else?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10401
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:43

Dank je wel Diana, Bruno is een heel sympathieke pony om onder je te hebben.

Ik moet ook eerlijk toegeven Ambre dat ik bij jou advertentie ook even gedacht heb contact te zoeken maar dat ik een enkele reis van 165 kilometer, in combinatie met het feit dat de vraagprijs aan de bovenkant van de rek in mn budget zat, maakte dat ik dat toch niet gedaan heb :x

Vond het een leuke advertentie alleen 2 uur enkele reis mits ik zonder file rijd... vond ik wel erg lang

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10401
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:00

Ik zeg ook niet dat ze de vraagprijs niet waard is, alleen dat je voor mij op zo'n afgelegen locatie zit dat dat in combinatie met een voor mijn budget riante vraagprijs maakte dat ik niet gereageerd had.

Vond ik eerlijker dan een heel end rijden om te proberen af te dingen op een pony die de vraagprijs waard zou zijn.

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:19

Ik doelde uiteraard op de lange reis.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10401
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:26

Dan moet ik nu nog een dag zien te vinden dat ik een hele dag vrij ben :')

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:47

Gaan we lekker voor een strandrit!
Mits ik aankomende week hoor dat ze verkocht is natuurlijk.
Kreeg niet echt hoogte van deze mensen.
Beest was super braaf,balkjes draven nog rondje buiten,kind van 11 er op,maar ze was een echte twijfelaar.
Dus ik ben heel benieuwd.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:13

Ynskek, bij twijfel niet oversteken, filmpje vond ik hem nogal sloffen.
Wat betreft uitbreken op de volte, mijn zwarte doet alles voor je, mennen, lange leidselen, rijden, longeren in mooie longeer ring, maar oh wehhh!!! probeer hem niet te longeren in niet mooie longeer ring (ook niet als je bakje afzet met roodwitlintjes) want hij gaat gewoon buitenom pleite... of je nou met enkele of dubbele longe bezig bent, ik heb het gewoon opgegeven en bedacht dan longeren we maar niet, dus dat hoeft niet veel te zeggen.
(Die van mij heeft ook zeer ervaren longeurs over een groot terein gesleept :o )

En snap je afstand dingetje wel... Ben toen ik paard zocht wel heel Nl door geweest, maar probeerde er dan wel meer op een dag in die hoek te regelen.
Voor jouw idee... Voor Toobs.... zoektocht (zocht sportpaard, proest..), 20 paarden gereden.... 50? gezien vele niet eens op gaan zitten, als ik vraag om een recht paard, ga ik niet eens op een hele scheve zitten, als ik vraag om correcte gangen (zocht 3 - 6 jarige ) en hij stapt weg als oud hout uit de spuitplaats ga ik er niet eens op zitten. 1 paard bijna gekocht, kwamen niet met de oude foto's, 2e paard werd op de foto afgekeurd, kwam uiteindelijk thuis met a-typisch te klein paard :D :+ uit Duitsland.

Braaf is echt goud waard! Snap ook niet waar sommige ouders hun kind op zetten, je zou toch denken dat je zuinig bent op je kinderen (bedoel niet overbezorgd).

Vind de genoemde 3000 en 3750 hier voor brave makkelijk na te rijden paarden niet gek als ze gezond zijn. Zelfs goede fjorden zitten momenteel in die prijs klasse of hoger (ja, weinig gefokt afgelopen jaren, prijs is omhoog gegaan).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:34

Ego post!!!

Gisteren Fjorden Keuring, helemaal blij!!

Je kan bijna nooit springdiploma rijden en de punten (37) van de exterieur keuring 2 jaar geleden zijn verlopen omdat ik nooit Heps haar proeven heb kunnen rijden.
Nu zag ik begin van de week dat er springproeven waren, maar ja.... Heps is nog niet doorgereden en om te mogen springen moet je ook je B dressuur diploma hebben... Maar onder het motto nooit geschoten is altijd mis...

Gisteren op de keuring 36 punten exterieur (1e premie)

B dressuur Fjordsport 195 pnt (180 is geslaagd) (geloof dat er 3 van de 12 geslaagd waren :\ in ring die niet was afgezet met hekjes, kolere dat is moeilijk met nog niet doorgereden paard.
Galop rechts sprong ze inderdaad keer verkeerd aan, maar had ik in de volgende hoek op de korte zijde gecorrigeerd, pfffttttt. Verder kleine foutjes, maar ik helemaal blij met Heps want die deed echt haar best wel!

Bestgereden Fjorden Paard met al moeie pony aan het einde van de dag 47 punten, 3e plaats van de 10? Echt top! Tussen de veel ervarener paarden.

Maar de dag was nog niet om (hoewel hij voor mij na de keuring al om was en voor Heps volgens mij ook....).
De springproeven, de hele reden dat we 's morgens ook B dressuur moesten rijden.
Eerst A diploma proef, is niet verplicht maar leek mij perfect om zo het parcours legaal te verkennen voor de B proef, want Heps durft best nog wel eens ergens langs te gaan wegens falende besturing.
Ja!! gehaald!! commentaar, meer verlichte zit, maar aangezien mijn nek en rug allang afscheid hadden genomen die dag dat maar voor lief genomen (je moet hele parcours...). hindernis 5 in verkeerde galop, maar zag corrigeren niet meer zitten, paard ook echt op. Maar ze deed het echt super, zo braaf!
En he! dat we niet op het midden van de hindernissen zaten, so be it... en stukken draf, so be it....

Maar ze zijn binnen! B dressuur, A springen en B springen fjord sport diploma's helemaal trots op mijn meisje. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Om de keurings punten te verzilveren moet ze nu nog L dressuur fjordsport diploma rijden met een bepaald aantal punten (meer dan 180) dan mag ze zich LL noemen en zou ze model merrie zijn.
Maar daar gaan we nog even voor oefenen. (Dat heet... ooit, aangezien ik nog steeds weinig rij)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Belker

Berichten: 15295
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:25

Wat gaaf Sjolvir, gefeliciteerd, dat heeft je pretletter toch maar mooi gedaan. *\o/*
En jij ook *\o/*

Fiesta, freiberger, what else?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10401
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:32

Gefeliciteerd Sjolvir. Mooi resultaat.

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:40

Gefeliciteerd Sjol!En de menproeven?Of zit dat er niet meer bij?

Ik ben 5 jaar geleden op pad geweest om iets te kopen.
Heb er toen 15 gezien en op 1 gezeten.
Beesten zagen er 9 vd 10 x al niet eens gezond uit.En de helft liep kreupel!

Belker

Berichten: 15295
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:49

Klopt, is voor mij ook een reden om een veulen te kopen en zelf op te fokken.

Fiesta, freiberger, what else?

EllyC

Berichten: 8120
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:53

Druk dagje Sjolvir. Gefeliciteerd!

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:57

Super gaaf Sjolvir, gefeliciteerd!

Wat een nare aankoop verhalen zeg. Mijn pony was de eerste die ik ging bekijken en het was meteen goed.

absque_dubio

Berichten: 7843
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:02

Oh Sjol wat gaaf, gefeliciteerd! Leuk he die keuringen!

Hier gister ook keuring, maar dan met de welsh pony's. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pony's kopen.. Verschrikkelijk! Zelf ook ongelofelijk veel pech mee gehad. Na 3 zwarte merries, heb ik nu een bruine. Ik wou nooit een bruine, en had vroeger ook nooit zo'n kwaliteitsvolle (en dure) pony uitgekozen. Echter het geluk dat ik deze enige tijd heb gereden en daardoor leren kennen. Blijkt maar weer dat 1e ingeving of 'eisenlijstjes' niks zeggen en je met iets anders thuis komt dan ooit de bedoeling was.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:09

Dat is ook wel een hele knappe Welsh zeg!
Veulentje goed gedaan?


absque_dubio

Berichten: 7843
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:12

Veulentje een eerste premie en tweede plek. Liet zich totaal niet zien dus was al boven verwachting :') alleen maar rodeo.. Geen enkel normaal stukje draf.
Gelukkig weet ik wat erin zit kwa beweging.. :D nu nog een aantal jaren geduld.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:46

Oh, wat een leuk veulen! 1e premie zeker als ie rondstuiterde netjes gedaan.

Ambre, ja, had ook menproef kunnen rijden, maar daar kan ik met een diploma proef geen keurings punten mee verzilveren, dat moet met onder het zadel. B springen fjordsport, LL fjordsport dressuur (L1 met raar aantal punten) OF je moet gaan ibop rijden, onder het zadel, of aangespannen (inclusief trekproef) of landbouwvaardigheids proef.
Die van mij schat ik in als kansloos op de ibop, niet qua rijden, maar ze moeten bewegingsloos los stil staan midden in de bak zonder dat iemand ze vasthoudt met opzadelen, whaaaahhh, met Hepsie!!!!
(wat niet weg neemt dat we het misschien dit jaar wel gaan proberen).

Gisteren had ik ook aangespannen iets kunnen doen, maar dit had voorrang en aangespannen is ze best lastig om netjes te laten stappen, onder het zadel ook, maar dat is toch al makkelijker, aangezien kar zwaar is en dan draven gewoon makkelijker is.

Beesie heeft gisteren zich echt het schompes gewerkt, zo lief!!!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:37

Ah netjes gedaan op de keuringen!!
Inderdaad wel een prestatie dat je kon springen, ik heb die hoop jaren geleden maar opgegeven. Werd er weer zo slecht gereden dat er maar zou weinig geslaagd zijn?

Ik heb voor Impala de 1e keer al 415km gereden :') Ik wist gewoon eigenlijk al dat dat hem was ondanks dat er in de advertentie enkel een standfoto stond en dat het een vos hengst uit 2013 v. Alexandro P uit een NMK Jazz merrie was. Daarvoor alleen een bekeken een km of 20 bij mij vandaan, maar die had verschrikkelijke beenstanden en nog bij een handelstal gaan kijken die niks had. Angel stond nog geen 10km verderop bij een handelaar en is ook de enige die ik toen bekeken heb :))

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:03

Ik ben niet thuis in het punten van Fjordsportproeven aangezien ik ze nooit rij, dus weet niet hoe het er normaliter aan toe gaat.

Denk dat mijn punten wel terecht zijn, ze liep netjes met stelling en buiging, constant en zaten wel wat foutjes in (R galop aanspringen snel gecorrigeerd) en 3 x halthouden iets scheef, maar het is B.. dus dat zou je niet meteen de kop moeten kosten. En de stap hebben we momenteel rijtechnisch probleem mee, wat de jury correct opmerkte in de proef en ook bij bestgaand en daar ook naar punte op die onderdelen. (bij bestgaand een 4 voor stap rest allemaal 7 of 7.5)
Anderen gingen om de letters heen, reden geen enkele hoek in (raakten soms nergens iets wat op hoefslag leek), slingerden van hot naar her, gingen door in de verkeerde galop, weinig constante aanleuning gezien (als er al aanleuning was en dan heb ik het over aanleuning niet eens over aan de teugel in de zin van afgebogen), kregen paard niet in galop etc. Geen schande, gewoon veel minder ervaren ruiters, je moet toch ergens een keer je debuut maken.
Ik heb ook geen idee wie er nou diploma reed en wie er nou wedstrijd reed op dat moment aangezien dat allemaal door elkaar ging.
Ken er 2 die ook hun diploma hebben gehaald, Ilonka in de M2 en gut ben naam vergeten.. ehhhh ook in de B en nog iemand geloof ik en dat was het.

Was wel reuze gezellig gisteren en super hulp gehad, van een voorlezer, een ga rennend protocollen bij secretariaat ophalen mevrouw en de buurdames met laden van Hepsie, die ineens niet meer wou. (kan haar altijd zo laden erger nog loopt er zo op zonder mij.. Maar ze was gisteren ook echt op af kapot en versleten)



Ik had wel al snel gezien dat als ik niet geslaagd zou zijn er zo ongeveer niemand geslaagd zou zijn.
Wel jammer vond ik dat er eigenlijk relatief minder gereden werd naar mijn idee..... Heb uiteraard niet alles gezien, dus misschien net de minderen en de goeien gemist.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 07:46

Zo, hier ben ik ook weer een keertje!

ynsek, het valt inderdaad niet mee. Ik kijk zo nu en dan eens op sporthorses voor de fun en schrik soms van de filmpjes. Ik ben een periode met een vriendin mee geweest die op zoek was naar een paard en we zijn echt stad en land afgereisd en telkens weer een teleurstelling, zelfs in de hogere prijsklasses. Op een gegeven moment hadden we het maar op een laag pitje gezet en ineens kwam ze een leuke tegen. Misschien dus gewoon maar een beetje afwachten.

Sjolvir, gefeliciteerd! Ik wist helemaal niet dat er van die speciale diplomas waren voor fjorden. En wat bizar dat ze zo slecht reden, je zou zeggen dat je je paard toch even goed voor wilt stellen op zo'n dag.

absque_dubio, ik deed die dag ook mee en zag jouw merrie en veulen lopen en ze viel mij meteen op! Moeders lijkt kwa typetje heel erg op een NRPSer die wij hebben staan, welke laatst kampioen is geworden in Raalte.

Oowja, volgende week donderdag vertrek ik voor 9 weken naar Portugal, maar eigenaresse zei dat ik mij als ik het leuk vond nog wel in mocht schrijven voor de wedstrijd van aankomende donderdag. Sta nu op de reservelijst dus hoop dat ze me er nog tussen kunnen schuiven. Ze loopt op dit moment zo onwijs fijn.

Ponderosa Stable's Dara Z1+2
Instagram account DaraTheShire

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:40

Chanelle, lekker 9 wkn Portugal, wel verslag doen van paardendingen he!?

Ter verdediging van het niet goed gereden zijn bij de diploma proeven, zijn vaak combinaties die nog nooit van hun leven een proefje hebben gereden en dus ook echt geen idee hebben wat precies de bedoeling is. En waarvan een groot deel denk ik nog nooit van zijn leven een privéles heeft gehad, waarbij ze een keer is uitgelegd HOE je nou een proefje zou moeten rijden, heb ik het over hoe en wat figuren en hoeken en nog niet eens over het rijden zelf.
Verder werd het ze ook niet makkelijk gemaakt met een open ring, vond ik met jonkie ook wel uitdaging, maar ben binnen gebleven, maar aanleuning aan de bakrand is soms zoooo fijn!!!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers