CAH vilentum 2016 / 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:45

Hallo allemaal! :wave:

Aangezien ik gisteren mijn diploma in ontvangst heb mogen nemen, ben ik nu officieel aangenomen op mijn vervolgopleiding. Na de zomer ga ik naar het CAH Vilentum in Dronten (Ik las iets over een naamverandering?) en het leek me leuk om alvast wat mensen te leren kennen die in aankomend schooljaar hier ook zullen zijn.

Ik had al een topic gezien over hippische bedrijfskunde, maar die was al een paar maand oud en ik was ook wel benieuwd naar alle studenten op de school die hier op bokt zitten. Om heel eerlijk te zijn vind ik het allemaal best spannend.. :') zo ver van huis en ik denk niet dat ik daar ook maar iemand zou kennen, dus dit zal wel een mooie kans zijn om alvast wat mensen te leren kennen en ervaringen uit te delen voor het allemaal begint en tijdens de eerste paar weken.

Ik zal zeggen: Stel jullie allemaal voor en ik zal alvast beginnen

Ik ben dus Samantha en volgend jaar begin ik op het Vilentum aan de opleiding Diergezondheid & Management. Ik blijf lekker thuis wonen, bij mijn paardje en vriend :o Hiervoor deed ik havo NG en verder weet ik niet zo heel goed wat ik ervan moet verwachten. Ik twijfel nog wel of ik me nog aansluit bij de USRA (als dat nog kan). Duss.. dat :j

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:51

Ik zit inmiddels al in het derde jaar van Hippische Bedrijfskunde, mocht je vragen hebben over de school of iets dergelijks kan je mij altijd een berichtje sturen :) Ik ben trouwens geen USRA lid, kan je elk jaar nog lid van worden als je dat wilt!

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:56

Ah leuk! Ik twijfelde nog wel of ik die opleiding wilde gaan doen, maar het schijnt erg veel bedrijfskunde te zijn en dat is niet mijn ding haha

Heb je in je eerste jaar wel de introductieweek daar gedaan? Kmc week dacht ik dat het heette?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:29

sammy_rockey schreef:
Ah leuk! Ik twijfelde nog wel of ik die opleiding wilde gaan doen, maar het schijnt erg veel bedrijfskunde te zijn en dat is niet mijn ding haha

Heb je in je eerste jaar wel de introductieweek daar gedaan? Kmc week dacht ik dat het heette?


Het is inderdaad veel bedrijfskunde maar ik vind het wel echt meevallen hoe moeilijk het is! kmc week heb ik wel gedaan, is ook verplicht. Dat was echt ontzettend gezellig! Die zou ik zo weer over willen doen :D Gewoon leuke activiteiten waarmee je elkaar een beetje leert kennen en aan het einde van de week ken je de weg in Dronten en op school ook gelijk, ideaal!

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:27

Ik weet het nog niet, ik wacht op de loting van diergeneeskunde maar anders ga ik ook diergezondheid en management doen :) Mocht ik er terecht komen lijkt t me inderdaad wel leuk om vast wat mensen te kennen!

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:14


sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 06:59

@xchey Spannend! Laat anders maar weten wat het wordt :)

Ik hoop toch wel dat iets meer mensen zich melden :+

o0horsey0o

Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Hoofddorp, Dronten

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:27

Wat leuk om dit topic tegen te komen. Ik heb vorige week mijn diploma in ontvangst mogen nemen voor de opleiding Diergezondheid en Management. CAH Vilentum wordt inderdaad onderdeel van De Aeres groep en krijgt dat ook als naam, maar de inhoud blijft verder allemaal hetzelfde.

Ik ben zelf wel lid geworden van de USRA en ben nog altijd blij met het besluit om lid te worden van de studentenvereniging. Voor de introductieweek (KMC-week) heb je dan eerst nog de USRA week waarin je al veel mensen leert kennen. Ook tijdens de feesten en activiteiten van de USRA kan je veel mensen leren kennen en maak je ook echt vrienden voor het leven. :P

Bijna iedereen die naar Dronten komt kent daar nog niemand en dat maakt het juist makkelijker om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe vrienden te maken. ;) Als je ergens vragen over hebt staat me inbox voor je open. :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 01:29

Telt CAH Almere ook? :P

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 17:38

Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Wat ik me vooral afvraag is hoe het gaat met de boeken.. ik heb verder nog niks gehoord en vraag me wel af hoe en wat :o

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:44

sammy_rockey schreef:
Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Wat ik me vooral afvraag is hoe het gaat met de boeken.. ik heb verder nog niks gehoord en vraag me wel af hoe en wat :o


Ja dat is helemaal top geregeld. *Kuch*. Tijdens de KMC week kregen wij de boekenlijst in mijn eerste jaar, maar de boeken heb je de week daarna dus al nodig. Slecht geregeld, maar dat is typisch CAH :')

Princess4
Berichten: 113
Geregistreerd: 22-02-14

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:08

Ik ga dit jaar ook beginnen op het CAH vilentum. Ik ga de opleiding Dier- en Veehouderij doen.
Het 1e jaar zal ik op de campus gaan wonen en daarna wil ik met de auto gaan.
Wie gaan er nog meer op de campus wonen? En zijn er nog mensen die in nummer 136 komen? :o

o0horsey0o

Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Hoofddorp, Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:52

sammy_rockey schreef:
Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Wat ik me vooral afvraag is hoe het gaat met de boeken.. ik heb verder nog niks gehoord en vraag me wel af hoe en wat :o


Je krijgt per module te horen welke boeken je nodig hebt en dit hoor je in een van de eerste lessen van die module en bij eerste jaars is dat inderdaad in de KMC week. Zelf heb ik niet altijd alle boeken besteld die in het modulewerk boek stonden. Er staan soms namelijk nog boeken in die je uiteindelijk helemaal niet gebruikt en ook niet uit hoeft te leren.

MallyOtaku

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-03-15
Woonplaats: Dronten

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:35

Hoi !

Ik ben Malinka en begin dus aankomend schooljaar op het CAH Vilentum !
Ik ga de opleiding Hippische Bedrijfskunde doen en ben heel erg benieuwd en natuurlijk ook zenuwachtig hoor

Ik heb ook N&G afgerond op de HAVO. Kom uit Den Haag dus ga dus op de campus wonen
Ik heb 112E toegewezen volgensmij, maar dat moet ik nog ff checken

_FD
Berichten: 430
Geregistreerd: 17-12-09
Woonplaats: Heerlen

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:41

Ik ben alweer 3e jaars diergezondheid en management. Gaat allemaal heel snel vind ik haha kan alles nog heel goed herinneren van mijn 1e jaar

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:52

Leuk!
Ik vraag mij af of zich hier nog meer mensen melden uit Almere, maar het is niet zo'n grote school.

Vanaf september ga ik Groene Bedrijfskunde doen. Net heb ik mijn propedeuse gehaald van een andere opleiding, dus ik hoop dat ik mag instromen in het 2e jaar. Ik moet nog even de beslissing van de examencommissie afwachten.

Ik was een tijdje geleden naar een inspiratiebijeenkomst bij CAH Dronten trouwens, met Laurens van Lieren, dat was wel interessant. Leuk dat ze dat soort dingen organiseren.

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:44

Leuk allemaal! Wel jammer dat je de lijst pas zo laat krijgt ja.. Iemand enig idee wat de kosten dan ongeveer zijn :+

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:26

sammy_rockey schreef:
Leuk allemaal! Wel jammer dat je de lijst pas zo laat krijgt ja.. Iemand enig idee wat de kosten dan ongeveer zijn :+


De kosten van de boeken?
Ligt er heel erg aan of je tweedehands of nieuw koopt, sommige moeten nieuw i.v.m. nieuwe druk. Maar ik denk rond de 500 euro voor het hele jaar. Een deel daarvan kan je in het tweede jaar gewoon weer gebruiken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:55

Bij mijn vorige opleiding heb ik elk boek pas na de eerste les gekocht. En alles tweedehands van de vorige druk. Zo heeft het mij nog geen 10 euro gekost per boek ipv 50. Heb mijn propedeuse ermee gehaald :) Maar soms is de nieuwste druk wel fijn zodat je ook online kan oefenen.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:59

De docenten geven het ook wel aan en het staat ook op de boekenlijst als je de oudere druk kan gebruiken, maar bij sommige vakken moet je echt de nieuwste hebben omdat er wel belangrijke veranderingen zijn tov de oude druk :) En mochten jullie tweedehands boeken willen, de Facebook groep Boekenhandel Aeres Hogeschool is ideaal. Allemaal studenten aan de CAH dus dan hoef je de boeken ook niet te laten verzenden, gewoon op school ergens afspreken :D

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 08:35

@Mariekerocky Ah, dat is inderdaad wel erg handig!

Is de KMC week elk jaar hetzelfde? Ik ben namelijk wel benieuwd wat je allemaal gaat doen.. Je moest een overall meenemen, maar die heb ik nieteens maar dat maakt me wel erg nieuwsgierig wat we allemaal gaan doen :')

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:35

Haha die overal was opzich wel handig, maar is niet perse nodig. Gewoon oude kleren zijn ook prima! Een paar dingen zijn elk jaar wel hetzelfde, maar je gaat geen hele gekke dingen doen hoor. Ik vond alles wel leuk :D

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:43

Ik ga volgend jaar het afstudeertraject in van de opleiding Diergezondheid & Management.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:07

Leuk om dit tegen te komen!
Ben (als alles mee zit) in september afgestudeerd, heb ook de opleiding Diergezondheid en Management gedaan :)

Mocht je vragen hebben, mag je me altijd pb'en!

edit; en boeken zou ik inderdaad pas bestellen na de eerste lessen. Leraren geven dan vanzelf aan welke boeken je echt nodig hebt. Boeken die 'handig' zijn, heb ik nooit besteld. Maar dat is maar net hoe gemakkelijk je leert en hoeveel informatie je naast de powerpoints zelf wilt hebben. :)

Suzanne1408

Berichten: 1507
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Leusden/Dronten

Re: CAH vilentum 2016 / 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:56

Ik heb net mijn eerste jaar Hippische Bedrijfskunde afgerond!
De boeken merk je vanzelf, vaak koop je niet alle boeken en je hebt genoeg tijd om de boeken die je echt nodig hebt nog te bestellen, en vooral via de boekenhandel op FB kan je heel makkelijk boeken van medestudenten kopen voor een klein prijsje, ideaal!

Ik zou het zeker aanraden om bij de USRA te gaan, ik heb er heel veel leuke mensen leren kennen, had alles voor geen goud willen missen. :)
Voor vragen mag je ook altijd pb'en.