Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Paard en kinderen onderscheid maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 10:06

WAt mij elke keer opvalt:
Je hebt kinderen, dus is er begrip als je niet een baan wilt waarbij hotelovernachtingen geregeld noodzakelijk zijn. Want tijdens die hotelovernachtingen kun je je kinderne niet zien.

Maar als je een paard hebt, dan is dat begrip er totaal niet. Dan krijg je doodleuk de vraag: kun je dat paard niet verkopen? Of er is daar ook wel een manege hoor, dan ga je daar toch een uurtje rijden?
Belachelijk toch? Een paard ben je ook aan gehecht, en rijden op een manegepaard is toch iets heel anders dan rijden op je paard dat thuis staat en die je kent en herkent.

Herkenbaar?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:17

Kinderen zijn in deze maatschappij nu eenmaal meer sociaal geaccepteerd dan (huis)dieren. Een dier kun je tenslotte makkelijk wegdoen, een kind niet. En kinderen 'horen' bij het leven, dieren niet. Mensen die zelf geen dieren hebben of daar makkelijk afstand van kunnen doen, die zullen niet snel begrijpen hoeveel zo'n dier voor jou betekent.

Als ik vertel dat ik wil verhuizen vanuit de stad naar het buitengebied (of iig naar een plek met meer bos) omdat ik t.z.t. een eigen paard wil, dan krijg ik vaak ook met onbegrip te maken. 'Je woont nu toch lekker in de stad, dat ga je toch niet opgeven?'. Nou, lekker wel dus.

Als je voor je kinderen verhuist naar een rustige omgeving, dan is daar idd vaak alle begrip voor. Maar voor een dier... Tja, je zult er helaas mee moeten leren leven, niet iedereen is zo begripvol. En voor jezelf: gewoon doen waar jij je het lekkerst bij voelt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:49

Ik heb het dan toch wel erg getroffen met mijn werk. Toen ik voor een twee weken naar de US moest, en eigenlijk niet wilde, omdat er iedere dag met mijn paard gestapt moest worden vanwege een blessure, en ik pas daarvoor ook al een week in het buitenland was, was daar alle begrip voor.

We hebben toen afgesproken dat ik zou proberen om iemand te vinden om met mijn paard te stappen, en als dat niet zou lukken dat we dan een oplossing zouden zoeken waarbij ik niet naar de US zou hoeven gaan.
Gelukkig was er wel iemand die iedere dag met mijn paard wilde stappen, en voor haar mocht ik toen, op kosten van de zaak, een cadeau kopen.

Op mijn werk dus alle begrip voor mijn paard, en het feit dat ik daardoor wel eens niet wil reizen. Het bestaat dus toch Lachen .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:59

Ik kan echt niet tegen dat soort mensen hoor. Maar je hebt gelijk Germie, ik loop tegen hetzelfde onbegrip aan. Je mag bijvoorbeeld wel carriere maken wat ten koste gaat van tijd in je relatie. Maar dat mag niet als het om hobby gaat. Kinderen gaan ook altijd hier voor alles, mensen met kinderen worden vaak voorgetrokken, terwijl ze eigenlijk alleen maar overlast veroorzaken door vaak thuis te blijven bij hun zieke kinderen i.p.v. aanwezig te zijn bij de werkgever.

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:05

Gelukkig is mijn huidige baas ook een paardenman in hart en nieren, dus bij hem kan ik op alle begrip rekenen als het ooit nodig mocht zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:25

Desiree schreef:
Ik kan echt niet tegen dat soort mensen hoor(...) Kinderen gaan ook altijd hier voor alles, mensen met kinderen worden vaak voorgetrokken, terwijl ze eigenlijk alleen maar overlast veroorzaken door vaak thuis te blijven bij hun zieke kinderen i.p.v. aanwezig te zijn bij de werkgever.


*LOL* Wat weet je de dingen toch altijd subtiel te brengen, Desiree!

Ik denk dat je een niet-paardenman/vrouw nooit kan bijbrengen wat een paard voor je betekent. Ik zie dat wel bij mijn ouders. Als ik hen vraag om op te passen, zodat ik naar het paard kan, vinden ze dat onzin. Als ik het vraag omdat ik -ik noem maar een zijstraat- in mijn huis eens een grote schoonmaak wil houden, is het opeens prima.
Gelukkig zijn al mijn ex-werkgevers paardenmensen geweest, op eentje na. Daar ben ik dan ook maar twee maanden gebleven Lachen

זכור

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:55

en waar is dan het verschil tussen paard, hond, kat, goudvis, cavia, hamster, wurgslang etc....

Vind het verschil tussen een kind en paard toch vrij groot......
Als je paard ziek is en je kunt wat regelen op je werk is het mooi meegenomen...

Ja mijn kids zijn ook wel eens (heel vaak) vervelend (om het maar zachtjes uit te drukken) maar was zelf vroeger ook geen lieverdje....

En de 3 ettertjes op stal zijn ook niet altijd braaf.... uitbreken, slopen, bijten, dwars liggen enz.

Ik heb 3 kids en 3 pony's en geen 6 kids....

Dat mensen zeggen verkoop je paard maar en ga op een manege rijden is puur onbegrip, die zullen ook wel niet snappen dat je al 10 jaar les krijgt (ken je het nu nog niet.....)

Je paard is je hobby voor anderen kan dat basketballen of dammen zijn, mag dan een werknemer die schaatst op natuurijs dan ook vrij hebben omdat het toevallig een keer dusdanig heeft gevroren dat je buiten kunt schaatsen??????????
en jij wel omdat je paard ziek is.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:12

Citaat:
Vind het verschil tussen een kind en paard toch vrij groot......
Als je paard ziek is en je kunt wat regelen op je werk is het mooi meegenomen...

Absoluut niet mee eens.
Waarom mogen mensen met kinderen dan wel naar huis.
Die kunnen ook vast bij opa en oma terecht.
Als pappie en mammie zelf graag uitwillen kan dat ook, maar is het met werk, moeten ze ineens naar huis Lips are sealed
Met vakanties moeten we ook al rekening met hun houden.
Ze hebben zelf voor kinderen gekozen. Niet wij!
En willen ze toevallig werken, moeten ze maar wat anders verzinnen als de kleine ziek is, of niet zeuren als paarden mensen naar hun zieke paard gaan!

En voor mij geen verschil tussen paard en kind.
Ooit aan gedacht dat er misschien wel mensen zijn die zoveel liefde in hun paard stoppen omdat ze geen kinderen kunnen krijgen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard en kinderen onderscheid maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:32

germie schreef:
WAt mij elke keer opvalt:
Je hebt kinderen, dus is er begrip als je niet een baan wilt waarbij hotelovernachtingen geregeld noodzakelijk zijn. Want tijdens die hotelovernachtingen kun je je kinderne niet zien.

Maar als je een paard hebt, dan is dat begrip er totaal niet. Dan krijg je doodleuk de vraag: kun je dat paard niet verkopen? Of er is daar ook wel een manege hoor, dan ga je daar toch een uurtje rijden?
Belachelijk toch? Een paard ben je ook aan gehecht, en rijden op een manegepaard is toch iets heel anders dan rijden op je paard dat thuis staat en die je kent en herkent.

Herkenbaar?


Nee niet echt, je kiest zelf voor die baan.......dus ook voor dit soort mensen, terwijl je eigenlijk met deze mensen niet wilt omgaan.
Als je niet van baan wilt veranderen zal je moeten accepteren dat niet iedereen zo over paarden denkt als jij!
Trouwens sommige mensen gaan zo ver dat ze dat ook van kinderen vinden hoor Haha! kids?????? die stop je toch in een dagverblijf?????? heb je er geen omkijken naar!


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:02

Ik ben bewust thuis bij de kids, wat anderen doen moeten ze zelf weten..
Maar ik vind dat je dan ook geen onderscheid mag maken tussen paard of cavia....
Dus stel:ik heb geen kids en mijn cavia is ziek mag ik dan ook naar huis?????

Vind het wel een verschil kinderen tov paarden...

Ieder zijn/haar eigen mening.
En daarbij komt het nog steeds voor dat mensen niet bewust kiezen voor kinderen....jawel ook met de tegenwoordige anticonceptie etc......

Een paard kun je inderdaad verkopen als het niet te combineren valt met je werk (en je wilt geen andere baan) kids verkoop je niet....
Ik denk dat als je als eis gaat stellen bij je werkgever dat wanneer je paard iets mankeerd je gelijk behandelt wenst te worden als iemand met kids...
En ja, vakanties... mensen zonder kids kunnen vakantie opnemen waneer ze willen (dus ook in het geodkope seizoen....) mensen met kids zijn gebonden aan schoolvakanties.. (of gingen jouw ouders ook zonder jouw op vakantie?)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:22

We gingen nooit op vakantie Haha!
Ja dat soort mensen bestaat ook nog.

En van mij mag iemand waarvan de cavia ziek is ook naar huis, als ik dat dan ook mag als Kawa ziek is.
En als een collega graag vrij wil om te gaan schaatsen, van mij mag ze/hij.
Ik blijf liever lekker warm binnen Lachen

Ik vind dus gewoon weg niet dat iemand met kinderen steeds voor mag.
Dan moeten ze maar besluiten niet te gaan werken.
Maar ojee, dan kan je niet zo ruig doen als de buurman, en je moet toch minstens verder weg dan hem op vakantie Misselijk

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:31

Ik weet niet, er is toch wel onderscheid. Overigens als ik zou zeggen tegen mijn baas dat ik niet mag reizen vanwege mijn zoontje, dan denk ik dat ik naar een andere baan kan gaan zoeken.

Kinderen en huisdieren zijn beiden keuzes, waarmee je jezelf af moet vragen hoe je die wilt combineren met je baan. In geval van kinderen heb je hooguit wat meer wettelijke bescherming. Als ik er dus ooit iets met Katja gebeurt en ik alleen voor Jantje zou moeten zorgen, dan ga ik dus ander werk zoeken.

Met paarden werkt dat toch iets gemakkelijker. Ik ben er me voledig bewust van dat paardenhouderij een erg dure hobby is, met name omdat ik ook regelmatig voor verzorgers zal moeten zorgen als ik weer een tijdje weg ben. Het verzorgen van paarden delegeer ik toch wel iets liever dan het verzorgen van mijn zoon.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:44

Ergens wel herkenbaar, voor verklaring lees Karin's reactie.

Echter zie ik dus wel een onderscheid tussen kind en dier. Een kind is toch meer afhankelijk van een ouder dan een paard. Tuurlijk, een beest is ook afhankelijk en als het ziek is moet er ook voor gezorgd worden, maar in principe kan de verzorging ook door een ander worden overgenomen. Voor een kind ligt dat wel anders, een kind is intelligenter en meer gehecht aan een ouder.
Soms denk ik dat het probleem meer ligt aan het feit dat dieren over het algmeen te veel als kinderen worden beschouwd. Voor sommige mensen is hun beest echt hun kind, maar ik denk dat je het verschil pas goed merkt als je zelf kinderen hebt.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:53

Zoals ik al zei,
Als papa en mama graag uit gaan, mag kind lief wel naar opa en oma.
Maar voor het werk, als het druk is, kan dat ineens niet meer.
Alles voor eigen lol Verward

Als je wilt gaan werken moet je ook niet zeuren, dan moet je maar thuis blijven.
Tenminste zo word ook over dieren bezitters gepraat.

En nogmaals, niet iedereen is het gegeven om kinderen te krijgen.
Dan val je denk ik automatisch meer op je dieren.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:07

runningkawa schreef:
Zoals ik al zei,
Als papa en mama graag uit gaan, mag kind lief wel naar opa en oma.
Maar voor het werk, als het druk is, kan dat ineens niet meer.
Alles voor eigen lol Verward

Als je wilt gaan werken moet je ook niet zeuren, dan moet je maar thuis blijven.
Tenminste zo word ook over dieren bezitters gepraat.

En nogmaals, niet iedereen is het gegeven om kinderen te krijgen.
Dan val je denk ik automatisch meer op je dieren.


Je hebt wel een punt hoor kawa, als je besluit om te kiezen voor kinderen moet je daarvoor de consequenties voor lief nemen als je wilt blijven werken. Aan de andere kant, kinderen kosten een stuk meer dan dieren en veel ouders kunnen het zich niet veroorloven om thuis te blijven, ook al zouden ze dat graag willen.
Er zijn idd ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dat is uiteraard heel erg naar en ik snap best dat een dier zo'n kinderwens gedeeltelijk kan vervangen, maar helaas hebben de meeste mensen daar niet zoveel begrip voor, gewoonweg omdat zij die situatie niet kennen. Wat dat betreft is er veel onbgerip voor diereneigenaren.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:46

Kawa het gaat om het principe, niet om hoe sommige mensen ermee omgaan, maar het maakt wel degelijk verschil of het om je kind of om een van je dieren gaat. Wij hebben ook kids en paarden en honden en die leveren voor ons als ouders, verzorgers, houders een hoop werk en soms problemen op. Ook wij gaan nooit op vakantie........
En ik vind wel een verschil of je vrij nodig hebt bij ziekte van de kids, of van een van de dieren, of dat iemand een middagje vrij wil om een andere hobby uit te oefenen.......Dieren zijn nou eenmaal ook afhankelijk van ons wat dat betreft, dat ijs smelt vanzelf wel weer......

En die opa's en oma's zijn niet altijd dik gezaaid hoor..........

Maar goed, ik heb er zelf voor gekozen toendertijd om te stoppen met werken. Ik heb mijn eigen 'baan' gecreerd met een klein pensionstalletje en af en toe een opdracht voor een werkstuk.

Mensen die er niets van snappen waarom je altijd in die paardenshit zit te wroeten hou je altijd........maar in mijn leven komen die niet zo heel veel voor Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:37

lis schreef:

*LOL* Wat weet je de dingen toch altijd subtiel te brengen, Desiree!

Ik denk dat je een niet-paardenman/vrouw nooit kan bijbrengen wat een paard voor je betekent. Ik zie dat wel bij mijn ouders. Als ik hen vraag om op te passen, zodat ik naar het paard kan, vinden ze dat onzin. Als ik het vraag omdat ik -ik noem maar een zijstraat- in mijn huis eens een grote schoonmaak wil houden, is het opeens prima.
Gelukkig zijn al mijn ex-werkgevers paardenmensen geweest, op eentje na. Daar ben ik dan ook maar twee maanden gebleven Lachen


Klopt lis, maar ik word weinig subtiel van vooroordelen waar ik tegenaanloop bij ouders met hun kiddies. Zodra veel vrouwen moeder worden, kun je niet meer op ze rekenen op het werk, mijn ondervinding. Als het om kinderen gaat, is alles legitiem, en als het om huisdieren gaat niet. Weet je wat dat wil zeggen? Dat ANDERE mensen voor JOU willen bepalen hoeveel je om je dier mag geven. En zij bepalen dat dat niet veel is omdat ZIJ het niet belangrijk vinden.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 09:46

ER is gewoon heel veel onbegrip, een paard is maar een dier, dus die verkoop je dan maar.
Een kind heb je gekregen zeggen ze dan, en die kun je niet wegdoen.

Terwijl sommige mensen geen kinderen hebben (om wat voor redne ook) en wel heel erg aan hun paard gehecht zijn, maar dan is er geen begrip. OOK een paard is niet iets dat je zo even wegdoet vind ik. En dat begrip mis ik soms heel erg.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:49

maar waar trek je de grens dan????????
We hebben het nu over kinderen en paarden..
en die mensen met een hond of goudvis??????

In principe is het bij de meesten zo dat het paard wel verzorgd wodt....ik heb er geen problemen mee om iemand te vinden die de pony's voert etc als ik ziek ben of weg ben....

En ik ga ervan uit (helaas uit ervaring meegemaakt, toen mijn jaarling weggebracht moest worden voor noodslacht) dat wanneer je paard ernstig ziek is of gewond, je verzuimen mag op je werk..., mijn man tenminste toen wel ...
Moet hijzelf echter naar de tandarts of dokter, liefst buiten werktijd en anders kost hem dat uren...

Maar ik zou het absurd vinden dat hij vrij zou krijgen omdat de Hoefsmid komt of de DA voor de inentingen...

En je werk... je hebt er gesolliciteerd en je weet wat je functie inhoud.... dat het onderling geregeld kan worden dat je minder reist etc... is mooi meegenomen...

Ik was vrachtwagenchauffeur, ben gestopt toen ik zwanger was....
teveel en te lang weg.

Jeroen (= mijn man) en ik hebben het ervover gehad dat ik zou blijven werken en hij thuis zou blijven, maar je ziet toch dat kids liever mam's bij zich hebben als ze ziek zijn dan paps....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:52

Ik denk dat mensen van een hond net zoveel of nog meer houden dan van hun paard. Ik wel tenminste. En die hond is heel belangrijk voor mij. Als ik naar de dierenarts moet, dan ga ik en dan kunnen ze hier op hun kop staan ,maar die hond is belangrijker dan mijn baan, net zoals kinderen belangrijker voor ouders zijn dan hun baan. De hoefsmid is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb het nu over ziekte en zo.

De hond is de betere mens

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:14

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft (om even het onderscheid te maken tussen een cavia en goudvis of een paard) dat je met paarden, honden en katten een band opbouwt. Ik weet niet hoor, maar mijn goudvis is nog nooit enthousiast naar het raampje gezwommen om mij te begroeten als ik thuis kom Haha!

Daarbij zit er een groot struikelblok dat er idd wat betreft het krijgen van kinderen wettelijk veel dingen zijn geregeld. Als jouw paard moet veulenen, krijg jij dan 2 dagen vrij om dingen te regelen? Kan jij ouderschapsverlof opnemen voor je paard?
Het is en blijft een hobbie en daar kiezen we zelf voor.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat ik meer rechten heb dan dat ik nu heb omdat ik een paard heb, maar zo kan je idd voor elke hobbie wel wat anders verzinnen.

Over het laten verzorgen van je paard door een ander bij ziekte omdat dat makkelijker gaat dan het verzorgen van je kind door anderen vind ik een beetje onzin. Er zijn genoeg paarden die alleen hun eigen baasje vertrouwen omdat die nu eenmaal wantrouwend zijn of vroeger zijn geslagen of zo. Er zijn daarentegen zat kinderen die je nog met Eucalypta van de overkant kan meegeven omdat die gewoon zo makkelijk zijn.

Ik doe mijn best om dingen na het werk te regelen en voor de rest vrije daqgen op te nemen als de nood aan de man is. Maar het begrip wat ik graag zou hebben voor mijn hobbie zal ik wel nooit krijgen. Daarvoor zijn er nog steeds te weinig paardenmensen, of mensen die rekening (willen) houden met paarden op deze aardkloot.

Maar......... als er paniek is en ik als een speer naar Nic moet dan laat ik mijn werk uit mijn handen vallen en ben ik weg. Begrip of niet!!

Op zoek naar de zon!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:15

Ik reageer effe snel, gaan een stal bouwen voor 'mijn' paardje....
Een kind vind ik niet te vergelijken met een paard! Eeen kind is een deel van jou, letterlijk. Dit is een mens, geen dier.
Ik heb geen kinderen. Heb wel een hond/kat en verzorgpaard. Mijn hond betekent erg veel voor me....ik beschouw het een beetje als mijn kind, maar blijft een dier!
Ik vind daarom moeilijk dingen in de maatschappij te vergelijken.
Ik bemerk wel, wat gezegd is, dat mensen met kinderen voorrang krijgen met van alles en nog wat.
Bijv.....vakanties in zomer, verlof/overuren terug, vraag ik een vergoeding voor hulp; antwoord...je hebt geen kinderen...dus niet. Met andere woorden, je hebt zodoende meer geld.
Er zijn er meer, maar weet ik effe niet. Maar het is wel zo dat de maatschappij zo in elkaar steekt, meer rekening met mensen die kinderen hebben. En wij, zonder, worden nog eens financieel zwaarder belast??!!
Ik volg het later weer....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:21

Branca schreef:
Een kind vind ik niet te vergelijken met een paard! Eeen kind is een deel van jou, letterlijk. Dit is een mens, geen dier.
....

Hangt er veel van af hoe je in elkaar zit. Ik ken ouders die minder goed voor hun kinderen zorgen dan ik voor mijn dieren. Dat is eigenlijk heel triest, maar ze zijn er. Daarbij vind ik mensen ook niet per definitie belangrijker. Je kiest voor je kind om het te laten komen, je kiest voor je paard of hond. ZIJ maken die keuze niet. Gevolg: je bent verantwoordelijkheidsgevoel aan beiden verplicht: ze zijn afhankelijk van je, en het zijn allebei levende wezens. Ze hebben RECHT op goede verzorging en goede verantwoordelijke omgang. Zolang er in deze maatschappij de economie nog altijd ver boven het welzijn van mensen en dieren wordt gesteld, zal de wereld niet een betere plaats voor ons worden en staan we nog altijd ver af van "het paradijs".

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:35

Bij mijop het werk (ziekenhuis) wordt er wel rekening gehouden met dieren. Toen mijn paard ziek was, en mijn hond een poot bijna uit de kom had gehad, was het geen probleem dat ik later kwam/eerder wegging. Een kat zou misschien ook geen probleem zijn, maar met mijn konijnof hamster hoef ik niet aan te komen denk ik.
Ik ben al blij met alle medewerking die ik krijg als het nodig is, en kan me het verschil bij kleineren dieren ook wel een beetje voorstellen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:37

paarden wantrouwend door mishandeling.... en daardoor eenkennig.

Dat zijn de uitzonderingen.... die heb je ook met kids... heb 3 (donder)wolken van kids... maar de jongste ging nergens naar toe zonder mams...peuterspeelzaal was een ramp, kleuterschool idem...

Als je vergelijkingen wilt gaan maken moet je de grijze massa nemen, de doorsnee..... en niet de uitzonderingen en uitersten...

En wat betreft oppas opa's en oma's.... mijn moeder kon niet altijd oppassen door ziekte, hoe graag ze ook wilde... tja dan kon het zijn dat ik naar de dokter moest met 3 kids... en wanneer ik schoonmaak hield ze wel op kon passen...

Oppas regel je niet van nu moet jij de kids opvangen... dat moet je plannen....
De babysitters zijn ook mensen met meer hobby's dan alleen op jouw kids te passen...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, Annemiek73, Besje, carin0903, DeTjoeter, DotBot, Eefje_Sammy, GoogleAdsense, Googlebot, Gwenvd, Hanneke_68, Jny, Lijsken, MarliesSam, rien10, savieralover, SemrushBot, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78, Thami, YandexBot en 59 bezoekers