[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:27

Komende weken is er niets of zit al vol, maar moet zeggen geen ramp met deze temperaturen zit ik echt niet op een wedstrijd te wachten.
Vind het wel prima om Sliedrecht weer als eerste en enigste te hebben staan, lekker dichtbij voor mij en daar doorgaans wel gezellig. (heb er al wel 1 x gestart, hi hi, dik jaar terug of zo :+ )

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:00

Dressuur start ik ook liever niet op gras... Vorig jaar gedaan en dat was een drama.. veel molshopen en het had geregend een grote modderpoel. Springen op het gras vind ik dan weer minder erg (geen ideeee waarom) dus dat gaan we van het weekend weer een keertje doen enkel BB80 en BB90 hoor, vind het hoog genoeg. :o

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:45

Nou ik start dus niet in Sliedrecht.. zat mail in mijn mailbox, is vol.
Dus ga ik maar weer naar het strand :D voorlopig.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:35

Wat jammer zeg! Mis je dan geen motivatie om te trainen? Dat zou ik wel hebben... Heb me nu weer opgegeven voor een clinic ergens in augustus. Hier zijn zoveel wedstrijden dat het niet meer leuk is, de keuze is reuze en dat maakt het juist zo lastig om op te geven. Echt luxe probleem :+

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10416
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:07

Ik ga donderdag een 6 jarige E-pony laten keuren... duimen jullie mee voor me?

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:20

spannend!

Vandaag met de valk voor het eerst een hele proef geoefend. Dat was al winstwaardig, of het dubbel waard was kan ik eigenlijk niet meer beoordelen. Ik kan dat niet meer objectief bekijken.
Maar eens even kijken of hij officieel uitgebracht gaat worden tussen de ponies of paarden.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:20

Wat leuk Elly, ik ben benieuwd!

Ik duim ook voor je mee Ynskek

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:32

Ynskek ik duim voor je en Elly, leuk!!!

@Anoniempje, motivatie, hmmm, rij afgelopen jaar maar 2 x per week en hij wordt 1 x per week gereden, dus trainen doen we toch al nauwelijks, uche..
Vandaag ook heeeeeel hard getraind... Ik op Heps, hi hi. GENOTEN!!!

Afbeelding

Dit noemen ze aqua training, beentjes optillen {:}

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:44

Oew, aqua training... dat wil ik ooit ook nog eens gaan doen met 1 van m'n paardjes :)

Ynskek ik duim ook voor je!

Hier is m'n bijrijder voor 3 weken op vakantie, als ze terug is moet ze voor het kampioenschap trainen, die rijden en dan gaat ze nog bijna 2 weken op vakantie... kei leuk voor haar!

Maar ondertussen heb ik dan dus al n tijdje m'n palomino zelf gereden en getraind en nu ben ik na aan het denken of ik 'm dan niet beter zelf kan gaan uitbrengen... daar ga ik dus nog even verder op broeien ;)

Gister iig weer heerlijk gereden, ben zo goed als van m'n schrik af (en das echt n top gevoel!)...

Meneer voor de 1e keer geknot (wat wel n uitdaging was met zijn lange manen), hoofd en standfoto's gemaakt en daarna rij foto's....

Zo reden we gister door de bak:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is dit B waardig of nog niet?


Ben zelf al veel te lang weer uit de dressuursport en weet dat er het 1 en ander veranderd is maar wat? geen idee dus daar zal ik mezelf ook nog even in moeten verdiepen ;)

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:53

Wow, wat een knapperd :D
Volgens mij is dit wel b-waardig hoor. En zo niet.. verliespunten kun je toch niet rijden.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:55

Thanks!

Hij is tzt voor de verkoop dus vind 't wel n heel mooi compliment dat je 'm knap vind :)

Daar heb je ook weer n heel goed punt te pakken... minpunten kan ik idd niet krijgen.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:17

Knappe pony!
Winstwaardig kan ik niet zeggen dmv enkel fotos dan moet ik echt een filmpje zien maar de fotos die je plaatst zien er goed uit!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:31

Mooie foto's hoor, CubaLibre! Voor zo'n knappe pony vind je vast snel een koper.

Ondanks de warmte starten Jones en ik wel. Voor het eerst dit jaar is onze bak 3 weken achter elkaar droog, dus dan moeten we het er ook van nemen.
We hadden vanmorgen een kleine wedstrijd in de buurt. Ben blij dat je er nu zelf voor kan kiezen om in zomertenue te rijden. Kennelijk had niemand het verder warm, want ik was de enige die zonder jasje reed. Jones had last van zijn gebruikelijke spanningen. We waren hier nooit eerder gestart, dus ook in de ring zag hij een hoop spannends. Voor mijn gevoel stuurde ik hem desondanks redelijk rond. Alleen bij het aanspringen in galop schrok Jones en hij schoot weg als een kanonskogel. Een talent wat hij van beide ouders heeft meegekregen, we zouden het niet slecht doen op de quartermile. Desondanks kreeg ik hem halverwege de lange zijde de grote volte op gestuurd en kreeg hem ook op tijd terug in draf. Was even spannend toen ik hem gelijk op de diagonaal richting de hoek waar hij was geschrokken de hals moest laten strekken, maar gezien de omstandigheden was ik niet ongelukkig hoe dat ging.

Helaas kwalificeerde de jury zijn schrikreactie als ongehoorzaamheid (zeker de dunne stront van de stress op zijn net gewassen witte billen en achterbenen niet gezien) :( en dat stond vervolgens bij herhaling op het protocol, ze vond zijn impuls te weinig en zijn drafpassen te kort. O ja, en onvoldoende stelling en buiging. Dat laatste is inderdaad een punt waar we veel aan werken, Jones is niet zo elastisch. Nog nooit zulke lage punten gereden als vandaag, geen aardig woord op beide protocollen. Nu heb ik de pest in mijn lijf, k*tjury..

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:35

Toch vraag ik me dan af als een hoog in het bloed staand dressuurpaard gespannen is, schrikt en er vandoor gaat, dat hetzelfde wordt beoordeeld als wanneer mijn bonte, ronde pony dat doet...

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:11

begrijp ff niet waarom de jury nu de schuld krijgt.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:17

Ik geef de jury niet de schuld. Alleen jammer dat schrikken en wegrennen als ongehoorzaamheid wordt gekwalificeerd. Een paard is een vluchtdier, die gaat heus niet lopen denken 'laat ik er eens lekker vandoor knallen als ik in galop moet'.

Waar ik eigenlijk de pest over heb is dat mijn dochter me de laatste tijd een beetje in de steek laat. Normaal geeft ze me les, rijdt mijn pony af en toe en begeleid me bij wedstrijden. Daarbij geeft ze dan als het nodig is ongezouten kritiek en kan ik me een naast een protocol een oordeel vormen hoe het ging ten opzichte van vorige wedstrijden. Nu heb ik het de afgelopen weken met één lesje moeten doen en wilde ze niet op tijd opstaan voor de wedstrijd. :(
O ja, en volgende week is het een jaar geleden dat mijn broer overleed, ben ik net 50 geworden en heb opvliegers.... Het komt wel weer goed, maar vandaag niet!

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:31

eeeeh :?

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:34

Rennen is niet wat je vroeg dus ongehoorzaam.. Dat er verder niets positiefs opstond is natuurlijk niet nodig en erg jammer

De rest wat je benoemd kan de jury niets aan doen, en kan je haar dus niet aanrekenen..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:38

Sterkte met het overlijden van je broer jaar geleden, dat zal niet makkelijk zijn.

wegrennen en niet luisteren naar de ruiter IS ongehoorzaamheid.
Kan je lang of kort over discussieren, maar hij luisterede niet.

Heb er ook nooit moeilijk over gedaan toen die van mij hem peerde bij een diagonaal middendraf omdat ie schrok van kat achter jury hok en ik hem ook niet binnen de toegestane seconden weer op de rit had, en gediskwalificeerd was en dus 2 verliespunten had.
Ongehoorzaam is ongehoorzaam, jury en ik hebben er achteraf nog lol om gehad, want het was 30 graden en ik zat met een BP op paard, eerste proef was ie poepie braaf en 2e was ie pleitte, dus zij heel droog, snapte al niet wat je met dat ding aan deed met die hitte, totdat ie vertrok (en ik gelijk riep, bakhek dicht!!!)

edit stond nog raar stukje van copy past op verkeerde plek
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 24-07-16 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:47

EllyC schreef:
eeeeh :?

Heb jij nooit een dag waarvan je denkt 'die had ik beter over kunnen slaan'?
Dat dus :+

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:53

Het is denk ik een semantische discussie wat je onder ongehoorzaamheid verstaat. Als ik naar links wil maar mijn pony gaat naar rechts, dan vind ik hem ongehoorzaam. Als hij schrikt en door de vrijgekomen adrenaline in zijn lijf wegvlucht, dan heeft hij op dat moment misschien onvoldoende vertrouwen in de ruiter, maar ik vind het geen ongehoorzaamheid.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:18

ik kon je gewoon ff niet volgen Sammyoo.
Van boos op de jury naar dochter .......

Hoe je het ook benoemd gespannen, ongehoorzaam het is niet goed. Uiteindelijk gaat dressuur ook om controle en dat was er even niet zoals ik begreep.
Zijn er ongelijke omstandigheden zoals de kat van sjolvir of laatst bij nk die omwaaiende tent dan probeer je daar zoveel mogelijk ten gunsten van de combi te besluiten, lijkt me.
Dat jury niets positief kon melden is jammer maar het zijn net mensen.

Even heel wat anders. Ik krijg net bericht dat voormalig projectje van me Kringkampioen springen is geworden. Helemaal blij zijn ze. Op naar de regio.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:19

Elly, dat is leuk!! Gefeliciteerd met je geslaagde projectje!

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:34

Yep, dat doet een mens goed. Hij had het daar al prima maar als het dan sporttechnisch ook nog lukt.....
Ik zie ons (suus en ik) daar nog samen staan met en fel bloedmooi stekelvosje. Gelijk wetende dat het wel ff zou duren eer hij kinderproof zou zijn.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:12

Leuk dat het dan echt gelukt is.

Zo, heb me nu weer ergens ingeschreven.
Avond wedstrijd op vrijdag in Breda, weet dat bak daar nogal mullig is, niet ons ding, maar kan er parkeren is er gezellig en de lol is ook wat toch?