[Centraal] Gestolen paarden & paardenspullen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

[Centraal] Gestolen paarden & paardenspullen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:07

Dit is een centraal topic waarin gestolen paarden en gestolen paardenspullen (zadels, trailers, menwagens e.d.) gemeld kunnen worden.

Er zijn een aantal regels omtrent het plaatsen:
1) De kleine spullen zoals bijvoorbeeld dekjes en poetsspullen horen niet thuis in het topic en die oproepen zullen dan ook verwijderd worden.
2) Een melding mag alleen gedaan worden door de eigenaar van de spullen of het paard
3) Indien bekend mag de naam van degene die het paard / de paardspullen vermoedelijk gestolen heeft niet (volledig) genoemd worden.
4) Alleen relevante reacties zijn toegestaan in het topic. Meldingen zoals "Ik heb het bericht gedeeld" zijn niet relevant en zullen dus verwijderd worden.
5) Wanneer de betreffende zaak of het paard weer terecht is, vermeldt de plaatser van de oproep dit in een PB aan één van de moderatoren van dit forum. Een moderator zal de oproep (en bijbehorende reacties) dan weer uit dit topic verwijderen om het overzicht actueel te houden.

Om de kans op terug vinden te vergroten:
1) Plaats enkele duidelijke foto's.
2) Noem opvallende kenmerken als ras, brandmerk, chipnummer, maten, serienummer e.d..
3) Geef aan waar en wanneer het gestolen is.

Voor recent gestolen c.q. vermiste paarden kan een topic geplaatst worden op opsporing verzocht (OV) en een link in [OV] Links van gestolen/vermiste paarden topics
Laatst bijgewerkt door balance op 11-06-20 17:45, in het totaal 7 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:02

1 juli 2015 is mijn bruin br milano close contact springzadel 17 inch gestolen op onze manege in Venlo.
Het ziet er zo uit: Afbeelding
Verder heeft er niemand een idee wie dit gedaan heeft, alle zadels van de pensionklanten van onze manege zijn toen gestolen. We denken dan ook dat we onze zadels niet meer terugvinden.
Maar alsnog plaats ik het even hier omdat dat zadel een emotionele waarde voor mij was.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:34

Trailer gestolen!!
In de nacht van zondag 1 november op maandag 2 november 2015 is van de parkeerplaats bij onze stal in Enschede onze trailer gestolen. Het is een 2 paards trailer, merk Van der Sluis, kenteken 54-WP-14. De trailer heeft een gegalvaniseerd onderstel, bruine zijkanten en een wit polyester dak. Aan de voorzijde van het dak zitten twee blauwe logo' s: een blauwe cirkel met daarin een blauw paard en de tekst Enduranceteam Rakesh. Achterop zit een rood bordje met witte letters en de tekst : sportpaarden.
De linker binnenzijde heeft behoorlijke beschadigingen. Rubber tussenschot met de bovenste 25 cm metaal. De trailer heeft een klein dakraampje en een klein raampje ad voorkant. De rubberen sok om de trekstang is aangevreten door een marter.
Foto heb ik zo even niet voorhanden, maar kan op verzoek wel gestuurd worden.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:04


Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:32

JAAAA!!!!!! Dat is hem inderdaad. Dank je wel.

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:41

Hoi Allemaal,

omdat dit toch kortbij is (voor mij) wil ik hier ook een oproepje doen om uit te kijken naar deze spullen of ze eventueel te koop worden aangeboden...

http://rtv.be/artikels/50000-euro-aan-p ... len-a22396

dit is een filmpje van de mensen die hun materiaal kwijt zijn!

alle hulp is welkom!

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:22

[OV] Veulen gisteravond weggehaald.


Gaan we hier toch verder :)

Had al een bericht getypt maar kon het niet meer plaatsen.

Voorpagina nieuws hier had ik vanochtend nog getipt.

Hoop dat ze er iets mee doen.
Hoop dat het veulen ergens gezien wordt.

Vreselijk.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:33

Nou, vond het bokt op zijn slechts om dat topic te sluiten!
Het mag duidelijk zijn dat er in dit topic slecht word gereageerd en dus binnen no time van de voorpagina verdwijnt.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:13

Pff.. Verschrikkelijk! Ik hoop dat het veulentje gauw gevonden wordt!!!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:29

Nou ik hoop ook dat het veulen snel terug is bij zijn moeder!

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:12

ohjajoh6 schreef:
Nou, vond het bokt op zijn slechts om dat topic te sluiten!
Het mag duidelijk zijn dat er in dit topic slecht word gereageerd en dus binnen no time van de voorpagina verdwijnt.

Dacht er precies het zelfde over...

CxKenzo
Berichten: 108
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:11

Mag toch hopen dat hier een bericht over verschijnt op de voorpagina. Dat behoort toch eigenlijk op een forum als dit!

Ik hoop echt dat het veulen snel wordt teruggevonden!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 07:39


Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 07:43

linnie050 schreef:
[OV] Veulen gisteravond weggehaald.


Gaan we hier toch verder :)

Had al een bericht getypt maar kon het niet meer plaatsen.

Voorpagina nieuws hier had ik vanochtend nog getipt.

Hoop dat ze er iets mee doen.
Hoop dat het veulen ergens gezien wordt.

Vreselijk.


Dank je , is mijn topic.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:09

dravergekkie schreef:
ohjajoh6 schreef:
Nou, vond het bokt op zijn slechts om dat topic te sluiten!
Het mag duidelijk zijn dat er in dit topic slecht word gereageerd en dus binnen no time van de voorpagina verdwijnt.

Dacht er precies het zelfde over...


Ik ook!
Zeker bij gestolen paarden!
Laat iedereeen opletten en ook het gevoel van samen zoeken is goed voor "het bokt gevoel"

Maar ook bij een trailer of wanneer er een stal beroofd is van de zadels etc.
dus een waarschuwing dat ze in de buurt aan het stelen zijn, lijkt me geen vervuiling van bokt.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:43

Bokt op zn smalst. Dit topic is een jaar oud en zit nog steeds op de 1e pagina, dus dit werkt niet. Laat mensen voor gestolen paarden een apart topic openen.

ik hoop dat het veulen snel gevonden word.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:13

Bokt wordt gemaakt door de Bokkers. Als die alle gestolen zadels, trailers, paarden enz in dit centrale topic melden blijft het bovenaan en komt het dus steeds weer onder de aandacht. Misschien is het wel een goed teken dat we nog op pagina 1 zitten, dat er wel eens wat gejat wordt maar dat het gelukkig nog niet extreem veel is.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:21

Rex_Rolfo schreef:
Bokt wordt gemaakt door de Bokkers. Als die alle gestolen zadels, trailers, paarden enz in dit centrale topic melden blijft het bovenaan en komt het dus steeds weer onder de aandacht. Misschien is het wel een goed teken dat we nog op pagina 1 zitten, dat er wel eens wat gejat wordt maar dat het gelukkig nog niet extreem veel is.

Of mensen weten dit topic gewoon niet te vinden, of denken "oh, hier is al zo lang niet gereageerd..." :)*

Ik betwijfel of dit topic niet op den duur ook van de voorpagina zal verdwijnen, want ik zie eigenlijk anders ook nooit centrale topics ergens anders voor op de voorpagina.

Hopelijk is het veulen snel terug! :(:)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:41

Plus het feit dat er nogal strenge regeltjes aan dit topic hangen en niet relevante berichten gelijk verwijderd zullen worden, dat maakt dus dat een topic als dit heel snel weer naar de achtergrond verdwijnt. Ik ga dan ook temmen op mijn eigen bericht, in de hoop dat de modjes hier wat mee gaan doen. Ik vind het echt heel sneu voor de eigenaren van gestolen paarden, dat ze dus op deze wijze monddood worden gemaakt op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:54

Ik ben het met jullie eens. Ik wist ook niet van het bestaan van dit topic af en heb me direct geabboneerd toen dit topic omhoog kwam, zodat het steeds bij mijn ongelezen berichten verschijnt zodra er een nieuw bericht is geplaatst. Maar zoals Steeph zegt, wist ik het topic dus inderdaad niet te vinden. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit soort berichten juist wel bij (voorpagina) nieuws terecht zouden komen. Jammer dat dat niet het geval is...

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:22

De vrouw van de gestolen Quarter krijgt ook totaal geen reacties. Ze is echt ten einde raad!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:24

Ik schop hem weer even omhoog.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [CENTRAAL] Gestolen paarden en paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:51

ik vind het belachelijk dat gestolen paarden hier in een verdomhoekje terecht komen. hier krijgen ze toch niet de aandacht die het verdient! elk gestolen paard zou zijn eigen topic moeten mogen hebben vind ik. Het is al traumatisch genoeg voor de eigenaren. Bokt zou zo goed kunnen helpen met het terugvinden van paarden, maar niet op deze manier! Zo werkt het niet.

Ik hoop van harte dat bokt zich in deze wat soepeler wil opstellen!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:10

Ik heb al een paar pb naar nieuws weggedaan, maar er gebeurt niks.
Erg jammer.

CxKenzo
Berichten: 108
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:35

juval schreef:
ik vind het belachelijk dat gestolen paarden hier in een verdomhoekje terecht komen. hier krijgen ze toch niet de aandacht die het verdient! elk gestolen paard zou zijn eigen topic moeten mogen hebben vind ik. Het is al traumatisch genoeg voor de eigenaren. Bokt zou zo goed kunnen helpen met het terugvinden van paarden, maar niet op deze manier! Zo werkt het niet.

Ik hoop van harte dat bokt zich in deze wat soepeler wil opstellen!



Helemaal mee eens!
Sowieso heel vreemd dat gestolen paarden en spullen in hetzelfde topic moeten staan. Een levend wezen heeft lijkt me wat meer waarde.
Een site voor paardenliefhebbers waar een paard van iemand is gestolen, wat heeft er nu meer prioriteit dan dat om op de voorpagina te staan?!