[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:31

Ik heb vandaag Quickstep voor het eerst terrecht moeten wijzen, eerst dacht meneer dat ik mee wilde spelen op zijn paards. Mooi niet dus, waarop hij in een pest humeur raakte en hij wilde happen toen ik zijn halster uit wilde doen. Kijk, ik ben lief, maar dat pik ik niet en dat heb ik even heel duidelijk laten merken. Ben benieuwd hoe de komende dagen zullen gaan.

Maar goed, fotospam
My golden boy
Afbeelding
Afbeelding

Verhip, het vrouwke steekt me in het roze.

Afbeelding

Afbeelding

Speeltijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat zit daar in het gras?

Afbeelding


Oh, tis het vrouwke!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:58

Wat heb je toch een leukerd gescoord. Daar ga je nog wat mee beleven!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:06

Hij is echt gegroeid zeg! :)) En het is een knapperd! :D

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:18

Leukerd is ie.
Het is een glimworm zeg :) .
Ik moet erbij zeggen dat hij best al "volwassen " oogt.

Heerlijk spelen met zijn vriend.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:05

Als Quickstep zo verder doet, kan ik pilletjes voor mijn hart nemen, het kieken! Kom ik daarstraks op de wei aan, ligt meneer languit in het gras. Doet Bacardi ook wel eens, maar bij Quickstep zag ik niet eens een ademhaling en toen ik hem riep, kwam er geen teken van leven. Niks, nada, njente beweging zat er in dat beest, zelfs geen oor dat draaide. Eerste gedacht, fiets, die ligt toch niet dood! %) Ook toen ik vlak naast hem stond, kwam er geen teken van leven. Heb 2 keer zijn naam geroepen en dan kwam zijn hoofd eindelijk, met een slaperige blik, omhoog. _-:( Maar op staan was er echt niet bij, ik ben gewoon even naast hem gaan zitten, wat ie rustig liet doen. Hij stond pas recht toen zijn maatje hem kwam duidelijk maken dat hij wilde spelen.

Vandaag kwam de DA en ook zij was onder de indruk van mijn jonge aanwinst. Ze vond hem uitzonderlijk braaf en rustig voor een jaarling hengst en het baasje is trots. Maar eerlijk is eerlijk, alle lof gaat naar Mireille die toch wel een jaar lang tijd en energie gestoken heeft in deze jongen. +:)+ Toen ze door moest zei mijn DA dat ze vindt dat ik dit paardje wel verdien na al de ellende die ik met Bacardi heb gehad het afgelopen jaar, conclusie: mijn DA is een schatje!

Gisteren heb ik hem voor het eerst geborsteld en toen kreeg ik protest als ik aan zijn buik of benen kwam. Vandaag ben ik gewoon met de borstel in mijn hand op hem toe gestapt en meneer bleef waarempel zonder halster staan en liet zich netjes borstelen, ook op de buik en zelfs op de benen. Hopelijk blijft hij zo megaand, dat zou alles een pak,gemakkelijker maken.

Ondertussen heb ik de jonge man al een paar keer in aktie gezien, telkens voor een klein stukje, en ik had al wel opgemerkt dat de extra gangetjes zeker aanwezig zijn. Hij gooit wel alles door mekaar, maar het zit erin! Vandaag kwam hij voorbij mij geraasd en kon ik hem in volle glorie bewonderen terwijl hij zijn gangen door mekaar aan het klutsen was en toen viel 1 ding me enorm op: zijn rug blijft bijna stil! Wow, dat beloofd als we binnen een paar jaar met mekaar aan de slag gaan! :~

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:30

Ik denk dat ik creatief uit de hoek zal moeten komen, Quickstep is een clown in wording. En er schuilt een sterk, eigenzinnig karaktertje onder het lieve oppervlak. Wat Quickstep niet leuk vindt, zal de baas wel merken.

De clown in hem wil alles ontdekken en is heel speels. Niet leuk als meneer beslist om de kruiwagen om te gooien als die bijna vol met mest zit, zucht.

Met zijn eigenzinnigheid heb ik ook al kennis mogen maken.. Raak hem aan waar hij het niet wil en je krijgt een "hou op of ik bijt" blik of hij tilt een voetje op (het voetje waar je het dichtst bij staat). Gewoon even corrigeren door nee te zeggen of, bij de bijtblik, even een handbeweging te maken, is tot hiertoe voldoende. Maar ik zal hem toch wel onder de knoet moeten houden.

Meneer weet ook al dat ik hem niet onder controle heb zonder halster. Geen halster aan, geen kans om een teek uit te halen. Wel halster aan en de teek kan verwijderd worden (als je het tenminste zonder tekentang doet). Hij gebruikt trouwens heel handig zijn weidegenoot als levend schild. Mijn vliegenspray werkt ook tegen teken, maar dat spul vindt hij nog eng. Dus wat doe je dan als je niet aan je vrouwke kan ontsnappen? Je geeft haar 2 keuze opties a) vasthouden, maar dan plak je tegen veulen 2 of b) loslaten en aanvaarden dat het 1-0 is voor je uk.

Wat hij alleen nog niet weet, is dat ik koppig ben en er op uit ben om problemen te voorkomen. De enge spray komt voorlopig niet meer boven. We gaan eerst leuk wandelen en ik ga op zoek naar een paar leuke spelletjes om in de pist te doen. Zodra dat relax gaat, komt de spray, in de piste, terug boven en gaan we oefenen tot hij deze niet meer eng vindt.


Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:37

Quickstep wil mensenfluisteraar worden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Of hulppaard, hij oefent al vast het veters losmaken.
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:02

Aaaah <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:49

Zo herkenbaar om alles in zijn mond te pakken of mee te willen helpen met mest ruimen. }>
Joey loopt dan altijd met de mestboy in zijn mond ervandoor.
Handig hoor :+ .

Met consequent zijn kom je al heel ver.
Komt goed tussen jullie twee ;)

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:08

Veel op bokt lezen heeft echt wel een invloed op een mens. ~~}> Kom ik vandaag op de wei en een boer is een paar veldjes verder met een traktor aan de slag. Pre bokt zou dat gewoon een vaststelling geweest zijn, waar ik niets mee deed. Nu was mijn eerste gedacht: leuk, training voor de uk! :)* Dus Quickstep zijn halster aan, voor het eerst zijn wei uit en hop langs de boer. Denk niet dat de gup de traktor gezien heeft, meneer was druk bezig met zichzelf onderdanig te tonen aan de 2 paarden die hem in de andere wei kwamen begroeten. Maar goed, ik ben tot aan de stal gewandeld, even gebabbeld met de verhuurder en dan opnieuw naar de wei.

Ondertussen was er ook iemand aan de slag gegaan met een bosmaaier, fijn, extra training. En hier had ik een probleem. Quickstep loopt nl braafjes achter, dus je merkt verandering van gedrag niet op en met het achtergrond lawaai, hoor je ook geen reactie. Dus voel ik plots hoe meneer tegen me botst, waarop ik hem voor zijn onattent gedrag wel corrigeren en ik dan pas merk dat ukkie bang is van die maaier, zucht. De mens die ermee aan de slag was, had de reflex om het ding af te zetten, wat voor mij niet moest. Maar goed, meneer spreekt geen Nederlands en wilde alleen maar behulpzaam zijn. En de uk, die keek gewoon nog een paar keer achterom en kwam verder netjes mee. De traktor, daar gaf hij opnieuw geen aandacht aan.

Vanavond ben ik bij hem geweest met een kennis die Ijsjes heeft, net op het moment dat beide mannetjes met mekaar aan het spelen waren en Quickstep zijn gangen eventjes liet zien, enfin, hij gooit alles nog op een hoopje. Maar mijn kennis vindt wel dat het er veelbelovend uit ziet naar de toekomst toe en dat mijn man haar ook wel zou kunnen charmeren. Ik heb dus blijkbaar goed gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:07

Afbeelding
Vandaag heb ik voor het eerst zijn voeten laten verzorgen, ging prima, tot voetje nr 4, toen was meneer het zat. En als Quickstep iets beu is, gebruikt meneer tanden of voeten. Het grappige is wel dat hij op een beleefde manier stout of opstandig is en zich vervolgens ook vrij snel weer gedraagd. En volgens de hoefsmid is mijn jonkie een braaf paard, oef.

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:47

Topp gedaan hoor.
Het is zeker spannend zo n eerste keer hoefsmid. Al met al heeft hij zich goed gedragen volgens de smid lees ik.
Toppie.
Vaker is het verplichte lange stil staan de boosdoener i.p.v het gefriemel aan de hoeven.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:38

Pfoe, wat hebben wij een woelige week achter de rug! De eigenares van ons weidemaatje kwam amper bij haar veulen op bezoek, beestje had dringend een hoefsmid nodig, stond al van bij aankoop met een gezwollen knie, bleef ondanks ontwormen mager en vorige zaterdag ontdekte ik ook nog eens op 3 koten mok. En alsof dat alles nog niet genoeg was, liep hij ook plots kreupel op het been met de dikke knie. Beestje voelde zich duidelijk niet goed en eiste al mijn aandacht op. Ik kon niet eens tijd aan Quickstep besteden, had heel de tijd een zielige, zieke kleuter die me op mijn hielen liep. Ik ben zo een paar keer huilend van de wei gekomen en dag na dag werd ik kwader op mijn medehuurster. Dus begon ik foto's en fimpjes te maken van haar veulen, die ik haar doorstuurde in de hoop dat ze hierdoor wakker werd en eindelijk iets ondernam.

Helaas ijdele hoop. De weibaas heeft zaterdag nog een ultieme poging gedaan om haar te laten in zien dat het niet goed ging met haar veulen en zondag dachten we even dat we doorgedrongen waren tot haar. Maar nee hoor, maandag heeft ze, zonder iets te laten weten, haar veulen van de wei meegenomen. Ik kreeg niet eens de kans om er aanwezig te zijn zodat ik mijn kleine man kon troosten. Dat ik het huurgeld van juli, wat ik voor haar had voorgeschoten, niet terug krijg (ze beweren dat ik het wel gekregen heb), dat is nog het minste van mijn zorgen. Wat mij meer zorgen baart, is het feit dat mijn uk nu alleen staat, hij kan omdat hij hengst is bij geen andere groep bij en ik kan hem ook nog niet naar huis halen, omdat mijn wij niet af is. Doordat we niet weten waarom het andere veulen ziek was, heb ik mijn dierenarts bloed laten nemen. Quickstep heeft gezwollen klieren, ze zijn niet hard en pijnlijk, dus ik moet me nog niet onmiddellijk zorgen maken, maar zelfs al zou ik nu snel mijn wei afmaken, dan nog kan hij pas komen nadat we zijn volledige bloeduitslag hebben. We kunnen immers niet het risico lopen dat hij Bacardi met iets besmet.

Duimen maar dat er niets uit zijn bloedbeeld komt en ik mijn kleine man snel bij mij thuis kan zetten. Zo'n uk alleen is gewoon vreselijk sneu om te zien en dat allemaal omdat iemand wel paarden wil, maar er vervolgens niet naar om kijkt.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:32

Da's balen. Raar toch, ik snap het niet, dat je een levend wezen aanschaft en er vervolgens niet naar omkijkt. Mij lukt dat slecht.

Ik hoop maar dat jouw kleine draak niets ernstigs mankeert en gauw naar huis kan komen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:06

Oef dat is een smerige tegenvaller :( Hoe reageert Quickstep op het alleen staan?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:15

Mer1980 schreef:
Oef dat is een smerige tegenvaller :( Hoe reageert Quickstep op het alleen staan?



De eerste dagen was hij erg onrustig. Woensdag had ik hem, om hem wat te kalmeren, even uit de wei mee op wandel genomen en toen ontspande hij zich een beetje. Hem terug naar zijn wei brengen was echt een ramp. Hij werd echt boos en opstandig en wilde duidelijk bijten. Vond het zo zielig voor hem. Sinds gisteren avond is hij een beetje tot rust gekomen en is hij een beetje meer relax.

Helaas hebben we volgend weekend thuis een feestje gepland, dus kan ik de week daarna pas aan mijn wei beginnen. Normaal heb ik, hoop ik toch, volgende week de resultaten van het labo en weet ik of ik iets moet behandelen of niet. Er zou mogelijks een merrie weg gaan op de wei en dan zou hij voor 14 dagen daar bij een ruin kunnen, al weet ik niet of het zo verstandig is om hem voor zo'n korte periode aan een paard te laten wennen en hem dan vervolgens mee naar mijn andere ruinen te nemen. Gevoelsmatig vind ik het rot dat hij alleen staat en zou ik hem erbij zwieren. Mijn verstand zegt dan weer dat het beter is om hem maar 1 keer aan andere paarden te laten wennen en hem gewoon op zijn eigen wei te laten. De laatste maandag van augustus, of de eerste van september, neem ik hem mee naar huis, dus het is voor max 3 weken dat hij zo moet staan. Maar 3 weken is voor zo'n uk misschien toch wat lang. Waar doe je goed mee?

Ik vind het in ieder geval een rotstreek van mijn weide maatje. Ze had op zijn minst kunnen zeggen dat ze haar paard in de loop van de week ging verhuizen, dan had ik mijn man kunnen opvangen.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:19

Nou ze heeft wel meerdere rot streken geflikt:

1) Veulen verwaarlozen en ziek laten staan
2) Jou niet inlichten over het ophalen
3) Bestolen van huurgeld voor de weide

Voor die laatste zou ik een gepeperde factuur sturen en later een incassobureau achteraan jagen! :(

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:21

Maflinger_S schreef:
Da's balen. Raar toch, ik snap het niet, dat je een levend wezen aanschaft en er vervolgens niet naar omkijkt. Mij lukt dat slecht.

Ik hoop maar dat jouw kleine draak niets ernstigs mankeert en gauw naar huis kan komen.



Ze had tegen de wei baas gezegd: het is toch "maar" een veulen en ik heb in totaal 6 paarden en die staan op 3 plaatsen. Tja, kan best zijn, maar als je paard ziek is, kom je ernaar kijken.

Nu ja, mijn man zal de hulp krijgen die hij nodig heeft, als er iets mis is, tis gewoon even balen. Maar voor het veulen dat nu weg is, zien we (wei baas en ik) het somber in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:23

Mer1980 schreef:
Nou ze heeft wel meerdere rot streken geflikt:

1) Veulen verwaarlozen en ziek laten staan
2) Jou niet inlichten over het ophalen
3) Bestolen van huurgeld voor de weide

Voor die laatste zou ik een gepeperde factuur sturen en later een incassobureau achteraan jagen! :(



Er staat helaas niets op papier. Ik ben zo stom geweest om haar de huur van juli voor te schieten omdat ze 3 weken op reis was en zij ging me terug betalen. Tuurlijk was ik boos, maar zij heeft me op alles geblokt, dus moest ik langs de moeder gaan. Die liet me weten dat een dierenarts zegt dat het paard niet verwaarloosd is (mijn smid en dierenarts beweren het tegendeel) en dat haar dochter me cash betaald heeft, mooi niet dus. Ik sta dus gewoon met mijn rug tegen de muur en kan alleen maar hopen dat toch iemand anders het op neemt voor dat veulen.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:25

Tsja die factuur kun je alsnog sturen hoor. Dan maar op bluf.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:35

Mer1980 schreef:
Tsja die factuur kun je alsnog sturen hoor. Dan maar op bluf.



Ik heb naar de politie gebeld om te vragen wat ik kan doen, zij zeggen dat het woord tegen woord is en dat ik enkel mijn recht kan halen door naar de vrederechter te stappen. Wat mij dan weer meer geld zal kosten dan het bedrag dat ik nu kwijt ben. -O-

Moest mijn uk echter ziek zijn en ik zou kunnen bewijzen dat hij het van haar paard gekregen heeft, dan overweeg ik wel om stappen te ondernemen. Mijn kleine man zal de zorg krijgen die hij nodig heeft, maar ik wil niet dat haar paard geen hulp krijgt en nog andere dieren kan besmetten.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:46

Als jouw paard OK is, zou ik het geld maar laten zitten. Het sop is de kool niet waard. Neemt niet weg dat het wel een k-streek is. Begrijp ik nou goed dat het hier om een minderjarige gaat met 6 paarden?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:39

Jeetje wat heftig allemaal. En vooral ook vervelend voor je kleine man.. Hopelijk is hij helemaal gezond. Over bij de ruin neerzetten voor 2 weken kan ik je geen advies geven, lastige situatie.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:42

Ik zou hem erbij zetten, of in ieder geval met een draad ertussen... Zo'n jonkie alleen is toch niks ... Sterkte met de situatie !

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:27

Maflinger_S schreef:
Als jouw paard OK is, zou ik het geld maar laten zitten. Het sop is de kool niet waard. Neemt niet weg dat het wel een k-streek is. Begrijp ik nou goed dat het hier om een minderjarige gaat met 6 paarden?


Ze is niet minderjarig, maar woont nog wel thuis. Ik wist dat ze in september ging studeren en heb dus op voorhand gezegd dat we per persoon 75€ per maand voor de wei moesten betalen. Ze vond het veel geld, maar wilde toch haar veulen bij de mijne zetten. Toen we de veulens gingen halen, was zij met haar vriend op vakantie, maar haar moeder vroeg spontaan achter mijn rekeningnr, dus ik dacht dat alles wel geregeld ging worden. Ze had 5 paarden toen de palomino bij mij kwam en heeft sindsdien nog een hengstveulen bij gekocht. Ik heb toen zelf voorgesteld om haar veulens samen te zetten, maar dat wilde ze niet.

Ik wist wel dat ze het niet leuk vond als mensen zich te veel moeien met haar paarden, maar het veulen kreeg het ene probleem na het andere en ze kwam bijna nooit. Ik was er dagelijks bij, mesten en drinken geven kwam volledig op mijne nek, dus haar veulen begon ook meer en meer naar mij te trekken. En helaas ben ik vij opmerkzaam voor verandering, beroepsmisvorming, ik ben nl verpleegkundige. Dus toen vorige week Quickstep geen kans meer kreeg om in mijn buurt te komen en de palomino geen stap meer van mijn zijde wilde zetten, gingen al mijn alarmbellen af. En omdat zij niet reageerde, heb ik de eigenaar van de wei naar het veulen laten kijken, waarop die boos werd omdat het dier duidelijk zorg nodig had. En dat heeft ze dus duidelijk niet gepikt. Ik ken mensen, die het veulen bij mij gezien hebben, die nu op zoek zijn naar het arme ding, maar helaas is hij van de radar verdwenen. Ze post zelfs geen foto's van hem op fb, dan weet je ergens toch wel dat je fout bezig bent met je paard.

Helaas kan Quickstep niet met een draadje tussen naast de andere paarden zo lang die merrie er staat (we weten niet wanneer dat paard verhuisd), want meneer weet duidelijk dat hij hengst is als zij voor zijn neus staat en ik moet ook eerst zeker zijn dat hij met niets besmet is, voor ik hem bij andere paarden zet. Ik hoop dat eind volgende week de ruinen die op de wei naast hem stonden, terug zijn, dan heeft hij toch iets sociaal contact. Doet mij er trouwens aan denken dat ik ook met die eigenaar moet praten als er iets uit de bloedtesten zou komen. Tjonge toch, het is echt wel een zootje zo.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kyrkelover, tjee en 60 bezoekers