hoe herken ik een waterdichte deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

hoe herken ik een waterdichte deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 12:12

Hoi!

Ik heb dus net een waterdichte s&k deken gekocht maar hij ziet er niet anders uit dan mn gewone winterdeken.
En ik dacht ik gooi er wat water op, dan moet het als het goed is blijven liggen.Maar het water trok er dus gewoon in.
Klopt dit of heb ik een giga miskoop gedaan?

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:20

oef....
bij de waterdichte dekens die ik heb loopt het water er wel gewoon vanaf.
misschien de waterslag erop en dan na een tijdje kijken of je paard nog droog is.....

het is mij door de jaren heen wel duidelijk geworden dat bij waterdichte dekens de kwalitiet toch nog iets belangrijker is dan bij staldekens, om het maar zachtjes uit te drukken Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:16

In waterdichte dekens zitten als het goed is geen naden, of ze zitten onderaan aand e zijkant.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:49

Heb je het gekocht in de winkel? Dan kan je altid nog teruggaan en klagen.
Bij mijn echt wel waterdichte Rhino druppelt het water er ook niet echt vanaf. Het water lijkt er ook in te trekken, de deken gaat er nat uitzien, maar het paard blijft droog. Om waterdicht te zijn, hoeft het water er dus niet altijd op te blijven 'parelen'.
Kwestie van de eerst volgende keer uitproberen als het buiten regent, met de deken op je paard.
En als ie dan niet waterdicht is, en je hebt hem wel gekocht omdat hij waterdicht zou zijn, geld terug eisen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:49

Als je dat water aan de buitenkant er tegenaan gooit, moet je het aan de binnenkant niet terugzien. Lijkt mij simpel.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:35

Volgens mij zijn er maar weinig dekens die echt helemaal waterdicht zijn. Meeste paarden gaan s'avonds in de stal en kan de deken opdrogen. Maar als je paard langer buiten blijft zal je zien dat hij echt nat wordt.

Je moet dus even bekijken waarvoor je de deken wilt gebruiken. Voor af en toe een buitje of hele dagen buiten staan ongeacht het weer.

En dan.... gewoon testen. Deken op, de wei in en regenen maar Haha!

Verder geef ik de voorkeur aan een deken die geen naden heeft. Des te meer naden, des te sneller de boel doorlekt. Let op met het wassen en naar de stomerij brengen, dat maakt en deken minder waterdicht (tenzij je wast met Harmisol)

Op zoek naar de zon!!!


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-02 15:53

Hmm lekker balen!Er zitten gewoon net zoveel naden in als in mn gewone deken.Maar ik zal het volgend weekend wel merken , dan kan ze een paar dagen de wei in.
Ik heb hem trouwens van marktplaats.Ik heb wel 10x gevraagd of hij wel waterdicht was, 100%.maar het antwoord was altijd ja.
Nou ja ik merk het wel!
In elk geval weer bedankt!!

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:04

Als hij niet waterdicht is kun je altijd nog een waterdicht-maak-spulletje bij de drogist halen waar je de deken mee kunt inspuiten.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:23

Dimple schreef:
Let op met het wassen en naar de stomerij brengen, dat maakt een deken minder waterdicht (tenzij je wast met Harmisol)


Die fout heb ik dus ook gemaakt, na het wassen van de deken nog een keer wassen met Harmisol.
De deken ademt niet meer zo goed en is absoluut niet meer waterdicht.
Als je dus een middel hebt, voor bij in de wasmachine, denk er dan aan dat niet alleen de buitenkant het laagje oid krijgt, maar ook de binnenkant.
Wat dus niet moet, waardoor het niet meer zo ademt.

Inspuiten dus, niet wassen met een of ander middeltje.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron