Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 16:21

Heey Bokkers,

Ik was afgelopen week in Wenen en natuurlijk ook naar de Spaanse Rijschool geweest. Hier een rondleiding gevolgd (helaas net in de week dat er geen shows waren, de meeste paarden waren op vakantie). De rondleiding was echt super gaaf en het meisje dat ons rondleidde vertelde ook hoe je een ruiter kan worden bij de spaanse rijschool. Tegenwoordig nemen ze ook vrouwen en mensen uit een ander land dan Oostenrijk aan.

De eisen zijn:
- Minstens 16 jaar (en volgens haar max 24)
- Eindexamen gehaald
- Tussen de 170 en 172 cm (dat vertelde zij, op de site staat dat de ideale lengte 172 is)
- Slank en sportief postuur
- Duits en Engels spreken (optioneel ook Spaans en Frans, maar dat is niet verplicht)
- Uiteraard affiniteit met paarden
- Niet te hoog in de moderne dressuur rijden qua niveau.
http://www.srs.at/derlangeweg/

Jaarlijks krijgen ze ongeveer 400 sollicitaties en nemen ongeveer 1 persoon aan.

Ik vroeg me af of iemand op Bokt ooit heeft gesolliciteerd of dit van plan is te gaan doen? :)

Niet dat ik het nu persee van plan ben, maar ben wel heel benieuwd of iemand hier het zou willen


CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:23

Dat lijkt je gaaf zeg!! Maar meer gewoon voor een aantal weken of maanden.. Ben ook maar 160 en nooit genoeg ervaring met dat soort paarden :+

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:24

Lijkt me heel erg gaaf! Wat jammer nou dat ik Duits heb laten vallen bij mij profielkeuze :+ (niet dat ik het anders had kunnen spreken, maar toch..)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:25

Wat gaaf! Als je gaat solliciteren wel laten weten of het gelukt is of niet! :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:26

Gaaf! :D ik ga alleen nooit vloeiend Duits spreken en ik word ook geen 170 :')

I am because you were

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:28

Om heel eerlijk te zijn zou ik er nog niet dood gevonden willen worden. Behalve dat ik 20cm te klein ben vind ik de spaanse rijschool ook behoorlijk overrated.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:43

Gaaf, ik heb tot nu toe alleen maar mannen op de Lippizaners gezien. Wist niet dat ze ook vrouwen aannamen. Met mijn lengte ben ik sws al niet geschikt, maar ik heb de behoefte ook niet om te solliciteren.

@Ayasha, mag ik vragen waarom je geen fan bent van de Spaanse Rijschool? (Gewoon oprechte nieuwsgierigheid)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:48

Omdat ze pretenderen dat het uiteindelijke resultaat zoveel beter is dan de moderne dressuur. Lichter, zachter, soepeler terwijl het resultaat niets meer of minder is dan een stel krabbelende in de bek getrokken, toegegeven, mooie dieren die kunstjes kunnen. :-)
Het resultaat dat ze tonen en het resultaat dat ze beweren te verkrijgen ligt IMO behoorlijk ver uit elkaar.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:52

Goh ik pas precies in het plaatje, op het Duits na :+

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:54

Dat verklaart in ieder geval wel waarom je niet te hoog in de moderne dressuur moet rijden. Vond het al een rare eis.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 16:56

xRaisin schreef:
Gaaf, ik heb tot nu toe alleen maar mannen op de Lippizaners gezien. Wist niet dat ze ook vrouwen aannamen. Met mijn lengte ben ik sws al niet geschikt, maar ik heb de behoefte ook niet om te solliciteren.

@Ayasha, mag ik vragen waarom je geen fan bent van de Spaanse Rijschool? (Gewoon oprechte nieuwsgierigheid)


Ik wist het inderdaad ook niet! Ze vertelde het toen. In de show rijden alleen nog mannen, er is nu 1 vrouw bijna klaar met de opleiding. Die opleiding duurt best lang namelijk.

@CastaMickey, dat lijkt me ook heel gaaf, om het een paar maanden te doen!
@BeSen, voorlopig nog niet van plan, maar misschien dat ik het over een paar jaar wel probeer :j
@prugelpiet, dat Duits heb ik ook nog wat moeite mee om het vloeiend te kunnen :') Wel net eindexamen duits gehaald, verstaan gaat prima, maar vloeiend terug spreken moet ik nog even oefenen :)) Gelukkig ben ik precies 170.
@Ayasha, dat kan. Ik vond de paarden die ik daar zag wel heel ontspannen ogen en ik vind het heel knap wat ze kunnen.

xRaisin schreef:
Dat verklaart in ieder geval wel waarom je niet te hoog in de moderne dressuur moet rijden. Vond het al een rare eis.

Ze vertelde waarom dit moest, omdat ze op een andere manier rijden. Het was makkelijker om aan iemand te 'schaven' die niet al heel goed op een bepaalde manier rijdt. Het is moeilijker met iemand die al heel goed op een andere manier rijdt.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:16

Nou na de rondleiding dacht ik juist welke gek doet dit? Een mannenwereld waarin vrouwen niet meetellen als je geteld had, had je geweten dat er al vrouwen klaar waren met de opleiding. Maar ze krijgen geen kans. Het eerste jaar gekleineerd worden aan de Longe. Veel afhakers na het 1 e en 3 e jaar. Al een paar vrouwen klaar met de opleiding en geen 1 in de show typisch....

Trouwens paarden zijn matige lopers leuk tot aan de nek en that's iT.
Ow en briljante Ruiters ik heb betere gezien. Je kunt beter op een fatsoenlijke stal gaan werken met een goede naam. Daar je veel en veel meer aan ook op je cv.

Succes met je keuze

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:27

Ik vermoed dat je geen ruiter hier op bokt zal vinden.. Er is wel een bokker die bij de Franse Rijschool Bartabas gereden heeft, hier zijn volgens mij ook wel topics over geweest.

Wenen lijkt wel het minst open te staan voor vrouwlijke ruiters, ze zijn een aantal jaar geleden gezwicht, maar het resultaat valt me tegen. Andere Klassieke Rijscholen zoals Jerez, maar meer Bartabas en Bückenburg hebben veel meer vrouwlijke ruiters.
De laatste is mijn persoonlijke favoriet, hele sympathieke mensen ook en erg toegankelijk mocht je gewoon eens willen trainen ;)

"Een draver, is gaver" :D


mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 18:35

Horsy83 schreef:
Nou na de rondleiding dacht ik juist welke gek doet dit? Een mannenwereld waarin vrouwen niet meetellen als je geteld had, had je geweten dat er al vrouwen klaar waren met de opleiding. Maar ze krijgen geen kans. Het eerste jaar gekleineerd worden aan de Longe. Veel afhakers na het 1 e en 3 e jaar. Al een paar vrouwen klaar met de opleiding en geen 1 in de show typisch....

Trouwens paarden zijn matige lopers leuk tot aan de nek en that's iT.
Ow en briljante Ruiters ik heb betere gezien. Je kunt beter op een fatsoenlijke stal gaan werken met een goede naam. Daar je veel en veel meer aan ook op je cv.

Succes met je keuze


Ik ga er niet solliciteren, ik was gewoon benieuwd of bokkers het ooit hebben geprobeerd :) Ik weet ook dat er veel bokkers zijn die de Spaanse rijschool niks vinden.


RianneH schreef:
Ik vermoed dat je geen ruiter hier op bokt zal vinden.. Er is wel een bokker die bij de Franse Rijschool Bartabas gereden heeft, hier zijn volgens mij ook wel topics over geweest.

Wenen lijkt wel het minst open te staan voor vrouwlijke ruiters, ze zijn een aantal jaar geleden gezwicht, maar het resultaat valt me tegen. Andere Klassieke Rijscholen zoals Jerez, maar meer Bartabas en Bückenburg hebben veel meer vrouwlijke ruiters.
De laatste is mijn persoonlijke favoriet, hele sympathieke mensen ook en erg toegankelijk mocht je gewoon eens willen trainen ;)


Oh leuk, ik ga sowieso die bokker even opzoeken! Een vrouwelijke ruiter uit Nederland werkt er volgens mij idd niet, maar misschien hebben er wel eens bokkers gesolliciteerd of willen dat gaan proberen :)
Dat laatste ga ik ook opzoeken, leuk! Bedankt voor de tip :D

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:48

Er zit hier ook een ruiter van de rijschool van Buckenburg als het goed is.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 20:43

Bismarck schreef:
Er zit hier ook een ruiter van de rijschool van Buckenburg als het goed is.


Leuk, ga ik ook proberen te zoeken :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:13

Erm... Er heeft enkele jaren geleden toch echt een heel artikel op VN gestaan over deze rijschool. Is iedereen dat hier al vergeten? :=

- Offline -

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 21:33

Sammie schreef:
Erm... Er heeft enkele jaren geleden toch echt een heel artikel op VN gestaan over deze rijschool. Is iedereen dat hier al vergeten? :=


[VN] De Spaanse Rijschool komt naar Amsterdam Bedoel je deze? Hoezo?

Ik ben benieuwd of mensen hier zouden willen solliciteren of het ooit hebben geprobeerd.

Overigens wel erg interessant en leuk stuk :j

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:38

Nee er is een Bokker al eens aangenomen op die school. Dat weet ik zeker, maar ik kan het niet vinden op VN.

- Offline -

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 21:39

Sammie schreef:
Nee er is een Bokker al eens aangenomen op die school. Dat weet ik zeker, maar ik kan het niet vinden op VN.


Serieus? Wow! Dat wist ik niet. Ik had al gezocht voordat ik het topic opende, maar ik kon niks vinden -O- Ik ga nog even verder zoeken dan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Solliciteren bij de Spaanse Rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:41

Volgens mij heeft horses er daarna ook nog een item aangewijd. Misschien dat je daar een link of connectie kan vonden?

- Offline -

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:44

Er is toch een bokker geweest met volgens mij een Spaanse cremello die daar gereden heeft? Weet zo geen naam te noemen.

ons eigen kerstkindje 25-12-10 is Marijn geboren
Het is een wonder, heel bijzonder 27-11-13 is Lars geboren
Zo mooi, zo onvoorstelbaar mooi 31-03-15 is Hanne geboren
Als je wilt ben ik van jou 19-08-2016 is Jelte geboren

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:46

mingming schreef:
Bismarck schreef:
Er zit hier ook een ruiter van de rijschool van Buckenburg als het goed is.


Leuk, ga ik ook proberen te zoeken :)


Airnt heeft als hofbereiter bij Buckeburg gewerkt maar is nu voor zichzelf begonnen. :)

Lisette03 schreef:
Er is toch een bokker geweest met volgens mij een Spaanse cremello die daar gereden heeft? Weet zo geen naam te noemen.


Volgens mij is dat Sjaad maar die reed bij Bartabas, niet bij Wenen.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:22

Lisette03 schreef:
Er is toch een bokker geweest met volgens mij een Spaanse cremello die daar gereden heeft? Weet zo geen naam te noemen.


Nouvel, zo uit mijn hoofd?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:35

Narya schreef:
Lisette03 schreef:
Er is toch een bokker geweest met volgens mij een Spaanse cremello die daar gereden heeft? Weet zo geen naam te noemen.


Nouvel, zo uit mijn hoofd?


Nee, aan het profiel te zien niet, die is nl al 40

ons eigen kerstkindje 25-12-10 is Marijn geboren
Het is een wonder, heel bijzonder 27-11-13 is Lars geboren
Zo mooi, zo onvoorstelbaar mooi 31-03-15 is Hanne geboren
Als je wilt ben ik van jou 19-08-2016 is Jelte geboren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Myrkvi en 14 bezoekers