Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:38

Zo trof ik vanochtend poownie aan, zo lief <3


Afbeelding


En ze had zoiets van, kastje gaat open? ETEN!!

Afbeelding

Laerkens Beauty


Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:50

Och wat lief <3

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:52

Zo lief als ze liggen te snurken. <3

Noodzakelijk om 2 x per dag te rijden is het zeker niet. Aan de andere kant krijgen ze er ook niet direct wat van. :D Vraag me vooral af wat de achtergrond is achter ' het te weinig aandacht krijgen' waar je vader op doelt. :)
Lastig als het zijn woord tegen het jouwe is. -O-

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-16 12:56

Koppie! <3

Korst valt er inderdaad af (inclusief weinig staarthaar wat ze al heeft, ben zo jaloers als ik staart van Jou en Jackson zie :\ ). Daaronder is de wond mooi roze en dicht, maar dan alsnog dat in combi met poep wordt geen succes. Ik voel met water eronder want daar zat dus wel dikke pus onder, wat wel vaker bij wonden zit aan de randjes.

Pony's staan 'heerlijk' op de wei, ik weet niet of jullie daar beneden in het land ( :7 ) het een beetje gevolgd hebben, maar het heeft hier zoveel geregend. Als het zometeen droog is, ga ik proberen met de auto naar stal te komen. Lees: proberen(!). Want er zijn meerdere straten die 20+ cm onder water staan %) . G

Nikita :knuffel:

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:58

Dat ze er niet wat van krijgen weet ik ook, maar juist omdat de noodzaak er niet is ben ik het niet met hem eens. Ik heb geen idee waar hij het vandaan haalt. Hij is zelf nooit thuis en dénkt dat hij alles van paarden en welzijn weet, en dat wil hij waarschijnlijk ook wel, maar het is niet zo. Inderdaad erg lastig :n

Wat een toestand met het weer daar Feline! Ik woon aan de dorpsgracht en ga regelmatig met de boot naar de supermarkt toe, maar ik begrijp dat dat bij jullie nu ook mogelijk is? :+

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-16 13:02

Zeker bij ons nu ook mogelijk :+
In het centrum van Zaanstad (10 minuutjes met de fiets van ons) dobberen nu auto's :')

Nikita :knuffel:

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:03

Er hoeft zeker niet koste wat het kost 2 maal per dag iemand op. :)

Hier is het (nog) droog. Wel warm. Vanavond maar eens zien hoe het is. Afgelopen 2 weken nogal wat issues met madam gehad. We komen nu bij het punt wat ze verschrikkelijk moeilijk vindt en wellicht ook niet altijd snapt wat ze moet doen. Dat levert wat sputters op. Gisteren had ik meer een spaans type met alle huppels. Wel goed kunnen afsluiten met 4 passen van wat ik wel wilde hebben. Gekke tut. We hebben zaterdag iig genoeg te doen met de les. Zal je zien dat de juf het in een handomdraai op weet te lossen. Daarom heeft zij er wel verstand van. _O-

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:38

Maxime, ik zou je vader aangeven dat paarden die 1 eigenaar hebben (en dus niet delen) nooit 2x per dag rijden. En dat is 80% van de paardenmensen denk ik zo :+ En anders eens vragen wat hij precies onder aandacht geven verstaat? Paarden hebben dat echt niet nodig, denk dat merendeel weg zou rennen als je 2x per dag zou rijden. (En anders ik wel :') )

www.connemara.nl


Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:41

Bedankt Marrit! Dat is een goed argument, voor hem waarschijnlijk ook wat logischer te begrijpen.

Ja ik heb geen idee.. Ik snap zijn hele probleem niet :7

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:04

FelineNanet: Ik vind de foto wat onduidelijk ,maar het zou goed rainrot kunnen zijn. Vraag de da anders even.
Mocht het rainrot zijn: wassen met betadineshampoo/betadinescrub.


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:06

Edit: Moet je zien wat er met de staart van Jou gebeurd als hij te eiwitrijk voer ( of suikerrijk gras....) krijgt...Jeuk, mijt, schuren enz enz enz

Hebben hier compleet onze ( niet eigen, maar gehuurde) wei op eigen kosten omgegooid en in laten zaaien met paardengras... Enorme actie..

Maar het wérkt wél :)


Iedereen een Connemara!!


.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:08

Rosie mag niet eens meer dan 5x per week lopen.. Eerlijk, mag niet van mijn instructeur. Maar ik vind het meer dan zat voor der, andere dagen doen we ff wandelen en soms ff losgooien. := Tenslotte hebben de spieren tijd nodig om te herstellen van het werk, als ze gaan verzuren door te veel training zal het paard het werk echt niet meer leuk vinden. :j
Misschien kan je er wat mee als argument.. Twee keer per dag kan geen kwaad, maar de hele week 2x per dag??? Dat vind ik echt te veel van het goede.. Dat zijn die paarden van nu helemaal niet meer geweend hoor..

Maar doelt je vader op aandacht (uitdaging) hoorde ik ook voorbij komen omdat hij soms zo lastig kan zijn?

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:14

Tribunals:
Jackson komt wel gewoon dagelijks in de wei/ een paar uur buiten?

Want dan is dagelijks 2 uur echt onzin. Hier wordt Jou 5 keer pw gereden ( als ik het erg druk heb vervalt er bij mij 1 keer, dan wordt het dus 4 keer). Punz wordt 2 keer gereden en 2 a 3 keer gelongeerd.. Longeren doe ik maar ci 20 minuten.


Iedereen een Connemara!!


.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:24

Tegen het verzuren kun je heel goed Neutradex geven. Krijgen topsportpaarden ook, het voorkomt (na zware) inspanning dat de spieren gaan verzuren en voorkomt dus spierpijn. Wij geven het ook na concours of na een zware les.

Ik rij meestal 4 per week en als ik echt heel weinig tijd heb 3 keer. Bij uitzondering 5 keer. Vaak wordt de pony ook nog een keer gelongeerd.

Verder de hele ochtend en middag de wei op!

Wat een luizeleven hebben ze hier toch. :=

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:31

Bedankt voor de tip change, ik ken geen neutradex. Hoe snel verzuren spieren?
Bjuut word 5/6 keer per week gereden (maandag vrij gehad, nu zondag weer vrij), met 1 keer springen en als het weer het toelaat bosrit. Helaas zijn de paddocks hier heel snel blubberig maar anders word ze ook 1 keer gelongeerd. Alleen wij rijden op B niveau. Krijg je dan ook snel verzuring als je 45/60 min rijd?


Bjuut heeft nu sinds een week/1,5 week door dat ze kan nageven op mijn hulp en niet hoeft te hoofdschudden. Sinds dinsdag heeft ze bedacht dat ze nu haar kop er wel op kan zetten, bit vast kan pakken of haar tong naar buiten kan gooien. Ik word soms zo moe van die die truucjes. Iemand die het herkent? :') Terwijl ze ook momenten heeft dat ze daarna weer goed loopt en licht in mijn hand, maar dan weer traag op mijn been.

Laerkens Beauty

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:43

Dat houdt het spannend Saaams. Je moet wat te puzzelen hebben. :')

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-16 14:43

Spieren verzuren snel als ze training krijgen die niet hoort bij hun dagelijkse dingetje. Bijvoorbeeld met een pony opeens 20/30 km gaan rijden op snelheid die normaal een paar bakrondje doet, die kan je de volgende dag oprapen. Natuurlijk is het ook afhankelijk wat voor voer ze krijgen de dagen naar de inspanning toe en of het paard gezond is.

Kiet staat nu op gras, normaal op stal op hooi. Bij een (zware) training krijgt ze vanaf 3 dagen voor die dag muesli (Havens power plus, met 2 soorten haver). Dag van de voren krijgt ze halfje/driekwart. Daarnaast krijgt ze de juiste, gewilde verhouding van MSM zwavel (spierbehoud), vitamine E en selenium (spierbehoud en onderhoud) en daarnaast vloeibare magnesium op de rugspieren de dag voor training, van training en na training. Ik heb me er vrij in verdiept, dus mocht je ooit wat willen weten, you name it :)


Even over rainrot: dan zou de rest van de huid of iets dergelijk ook aangedaan moeten zijn en dat is niet het geval. Daarnaast jeukt het ook niet wat blijkbaar een symptoom ervan is. Er gaat nu al iedere keer betadine in/op, dus mocht het het wel zijn dan helpt dat sowieso. Het ziet eruit alsof iemand met een visdraad (of schrikdraad misschien) de staart heeft geprobeerd af te knellen. Of als een tumor die eruit gaat vallen door knottenberg zalf, voor mensen die de medische topic hier toevallig volgen :+

Nikita :knuffel:

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:10

Jackson staat van 07:00 tot 22:00/23:00 buiten en met hele warme temperaturen s nachts ook.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:12

En nee hij doelt echt op aandacht, niet op uitdaging. Dat hij buiten zo lastig kan zijn komt voornamelijk voor uit enthousiasme en dat is bij Joop en Anouk ook bekend.

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:13

SkyMarian schreef:
Dat houdt het spannend Saaams. Je moet wat te puzzelen hebben. :')


Genoeg te puzzelen, dacht eindelijk dit op een rijtje te hebben. Dat stomme hoofdschudden eruit, krijgen we dit. ^) Eigenwijze merrie.

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:24

Tribunals, misschien dan Anouk en Joop nog een keer inschakelen voor een gesprek met je vader. Kijk, 2 x een uur lopen is in principe geen probleem voor een paard, maar het is niet gezegd dat het moet, of dat het dan 'normaal' is voor elk paard.

Zeker niet als het dier ook nog weidegang krijgt ( dat was de achtergrond van mijn vraag: als het dier weinig buiten komt, dan snap ik dat je vader wil dat het minimaal 2 x pd beweging krijgt, maar dat is dus overduidelijk niet zo).

Misschien je vader dit laten lezen? Dat 4 a 5 keer per week werken voldoende is voor een paard, en dat dat ook is wat de meeste paardeneigenaren maximaal doen ( en veel zullen zelfs minder rijden).


Iedereen een Connemara!!


.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:51

Dit is precies wat Neutradex doet:

Afbeelding

Ik vind het echt een aanrader. Ik heb verschillende paarden er enorm van zien opknappen!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:51

Saams wat lief!!!

Tribunals dat is een lastige situatie, misschien eens rustig met je vader om de tafel.

Melody mocht vandaag weer mee naar stage en daar wordt je moe van!Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:27

Tribunals:

Manege paarden rijden soms meer dan 2x per dag maar zelf vind ik dit absoluut niet nodig en soms belachelijk. Het paard kan het aan natuurlijk maar een paard heeft het niet nodig.. Hier hebben ze vandaag stil gestaan door het "tropische weer". Het was zo ontzettend warm zonder wind dat ik het al slecht had na de stallen uitmesten.

Ik geloof toch echt dat je vader hier fout zit. Als ik foto's zie van Jackson ziet hij er super goed uit, dus ik snap niet waar je vader het over heeft. En een dag stil staan kan geen kwaad.

Ik hoop dat je er uit ga komen met je vader, nooit leuk om een opmerking te krijgen op iets waar je zo je best voor doet.

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:46

Staat trouwens het connemara stamboek ook op horse event dit jaar?

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blokfluit, Laure, rocky_1995 en 9 bezoekers