Afvallen d.m.v shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:04

Volgens mij staan op de meeste shakesgebruiksaanwijzing ook dat je maar twee of drie weken achter kan mag gebruiken. Ze zijn natuurlijk sowieso niet bedoeld om jaren achter een te gebruiken, hoe lekker sommigen ook zijn. :+ Het is echt als eerste opstapmiddel voor di eerste kilo's om vervolgens je hele dieet aan te passen aan gezonder eten.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:24

Het is ook heel belangrijk dat je bij aanvang gezond bent. Jarenlang ongezond leven heeft een impact op je lichaam en als je dan ziek wordt van de shakes is het gemakkelijk om het direct daar op te steken...

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:36

Na een jaar proberen bij de diëtiste nu iom met diezelfde diëtiste begonnen met Herbalife. Deze shakes zijn meer uitgebalanceerd en daarbij heb ik enorm veel (gratis) begeleiding.
Je mag me altijd pb-en voor meer info.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:40

Ik ga morgen naar Herbalife, gratis consult gewonnen :')

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:44

Waar als ik vragen mag?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:45

Niet in kraggenburg en omgeving :D moest even spieken waar het lag zelfs :D

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:46

Oh hihi nou heel veel succes....kunnen we een topic openen met "afvallen met Herbalife" als het je ook wat lijkt :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:51

Hoi,

Zo voelde ik mij ook, ben nu een maand bezig en inmiddels 3KG kwijt. Ik neem elke ochtend een shake van Body & Fit (Smart Protein) en deze bevalt heel erg goed. Kun je mixen met water maar ik mix het zelf met magere melk.

Wanneer ik geen zin heb in een shake (vaak in het weekend, haha) dan neem ik banaan-ei pannenkoeken. Zonder pannenkoeken mix, gewoon puur ei en banaan prakken en bakken. Vaak neem ik in de ochtend een kop magere melk met een scheutje espresso (zonder suiker)

Tussen de middag neem ik vaak een rijstwafel of twee, gekookt ei en wat venkel of kipfile.
Als ik tussen de middag honger heb neem ik een banaan.

In de avond probeer ik zo puur mogelijk te eten. Een stukje witvis of gebakken/gegrilde kipfilet met wat sla. Of een kippenbout zonder vel uit de oven. Als je verlangt naar aardappels kun je er een zoete aardappel bij nemen. Ik probeer bij elke maaltijd veel groente te eten, dus spinazie, sla of broccoli etc. Ik eet in de avond geen tot zeer weinig koolhydraten.

Daarna eet ik helemaal niets meer. De eerste 2 weken viel ik helemaal niks af, erg demotiverend. Alleen nu val ik best snel af en ik merk dat ik heel weinig honger heb. Ik rij 5x per week best intensief paard en ik probeer te hardlopen maar dat moet ik wat vaker doen.

Uiteraard eet ik geen zoetigheid en drink ik naast de magere melk enkel water.
Ik ben 1 maand geleden begonnen, nu eindelijk 3kg kwijt plus nog heel wat centimeters. Ik ben nog nooit zoveel met eten bezig geweest. Ik probeer heel bewust te zijn over wat ik naar binnen stop. Ik had nooit een grens en at elke dag pasta of rijst. Sinds ik daarmee gestopt ben is mijn dikke opgezette buik eindelijk weg voor een groot deel.

Oh en als je ECHT ergens zin in hebt, lees: een beetje mayo, broodje hagelslag, rijst, pasta of aardappels, patatje of mc donalds. Dan moet je dat gewoon doen alleen dan laat je het die week wel bij die cheatmeal.

Ik ben aardig streng voor mezelf momenteel. Ik loop al 4 jaar te zeiken over mijn gewicht en nu ik een eigen paard gekocht heb wil ik gewoon geen 80 KG meer wegen, mijn eerste doel is 70. Nog 7 KG te gaan dus. Als ik dat doel behaald heb ben ik voor het eerst sinds jaren weer 70 KG, mijn volgende doel is dan om nog tussen de 3-5 kg kwijt te raken. Stel een realistisch doel in voor jezelf en geef niet op!

Hopelijk heb je hier iets aan.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:36

Klinkt goed Harvey1, maar eet je niet te weinig. Ik moet echt om de 2 uur eten, liefst iets met eiwit natuurlijk. Ik ben 1.80 en moet per dag tenminste 1700 calorieën eten. Niets cracken dus....in 1 week 1.5 kilo " afgevallen", 1 kg meer spier (dus minder vet) en 500 gr afgevallen....nog 15 kg te gaan!

Anoniem

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 01:10

Je kan niet in een week tijd een kilo spier erbij krijgen, hoe hard je ook sport. Dat is een enorm langzaam proces waar mensen die bulken echt giga lang mee bezig zijn. Daarbuiten kan 1700 kcal op een dag eten, afhankelijk van je BMR + PAL, wel degelijk een crashdieet zijn.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:14

Sammie schreef:
Volgens mij staan op de meeste shakesgebruiksaanwijzing ook dat je maar twee of drie weken achter kan mag gebruiken. Ze zijn natuurlijk sowieso niet bedoeld om jaren achter een te gebruiken, hoe lekker sommigen ook zijn. :+ Het is echt als eerste opstapmiddel voor di eerste kilo's om vervolgens je hele dieet aan te passen aan gezonder eten.


Ik heb het even nagrkekrn omdat ik zelf ook nieuwsgierig was. Ergogenics heeft er veel over geschreven maar google herbalife en leverbeschadiging en er komt meer boven.
Het gaat om een bacterie, dus niet om onjuist gebruik. Mensen waren vooraf niet ziek zover bekend hoewel herbalife uiteraard zegt van wel. In spanje minimaal 50 gevallen bekend.
Verder moet iedereen zelf kijken wat je wil, de kans dat je ziwk wordt blijft niet zo groot als je kijkt hoeveel mensen het gebruiken. Maar het is wel goed om te beseffen dat afslanksupplementen niet per definitie veilig zijn.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:03

marije1109 schreef:
Klinkt goed Harvey1, maar eet je niet te weinig. Ik moet echt om de 2 uur eten, liefst iets met eiwit natuurlijk. Ik ben 1.80 en moet per dag tenminste 1700 calorieën eten. Niets cracken dus....in 1 week 1.5 kilo " afgevallen", 1 kg meer spier (dus minder vet) en 500 gr afgevallen....nog 15 kg te gaan!



Misschien wel maar ik honger mezelf niet uit. Als ik echt honger heb dan neem ik wat alleen het gaat mij prima af op deze manier. Als jij denkt dat je meer eten nodig hebt dan neem je in de avond nog iets van kwark of fruit. Of eet je wat meer tijdens het diner. Ik voel mij goed bij deze manier van afvallen en het is makkelijk vol te houden. Het enige probleem is dat je erg creatief moet zijn met avondeten. Wanneer je geen pasta's meer eet of rijst of aardappel dan blijft er op een gegeven moment weinig over.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:09

Ik kan niet goed tegen brood en broodvervangers, ook niet glutenvrij.
Mijn suikerspiegel gaat dan echt op hol en ik word er doodmoe van.
Fruit idem dito en melk mag ik niet.
Daarbij krijg ik weinig weg s'morgens.
Ik heb dus een tijd smoothies gemaakt, maar met een schepje erwtenproteine.
Echt fantastisch, vol gevoel en ik kon er uren op door!
Zo kreeg ik ook geen suikerdips.
De rest van de dag ook geen brood, maar wel gewoon koolhydraten met het avondeten.
Rijst/aardappelen, dat soort dingen vermijd ik niet net als vet.
Vet zorgt voor minder suikerpieken grof gezegd, dus het juiste vet in juiste verhouding is niet slecht.
Ik heb nu ook een gezonde shake staan op basis van superfoods en proteine uit bruine rijst ofzo.
Als ik echt beroerd ben van de Lyme heb ik geen trek en maakt eten mij erg moe.
Dan neem ik dus die shake met amandelmelk.
Zelf ben ik trouwens niet te zwaar, nooit geweest ook.
Die eerste 2,5 kilo is waarschijnlijk vooral vocht, mijn eigen ervaring.
Als ik wel brood eet en suiker gebruik blaas ik gelijk weer op.

Ik voel me gewoon beter zo.
Toen ik ermee begon woog ik 59 kilo en kon ik lichamelijk weinig. Nu weeg ik 55 dat is geen wereldverschil, maar ik kan ook weer meer.
Ik ben 1,67 trouwens.

Ik zou trouwens met wat ik qua activiteiten kan ook best dichtgroeien met brood.
Er zit overgewicht in de familie, en mijn schildklier is wat traag.
Tel daarbij op dat ik Lyme heb en lichamelijk gewoon niet zoveel doe.
Nee ik voel me veel fitter zo, ik krijg van brood geheid schimmelinfecties.
Dan is het dus niet goed voor je, ik krijg ook veel gasvorming in mijn buik.
Tot buikpijn aan toe.
Dat heb ik nu dus niet meer, tenzij ik brood of broodvervangers eet.
Van aardappelen heb ik het niet.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:35

Nu zijn in de sportscholen overal de zomeraanbiedingen, vaak kun je ook gebruik maken van een dietiste die aangesloten is bij de sportwinkel. Hier wordt je ondersteund in voeding en beweging. Het is nl niet alleen de voeding die moet veranderen maar je hele levensstijl. Succes!

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:32

Iemand al de shakes van Yokebe gebruikt ? ik heb deze eens mee om te proberen, er zit een boekje bij met recepten om vers fruit aan je shake toe te voegen en met kleine snacks, omdat je niet langer dan 3 uur mag wachten tussen 2 maaltijden om de verbranding hoog te houden.

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 10:35

Inmiddels niet meer afgevallen als eerst, maar voel mij wel beter in mijn vel. Om mensen hun 'zorgen' achterwegen te laten, hierbij mijn schema.

Ontbijt : 2 sneetjes koolhydraatarm brood ( verschillende soorten beleg, maar alles met zo min mogelijk koolydraten )en een gekookt eitje ( of iets anders oa banaan )
middag eten : 2 sneetjes koolydraat arm brood met komijnenkaas ( of een kleine maaltijdsalade )
tussendoor : wortel/banaan/appel/gekookt eitje
avondeten: flinke bak groenten (gestoomd ) lekker gemaakt met mager gehakt of tartaar.
Tussendoor : Mocht ik nog echt honger of trek hebben, trek ik een kleine zoete meloensalade open of 1 snee brood met ossenworst erop.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:39

Annettu fijn dat je je beter voelt al eet je mijn inziens echt te weinig.

Ik ben bijna 1 week bezig en eindelijk iets minder last van mijn suiker afkickverschijnselen.
Op naar week 2....

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:26

Ik vind het niet weinig hoor wat ze eet. Ik eet denk ik zelf minder in totaal. Alleen avondeten is onveranderd voor mij. Maar goed ik val dan ook 'maar' 300gram tot 500gram af per week. Maar dat vind ik prima. ;)

TS: vergeet niet dat een banaan een koolhydraten bom is. Sowieso zit fruit vol koolhydraten. Je kan beter voor een ander type fruit kiezen dan banaan. :)

Zelf eet ik in de middag o.a. volle kwark en daar doe ik dan een beetje fruit doorheen. Kiwi of aankomende week een wilde perzik (was in de aanbieding). Maar banaan is de dikmaker onder het fruit. ;)

En het gebruik van mager gehakt is niet nodig. Als je koolhydraat arm eet heb je juist echt die vetten nodig. Geen magere of light producten. Probeer het wel goed uit elkaar te houden, anders ga je alleen maar aankomen als je alsnog te veel koolhydraten en vetten binnen krijgt. Je bent al wel op de goede weg, je zult zien dat het snel went en je minder honger gevoel zal overhouden.

Succes TS!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:22

Ook een lekkere koolhydraatarme maaltijd vind ik griekse Yoghurt met noten :-).

In die van de Lidl zitten de minste koolhydraten.

Anoniem

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:36

In een koolhydraatarm dieet hoor je in de beginfase helemaal geen fruit te eten, want fruitsuikers zijn net zo 'slecht' als andere suikers. Ook zuivel is in de beginperiode in principe uit den boze, noten voor zover ik weet ook. Veel eieren, vettig vlees en volle producten. Uiteindelijk gaat het imo alsnog over het minderen van kcal, want koolhydraten volledig schrappen scheelt daar een stuk in.

Anoniem

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:42

Terwijl calorieën echt niet het enigste is waar je op mag focussen. Ik let totaal niet op mijn calorieën, wel op mijn voeding. Ik neem dus mijn shake 's morgens, een reepje om 10 uur, een slaatje of wat boterhammen om 12.00, om 14.00 een stuk fruit, om 16.00 een hand vol noten met nog wat fruit en soya yoghurt. Dan avond eten, meestal warm maar wel een beperkte portie. Ik eet dus koolhydraten genoeg en tel mijn calorieën niet, toch val ik mooi af. Dit door evenwichtig en tijdig te eten. Je moet zeker geen voeding beginnen schrappen, dat is totaal overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:47

DeMolenhoek schreef:
Terwijl calorieën echt niet het enigste is waar je op mag focussen. Ik let totaal niet op mijn calorieën, wel op mijn voeding. Ik neem dus mijn shake 's morgens, een reepje om 10 uur, een slaatje of wat boterhammen om 12.00, om 14.00 een stuk fruit, om 16.00 een hand vol noten met nog wat fruit en soya yoghurt. Dan avond eten, meestal warm maar wel een beperkte portie. Ik eet dus koolhydraten genoeg en tel mijn calorieën niet, toch val ik mooi af. Dit door evenwichtig en tijdig te eten. Je moet zeker geen voeding beginnen schrappen, dat is totaal overbodig.

Uiteindelijk gaat afvallen om genoeg binnen krijgen om te blijven functioneren, maar weinig genoeg om geen overschot te ontwikkelen (want dan kom je aan). Uiteindelijk gaat afvallen wel degelijk om kcal, want dat is hoe we energie meten. Nou ben ik het met je eens dat het tellen niet altijd nodig is als je begeleiding hebt en verstandige keuzes kunt maken, maar de eerste stap bij 'help afvallen lukt niet' is altijd kijken naar het aantal kcal dat je binnen krijgt. Zo is een medium menu van de McDonalds voor mij gelijk aan wat ik normaal in een hele dag binnen krijg aan kcal. Laat staan als je er nog een milkshake bij neemt, of een toetje. Mensen eten vaker dan je denkt meer dan 3000 kcal op een dag.. Als je dat 3/4 dagen per week doet dan kom je dus zeker wel aan en zal je ook niet afvallen als je de rest van de dagen 'compenseert'.

Anoniem

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:54

Je hebt gezonde en slechte calorieën. Mijn tussendoortje met yoghurt, fruit en noten draait al gemakkelijk rond de 700 calorieën. Stuk fruit en reep is al 900 calorieën, met ontbijt 1200 en avondmaal makkelijk 1800 en toch val ik vlot af. Hoe? Omdat jou lichaam de gezonde calorieën van noten omzet in energie en die van een hamburger in vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:56

DeMolenhoek schreef:
Je hebt gezonde en slechte calorieën. Mijn tussendoortje met yoghurt, fruit en noten draait al gemakkelijk rond de 700 calorieën. Stuk fruit en reep is al 900 calorieën, met ontbijt 1200 en avondmaal makkelijk 1800 en toch val ik vlot af. Hoe? Omdat jou lichaam de gezonde calorieën van noten omzet in energie en die van een hamburger in vet.

Dat is niet waar. Het maakt niet uit of jij verspreid over de hele dag 1 portie McDonalds eet, of dat je de hele dag gezonde dingen eet. Google maar eens op if it fits your macro's, dan kan je de theorie erachter vinden.

Anoniem

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:59

Gho, dan zijn mijn dokter en begeleider flink mis, en die hebben er toevallig voor gestudeerd :)* In jou theorie zou ik ook moeten aankomen en dat doe ik niet, integendeel.