Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:44

De keuring is zo leuk! Als Ler dit jaar niet weg zou gaan en ik lid was van het stamboek dan waren we weer gegaan.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:29

Ben zelf aan het denken om Punzel dit jaar weer eens mee te nemen. Ze is als 2 jarige geweest voor stamboek opname, maar ben daarna niet meer geweest.
Twijfel altijd een beetje omdat ze piephakken heeft en ík weet dat onderliggend alles ok is ( alles op de foto geweest), maar weet natuurlijk niet hoe eea door de juryleden gewaardeerd gaat worden.

Ben er natuurlijk op de dag zelf wel, en ik ga Eline vragen of ( Eline.. mocht je dit eerder lezen dan ik je spreek, bij deze de vraag dus :+ :D ) ze Jou wil rijden in de rubriek bestgaand.. Maar twijfel dus nog over Punzeltje. Maar kan maar zo zijn dat ik het dit jaar gewoon wel doe. Want op zich is het gewoon léuk ook.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:40

Verder........... <3 mijn mobiel, <3 fotobewerkingsapps ( sorry partner van SM...):


Afbeelding

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:41

Leuk al die plannen voor de keuring. Helaas ben ik dan met fin op vakantie.

Voor mij voorlopig even geen paarden maar lekker een paar dagen op texel.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:55

Geniet van je dagen op Texel. Hoe is het weer daar?

Tof de keuring! :D ik zou het gewoon proberen Punz! Je hebt toch niks te verliezen?

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:13

Punz, waarschijnlijk zijn haar piephakken al verhard maar als dit niet het geval is; compagel smeren doet wonderen. :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:19

Ik heb zeker niets te verliezen... Ze gaat namelijk toch lekker weer met mij naar huis :D
Maar eens kijken...

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:57

Twee nieuwe touwhalsters voor Jack, hier de eerste:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:31

Gaaf! Zelf gemaakt of besteld?

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 00:44

Ik kom weer even binnenvallen. Kiet heeft super rare plekken dus mochten jullie nog een tip hebben heel graag. DA staat op standby mocht het wel open(er) gaan. Wonden zitten op de onderkant van de staartwortel, dichtbij de anus en dus bij alle bacterien. Kiet is er zelf heel nuchter onder, reageert er niet op dus geen pijn (dat laat ze heul duidelijk merken), geen koorts. Onder zat een beetje pus, afgelopen 2 dagen weggespoeld en alles eronder volgespoten met betadine en erboven met acederm. Geen idee hoe ze hieraan is gekomen, ik heb ook nog nooit zo iets gezien want is over de gehele lengte van de staartwortel. Kietje heeft melatomen bij haar anud vandaar dat ik altijd check of ze nog drollen kan maken, anders moet er ook met spoed een DA komen en toen kwam ik dit dus tegen... ze is echt heel voorzichtig met haar staart, bij het minste geringste knijpt ze hem tussen haar billen, dus het lijkt me niet dat dit getrapt is of gebeten (bovendien zit het aan de onderkant). Haren heb ik zelf ff weggeknipt zodat ik er makkelijker bij kon met schoonmaken.

Dingen die geopperd zijn waren tumor en zomerexceem. Laatste sowieso niet want dit kan ze niet zelf gestuurd hebben plus als ik eraan zit doet ze niet alsof het jeukt. Ik dacht zelf misschien toch een tumor achtig iets wat er zelf afvalt? Anyway misschien weet hier iemand nog iets. Het is wel sinds ontdekt rustiger geworden (minder pus, pus is trouwens dik niet vloeibaar). Intapen/zwachtelen ga ik niet doen, veel te warm plus als ze er dan op plast/poept en dat trekt door een bandage heen dan is ze verder van huis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:14

Jee...wat een vervelend wondje en een vervelende plek! Zie ik het goed dat die korst er vanzelf afkomt nu? Hoe ziet de wond daaronder er uit? Is die dan nog geinfecteerd (geel beslag of pus, of zelfs zwart?) of is die dan schoon (rood)?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:17

Al weer tijdje stil van mijn kant op bokt.
Prachtig zadel, Saams!
En gave touwhalster!!

Feline, wat een nare uitslag. Hopelijk snel over. Zou het regenschurft kunnen zijn? Geen idee of dit een logische plek daarvoor is, maar lijkt er wel op. En misschien door warmte en al die regen? (Regenschurft is overigens geen schurft maar bacterie).

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:34

Tribunals mooi kleurtje <3

Feline, wat vervelend! ik heb helaas geen idee wat het zou kunnen zijn.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:58

Geen idee Feline. :? :?

Sjiek Maxime die touwhalsters. :~

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:42

@ Saaams, ik heb ze van mijn buurvrouw gekregen. Een vriendin van haar maakt touwhalsters, halsbanden, etc. Ze zijn wel zelf samengesteld (beide door mijn zusje) maar het was een verassing voor mij en ik heb ze gekregen omdat wij hun weiland wel eens maaien. Super lief!

Wat een ontzettend nare wond Feline..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:52

Ik ben even benieuwd naar jullie mening en wat jullie in deze situatie zouden doen:

Jackson is mijn pony, mijn zusje rijd er ook vaak op. Mijn vader wil dat hij elke dag word gereden, dus meestal gaan we om de dag, de laatste tijd rijd ik vaker omdat zij veel toetsen heeft. Nu wil mijn vader dat ik elke dag ga rijden, ook al gaat mijn zusje die dag ook. Hij vind dat Jackson te weinig aandacht krijgt (wat ik niet begrijp: hij staat overdag buiten met 5 andere paarden en wordt elke dag gereden, met zo nu en dan een uitzondering). Mijn zusje heeft vanavond les met hem, en ik moet om 6 uur werken. Nu moet ik Jackson dus zometeen verplicht rijden, terwijl hij vanavond ook een uur les heeft? :?

Ik vind het onzin om een paard 2 keer per dag te rijden, de hele week door. En ik heb daar ook geen zin in.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet en krijg hierdoor ook steeds minder zin om te rijden, omdat het een verplichting wordt.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:00

Heeft je vader veel verstand van paarden? Ik zou aangeven dat het niet gebruikelijk en al helemaal niet nodig is om 2keer per dag te rijden. Zelfs elke dag rijden is al veel. Jij weet wat het beste is voor je pony en omdat iemand anders wil dat je het anders doet, betekent niet dat je dat ook werkelijk moet doen!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:00

2 x per dag rijden en vooral met deze temperaturen ?
Dit van ons staan vandaag verplicht stil, het is hier 31 graden en nul comma nul wind ....

Heeft je vader zelf ervaring met paarden ?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:05

Hij heeft geen ervaring met paarden. Ik ben het er ook absoluut niet mee eens, maar ik krijg er thuis wel ruzie door. Hij heeft ooit aan Joop gevraagd of het kwaad kon om twee keer per dag te rijden, en die zei van niet. En daar blijft hij nu bij. Valt geen discussie mee aan te gaan want ik krijg daardoor alleen maar op mijn flikker..

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:11

Maar heel eerlijk hè, is Jackson niet een beetje te "pittig" voor jullie, laat ik het anders zeggen, is dat niet een pony die meer uitdaging moet krijgen, zal het hem daar niet in zitten...

Niet vervelend bedoeld hoor :(:)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:12

Ik zou het ook niet doen. Zal hij controleren of je gereden hebt?
Ik had vanochtend om 11 uur springles maar we zijn na 20 min gestopt zo warm, nu is 2 keer rijden geen ramp, doen de manegepaarden ook, maar totaal overbodig als je ze gericht traint.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:17

@ curly2day

Een pony die meer uitdaging moet krijgen? Waar geef ik hem te weinig uitdaging dan? Ik heb elke week spring en dressuur les, ga minstens een keer per week op buitenrit, doe grondwerk met hem, vrijheidsdressuur. Hij wordt elke dag gereden en de trainingen zijn niet op B niveau. Ik zou niet weten wat ik verkeerd zou doen qua uitdaging.

Het spijt me, maar ik voel me redelijk aangevallen nu.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:20

Tribunals schreef:
@ curly2day

Een pony die meer uitdaging moet krijgen? Waar geef ik hem te weinig uitdaging dan? Ik heb elke week spring en dressuur les, ga minstens een keer per week op buitenrit, doe grondwerk met hem, vrijheidsdressuur. Hij wordt elke dag gereden en de trainingen zijn niet op B niveau. Ik zou niet weten wat ik verkeerd zou doen qua uitdaging.

Het spijt me, maar ik voel me redelijk aangevallen nu.



Oeps, daar was ik al bang voor SORRY, niet zo bedoeld, echt niet :(:)
Ik pb je wel even

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:22

Maxime, ik weet zeker dat curly het niet zo bedoelde!!

Misschien een idee dat je vader zich wat gaat verdiepen in de paardensport?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:23

Maakt niet uit en dat begrijp ik, maar het is toch wel mijn grote kleine vriend en ik heb het beste met hem voor. Dan is zoiets niet leuk om te horen.