Welke go pro?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-16 20:41

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen op een Go Pro, maar die dingen zijn duurder dan ik dacht...

Welke bevelen jullie aan die nog een beetje betaalbaar zijn?

*ziet door de bomen het bos niet meer.

NB: zoekfunctie leverde 2 topics uit 2014 en 2015 op waar ik weinig tot niets aan had.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt


Anoniem

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:57

Je zou eens kunnen kijken naar een wat ouder model van de Gopro. Deze worden tweedehands vaak aangeboden en kosten je een stuk minder :-)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:02

Gewoon de goedkoopste, topding! Prima kwaliteit en werkt perfect.

Elk bad heeft er eendje.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:20

Misschien kun je ook eens kijken naar de SJcam SJ4000. Deze heb ik en ik ben er super tevreden over, een stuk goedkoper dan een GoPro en hij filmt ook mooi! Daarnaast kun je alle accessoires van GoPro ervoor gebruiken.
Hier twee voorbeeldfilmpjes:
https://youtu.be/v5onDMy-mJg (dit is met daglichtstand, dan vind ik hem wel iets te geel, zeker op het strand)
https://youtu.be/dxOglyCUmZE (deze is in de normale stand, maar toen was het erg mistig, wat ook wel een leuk effect gaf!)

Zoefken

Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:23

Ik heb de Rollei 420, heel erg tevreden mee en geeft mooie beelden!

Perfectie streef je altijd na, maar je bereikt het zelden.

http://www.youtube.com/user/Vlekeplek

desireeee_x

Berichten: 507
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:26

Ik heb de gopro 4 silver, ben er heel erg tevreden over. Zeker het geld waard.

Starwin: Dressuur ; B+10 Springen ; B+8 :D
Bonny : B+10

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-16 21:28

Goh! Ik maar denken dat Go Pro de enige optie is... Zo'n leek ben ik op dit gebied. Bedankt voor deze suggesties tot zover! Ziet er goed uit Anja, die filmpjes. Hoe heb je deze aan je cap bevestigd?

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:28

desireeee_x schreef:
Ik heb de gopro 4 silver, ben er heel erg tevreden over. Zeker het geld waard.

Jah! Jij bofkont :D Die staat bij mij op het verlanglijstje *\o/*

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-16 21:30

desireeee_x schreef:
Ik heb de gopro 4 silver, ben er heel erg tevreden over. Zeker het geld waard.

Ik vroeg om een betaalbare camera. :+
Dit ga ik er echt niet aan uitgegeven.

Maar dat hij het geld waard is, geloof ik direct hoor! Alleen ik zoek iets voor een lager prijsje. Max 150 euro.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:48

Ik lees even mee. Ik ben ook op zoek naar een helmcamera van ongeveer dag bedrag :)


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:06

Duke schreef:
Goh! Ik maar denken dat Go Pro de enige optie is... Zo'n leek ben ik op dit gebied. Bedankt voor deze suggesties tot zover! Ziet er goed uit Anja, die filmpjes. Hoe heb je deze aan je cap bevestigd?

Ik heb hem op mijn cap zitten met een headstrap van GoPro. Die is elastisch, blijft goed zitten en je kunt hem er ook zo weer afhalen. Zo'n headstrap moet je er wel apart bijbestellen. Er zitten een heleboel accessoires bij, maar geen headstrap(wel zo'n houdertje dat je op je cap kan plakken volgens mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:11

Anja_96 schreef:
Duke schreef:
Goh! Ik maar denken dat Go Pro de enige optie is... Zo'n leek ben ik op dit gebied. Bedankt voor deze suggesties tot zover! Ziet er goed uit Anja, die filmpjes. Hoe heb je deze aan je cap bevestigd?

Ik heb hem op mijn cap zitten met een headstrap van GoPro. Die is elastisch, blijft goed zitten en je kunt hem er ook zo weer afhalen. Zo'n headstrap moet je er wel apart bijbestellen. Er zitten een heleboel accessoires bij, maar geen headstrap(wel zo'n houdertje dat je op je cap kan plakken volgens mij).

Krast de cam of de band niet op je cap?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:23

Anja_96 schreef:
Misschien kun je ook eens kijken naar de SJcam SJ4000. Deze heb ik en ik ben er super tevreden over, een stuk goedkoper dan een GoPro en hij filmt ook mooi! Daarnaast kun je alle accessoires van GoPro ervoor gebruiken.
Hier twee voorbeeldfilmpjes:
https://youtu.be/v5onDMy-mJg (dit is met daglichtstand, dan vind ik hem wel iets te geel, zeker op het strand)
https://youtu.be/dxOglyCUmZE (deze is in de normale stand, maar toen was het erg mistig, wat ook wel een leuk effect gaf!)



Wauw dat zijn mooie scherpe beelden zeg. Gelijk maar eens even op Bol,com gekeken. Zie er ook een starterpack staan, die nog wat extra accessoires heeft,onder andere ook een body strap.
Hoe lang kun je trouwens ong filmen op een volle batterij?

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:44

Inxs schreef:
Krast de cam of de band niet op je cap?

Ik heb zo'n suede achtige cap, je ziet heel eventjes een beetje een afdruk staan daar waar het elastiek gezeten heeft, maar na een dag ofzo zie je dat niet meer. Krassen of andere blijvende schade heb ik er niet van gehad.

xxCYNNxx schreef:
Anja_96 schreef:
Misschien kun je ook eens kijken naar de SJcam SJ4000. Deze heb ik en ik ben er super tevreden over, een stuk goedkoper dan een GoPro en hij filmt ook mooi! Daarnaast kun je alle accessoires van GoPro ervoor gebruiken.
Hier twee voorbeeldfilmpjes:
https://youtu.be/v5onDMy-mJg (dit is met daglichtstand, dan vind ik hem wel iets te geel, zeker op het strand)
https://youtu.be/dxOglyCUmZE (deze is in de normale stand, maar toen was het erg mistig, wat ook wel een leuk effect gaf!)



Wauw dat zijn mooie scherpe beelden zeg. Gelijk maar eens even op Bol,com gekeken. Zie er ook een starterpack staan, die nog wat extra accessoires heeft,onder andere ook een body strap.
Hoe lang kun je trouwens ong filmen op een volle batterij?

Ik heb er tot nu toe ritjes van 1 uur mee gemaakt en dan heeft hij nog iets meer dan de helft aan batterij over, dus ik denk toch in ieder geval wel een uur of twee. Hoe lang precies heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:49

Als ik een andere suggestie mag doen voor paardrijden: Cambox Isis. Ik heb deze en ben er super tevreden van, zelfs binnen filmt hij met vrije goede kwaliteit :)


xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:54

Hier net als Anja de SJ4000 (Wifi). Super tevreden over! Mocht je die willen bestellen, kijk dan even op de site van Dashcammagazijn!

Hier in het bos, dit is een rit van 4 uur maar ik heb hem niet de hele tijd aan staan. Zet hem tijdens het rijden gewoon aan en uit voor de leuke stukjes.


En met zon in de bak

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:13

Mijn vriend heeft de Go Pro Hero 4.

Ideaal, super gebruiksvriendelijk en top kwaliteit.

Andere vriend heeft de Gopro hero 3.. maar die heeft geen scherm erachter op wat wel vervelend is. Je kan dan niet terugkijken of zien hoe je foto's eruit zien of waar je filmt bijv.

Dus als je voor een gopro (of variant erop) gaat, ga dan wel voor eentje met een beeldscherm.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:17

Ik heb de gewone basic gopro, zonder LCD scherm

Vind de kwaliteit bij daglicht super maar bij nacht is het echter wat minder.

Dit is een filmpje, volledig gefilmd met gopro, in elkaar gezet door mijn neefje die video's edit :) Hij heeft niet veel aan de kleuren veranderd maar in het filmpje is heel goed te zien wat het effect is bij daglicht en snachts



Gemaakt voor mn vriend zn verjaardag

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:30

Iemand ervaring met deze?:

ZWARTE Actie Camera 12MP Ultra HD + 44 in 1 Universeel Accessoires set GoPro Hero 3 4 SJCAM Rollei EKEN Action CAM Sony op bol.com: http://go.bol.com/p/9200000058503137

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:37

Van actiecamera's heb ik niet zoveel verstand, mijn vriend heeft een oude GoPro die ik met een headstrap op mijn cap had. Hij heeft dit jaar een Hero 4 gekocht met een borstband, die wil ik nog als tip meegeven als je bang bent voor krassen. Deze band die je op borsthoogte over je schouders en je camera zit dus ter hoogte van je borstbeen. Ideaal! Met de hoofdband had ik dat als je de camera niet heel fors naar beneden richtte, de oren van het paard er niet op stonden. Op borsthoogte zag je ruim genoeg op het beeld, heb je geen gewicht op je hoofd en draait het beeld niet als je zelf omkijkt. :) zal even vergelijk zoeken.

Met headstrap:


Met borstband:

Afbeelding

Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:46

Toch vraag ik mij af hé? Het lijkt mij met een hoofdband dat je beeld stabieler is dan met een borsttuig. Het hoofd is over het algemeen stabieler als je beweegt van je romp. Of verkijk ik me daar nu zo op

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:01

Hoofdband is ook een stuk stabieler, zeker als je gaat paardrijden

Als je in de galop zit, verlichte zit, wijst de camera naar beneden. Je moet altijd vooruit kijken (logisch :') ) dus de camera met hoofdpijn bevestigen is met paardrijden echt het beste.

Ik zelf heb geen originele hoofdband van gopro maar er zit gewoon zo'n rubber antislip strip aan de band dus de kans dat hij van je cap afglijd is heel klein :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:05

Ik vond het zelf met de borstband wel meevallen en het beeld goed gelukt, ook vond ik het zelf prettiger! Maar ik kan me voorstellen dat het is die situaties die je beschrijft op hoofd stabieler is. Tijdens onze reis had toevallig bij de race momentjes mijn vriend de GoPro om, en die draafde er op zijn gemak achteraan dus dat kan ik niet bevestigen of ontkennen. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:13

Ik heb nooit met borststrap gereden maar vind de hoofdband ideaal. Ik kan zo ook af en toe anderen filmen als die om me heen rijden, geeft ook een leuk beeld :D
En je hoeft dan alleen je hoofd te draaien in plaats van je hele romp haha.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:34

Ik volg ook even mee.

Ben ook opzoek naar een goeie go pro, maar heb er niet echt veel verstand van B-)

(Dus wie nog tips heeft hoor ik ze graag haha)

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ecudes en 93 bezoekers